www.asu.pl :: Zobacz temat - Dziwne zahowanie hamulców podczas hamowania
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne zahowanie hamulców podczas hamowania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 19:26    Temat postu: Dziwne zahowanie hamulców podczas hamowania Odpowiedz z cytatem

Witam,
chciałbym zadać pytanie, a po uzyskaniu odpowiedzi podam jeszcze garść danych celem uściślenia tematu.
Postępuję w ten sposób ponieważ poszukuję odpowiedzi i w ten sposób być może uzyskam przynajmniej kierunek. A więc
Jakiś czas temu zmieniłem klocki i tarcze na nowe i sobie jeździłem... jako że nie mam do pracy daleko wygodniej (i taniej) mi było jeździć autobusem miejskim.
W tamtym roku z różnych powodów jeździłem znacznie częściej i w ciągu ostatnich 6 miesięcy machnąłem 12kkm. Przyszedł czas na końcówki drążków i po zdjęciu koła na tarczy ukazała się rysa w postaci rowka szerokiego na około 7mm i głębokiego na ~1,5mm. Kupiłem nowe klocki i zawiozłem tarcze do przetoczenia. Tokarz zrobił doskonałą robotę, po obróbce sprawdził bicie i obaj stwierdziliśmy "że jest ok". Założyłem tarcze (szerokość jednej 30,7mm a drugiej 31,5mm) i pojechałem na próbę. I teraz problem:
- Podczas łagodnego hamowania (delikatnie wciśnięty pedał hamulca) wszystko jest idealnie
- Po naciśnięciu pedału "mocno", niekoniecznie szybko czuć że coś stuka z częstotliwością obrotów koła, po zwolnieniu do bardzo małej prędkości mam wrażenie że podczas "stuku" samochód hamuje mocniej. Takie delikatne przyhamowanie dokładnie podczas tego dźwięku.
Czy macie jakieś sugestie Question
***
Ale się rozpisałem... uf!
i zdjęcie tarczy przed demontażem:

przybliżony "rowek" zrobiony przez niezmielony fragment materiału klocka

_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)


Ostatnio zmieniony przez jackone dnia Nie Kwi 01, 2012 9:05, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialem to ,a wlasciwie mam w pontonie. teorie mam 3:
-tarcze podczas mocnego hamowania przegrzaly sie do tego stopnia,ze material jest niejednorodny
-tarcze sie odksztalcily
-wina lezy po stronie bebnow do ktorych "przykleily" sie szczeki na recznym i skorodowaly nierowno
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
mialem to ,a wlasciwie mam w pontonie. teorie mam 3:
-tarcze podczas mocnego hamowania przegrzaly sie do tego stopnia,ze material jest niejednorodny
-tarcze sie odksztalcily
-wina lezy po stronie bebnow do ktorych "przykleily" sie szczeki na recznym i skorodowaly nierowno


Darku,
u Ciebie być może tak jest, że masz trochę "zwichrowane" tarcze i może tak być... ja u siebie tak miałem kiedyś, kiedyś. Po wymianie tarcz problem znikną. Teraz po przetoczeniu to objawia się trochę inaczej. Dosłownie jakby przy mocnym naciśnięciu pedału hamulca koło, (tarcza) zaczepia o coś, coś jak jeden ząb na obwodzie zahaczający o występ.
Przy lekkim hamowaniu nic nie czuć, hamuje równo aż do zatrzymania bez żadnych szarpnięć.
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a w jaki sposób przetaczałeś na tokarce czy zamontowanej na aucie (zgrane z jarzmem zacisku)
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:00    Temat postu: tarcze Odpowiedz z cytatem

Nie znam się na materiałach ale :

Po przetoczeniu tarcz miałem kilka razy przypadek, że klocek nie "ślizgał" się płynnie po tarczy tylko skokowo. Było słychać wtedy stukanie w układzie ham. przy mocniejszym hamowaniu (uderzenia klocków o mocowanie). Nawet przy ponownym toczeniu nic to nie zmieniało. Dopiero wymiana tarcz pomogła.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzi o to ze tarcze sie przegrzewaja. upraszczajac: hartuja sie powierzchniowo. po przetoczeniu tarcze sa rowne ,ale material niejednorodny.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sibi77 napisał:
a w jaki sposób przetaczałeś na tokarce czy zamontowanej na aucie (zgrane z jarzmem zacisku)


Zdemontowane, na tokarce z jednego zamocowania... nie wiem jak jest możliwe zachowanie parametrów na obtaczarkach montowany dwu-punktowo na wsporniku zacisku hamulca... a gdzie luzy łożysk piasty?
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Padlo stwierdzenie "materiał nie jest jednorodny" To znaczy ze ma inna strukture krystalograficzna lub sklad chemiczny a nie to ze jest prosta tarcza lub pokrzywiona-komentował mgr inż. po Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej

A tak na serio to: Pokrzywily Ci sie tarcze bo pewnie nagrzales je podczas hamowania i ostudzily sie woda z kaluzy czyli je zahartowales i doszlo do odksztalcen hartowniczych lub pod wplywem wysokiej temp nizszej od T hartowania sie odksztalcily czyli :
Mozna je przetoczyc lub kupic nowe. Jak zrobily sie duze rysy pekniecia to je wymien bo podczas przetaczania i tak na 80% pekna . To tyle. Przy wymianie tarcz radze wymienic tez klocki i przesmarowac prowadnice zaciskow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
chodzi o to ze tarcze sie przegrzewaja. upraszczajac: hartuja sie powierzchniowo. po przetoczeniu tarcze sa rowne ,ale material niejednorodny.


Być może to będzie przyczyną. Dzisiaj zdemontowałem hamulce celem kontroli i nic nie znalazłem. Tarcze przetaczałem wczoraj.
Nie mam jak zamieścić zdjęć ale na tej tarczy, po zewnętrznej stronie był głęboki rowek który tokarz zlikwidował ale spowodowało to zebranie około 1,5mm materiału. Teraz tarcza ma grubość ~7mm natomiast wewnętrzna ~9mm. Tarcza z drugiej strony pojazdu ma po obu stronach około ~9mm. Dla wyjaśnienia są to tarcze wentylowane o nominalnej grubości 32mm

Alexander25 napisał:

Padlo stwierdzenie "materiał nie jest jednorodny" To znaczy ze ma inna strukture krystalograficzna lub sklad chemiczny a nie to ze jest prosta tarcza lub pokrzywiona-komentował mgr inż. po Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej

A tak na serio to: Pokrzywily Ci sie tarcze bo pewnie nagrzales je podczas hamowania i ostudzily sie woda z kaluzy czyli je zahartowales i doszlo do odksztalcen hartowniczych lub pod wplywem wysokiej temp nizszej od T hartowania sie odksztalcily czyli :
Mozna je przetoczyc lub kupic nowe. Jak zrobily sie duze rysy pekniecia to je wymien bo podczas przetaczania i tak na 80% pekna . To tyle. Przy wymianie tarcz radze wymienic tez klocki i przesmarowac prowadnice zaciskow



Alexander25 - cytujesz esdarka ale czy to odpowiedź na jego wpis czy mój?
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)


Ostatnio zmieniony przez jackone dnia Sob Mar 31, 2012 21:19, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:17    Temat postu: reasumując Odpowiedz z cytatem

Reasumując. Możesz dać tokarzowi do poprawki (jak zrobi to za darmo). Jak nie pomoże to nowe tarcze Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reasumujac-nowe tarcze
skomentowal prof.doktor rehabilitowany mniemanologii stosowanej uniwesytet trzeciego wieku w zempolach pod kielcami(korespondencyjnie)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlaczego forum nie mam "własnego" magazynu zdjęć?
Na Pontiac-Polska napisałem swego czasu trochę postów ze zdjęciami... ale zlikwidowali mi usługę bezpłatnego katalogu z plikami (startowy.com) i wszystkie posty są teraz bez zdjęć i nawet części oryginałów już nie mam bo gdzieś poszły razem z dyskiem. Idea
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:41    Temat postu: Zdjęcia Odpowiedz z cytatem

Zdjęcia możesz dodawać do Galerii (menu po lewej) a następnie linki z galerii wstawiasz tu na forum (opcja IMG) . Wtedy jest to połączone i dopóki jest to forum to zdjęcia będą widoczne (jest już prawie 10 lat więc na pewno tak szybko nie zniknie Very Happy )
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:54    Temat postu: Re: Zdjęcia Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Zdjęcia możesz dodawać do Galerii (menu po lewej) a następnie linki z galerii wstawiasz tu na forum (opcja IMG) . Wtedy jest to połączone i dopóki jest to forum to zdjęcia będą widoczne (jest już prawie 10 lat więc na pewno tak szybko nie zniknie Very Happy )


Embarassed Embarassed Embarassed
najprostsze zawsze umyka
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 21:59    Temat postu: zdjęcia Odpowiedz z cytatem

Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 0:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moj tekst dotyczyl uzycia stwierdzenia zwiazanego z materialem powinno sie uzyc material o niejednolitej topografii powierzchi etc. Very Happy
Dobra tak czy inaczej powinny wrocic na tokarke i sprawdz klocki bo moga tez wymagac wymiany
Pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli najprawdopodobniej w moim przypadku to klocki stukają w gniazdach zacisku. Efekt jest "paraliżujący" bo się ma wrażenie że coś jest w układzie pęknięte. Jutro zamawiam nowe tarcze i zobaczymy co będzie Very Happy
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
chodzi o to ze tarcze sie przegrzewaja. upraszczajac: hartuja sie powierzchniowo. po przetoczeniu tarcze sa rowne ,ale material niejednorodny.


to co darek pisze jest tutaj najbliższe prawdy. Brałem udział kupę lat temu w badanach materiałów używanych do produkcji miedzy innymi tarcz hamulcowych. Generalnie tarcz się już nie przetacza. Wpadający pedał hamulca powinien już mówić o tym że możliwe jest duże zużycie klocków hamulcowych żeby nie doszło do sytuacji gdzie nit zapierdziela już po bieżni tarczy i robi rysę. To samo się tyczy przegrzanych tarcz które się skrzywiły. Ceny nowych nie są aż tak wysokie żeby ich koszt przerósł budżet. W większości przypadków na hamowni tarcze po przetoczeniach w wyniku przegrzania czy własnie usuwaniu rys po prostu nam pękały na kawałki.

A wracając do twoich hamulców miałem przypadek w grand prixie że te plastikowe tulejki przez które przechodzi śruba mocująca zacisk były na wykończeniu. Objawy prawie identyczne. Akurat w tym przypadku były już mocno stopione bo zacisk był zapieczony i strasznie się przegrzał.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też się podepnę z mądrością:
Przetaczanie tarcz to naprawdę głupi pomysł.

Ani to bezpieczne - pęknie tarcza i nie opanujesz samochodu.
Ani opłacalne - dzieje się często właśnie tak jak w tym temacie. Tarcze moga giąć się na ciepło i w pomiarach tego nie wychwycisz.


Oczywiście możliwe jest też, że kończy Ci się przy okazji łożysko albo jeszcze inne elementy zawieszenia i dodatkowo to wyczuwasz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak na marginesie :
- tarcze hamulcowe nie sa poddawana ZADNEJ obrobce cieplnej!!! nie sa ani hartowana ani w w zaden inny sposob obrabiane cieplnie!
(tarcz nie obrabia sie z tego wzgledu cieplnie ze byloby to calkowicie bezsensu - poniewaz przy pierwszym hamowaniu/nagrzaniu efekt obrobki cieplnej(np.hartowania) by sie cofnal - hartowanie to nic innego jak zatryzmana przemiana martenzytyczna ktora jest w pelni odwracalna...niewazne)
- tarcze sa wykonane z zeliwa szarego najczesciej gatunku 3000 wg jakiejs tam normy SAE, twardosc brinella 180-240, Re min-240MPa


>Generalnie tarcz się już nie przetacza.

tarcz generalnie sie nie przetacza bo jest to klopotliwe ze wzgledu wlasnie na bicia. tarcze toczy sie jedynie by utworzyc jej ksztalt jako figury obrotowej, a powierzchnie robocze sie szlifuje na magnesowkach - zreszta niech ktos wezmie w reke nowa tarcze i sprawdzi jak wyglada jej powierzchnia robocza - nie ma tam rys po nozu tokarki a sa dosc charakterystyczne rysy w ksztalcie okregow - od wlasnie szlifowania

>Wpadający pedał hamulca powinien już mówić o tym że możliwe jest duże zużycie klocków hamulcowych

zuzycie klockow nie ma nic do tego czy nam glebiej wpada pedal hamulca. konstrukcja ukladu hamulcowego na to nie pozwala. klocki hamulcowe w zacisku cofaja sie tylko tyle na ile "odciaga" je elastycznosc uszczelnienia i nie wazne czy klocek ma grubosc 10mm czy 15 mm od tarczy cofnie sie o np.0,5mm i nic wiecej. no chyba ze w ukladzie mamy powietrze to wtedy rozne cuda nam sie moga podziac Smile

>Ani to bezpieczne - pęknie tarcza i nie opanujesz samochodu.

naprawa jest bezpieczna - ale trzeba sie miescic w tolerancji grubosci tarczy.

> Tarcze moga giąć się na ciepło i w pomiarach tego nie wychwycisz.

to fakt - ale dzieje sie tak tylko w tarczach wentylowanych w ktorych dojdzie do pekniecia lamelki (tego zeberka sluzacego do chlodzenia) - wtedy zimno tarcza jest OK, a po nagrzaniu w miejscu pekniecia puchnie i mamy olbrzymie bicie)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chodzilo o obrobke cieplna w trakcie produkcji tylko w trakcie eksploatacji Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
esdarek napisał:
chodzi o to ze tarcze sie przegrzewaja. upraszczajac: hartuja sie powierzchniowo. po przetoczeniu tarcze sa rowne ,ale material niejednorodny.


[...]
A wracając do twoich hamulców miałem przypadek w grand prixie że te plastikowe tulejki przez które przechodzi śruba mocująca zacisk były na wykończeniu. Objawy prawie identyczne. Akurat w tym przypadku były już mocno stopione bo zacisk był zapieczony i strasznie się przegrzał.


W moim przypadku musi być inna przyczyna. To stukanie pojawiło sie dopiero po przetoczeniu tarczy! Wcześniej jak jeździłem z klockiem "wadliwym" nie było żadnych znaków że coś z hamulcami jest nie tak. Tarcze mają b. mały przebieg i klocki tez były w stanie b. dobrym (patrz na zdjęcie). Nie przegrzałem hamulców bo nie ganiam po mieście za burakami w Bardzo Małych Wozach Laughing i innych GTS(i). Jak jadę poza miastem to uwielbiam załączyć tempomat na 90km/h (130 lub 50), hamuję delikatnie i jak najmniej. Więc przyczyna musi być inna. Zobaczymy czy Amerykany.pl uznają mi reklamację. Na pewno napisze o finale sprawy. Cool
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wejdz na sklep asu kup tarcze i git. Ja dalem na tokarke tarcze od sho bo skorodowaly strasznie ale nie bylo glebokich wzerow. Gdyby byly jakies pekniecia to bym bral nowe bo moze faktycznie peknac podczas jazdy. Co sie tyczy nagrzewania tarcz i pozniejszego ich studzenia to wlasnie jest obrobka cieplna. BO nagrzewasz je do wysokiej temperatury a potem sie chlodzi woda w kaluzy. Dlatego niektore gatunki stali hartuje sie w oleju bo w wodzie dostaja takich naprezen ze pekaja. Co sie tyczy TWojego problemu to Sprawdz tarcze zaciski i klocki. To trzeba zrobic i tyle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

> Zobaczymy czy Amerykany.pl uznają mi reklamację. Na pewno napisze o finale sprawy. Cool

Jackone czy ja dobrze rozumiem ze dales tarcze do tokarza celem podtoczenia i teraz je chcesz reklamowac???

PS> tak z ciekawosci spytam w jaki sposob dokonano toczenia? normalnie zapieto tarcze w uchwyt tokarki?? to blad! jak juz ktos chce toczyc tarcze to niech sobie zorganizuje uchwyt do tarczy - cos na piasty bo jedynie wtedy uda mu sie w miare dobrze wycentrowac tarcze do toczenia. zeby dobrze podtoczyc tarcze trzeba sie trzymac jakiejs pewnej plaszczyzny - a jedyna pewna plaszczyzna jest plaszczyzna styku tarczy z piasta i to wlasnie ta plaszczyzna musi byc idealnie rownolegla do plaszczyzny roboczej tarczy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 19:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba chce reklamowac klocki a nie tarcze-mialy niejednorodna strukture(az boje sie uzywac tego okreslenia...moze powinenem pisac "heterogeniczna" brzmi bardziej jakbym byl po studiach i moze inz,mgr zrozumieja?)
nie wydaje mi sie zeby ktos przetaczal tarcze montujac je inaczej w uchwycie jak tylko wzgledem powierzchni styku tarczy z piasta! w kazdym innym przypadku to by byla jakas...popierdolka Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2012 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Więc tak:
przede wszystkim dziękuję za odzew.
reklamuje klocki ponieważ na tarcze już za późno, poza tym zakup był dokonany bardzo dawno temu! Ale Panowie z Amerykany.pl uznali mi reklamację i dzisiaj wysyłają nowe tarcze. Świadczy to o poważnym i sumiennym podejściu do klienta.
Poniżej zdjęcie wadliwego klocka:

_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2012 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kupiles u nich klocki ,ktore zniszczyly tarcze ,a oni ci daja nowe tarcze i klocki?
patrze na to zdjecie i nie wiem co tam wystaje-to kawalek nitu czy material klocka?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2012 14:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niezupełnie tak.
Kupiłem u nich nowe klocki a oni w ramach mojej interwencji odsyłają mi nowe tarcze, zgodnie z tym o co ich prosiłem ponieważ zatarłem wszystkie dowody przetaczając tarcze... potrzebowałem samochód i nie mogłem pozwolić sobie na odstawienie go na kołki. Mogłem oczywiście reklamować wcześniej... ale nie pomyślałem.
...
powiększony fragment klocka. To coś to kawałek jakiegoś metalu który znalazł się w masie ściernej!


_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2012 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stukają w tym przypadku klocki. Stukają o jarzma gdzie są mocowane i po których się przesuwają, jarzma są wyrobione i tyle. Pomoże tylko ich wymiana lub ewentualnie napawanie..... przerabiałem to w jeepie, pół samochodu wymieniłem i dupa, a tu taka drobnostka. Włożyłem po jednej piłce, takie małe od wyrzynarki pod klocki i wszystko ucichło i do tej pory cisza, nic nie stuka przy hamowaniu.... polecam... Smile
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2012 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kobys napisał:
stukają w tym przypadku klocki. Stukają o jarzma gdzie są mocowane i po których się przesuwają, jarzma są wyrobione i tyle. Pomoże tylko ich wymiana lub ewentualnie napawanie..... przerabiałem to w jeepie, pół samochodu wymieniłem i dupa, a tu taka drobnostka. Włożyłem po jednej piłce, takie małe od wyrzynarki pod klocki i wszystko ucichło i do tej pory cisza, nic nie stuka przy hamowaniu.... polecam... Smile

...
Przed przetaczaniem tarcz tego efektu nie było, poza tym stukanie pojawia się tylko podczas mocnego (nie gwałtownego) hamowania i ma częstotliwość obrotów koła. Czy gdyby to były jarzma to stukot nie powinien się pojawiać również podczas lekkiego naciśnięcia pedału?
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2012 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakby bylo jarzma to klocki by ci stukaly na nierownosciach...na malych slyszal bys brzeczenie na duzych wyrazne metaliczne stukanie(dzwiek podobny do rozwalonego katalizatora)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Kwi 04, 2012 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tarcze przyszły i już zostały założone Smile
...
brak drgań, stuków i innych dziwnych efektów a samochód hamuje że hej.
Temat zamykam


ps. Do Admina lub Moderatorów:
Czy autor postu może go zamknąć?
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie po co zamykać temat jak się za dwa dni ktoś urodzi z podobnym tematem
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 9:28    Temat postu: klocki Odpowiedz z cytatem

jackone napisał:
Tarcze przyszły i już zostały założone Smile
...
brak drgań, stuków i innych dziwnych efektów a samochód hamuje że hej.
Temat zamykam


ps. Do Admina lub Moderatorów:
Czy autor postu może go zamknąć?


Pamiętaj, że nowe klocki i tarcze muszą się dotrzeć, więc nie szalej z hamulcem na początku Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie rafal dlaczego sie musza dotrzec?? przeciez zarowno klocki jak i tarcze masz idealnie rowne wiec co tu docierac? w nowym aucie tez sie dociera??
ja rozumiem ze przy starych tarczach i nowych klockach trza to dotrzec bo z poczatku wogole nie hamuje ale przy nowym komplecie docieranie nie jest raczej konieczne
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:11    Temat postu: tarcze Odpowiedz z cytatem

Zawsze mnie tak uczono Very Happy Podejrzewam, że nowe tarcze wcale nie są idealnie równe, tak samo klocki Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie sa idealne nawet nowe. Zauważ że nawet całkowicie wciśnięty tłoczek w zacisku po założeniu klocków w zacisk i założeniu całości na nowa tarczę wchodzi na wcisk. Wystarczy zrobić kilak km i jest ok. Zrób przejażdżkę po prostej bez hamowania zaraz po założeniu noga z gazu skrzynia na N i pozwól samochodowi samemu się zatrzymać i zobacz jakie gorące będa tarcze. To jest to o czym Rafał cały czas mówił NIE SPAL
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dotrzeć w sensie przenośnym a nie mechanicznym, chodzi o niepoddawanie nowych tarcz od razu maksymalnym udarom cieplnym.
Gdy ktoś spokojnie, normalnie jeździ na codzień to sens tego jest zerowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hamulce działają idealnie... więc problemem były tarcze. Przeszły test na trasie Opole - Gazownia nad Porajem Laughing Laughing Laughing
Już mam nowy model Pontiaca: PTS 2,3L 16V Multi Fuel Injection Exclamation by Luky-Garaż Very Happy
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 10:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

He he moj ponton po wizycie nad jeziorem porajskim pali w przeliczeniu na benzyne 6.86l i to w cyklu miejskim,jezdzac po Slasku,wiec w trasie mozna urwac jeszcze kilka setek Laughing Laughing Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group