www.asu.pl :: Zobacz temat - Jaka wejdzie butla w zapas?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaka wejdzie butla w zapas?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Lut 15, 2011 14:06    Temat postu: Jaka wejdzie butla w zapas? Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka butla wejdzie w miejsce koła zapasowego? Obecnie siedzi 34L (wchodzi 29L.). Zważywszy na fakt, że pojazd jeździ pod obciążeniem i pije 17L gazu to butla nie wystarcza nawet na przejechanie 200km. W tym roku i tak muszę ją zmienić bo straci ważność. Chciałbym zrobić to więc porządnie, ale i z zachowaniem bezpieczeństwa (żeby nie wystawała za dużo)
Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grabsik
*
*


Dołączył: Nov 29, 2007
Posty: 256
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Wto Lut 15, 2011 14:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem zamontowaną w 3.0 L Voyagerze 60 l.
_________________
Toyota Sienna 3.5L  2008r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lut 15, 2011 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim aucie jest zamontowana butla o pojemności nominalnej 40l. Ta pojemność wystarcza na przejechanie średnio w mieście 200km, a w trasie 300km.
Do głowy by mi nie przyszło, że może być "60".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Lut 15, 2011 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uff 60L. to chyba spory gabaryt pod pojazdem. Nie chciałbym w coś trafić na jakiejś nierówności bo mogłoby to się chyba nieprzyjemnie skończyć.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grabsik
*
*


Dołączył: Nov 29, 2007
Posty: 256
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Wto Lut 15, 2011 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zdarzyło mnie się nigdy o cokolwiek zawadzić . W obecnym aucie też mam zamontowaną 60 -tkę. Przejechałem ponad 100 tyś.km Wszystko jest o'key. Nie ma strachu.
_________________
Toyota Sienna 3.5L  2008r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Lut 16, 2011 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja założyłem 55l. Miałem 120l bojler ale legalizacja mu wyszła.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 16, 2011 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osobiście pokusiłbym się na "60", zawsze to jednak jakieś kolejne 100km bez tankowania, tylko, że u mnie jeszcze trochę nim butla "wyjdzie".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cichy78
*
*


Dołączył: Nov 04, 2010
Posty: 45
Skąd: Lubin, Dodge Grand Caravan 3.3, 1995r

PostWysłany: Sro Lut 16, 2011 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sianiczek napisał:
Uff 60L. to chyba spory gabaryt pod pojazdem. Nie chciałbym w coś trafić na jakiejś nierówności bo mogłoby to się chyba nieprzyjemnie skończyć.


dla kogo i czego to mogło by się nieprzyjemnie skończyć?
butle gazowe robione są z blachy 3-4mm, bak paliwa masz z plastiku 2-3mm wiec bardziej martw sie o bak niz butle.
_________________
GC 3,3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Lut 16, 2011 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko OK natomiast jest kwestia wysokości podwozia. Jak napisałem na początku pojazd jeździ pod obciążeniem czyli tył jest niżej szosy niż normalnie. Tu moja obawa.
Spojrzę zaraz na allegro lub do jakiegoś sklepu internetowego i sprawdzę wymiary takiej butli.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cichy78
*
*


Dołączył: Nov 04, 2010
Posty: 45
Skąd: Lubin, Dodge Grand Caravan 3.3, 1995r

PostWysłany: Sro Lut 16, 2011 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zmierz maks wysokosc jaka dosponujesz i srednice

reszte znajdziesz w necie (wymiary i pojemnosci butli)

ewentulanie koledzy mogliby pomierzyc ile nad ziemia wisi butla
_________________
GC 3,3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Lut 21, 2011 23:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

630/225 to butle okolo 51-55l w zaleznosci od producenta i taka wchodzi spokojnie

na 250 tez wejdzie ale trzeba wyciac ta ostatnia belke tzn podciac ja bo jest centralnie pod butla i wtedy wejdzie butla 62l-spokojnie mozna jezdzic i bez obawy ze przytrzesz lub zawadzisz o cos
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki LUKY.
Wiem już czego szukać.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sro Lut 23, 2011 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jest opcja podgięcia trochę ramienia pływaka w wielozaworze butli, tzn aby zamykał się później niż 80% zapełnienia przy tankowaniu.

Jeśli zbiornik jest zamontowany pod podwoziem to przecież od słońca się nie nagrzewa, a jak zacznie się jeździć to i tak odrazu go ubywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Lut 23, 2011 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

freddy napisał:
Jeszcze jest opcja podgięcia trochę ramienia pływaka w wielozaworze butli, tzn aby zamykał się później niż 80% zapełnienia przy tankowaniu

Adam Słodowy na pewno byłby z Ciebie dumny Confused
80% to jest konstrukcyjny wymóg bezpieczeństwa i to nie ma znaczenia czy się nagrzewa czy nie - uważam, że takie porady i praktyki są delikatnie mówiąc nie na miejscu.
Staramy się tutaj udzielać pomocy fachowej i zgodnej z zasadami tzw "sztuki"
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 24, 2011 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader "zmartwie" cie, ale podginanie plywaka jest "nagminne" Smile no a za bezpieczenstwo odpowiada tez zawor bezpieczenstwa na butli oraz max. cisnienie pompy tankujacej - wiec "przelanie" napewno nie grozi
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Lut 25, 2011 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To o czym piszecie teraz ma dwie strony:
1- są ogólnonarodowe przepisy bezpieczeństwa. Ktoś to zbadał, obmyślił, opracował. Producenci ich przestrzegają - my nie ingerujemy w sprawę.
2 - Owe przepisy są zazwyczaj brane z dość sporym zapasem, ażeby nikt się do niczego nie przyczepił więc można je trochę nagiąć.

Moim zdaniem lepiej nic nie ruszać. Obecnie w butlę wchodzi mi 29 L. Jak będę miał butlę 47L. to będę naprawdę szczęśliwy i na pewno nigdzie nie będę grzebał. Jak ostatnio grzebnąłem w Map Sensorze to musiałem po niego specjalnie do stolicy popylać.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Lut 25, 2011 23:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys to co się dzieje z nagminnością to ja doskonale wiem i dlatego się temu stanowczo sprzeciwiam.
Ci którzy się parają tym procederem nie powinni nosić miana profesjonalistów.
Stacji z LPG jest wystarczająco dużo i można sobie takie rzeczy odpuścić, a w naszych realiach ze złej jakości gazem mała pojemność butli jest nawet wybawieniem dla auta ...Wink
Mam nadzieję, że przynajmniej tutaj zachowamy zdrowy rozsądek !!!
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sob Lut 26, 2011 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
marcys to co się dzieje z nagminnością to ja doskonale wiem i dlatego się temu stanowczo sprzeciwiam.
Ci którzy się parają tym procederem nie powinni nosić miana profesjonalistów.
Stacji z LPG jest wystarczająco dużo i można sobie takie rzeczy odpuścić, a w naszych realiach ze złej jakości gazem mała pojemność butli jest nawet wybawieniem dla auta ...Wink
Mam nadzieję, że przynajmniej tutaj zachowamy zdrowy rozsądek !!!


tak tak nie ma co przeginac:)

tamat juz kiedys poruszalem ale przyblize teorie jeszcze raz (w praktyce jest roznie):

gaz po nagrzaniu powyzej 40 stopni zwieksza swoja objetosc 20 razy.

oczywiscie nie jest latwo nagrzac pelna butle(chyba ze palnikiem)-a pusta i owszem-zwlaszcza na poludniu europy w sezonie letnim:
czesto byly problemy z zatankowaniem takiej butli zamiast przykladowo 40l wchodzilo 15l-

co do samych wielozaworow i ich dzialania to nawet nowe markowych producentow nie dzialaja precyzyjnie-m.in dlatego ze gaz jest bardzo zmiennym fizycznie czynnikiem i jakos naszego gazu jest fatalna (brud, mazut, kalorycznosc, zla mieszanka w sezonie zimowym). wiec jeden zawor odbija przy 80% inny przy 60 a inny wogole nie odbija i tu nie ma reguly.

czy jest to bezpieczne?
jest-ale przepisy sa przepisami i trzeba sie nich stanowczo trzymac!!

przypomne tylko ze benzyna ktora jest 20-30% bardziej kaloryczna i wybuchowa jest w zbiorniku plastikowym
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Lut 26, 2011 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky napisał:
przypomne tylko ze benzyna ktora jest 20-30% bardziej kaloryczna i wybuchowa jest w zbiorniku plastikowym

...tak tylko tu chyba o ciśnienie bardziej chodzi a nie o wybuchowość samego czynnika.
Benzyna w baku ma bardzo małe ciśnienie a gaz nie pamiętam ile ale spore. Powszechnie wiadomo, że ciśnienie sprzyja eksplozjom ...
Tolerancja określona przepisami jeżeli jest faktycznie nawet na wyrost to w razie czego mamy spokój z prawem.
Jeżeli nawet ta tolerancja jest na wyrost to jaką mamy pewność, że nie przekroczymy tej ostatecznej granicy eksperymentując ???
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group