www.asu.pl :: Zobacz temat - 5 pinów zamiast 4
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

5 pinów zamiast 4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sie 29, 2011 9:10    Temat postu: 5 pinów zamiast 4 Odpowiedz z cytatem

Panowie,
zakupiłem skrzynię która ma 5 pinów, a moja miała 4 piny.
Z tego co wiem to ten piąty pin jest czujnikiem 2 biegu pompy oleju i teraz nie wiem czy pominięcie tego pinu za skutkuje złą pracą skrzyni, czy nie ma to najmniejszego znaczenia. Nie chcę wsadzac skrzyni puki nie będę miał pewności bo wyciąganie po raz kolejny skrzyni jest po prosu kosztowne.
Jest jeszcze jedna opcja nad którą myślalem, czy może podmiana ECM jest rozwiązaniem.
jest to skrzynia 4t60
moja była montowana w Regalu z 88r (4 piny)
a ta którą kupiłem jest od Regala z 91r (5 pinów)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 9:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W żadnym wypadku nie podłączaj wtyczki bez sprawdzenia. Oni (szczególnie GM) robiło różne dziwne zmiany nawet w trakcie rocznika i nawet jakbyś miał taką samą wtyczkę fizycznie, to podłączenie pinów mogłoby być inne.

Nie mam pełnego opisu od tej skrzyni, poszukam jeszcze i napiszę Ci co zmierzyć.
Jeśli tylko pomijasz czujnik którego komputer nie potrzebuje - to przecież go nie potrzebuje Wink . Więc tym się nie musisz martwić, ważne żeby reszta się zgadzała.


PS: podaj poproszę symbole obu skrzyń z tabliczek.
uwagi dla mnie: 1. s78, s80, 2. s11, s12, s13, 4. s10, s12


PS2: jeśli miałeś kiedyś pomysł żeby składać z dwóch skrzyń jedną to możesz zapomnieć o temacie.


Ostatnio zmieniony przez Hetman dnia Wto Sie 30, 2011 10:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 10:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I to jest właśnie problem bo tabliczek nie ma :/ wszystko starte do gołej blachy.
Mam natomiast opis z książki tych różnic we wtyczce i czujników na pompie oleju:




kolory kabli się zgadzają także z podłączeniem nie będzie problemu tylko nie chcę wsadzać skrzyni bez pewności bo a nóż się okaże że coś jest nie tak więc musze wiedzieć czy ten kabelek nie jest istotny)

skrzynia jest kompletna była kiedyś serwisowana ale wszystko w niej działa także nie powinno być problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam jeszcze więcej Smile . Oba Twoje obrazki dotyczą rocznika '88.

Rozumiem, że w starej skrzyni nie ma pinu E?
Była jeszcze wersja z wewnętrznym sensorem temperatury :/ .


PS: dobra, przejrzałem jeszcze resztę.
Sprawdź pro forma rezystancję B, C, E do masy
oraz rezystancję między A-D (w obie strony).

Będziesz mógł tą skrzynię wrzucać dość bezboleśnie, obejrzyj jeszcze średnicę wężyków podciśnień do modulatora i przyłącze linki czy nie ma jakiejś zmiany oraz czujnik VSS (tu była zmiana ale nie wiem czy Cię objęła i czy wtyczka jest zamienna).

PS2: czujnik nie jest istotny, komputer steruje tylko lockupem w tej skrzyni a poza tym ona działa "sama".


Ostatnio zmieniony przez Hetman dnia Wto Sie 30, 2011 10:28, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fakt wszystkie foty są z rocznika 88' a nowa skrzynia jest z 90'.
Tak w mojej starej skrzyni nie było pinu E.
wiesz co nie wiem jak wygląda i gdzie ewentualnie sprawdzić czy jest to wersja z czujnikiem temperatury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik temp. sobie odpuść, to ma drugorzędne znaczenie i jest niesprawdzalne bez symbolu albo bez rozbierania.

Skrzyni po remoncie trochę bym się bał :/ .

Zmierz tylko to co podałem, czy jest ok przed wrzuceniem Wink .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oporność na pinach B C i E rozumiem powinna być tak samo na A-D.
Z tego co już sprawdzałem to na AD jest na pewno.
co do VSS to szczerze powiedziawszy prawdopodobnie będę musiał się z tym pobawić gdyż skrzynia jest od silnika 3.1 a ja mam 2.8 pytanie tylko czy wystarczy wymiana ze starej skrzyni.
A no i co z tym kabelkiem E? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

VSS jest niezamienialne jeśli była zmiana. Co do wskazań nie będę teraz strzelał w ciemno.

Jeśli był inny silnik to możesz mieć też inne przełożenia. Jesteś pewien że to ta sama skrzynia? Co masz na obu miskach wytłoczone?

Nie "czy" tylko ile tej rezystancji.

E niech sobie wisi luzem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak przełożenie będzie inne. Mechanik nie chce zmieniać przełożenia bo mówi że w sumie nie warto gdyż skrzynia będzie tylko później przełączała biegi ze względu na słabszy silnik. Poza tym mówi ze łańcuszek od przełożenia w mojej skrzyni jest w słabej kondycji i że trochę by się obawiał.
Na nowej skrzyni na misce olejowej jest napisane 4t60 na mojej z tego co pamiętam th440-t4
czyli teoretycznie to samo chociaż różnice były.

Ok pomierzę rezystancję i zobaczymy co pokaże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Różnice to były co chwila Wink . Pytałem czy czasem nie masz jakiejś innej bo one wszystkie z wyglądu podobne.

Co do przełożenia - jaki łańcuszek?!? Przełożenie jest inne na przekładni głównej.
W słabszej kondycji - to co, już obie skrzynie otwierane były?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moja skrzyniajak padła to poszła do remontu ale niestety nie udało się jej już uiratować :/ dlatego wiem co ją boli/bolało.
Natomiast ta którą kupiłem wygląda bardzo dobrze (z tego co widać po otwarciu by zobaczyć co z tym pinem E ktorego u mnie nie było). Czysta zadbana, olej może nie świerzy ale czysty i klarowny. Mechanik był zdziwiony że udało mi się taką znaleźć.

A chodzi mi o ten dokładnie łańcuszek:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten łańcuszek ma stałe przełożenie o ile wiem, nie chce mi się teraz kopać po materiałach Wink ale były ze dwie wersje też, różniące się detalami płytek i cichobieżnością, tym niemniej o tej samej liczbie ogniw i na tych samych kołach.

Przekładnia główna jest z drugiej strony.

PS: nie dało się uratować, to znaczy nie było opłacalne Smile ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

edi tu kurczak z tej strony zadzwoń do mnie bo widze że mój kulawy brat nie umie nawet spiąć skrzynki w starszą instalację
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wiec tak sprawdziłem oporności na B C i E no i wyniki są takie:
B: 55,5 Ohm
C: 17,5 Ohm
E: 10 Ohm

natoniast oporność na A-D w obie strony - 24 Ohm

średnica wężyków podciśnień do modulatora ta sama i przyłącze linki to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Solenoid ok, natomiast czujniki dziwne jakieś, za dużo mają jak na przejście. No chyba że pomiar taki sobie Wink bo masa brudna.
Sprawdź jak one się mają do drugiej skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sie 31, 2011 6:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hetman napisał:
Ten łańcuszek ma stałe przełożenie o ile wiem,
W tych skrzyniach wystepuja z reguly dwa przelozenia lancucha - 37/33 oraz 35/35. Dokladnie o skrzyni do tego Regala napisalem tutaj: http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9347&highlight= Skrzynie te (88 i 90 ) sa sterowane hydraulika ( mechanicznie) to znaczy bez udzialu elektryki - z wyjatkiem TCC oczywiscie. jesli chodzi o pin E - jest to tylko informacja dla komputera za pomoca stykow ze cisnienie wlaczylo 2 bieg. Ale dla komputera kolegi Paulinedi taka informacja o 2 biegu nie jest wymagana , takze nalezy zostawic ten pin w spokoju.Nie posiadaja one tez czujnika temperatury. Sorry,ze nie moge wiecej pomoc,ale obecny brak czasu nie pozwala mi na aktywnosc na forum.Za to inni koledzy doskonale wypelniaja te drobna luke . Tymczasem Pozdrawiam Wszystkich i Zycze Powodzenia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Sie 31, 2011 8:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze wiedzieć z tym łańcuchem. Nie wgryzałem się aż tak bardzo od tej strony bo nie miałem dotąd potrzeby - chyba na szczęście Wink .

W każdym razie do przełożenia na łańcuchu dochodzi kilka wersji na przekładni głównej ale odradzam przekładanie bo przy takiej różnicy roczników możesz mieć inny wałek.

Sprawdź z obu stron i przelicz sobie całkowite, może się okazać, że różnica jest mniejsza niż myślisz (strzelam teraz w ciemno).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Sie 31, 2011 11:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no nie będę jej rozkręcał bo i po co skoro jest sprawna.
a powiedz mi jakie powinny być oporności skoro twierdzisz że są za duże...
i czy jesli okaże się ze oporności na starych elektrozaworach sa mniejsze to czy nie zamienić tych elektrozaworów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Sie 31, 2011 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie są elektrozawory, to są czujniki 0/1, powinny mieć przejście do masy. 50R to niby niedużo ale mimo wszystko dla mnie dziwne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Wrz 14, 2011 9:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie czy ktoś z was jest w stanie podpowiedzieć co to jest za niepokojący dzwięk wydobywający się ze skrzyni?? slychać go dobrze gdy wlożyłem telefon pod samochód...
czy moze to być konwerter który upadł mechanikowi w kanał podczas montowania skrzyni bo jeśli tak to obarcze go kosztami

link do filmiku: http://vimeo.com/29030842
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Wrz 14, 2011 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie coś dzwoni i nic innego jak rozbierać na nowo.

Chyba,że osłona gdzieś bije
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Wrz 14, 2011 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałem takie dźwięki w omedze jak mi pękł konwerter zamiast na 3 trzymał się na 1 śrubie i stukał sobie w dzwon skrzyni.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Wrz 15, 2011 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jest taka opcja ze mechanik w ogóle nie dokręcił konwertera? bo jak montowaliśmy skrzynię to cały konwerter latał...
na drugi dzień (bo nie udało nam się jej wsadzić) mechanik skończył robotę sam więc może nie dokręcił w ogóle konwertera i stąd te trzaski zgrzyty czy choinka wie co..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Brzydki dźwięk :/ .
Konwerter sprawdzić dokręcenie to jest kwadrans na kanale z kluczem w ręku. Albo nawet mniej. Tylko mam brzydkie podejrzenie w związku z tym - czy mógłbyś opisać technologię montażu skrzyni, którą zastosowaliście, zanim je rozwinę? Chodzi mi o to jak i kiedy montowaliście konwerter a kiedy całą resztę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group