www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar, bieg wsteczny
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar, bieg wsteczny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 19:34    Temat postu: Windstar, bieg wsteczny Odpowiedz z cytatem

Skrzynia jest po remoncie, to znaczy wymiana tarczek i przekładek tam gdzie to było potrzebne. Nowy konwerter. Wizualnie niby wszystko OK. Na D rusza dopiero po dodaniu gazu (tak około 2000obr) R słychać że bieg zazębia lecz auto nie rusza. Bardzo przepraszam jeżeli już ten temat był poruszany lecz szukałem ostatnio i jakoś nie natrafiłem.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lincoln
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 22
Skąd: Poznan £azarz

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 21:24    Temat postu: M Odpowiedz z cytatem

pozycjoner, sterownik hydrauliczny....defektów dziesiątki ,a gdzie robiłeś ten sławetny remont?
_________________
eks posiadacz- Lincoln Town car 97' Chevy Cavalier 97; Ford Aerostar 89'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 23:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozycjoner już wymieniłem, w sumie to reanimuję skrzynię z innego auta. Mam w planie wymienić elektrykę płyty sterującej, dzięki za wszelie wskazówki.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 2:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W roczniku 95 dla 3.8L sa dwa modele skrzyni AX4S .:F48P-7000-BA oraz F48P-7000-BB. Jesli wkladasz skrzynie o innym kodzie niz byla,to mozesz miec wiele niespodzianek z elektronika sterowania.Nie mowiac juz o roznicach mechanicznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 6:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Mam dwa pytania do kolegi MarkSeven :
1. Jak zidentyfikować typ skrzyni Windstara 3,8 95r ( gdzie są oznaczenia ? )
2. Piszesz , że w roczniku 95 były montowane dwa typy skrzyń. Jak sprawdzić jaki model skrzyni ma być w danym aucie

Również jestem na etapie reanimacji skrzyni z dawcy która docelowo ma trafić do mojego.Dawca ma taką samą pojemność i rok jak mój Cool
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 15:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co ja już się orientuję, model skrzyni jest wypisany na bagnecie pomiaru oleju w skrzyni. W moim przypadku oznaczenie jest jednakowe, jednak skrzynie minimalnie różnią się budową we wnętrzu, a dokładnie samymi dociskami tarczek w koszach (kosze są identyczne)Mam też wrażenie że płyta sterująca jest odrobinę inna niż moja. W mojej skrzyni same kosze miały bardzo wyraźne zagłębienia od przekładek i od tarczek na zabierakach. Dlatego zdecydowałem się na adopcję innej skrzyni. Zastanawiam się nad przełożeniem środka (mechanicznego)ze skrzyni adoptowanej do mojej pozostawiając moją płytę sterującą, bo ze swoją skrzynią nie miałem większych problemów, poza ślizgającą się III-ką i tymi zagłębieniami w koszach (co może z czasem też powodować ślizganie tarczek).
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 15:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moja skrzynia to AXOD METRIC o oznaczeniu F48P 7A020 AA są to oznaczenia z bagnetu. I teraz moje podejrzenie czy przypadkiem nie stało się tak że ktoś kiedyś w trakcie remontu skrzyni w serwisie lub innym miejscu Rolling Eyes nie zamienił bagnety, a ja kupując myślałem że kupuję skrzynie prawidłową do mojego auta, w rezultacie zakupiłem inną Confused

Czy jest sens przekładania środka mechanicznego do mojej obudowy, czy będzie to działało?


I teraz dalszy ciąg historii ze skrzynią biegów: na mojej skrzyni jest tabliczka znamionowa z oznaczeniem skrzyni F48P 7000 BB, zaś na adoptowanej skrzyni takiej tabliczki nie mam, a przy zakupie sugerowałem się numerem na bagnecie. Kiedyś wyczytałem że to właśnie na bagnecie jest nr i typ skrzyni. Gdzie jeszcze może być prawidłowy nr skrzyni Question
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

artystakowal napisał:
Witam
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Mam dwa pytania do kolegi MarkSeven :
1. Jak zidentyfikować typ skrzyni Windstara 3,8 95r ( gdzie są oznaczenia ? )
2. Piszesz , że w roczniku 95 były montowane dwa typy skrzyń. Jak sprawdzić jaki model skrzyni ma być w danym aucie

Również jestem na etapie reanimacji skrzyni z dawcy która docelowo ma trafić do mojego.Dawca ma taką samą pojemność i rok jak mój Cool
Do zidentyfikowania skrzyni jest tabliczka,na ktorej podany jest model skrzynki.Wyglada tak (przykladowo) : http://autorepair.about.com/library/faqs/bl239g.htm , albo tak: http://mondeoclub.ru/download/pub/akpp_cd4e.pdf . Natomiast gorzej jest odszyfrowac, jaka skrzynia byla w aucie.Jest do tego celu tabliczka na drzwiach z zakodowanym typem skrzyni,ale nie zawsze podaja jaki to model skrzyni. : Zobacz : Vehicle Certification Label (VC) :: http://www.proweldperformanceparts.com/id33.html . Jak bedziesz mial wielkie problemy ze zidentyfikowaniem jaka skrzynia ma byc u Ciebie,to zrob zdjecie tej naklejki a ja postaram sie moze jakos odszyfrowac.

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Sob Mar 27, 2010 20:25, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedz w poniedziałek wezmę się za sprawdzanie.
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co w przypadku kiedy auto już zostało pocięte i wywiezione na złomowisko Crying or Very sad Question a mi została nie zidentyfikowana skrzynia.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diku napisał:
moja skrzynia to AXOD METRIC o oznaczeniu F48P 7A020 AA są to oznaczenia z bagnetu. I teraz moje podejrzenie czy przypadkiem nie stało się tak że ktoś kiedyś w trakcie remontu skrzyni w serwisie lub innym miejscu Rolling Eyes nie zamienił bagnety, a ja kupując myślałem że kupuję skrzynie prawidłową do mojego auta, w rezultacie zakupiłem inną Confused

Czy jest sens przekładania środka mechanicznego do mojej obudowy, czy będzie to działało?


I teraz dalszy ciąg historii ze skrzynią biegów: na mojej skrzyni jest tabliczka znamionowa z oznaczeniem skrzyni F48P 7000 BB, zaś na adoptowanej skrzyni takiej tabliczki nie mam, a przy zakupie sugerowałem się numerem na bagnecie. Kiedyś wyczytałem że to właśnie na bagnecie jest nr i typ skrzyni. Gdzie jeszcze może być prawidłowy nr skrzyni Question
Numer na bagnecie 7A020AA nie oznacza modelu skrzyni.Jest to numer czesci. I nie ma to znaczenia .Np.Valve Body ma numer F48P 7A090AA .Prawidlowy model skrzyni jest TYLKO na tabliczce. I taka sama skrzynie musisz kupic ( BB ) ,bo inaczej beda problemy ze sterowaniem- inny komputer i nie tylko. Osobiscie odradzalbym "przekladke " mechaniki.To duze ryzyko,czy to wszystko zagra z twoja elektryka,no i miedzy tymi skrzyniami istnieja jakies male roznice wlasnie w mechanice - Nie mam w tym temacie doswiadczen.Raczej ktos z Polski moze juz predzej cos takiego probowal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diku napisał:
a co w przypadku kiedy auto już zostało pocięte i wywiezione na złomowisko Crying or Very sad Question a mi została nie zidentyfikowana skrzynia.
Mozna by ja zachowac na pamiatke......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 0:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To się nieźle załatwiłem Very Happy . Ale jak to Polak zaraz coś wymyślę. A tak na poważnie to trochę części na pewno jestem w stanie adoptować.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 1:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Różnice są ale nie aż tak istotne, jeżeli chodzi o tarczki przekładki to pasują do jednej jak i drugiej skrzyni. Co zaś z koszami to będę dokładnie sprawdzał jeżeli są różnice to napewno napiszę w którym i jakie. Są róznice w dociskach tarczek, ale ten temat przeanalizuję i pomierzę luzy docisku, zobaczę czy da się coś zrobić. Dzięki za porady, miałem niezłego ćwieka do rozgryzienia. Qrde, człowiek uczy się całe życie i cały czas brakuje mu wiedzy Embarassed .
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lincoln
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 22
Skąd: Poznan £azarz

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokopałem się do takiej informacji ,że skrzynie biegów jakie były montowane w Windstarze to AX4S 1994-On w starszych modelach mogły się trafić AXOD AXODE
wiecej w katalogu http://www.altousa.com/
_________________
eks posiadacz- Lincoln Town car 97' Chevy Cavalier 97; Ford Aerostar 89'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lincoln napisał:
Dokopałem się do takiej informacji ,że skrzynie biegów jakie były montowane w Windstarze to AX4S 1994-On w starszych modelach mogły się trafić AXOD AXODE
wiecej w katalogu http://www.altousa.com/

Panie Lincoln, problem w tym że AX4S posiada odmiany o których pisał wcześniej MarkSeven...
AXOD METRIC - napis na misce 17 śrub - nie sugerować się, stare oznaczenia zostawili w AX4S ze względów oszczędnościowych Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro będę miał obie skrzynie w częściach więc je porównam. Są różnice w budowie mechanicznej a dokładniej same dociski tarczek,to widać "gołym okiem", porównam jeszcze płyty sterujące. AXOD(E) i AX4S to w zasadzie to samo ale prawie Crying or Very sad
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Mar 29, 2010 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko w częściach ale ja jestem bez sił Very Happy Jeszcze nie porównałem, ale z tego co widzę to tylko dociski tarczek się różnią. Jeszcze dokłądnie porównam płyty sterujące, tam będą jednak spore różnice.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Mar 30, 2010 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Finał jest taki: środek mimo że podobny to niestety nie taki sam. Kosze, dociski tarczek, płyta sterująca: inne. Jedynie mechanizm róznicowy, taki sam. Tarczki i przekładki pasują jak najbardziej.Chciałem sobie zaoszczędzić czasu to straciłem go dwa razy tyle Very Happy Wink
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Mar 31, 2010 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak to się kończy prawie zawsze. Samodzielna naprawa asb nawet dla niezłego mechanika lecz bez doświadczenia w automatach kończy się zazwyczaj w serwisie asb lub na .....
"Podmianki" statystycznie też nie wychodzą dobrze. Mówi się, pisze, jednak wielu za wszelką cenę chcąc zaoszczędzić, musi się jeszcze o tym przekonać na własnej skórze.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sro Mar 31, 2010 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jacek z, dzięki wielkie za pomoc. Normalnie, dodałeś mi tyle wiary w siebie. Teraz to beż najmniejszego zawachania nawet jak mi żarówka się spali będę dzwonił po serwis. Very Happy Potrafisz doradzić. Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Mar 31, 2010 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spoko, a widzisz dla Twojego tematu jakąś pomoc, podpowiedź kogoś innego co robić? Temat nie łatwy, zwłaszcza do rozwiązania zdalnie. Nikt rozsądny bez obejrzenia pacjenta nie poda Ci diagnozy, przyczyny Twojego kłopotu. Przepraszam jak Cię zeźliłem, ale czasem lepsza jest zimna prawda niż cieplutkie ściemniające rady, a może wymień zawór 1biegu, może wymień pompę, może panewkę konwertera..... Skrzynia od początku po "remoncie" jak nie chodziła powinna być przediagnozowana przez kogoś znającego temat. Teraz próbujesz poskładać coś brnąc zupełnie po omacku. AX4S to słaba konstrukcja i nie łatwo będzie dostać od kogoś skrzynię w dobrym stanie, zwłaszcza od wersji 3.8. Przepraszam ale nie widzę innej rady jak oddać to wszystko mechanikowi.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Czw Kwi 01, 2010 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spokojnie spokojnie, z moją skrzynią nie jest tak źlejak by się mogło wydawać. Problem tkwi w tym że Chciałem sobie zaoszczędzić czasu kupując inną skrzynkę i po wymianie tarczek i innych podzespołów wymagających wymiany zamontować do swojego auta, nie wiedziałem że występuje w dwóch odmianach BB i BA, zamontowałem ją do auta i okazało się że nie ma m.innymi wstecznego, ale problem się rozwiazał bo okazało się że jest to inny model niż ten który pracował pod moją maską. Oczywiście wyjąłem tą adoptowaną skrzynię i teraz poprzekładałem elementy które pasują do mojej w sensie są identyczne budową. W mojej skrzyni ślizgała III i wyskakiwał błąd który się kasował po wyłączeniu kluczyka, oczywiście zdjagnozowałem przyczynę błędu, skonsultowałem to z człowiekiem który dokładnie zna temat AX4S, wiem co wymienić i moja skrzynka będzie dalej jeździła w moim aucie. Problem polegał tylko na tym że gdzieś wyczytałem iż nr skrzyni jest na bagnecie poziomu oleju, co okazało się totalną bzdurą i w ten sposób padłem ofiarą zakupu skrzyni, (no cóż nie wyszło to bardzo na złe, bo dzięki temu mam trochę części które pasują też do mojej)Wiem że jest to bardzo ciężki temat, ale skrzynię automatyczną wymyślił człowiek, więc drugi człowiek też jest w stanie zrozumieć o co w tym chodzi i naprawić usterki. Nie zawsze dobrym rozwiązaniem jest zdawać się na mechaników od ASB, oni też czasami mają wielkie problemy z poprawnym naprawieniem skrzyni a przy okazji jest to jeszcze bardzo kosztowne(czytałem przypadki na naszym forum opisywane, więc brrrrrrrrr na samą myśl o tylu tysiącach na naprawę) Po mojej przygodzie jestem mądrzejszy o pewne doświadczenia, a wiadomo że człowiek najszybciej uczy się na własnych błędach. zdecydowanie wolę jeżeli taki błąd przytrafi się mi, niż miałbym to zrobić komuś z moich klientów. Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Kwi 01, 2010 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

:Podzielam opinie kolegi i to się nazywa konkretne podejście do sprawy.

Naprawisz własną skrzynkę potem kolegi a następnie całego forum. Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Kwi 01, 2010 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co nas nie zabije nas wzmocni Smile Powodzenia !!!
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I stało się, moja skrzynia trafiła spowrotem do mojego auta. Auto jeździ, płynnie zmienia biegi nie przeciąga, nie szarpie, nie grzeje się olej, jednym słowem wszystko OK. Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2010 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No proszę i działa.To tak jak z kobietami ,jak jej dobrze zrobisz to będzie grzeczna. Laughing Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2010 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chylę czoło, doszedłeś co było przyczyną niedziałania wstecznego, czy powymieniałeś co się dało i fartem trafiłeś Wink ?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wsteczny nie działał w skrzyni adoptowanej. Ale tam D też działało nie poprawnie, więc wniosek był tylko jeden, wyrwać skrzynię z auta(tą zakupioną w celu zaoszczędzenia czasu Very Happy )wymienić w mojej to co nie działa, (ślizgała III) więc tarczki i przekładki poszły do wymiany, poprzeglądałem co jeszcze jest niesprawne lub wymaga w niedługim czasie wymiany, i zamontowałem swoją skrzynię spowrotem na jej miejsce. Nad wstecznym w tej drugiej nawet nie będę się zastanawiał. Zostawię ją jako dawca niektórych części.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 7:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elegancko Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 9:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A teraz zagadka do rozwiązania: Biegi działają, zmiany biegów widać tylko na obrotomierzu-więc bardzo dobrze. Problem zaczyna się w momencie kiedy auto rozpędzi się np do 80km/h, zdejmuję nogę z gazu, auto powinno się swobodnie toczyć do przodu, a tu, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów obroty spdają do poziomu około 1300obr/min (zachowanie jeszcze normalne) i nagle redukcja na niższy bieg i samochód zwalnia i za chwilę redukcja na identycznych zasadach na kolejny niższy bieg. Oczywiście cały czas jadę wtedy bez dodawania gazu. Przyczyna jest banalna, rozwiązanie zagadki znam. W sumie śmieszne doświadczenie. Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba nie bardzo kumam o co Ci kamon...
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po założeniu skrzyni do auta, podczas jazdy próbnej wystąpiły takie objawy jak pisałem wcześniej, jadąc na D samochód po zdjęciu nogi z gazu sam redukował biegi w sensie chamował wręcz silnikiem a powinien się toczyć i bardzo wolno wytracać prędkość. Taka sytuacja na D jest nie normalna. Ale zagadkę przez kilka minut miałem.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i co było przyczyną takiego zachowania się skrzyni?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 15:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Same się biegi zmieniały? Zawsze się redukują przy zwalnianiu, rozumiem że dziwność polegała na tym iż działo się to zbyt szybko? Czy może chodzi Ci że odcięcie paliwa było, a normalnie go nie ma ..... Pisz co było.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Biegi oczywiście redukują się same ale silnik normalnie nie chamuje do tego stopnia, bardziej niż na 2. Przyczyną była nie podłączona wtyczka na lince prędkościomierza (ta nad prawą półosią pod kolektorem wydechowym)
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, będę musiał u siebie sprawdzić Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje przeoczenie podczas zakładania skrzyni, po założeniu skrzyni i skręceniu jej do silnika dość ciężko jest sięgnąć tą wtyczkę. Dałem radę, ale naprawdę nie było to łatwe Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Lis 28, 2010 18:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Minęło już sporo czasu od mojej przygody z remontem ASB, nadal jest wszystko OK Very Happy
P.S. MarkSewen dzięki za konkretne porady.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Czw Gru 29, 2011 22:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skrzynia dalej działa Very Happy . Na koncie mam zreanimowaną skrzynię od mojago Explorera. Doświadczenia nie poszły na marne. Z ASB Explorera już nie miałem takich kłopotów jak z Windstarem. Wiadomo że to inna skrzynia, ale zasada działania bardzo podobna. Na pewno nie warto jeździć do końca na skrzyni, jak zaczyna pokazywać że coś nie tak, to trzeba ją zreanimować, oszczędza to czasu, nerwów i kosztów. Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Gru 29, 2011 23:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze raz gratuluję Very Happy To się nazywa doświadczenie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group