www.asu.pl :: Zobacz temat - BLOS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BLOS
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
adam77
*
*


Dołączył: Jul 07, 2007
Posty: 216
Skąd: Bielawa.Windstar 3.0l 95r+gaz

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak na prawdę, to każdy gazownik, który posiada analizator spalin powinien sobie poradzić. Nie ma w tym nic skomplikowanego... SERIO


Chyba troche przesadziles z tymi gazownikami Wink
Swojego czasu podjechalem do goscia który montuje BRC i jak sie zapytalem czy montuje blosy , to zapytał sie mnie co to jest Laughing ,także odwócilem sie na pięcie ,bo nie było z kim rozmawiać...
Tak wiec poczytałem sobie na necie i sam zrobiłem sobie montaż i regulacje. Regulacje robilem z miernikiem, podpiecie pod sonde i wszystko widać w jakich zakresach pracuje na wolnych,później dokupiłem taki wskaznik diodowy z zakresem 0,1V do 1V i pieknie widać jaki mamy sklad mieszanki w poszczególnych partiach obrotów.
_________________
Windstar 3.0L 95r+ LPG D.T.
Scorpio 2.9L 93r+ Blos
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 7:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli mówisz żeby samemu spróbować?
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam77
*
*


Dołączył: Jul 07, 2007
Posty: 216
Skąd: Bielawa.Windstar 3.0l 95r+gaz

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 16:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapytaj "Gobowca" on ma zalożonego w 3.0l i zapytaj ja mu to chodzi ,to co pisałem wczesniej bylo odnosnie scorpio 2,9l .Ale jak masz chęci i troche zdolnosci manualnych poradzisz sobie na 100%.Ewentualnie zawsze możesz podjechać do jakiegis gazownika aby wyregulował na analizatorze, a jak by nie wiedział to pokażesz mu czym ma kręcic Wink
_________________
Windstar 3.0L 95r+ LPG D.T.
Scorpio 2.9L 93r+ Blos
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 11:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy ktoś regulował blosa na wskaźnik AFR? w moim 2.7 V6 mam dwie sondy i zainstalowałem dwa wskaźniki diodowe.

reduktor AT90E, śrubka wolnych obrotów zakręcona.

reguluję tylko śrubką od czułości napięcia membrany (imbus 4), i śrubą na blosie.

Sęk w tym że nie mogę uzyskać stechiometrycznej mieszanki podczas normalnej jazdy, tak samo na wolnych obrotach. Zawsze jest ubogo, czerwone diody, natomiast podczas przyspieszania jest prawidłowe wzbogacenie.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w regulacji blosowni na podstawie odczytów z sond? Na benie oczywiście jest wszystko wporządku, wskazania oscylują na zielonych diodach, i jedna z tych sond jest nowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam77
*
*


Dołączył: Jul 07, 2007
Posty: 216
Skąd: Bielawa.Windstar 3.0l 95r+gaz

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
reguluję tylko śrubką od czułości napięcia membrany (imbus 4), i śrubą na blosie.


Źle robisz ze regulujesz tą i ta sruba, imbus ma byc wykecony na full , regulujesz cala reszte na blosie. Tu masz baaardzo obszernie to opisane http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=7596&highlight=blos
Miłej lektury.
_________________
Windstar 3.0L 95r+ LPG D.T.
Scorpio 2.9L 93r+ Blos
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 23:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adam, tamten wątek już się trochę zdeaktulizował. Aktualnie na czasie jest ten: http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=22&t=12911

w skrócie, rozkręcenie reduktora na maxa powoduje że regulacja blosa jest bardzo trudna i można nim kręcić a nie ma to odzwierciedlenia we wskazaniach sond.
Wg aktualnego trendu wstępna membrana reduktora (śruba od czułości) pod blosa powinna być tylko trochę uchylona już pod wpływem ciśnienia atmosferycznego. Ale jak to zrobić to każdy narazie pisze co innego.

Ja narazie troche eksperymentuje, odkręcam , przykręcam, ale nie udaje mi się uzyskać stabilnej mieszanki, tzn zielone diody.
Im dłużej jade tym mieszanka staje się uboższa. Samochód rover z silnikiem hondy V6, niestety ten silnik ma zawór EGR, podejrzewam że on mi wszystko chrzani, wpuszcza spaliny do dolotu przezco zubaża mieszankę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Cze 05, 2009 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po wymianie łańcuszka przyszedł czas na uruchomienie gazu. Zauważyłem następującą dziwną rzecz. Na benzynie sondy pracują w całym zakresie. Po przejściu na gaz tylna sonda oscyluje w granicach 0.35-0.45V. Natomiast przednia na biegu jałowym i przy obrotach 2-3tyś 0.8-0.9V. Przy jeździe v=const napięcie spada do 0.7-0.8V. Najgorzej jest przy przyspieszaniu. Wtedy napięcie spada do 0.1V. W przypadku benzyny komputer dozuje benzynę tak by wyszło 0.5V natomiast przy Blosie mieszanka jest taka sama dla obu głowic, więc skąd takie wahania napięcia na sondzie przedniej podczas gdy tylna ma stabilne odczyty?
Windstarowi jeszcze czasami "brakuje mocy". Nie ma porównania z sytuacją sprzed wymiany łańcuszka jednak ma "słabsze chwile". Już wyjeźdżając z garażu wie (żona nim jeździ Smile ) czy za chwilę pojedzie normalnie czy będzie "mułowaty". Również podczas jazdy miałem przypadek gdy po hamowaniu chcę ruszyć i już jest mułowaty, albo po krótkim postoju ruszam i jest źle. Jest to oczywiście na benzynie. Na gazie Windstar dopiero od kilku dni jeździ i jeszcze tego żona nie zaobserwowała. Jadę do regulacji gazu w przyszłym tygodniu ale przed tym chciałbym rozwiązać problem. Jako podpowiedź: miałem kiedys rozerwaną rurkę do DPFE. Czasami czuć gaz w środku choć wąhając od reduktora do blosa nie czuć by gdzieś wypływało. Czy EGR może być podejrzany przy powyższych objawach? Czekam na sugestie?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią Cze 05, 2009 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysle ze zwykly voltomierz jest zaslaby zawolny do testowania sond.

bardzo fajnie sie sprawdzaja diodowe mierniki afr, ktore maja zaprogramowane algorytmy usredniajace odczyt.

tak to sie przedstawia dla blosa, silnik ma dwie sondy bo v6.
http://w481.wrzuta.pl/film/2WSNCpoh7tu/miernikafr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Cze 05, 2009 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja odczytuję poprzez OBD2 i dostaję w zależności od programu wykres liniowy albo chwilowe odczyty w postaci napięcia. Zrobiłem sobie linijkę świecącą na 10 diod i mogę podpiąć do banku 1. Musiałbym zrobić jeszcze drugi układ na drugą sondę. Nie wiem tylko na ile układ obciąża sondę która w końcu jest czułym układem z małą wydajnością prądową. Czy ciągłe monitorowanie nie spowoduje szybsze padnięcie sondy? Ja musiałem wymienić sondę na której miałem podpięty układ, tylko nie wiem czy ze starości a na ile przyczynił się do tego układ.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Cze 06, 2009 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przy okazji oglądając filmik mam podejrzenie (graniczące z pewnością) że gość ma źle wyregulowany BLOS. Jeśli po puszczeniu gazu wchodzi mu na ubogą a przy przyspieszaniu ma bogatą to coś nie tak...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob Cze 06, 2009 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec, BLOS to nie jest sekwencja która bezmyślnie kopiuje mapy kompa benzynowego.

Spalanie LPG to nie to samo co spalanie beny. Uboga mieszanka na LPG jest jaknajbardziej prawidłowa. Podczas spokojnej jazdy ma być ubogo! (czerwone-żółte) a tylko podczas przyspieszania, tzn gdy jest zapotrzebowanie na dodatkową energię ma się wzbogacać, zielone-zółte diody.


Niektórzy tego nie rozumieją i starają się wyregulować blosa aby Lambda była jak na benie i popełniają błąd bo silnik niepotrzebnie się zalewa gazem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 8:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

freddy napisał:
...Uboga mieszanka na LPG jest jaknajbardziej prawidłowa...


Shocked A czy uboga mieszanka LPG nie wypala czasem gniazd zaworowych?
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 9:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
Shocked A czy uboga mieszanka LPG nie wypala czasem gniazd zaworowych?


wszystko zależy jak uboga. Po przekroczeniu λ=1.2 spada emisja tlenków azoty i temperatura spalania.

Natomiast na benzynie silnik nie byłby w stanie tak ubogo pracować bo kropelki paliwa nie nadążały by odparowywać, dlatego dla benzyny nastawy są na λ=1, a obniżenie NOx osiąga się poprzez recyrkulację spalin i oczywiście sam katalizator, oba te urządzenia na ubogim LPG są niepotrzebne.

Właśnie tutaj jest przewaga zasilania LPG które jest już w postaci odparowanej i może pracować na ubogiej mieszance, czyli czerwone-zółte diody. Co innego podczas przyspieszania, wtedy praw fizyki nie oszukamy itrzeba dostarczyć silnikowi tych kalorii, wtedy wzbogacenie jest jaknajbardziej wymagane.

Poniżej wykres przestawiający różne poziomy emisji poszczególnych tlenków przy różnych wartościach Lambda.


A nawet jakby chcież osiągnąć λ=1 na LPG to i tak taka mieszanka powinna zawierać więcej powietrza! 15.3 jednostek dla LPG, a dla benzyny 14.7 jednostek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pomijając jakie mają być wartości mnie się głównie rozchodzi dlaczego przy takiej samej mieszance na tylnej głowicy mam 0.5V podczas gdy na przedniej na jałowym 0.8V a przy podwyższonych obrotach spada do 0.1V. Czyli co może powodować, że na obrotach gdzieś dostaje dodatkowe powietrze którego brakuje na jałowym?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorka jeśli nie doczytałem tego, ale jeśli masz stare sondy, a nie obie nowe, to nie ma się co dziwić że są różne wyniki.

Ja specjalnie jedną wymieniłem na nową (w przednim bloku) a w drugim została stara, obie działają ale wyniki są lekko różne, co widać na w/w filmiku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to wyszło dlaczego tak bronisz ustawienia BLOS'a Smile mógłbyś przy okazji podesłać schemacik układu. Ja mam (właściwie miałem bo podpiąłem i nie działa) prosty układzik na bodajże 8 diodach. Szukałem taki co by działał na UL1980 (UAA180) a Twój właśnie na taki wygląda (12-sto diodowa linijka/punkt) Co do sondy to wymieniałem przednią. Przy pracy na benzynie to obie ładnie pracują w całym zakresie. Jak znajdę czas to wrzucę wykresy z pracy na benzynie i na gazie. Póki co jutro mamy święto i idę przyszykować gang na procesję...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

małe nieporozumienie, te diodowe mierniki kupilem na allegro, nie mam nic wspólnego z ich autorem ani sprzedawcą.

Moje przesłanie było tylko o tym że nie warto się męczyć z regulacją blosa na stehiometryczną mieszankę dla benzyny, skoro naturalna mieszanka dla LPG powinna zawierać więcej powietrza. (powyższy wykres)

Czyli nie powinny nas razić czerwone-zółte ubogie diody na mierniku afr podczas spokojnej jednostajnej jazdy, albo na postoju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Lip 03, 2009 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
...dlaczego przy takiej samej mieszance na tylnej głowicy mam 0.5V podczas gdy na przedniej na jałowym 0.8V a przy podwyższonych obrotach spada do 0.1V

dla przypomnienia na benzynie pięknie chodzą obie sondy. Na gazie przednia sonda na jałowym jest bogata, przy 1100obr spada do 0,5V a powyżej już 0,1V W poniedziałek sprawdzony EGR oraz DPFE. Czy mam sprawdzać wydech jak radzi mechanik? 3 lata temu wymieniałem oba katalizatory. Jeśli w międzyczasie jeździłem na ubogiej to czy mogłem wypalić/stopić kata i teraz przytyka wydech? Po wymianie kata miałem jeszcze instalkę na mikserze i dopóki była dobra sonda to komputerek sterował silniczkiem krokowym. Tu już zaczynała świrować sonda, ale ciągle jeszcze widać jak steruje krokówką http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=14604&highlight=#14604
Póżniej padła sonda a mądrzy gazownicy nie potrafili tego zdiagnozować więc przerzuciłem się na BLOSA. Było to już po wymianie kata. Tylko że wtedy miałem tylko przednią sondę odczytywaną. Teraz nie idzie ustawić gazu wg. przedniej sondy. Co może powodować, że ten sam gaz podawany do silnika daje tak różne odczyty dla przedniej i tylnej sondy i to zależne od obrotów?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią Lip 03, 2009 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę że jednak sondy nie dają identycznych odczytów co jest widocznie na BLOSie, gdy do każdego cylindra dochodzi ta sama mieszanka a mimo to odczyty są inne, z powodu walniętych sond, albo tylko jednej. Gdyby obie wymienić na nówki to odczyty powinny być te same.

Na benzynie odczyty są takie same bo komp benzynowy się bardzo o to stara. Wtrysk benzyny jest indywidualny na każdy cylinder, więc komp tyle wtryśnie aby obie sondy dawały te same z góry założone odczyty.

Ale przy 1 generacji w Blosie nie trzeba się aż tak tymi sondami przejmować, wystarczy aby mieszanka nie była zabogata podczas spokojnej jazdy i na jałowych.

Odnośnie katalizatorów, to lepiej chyba wymienić na tłumiki przelotowe, ale wtedy istnieje ryzyko popsucia trochę dynamiki spalin. Niektóre silniki wymagają tego zdławienia spalin w postaci katów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Lip 03, 2009 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo już silniczek nie wyrabia tu istotne jest rownierz podcisnienie przy ssaniu jesli przod jest zdrowszy od tylu co jest naturalne bo mnie jest nrazony na przegrzewanie wtedy wychodza takie cyrki przod zasysa wieksza ilosc i zostawia mniej dla tylu i na odczytach wychodzi znaczna roznica .

Pozdrawiam
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 13:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla wszystkich posiadających BLOS'a - wyrzuciłem to świństwo i autko dostało kopa jakiego nie pamętam. I mocno żałuję, że tak długo się z tym męczyłem. Prawdopodobnie BLOS mimo wszystko ograniczał przepływ powietrza i dławił go. Najpierw krótka jazda na benzynie a później instalacja sekwencji. Trochę drożej niż u Luky'iego, ale koszty dojazdu i czas potrzebny na to by zrobił Luky mnie zniechęciły i podjechałem lokalnie. Mam nadzieję że uda się wyeliminować podbieranie Pb (opisane w innym wątku) i będę w 100% zadowolony.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 13:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie blos niczego nie blokuje a pojemność podobna. Może tylko zminimalizowałeś efekt a nie zlikwidowałeś przyczynę. Na gazie zawsze wychodzą wszystkie niedomagania silnika.
_________________
98 Crown Vic P71
91 Trans Sport 3.1
05 Town & Country 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widocznie nie wszystkie silniki dobrze chodzą na 1 generacji, albo jednak był błąd w regulacji reduktora lub BLOSa. Może układ przewietrzania PCV zamontowany za blosem (?) , albo przepływomierz (MAF) który powinien być też przed.

Ja nadal sobie chwalę moją instalkę, tymbardziej że jest prostacka w porównaniu do sekwencji. >>schemat BLOS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lut 23, 2011 10:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
...wyrzuciłem to świństwo...


To ja chętnie przygarne to "świństwo".
Jakbyś chciał sprzedać w ROZSĄDNEJ cenie to daj znać.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group