www.asu.pl :: Zobacz temat - NIE PRACUJE JEDEN CYLINDER
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

NIE PRACUJE JEDEN CYLINDER

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Gru 08, 2005 23:19    Temat postu: NIE PRACUJE JEDEN CYLINDER Odpowiedz z cytatem

Witam,po dluzszym okresie postoju(wymiana pompy paliwa i sprzegla),przestal mi pracowac jeden cylinder,poza tym prawdopodobnie padla sonda lambda bo kopci nie milosiernie i zarzuca swiece na czarno.A teraz po kolei:wymienilem swiece na nowe,przewody sa tez nowe,przemierzylem caly uklad zaplonowy(wg.zalecen ze strony www.autozone.com)i wszystkie wartosci sa w normie,a dalej pali na trzy cylindry,jeden nie dostaje iskry albo bardzo slaba i to sporadycznie,wg.mnie do wymiany kopulka i palec?bo chyba juz nic innego byc nie moze,zaznaczam ze w marcu byla remontowana glowica i kompresja na wszystkich cylindrach jest w granicach ok.11,5.Oswieccie mnie bo dzwiga mi sie juz cisnienie od tego gdybania,z gory dziekuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 09, 2005 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a rozbierz se w ramach walki z nuda rozdzielacz zaplonu. ja rozebralem i sie zdziwilem:)po 160 tys km elektrody odbierajace iskry byly pokryte polmilimetrowa warstwa kamienia, na koncu palca tez sie cos dziwnego utworzylo a na "podlodze" lezala kupa gruzu mimo,ze moj rozdzielacz jest szczelny i dodatkowo zamkniety w gumowym ubranku(fabrycznie) .przetarlem drobnym papierem w/w elementy az do usuniecia kamienia resztek kamienia(trza uwazac bo elementy odbierajace iskre sa bardzo miekkie(chyba jakies aluminium) aha pierw delkiktnie zeskrobalem kamien ostrym nozykiem, przeczyscilem tez palec i szczotke ktora przychodzi od gory.na koniec odkurzylem dno rozdzielacza.robilem to mimo,ze wczesniej nie bylo z nim problemow:) niemniej teraz znam jego stan i jestem w miare spokojny.sprawdz jeszcze jak ci kable wskakuja na kopulke i na swiece. u mnie byly za dlugie gumy wchodzace na swiece i zlacze nie siedzialo tak jak powinno-mala operacja nozykiem do tapet rozwiazala problem:)
pozdrawiam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Gru 11, 2005 6:32    Temat postu: JARECEK POMOCY,NIE PALI JEDEN CYLINDER Odpowiedz z cytatem

esdarek[b]-styki w kopulce(rozdzielaczu) oraz palec sa czyste jak łza,dbam o to na bierzaco,przewody orgilnalne,wskakuja na swiece i na koncowki przy rozdzielaczu.Wczoraj po dluzszym postoju odpalilem auto i bez problemow zapala ale na 3 CYLINDRY,pierwszy(od rozrzadu) dalej nie pali.JARECEK POMOCY[/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 11, 2005 11:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1) wykręc i wyczyśc świece i zakręć je z powrotem
2) sprawdż ( mimo wszystko) przewody
3) odpal silnik i zdejmój po woli przewody ze świec.

Ale tak stopniowo w pewnym momencie zauważusz a prawde mówiąć usłyszycz jak bije iskea miedzu świecą a kablem. Odciagaj kabel aż iskra zaginie. Obserwój silnik jak na to reaguje. Powinny wówczas spaśc obroty silnika. W ten sposób przejżyj wszystkie cylindry Jeżeli na tym cylindrze o którym mowisz iskra przeskakuje a obroty nie spadaja to masz pewnosc że to właśnie ten nie pali.
Spróbuj wówczas zamienić świece na tym cylindzrze i sprawdz przez jej stan (czy nie jest np zalana) Spróbój raz jeszcze zdejmujać kable na przełożonych świecach czy ponownie ten sam gar nie pali.
Jeżeli iskra bije na świece a silnik nie działa na tym samym cylindrze szukaj usterki w zasilaniu paliwem. Może padł wtryskiwacz.
No i jeszce jaedna sprawa. Sprawdż ciśnienie w tym cylindrze czy aby zaworu ci nie przepaliło

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Gru 11, 2005 13:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtek,robilem juz te numery z zamiana swiec,przewodow,mam wtrysk jednopunktowy,ten felerny cylinder nie dostaje iskry z rozdzielacza,glowica byla robiona 1500 km temu wiec nie wierze ze zawor wypalony bo na gazie nie jezdze,a raczej go przylewa niz uboga mieszanka mogaca wypalic zawor,kompresje zmierze dla swietego spokoju,wiem ze byla po remoncie na kazdym prawie po 11,5.Zaznaczam ze chodzi tylko o ten sam cylinder(1 od rozrzadu)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 11, 2005 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

?? To kurcze dosyć dziwne.
Jezeli to układ z kopułką i iskra nie wychodzi z kopułki to być może kopułk dostała wewnętrznego zwarcia/przebicia i "gasi" iskre. Zapal autko w ciemnym gatazu i poobserwój ikład wysokiego napięcia może zobaczysz jakieś przebicia. Czaami daje sie przełożyć kopułkę o 180* mimo rowkó czy języczków spróbuj- oczywiście musisz też przepiać kable.
No nie wiem co ci jeszcze radzić
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mwsakwa
*
*


Dołączył: Dec 27, 2004
Posty: 119
Skąd: Busko ZdrĂłj

PostWysłany: Pon Gru 12, 2005 0:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cudow nie ma - cos przeoczyles Confused
_________________
TS 2,3 93 na kolkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Gru 12, 2005 6:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W ciemnym garazu jest rowniez ciemno,nie widac najmniejszego przebicia,jak bedzie to wewnatrz kopulki,a obrocic jej o 180 st.sie nie da bo to jest robione dla durnych amerykanow i aby ktorys nie pomylil zrobiony jest taki odlew ze nie ma szans,w najblizszym czasie dla pewnosci zrobie jeszcze pomiar cisnienia w cylindrach,aby wyeliminowac mech.uszkodzenie,dzieki za rady,dam znac co wyniklo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Gru 12, 2005 13:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A POWIEDZ MI JEDNĄ ŻECZ
CZY PRZERYWACZ MASZ NA KRZYWCE?? MOŻE TO I GŁUPIE PYTANIE ALE NIE WIDZIAŁEM TEGO SILNIKA.
BO MOŻE BYĆ TAKI MYK ŻE NA WAŁKU DO PRZERYWACZA KRZYWKA SIĘ WYŚLIZGAŁA I NIE DZJE ISKRY.
cZASAMI TAK SIE DZIAŁO W STARYCH POLDKACH

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mwsakwa
*
*


Dołączył: Dec 27, 2004
Posty: 119
Skąd: Busko ZdrĂłj

PostWysłany: Pon Gru 12, 2005 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a kopulka nie ma delikatnej rysy w srodku? nie masz mozliwosci podmiany od innej furki?
_________________
TS 2,3 93 na kolkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Gru 14, 2005 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk-ja mam juz zaplon elektroniczny(tyrystorywy chyba) i wewnatrz aparatu nie ma zadnej krzywki,przerywacza.Jest za to czujnik Halla,poza tym kopulka wyglada w srodku dobrze ,nie ma zadnych pekniec czy rys,lekko nadpalone styki ale kazdy aparat tak ma,wiec bede grzebac dalej,musze zmierzyc dla pewnosci cisnienie w tym felernym cylindrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Gru 18, 2005 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i po problemie.Padnieta sonda lambda,wymienilem,silnik pochodzil az do wlaczenia wentylatorow i teraz wszystko gra,a jeden cylinder dlatego nie palil ze od momentu uruchomienia zaraz go zalewalo,a zalewalo go dlatego ze ma troche wieksza kompresje jak pozostale wiec lepiej zaciaga(w koncu tlok+cylinder to nic innego jak pompa ssaco-tloczaca),automatycznie dostawal wiecej mieszanki,a co do braku tej iskry to czeski film,po wykreceniu swiecy i sprawdzaniu iskra pojawiala sie raz albo sporadycznie a potem nic,a teraz wszystko gra,swiece maja przepisowy kolor i pali na dotyk,dzieki z gory za wszystkie sugestie i chec pomocy.A po nowy roku i tak dla wlasnego spokoju jade do Astro w Katowicach na komputer.INFORMACJA DLA ZAITERESOWANYCH,SONDE KUPILEM NA ALLEGRO JAKO UNIWERSALNA(DWA PRZEWODY BIALE I JEDEN CZARNY) ZA 85 zł,NORMALNIE 240ZŁ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Gru 19, 2005 12:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cieszymy się ze znów siedzisz za kółkiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Czw Lut 09, 2006 23:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dopisze sie tutaj bo niechce zakladac drugiego watku. . od przedwczoraj auto niepali na jeden gar . Zmienilem swieczki na NGK GR4 kabelki iskre podaje ale nie pali rowno na wolnych spadaja do ok 500 obrotow . Od niedawna byl czasami slyszany taki metaliczny stukot z tylu ( ta schowana glowica ) na wolnych obrotach. Jak trzymam gaz na 2000 obrotow wydaje mi sie ze jest ok .Check sie nie pali . Co to moze byc ? wypalony zawor ? z przodu sprawdze cisnienie jutro ale tam z tylu to chyba trzeba rozebrac podszybie i kolektor ssacy . jakie cisnienie powinien miec przy ok 235 tys km przebiegu - 8 atm ?
Pozdr.

P.S. sorka za brak skladni itp bledy ale zmeczony i wnerwiony.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lut 10, 2006 11:14    Temat postu: cisnienie Odpowiedz z cytatem

Od sprawdzenia cisnienia trzeba zaczac. Cisnienie 8-10. Roznice na poszczegolnych cylindrach nie wiecej niz 10%.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob Lut 11, 2006 0:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trafiłem taki problem w silniku3.8 i jak się okazałoto padła cewka jest ich tam trzy padła sirodkowa nie pamiętam na jakich cylindrach ale po załorzeniu nowej wszystko wruciło do normy a cewki są takie same jak w poldku na abimeksie to prawie taki sam wtrysk tylko poszerzony o kilka funkcji Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Sob Lut 11, 2006 8:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

juz daje odpowiedz co prawda teraz powinna przejsc do dzialu " gazownia" . Otoz w zeszlym roku zatarlem pompe paliwa jezdzilem na gazie a tylko grzalem sie webastem i wiec sciagnolem ja ze stanow. Pompy ponad pol roku jakos nie mialem czasu zamontowac. co sie okazlo po zamontowaniu pompy na benzynie pracuje wzorowo ( co prawda jakis stukanko slychac popychacza ) ale jest git ( myslalem ze po ok 40 tys km tylko na gazie sie zapieka wtryski ), natomiast w momencie przelozenia na gaz gasnie na wolnych a pozatym niepracuje na wszystkie . gaz BRC z 15.02.05r wiec jeszcze ponad rok gwarancji podjade zobaczymy.
pozdr
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Lut 12, 2006 1:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli nic tylko przeregulować a co do BRC to nie są parowniki o dobrej sławie sam mam do nich anse po odbudowie paru aut i zawsze było BRC tyle rze ten mały parownik Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pon Lut 13, 2006 9:58    Temat postu: re: nie pali na cyl.#4 Odpowiedz z cytatem

witam kolegow desperacko naprawiajacych nasze wspaniale autka...

po wymianie uszczelek kol.dolotowego w 3.4L (Trans sport) totalnie nie pali (miga Check Engine)na wolnych obrotach na gazie cyl#4; na benzynie-OK.
W miare wzrastania obrotow wypadanie zaplonu na gazie zanika.

Cewka jest typu DIS-iskra stratna (na dwa cyl. naraz) a wypadanie sygnalizuje tylko na jednym cyl.
Moze byc cewka ?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 13, 2006 11:23    Temat postu: Wypadanie iskry Odpowiedz z cytatem

Wypadanie iskry tzw. MISSFIRE nie oznacza wylacznie problem z iskra. Kod ten moze byc spowodowany takze np. zla praca wtrysku (sprawdz zarowka czy sterowanie wtrysku jest dobre) lub kiepskim sprezaniem. Posprawdzaj to wszystko.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Lut 15, 2006 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze byc również uszkodzona lub zle zalozona uszczelka kolektora dolotowego i ciagnie lewe powietrze na ten cylinder zaklocajac poprawne zasysanie mieszanki gazowej Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group