www.asu.pl :: Zobacz temat - cisnieniowy problem z klima
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cisnieniowy problem z klima

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Cze 24, 2012 4:15    Temat postu: cisnieniowy problem z klima Odpowiedz z cytatem

vitam. dopadla mnie dziwna rzecz! ostatnio jakies 4 miesiace temu nabijalem klime w visio i wszystko bylo OK, ale ostatnimi czasy zaczela cos niemrawo chlodzic - podlaczylem wiec maszynerie do klimy celem kontroli ilosci czynnika i oczywiscie troche ubylo ale tragedii nie ma - w kazdym razie przy nabijaniu stala sie dziwna rzecz : cisnienie LP skoczylo do 7,4Bar i tak juz zostalo (to graniczne cisnienie dla mojej maszyneri do klimy i poprostu przy tym cisnieniu przerywa wtlaczanie...), cisnienie HP bylo cos na poziomie ~8Bar...zdziwiony powtorzylem proces : czyli odsysanie, odparowanie, proznia, napelnianie i znow to samo - czyli cisnienie LP dochodzi do wartosci ok.7,5Bar i bardzo powoli spada - czekalem jakies 18 min i w tym czasie bardzo powoli udalo sie wtloczyc 640g z jakis 750g i ani grama wiecej - wyglada to tak jakby mimo odessania wszytskiego z ukladu pozostawalo w nim "cos" lub jakby "cos" bylo przytkane i nie dalo sie przetloczyc gazu...na ta chwile klima chodzi OK, z tym ze niestety musialem do roboty jechac i juz nie zdarzylem odczytac cisnien podczas pracy sprezaki - ale moze ktos wie co wogole sprawdzi i gdzi elapy wsadzic? moze jakis zawor zwrotny abo co???no i gdzie tego w visionie szukac? w sprezarce czy jak?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 13:05    Temat postu: 8 barów Odpowiedz z cytatem

8 barów w układzie przy tej temp. na dworze to chyba normalne ciśnienie.... Confused

Ja jak już mam mało gazu w butli w maszynie (2-3kg) to maszyna ma problem z naładowaniem przy tej. temp. Wtedy odpalam auto, zamykam zawór HP i nabijam wyłącznie zaworem LP (na odpalonej klimie).
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki rafal za odzew....niestety ukazala mi sie nieszczelnosc na oringu i musialem ponownie nabijac uklad i robilem to juz wieczorem w cienie gdy bylo cos kolo 24 st i wszystko przebieglo pomyslnie wiec raczej jest OK...
inna sprawa jest to ze podczas pracy przy temp. ok. 30st LP waha mi sie w granicach 8bar...HP jest na poziomie 15-18Bar...wiatraki sie wlanczaja, zbijaja HP do 15 , ale LP pozostaje praktycznie caly czas w granicach 7-8Bar -a to przeciez duzo...czy to oznaka padajacego/przytartego zaworu rozpreznego? dodam ze klima chlodzi normalnie
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 15:21    Temat postu: LP Odpowiedz z cytatem

LP powinno zejść do 2-3 barów.... coś jest nie tak. Od sprawdzenia zaworu trzeba zacząć.... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie wiem ze powinno byc te 2-3 bary a u mnie jakos tak szaleje...no nic - zakupie "patenty" do rozpinania springlockow i zagladne do tego zaworu bo to w sumie jedyne miejsce gdzie dochodzi do podzialu cisnien
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 21:23    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

Daj znać jak znajdziesz przyczynę bo sam jestem ciekaw... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 14, 2012 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

problem klimatyzacji w Visionku zostal rozwiazany Smile niestety zdjec nie robilem bo nie mialem czasu, ale generalnie nie ma tam nic skomplikowanego wiec i bez zdjec mozna sie obejsc Smile
winny okazal sie zawor rozprezny - jak tez podejrzewalem Smile
po zdemontowaniu zaworu (znajduje sie on przy grodzi silnika - taka aluminiowa puszka wielkosci 8cm x 4cm x 3 cm) poszedl on do dalszej glebszej "analizy". po ogledzinach okazalo sie ze zawor (oprcz samego elementu termostatycznego - tej okraglej pseudo gruszki rozpreznej) jest w pelni rozbierany!!! malo tego - po przeciwleglej stronie elementu termostatycznego jest odkrecalny dekielek, ktory za pomoca sprezyny dziala na iglice odpowiedzialna za rozklad cisnien w ukladzie, a tym samym intensywnosc chlodzenia Smile tak wiec rozebralem zawor - okazalo sie ze iglica jest lekko przytarta i czasem sie blokuje w prowadnicy - zeszlifowalem zadzior, poskladalem wszystko do kupy, nabilem klime i odpalilem Smile dekielkiem w zaworze podkrecilem zeby cisnienie LP w czasie pracy oscylowalo z granicach 2 Bar, HP mam wtedy 13-15 wiec ksiazkowo Smile dzis juz nie mam jak ale w jutro badz w poniedzialek podam jeszcze wymiary wszystkich oringow uzytych w klimatyzacji bo je tez wymienilem - moze komus sie przyda Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 16, 2012 11:10    Temat postu: ZAWÓR ROZPĘŻNY Odpowiedz z cytatem

Dobrze, że się udało Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group