www.asu.pl :: Zobacz temat - Trochę prawdy o Skrzyni warte zapamietania
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Trochę prawdy o Skrzyni warte zapamietania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Lut 06, 2011 22:46    Temat postu: Trochę prawdy o Skrzyni warte zapamietania Odpowiedz z cytatem

Cytat z Wikipedi , warty do zapamietania !!!

Elementami wykonawczymi typowej przekładni automatyczne stopniowej, realizującymi przełożenia, są zwarte układy planetarnych przekładni zębatych. Zmiana przełożeń następuje przez blokowanie różnych zestawów - obudów kół słonecznych lub koszy kół satelitarnych, współpracujących ze sprzęgłami jednokierunkowymi, przez mechanizmy takie jak sprzęgła tarczowe (przeważnie wielopłytkowe), hamulce taśmowe itp. elementy cierne, napędzane siłownikami hydraulicznym. Na ogół całość elementów sprzęgłowych (ciernych) i układów zębatych pracuje "na mokro" w oleju specjalnym, który spełnia funkcję medium sprzęgła hydraulicznego, oleju hydraulicznego dla siłowników i zaworów, smarowania układów mechanicznych i chłodzenia całości. Z powodu tak wielu zadań poziom, jakość i rodzaj oleju są jednym z najbardziej krytycznych parametrów pracy skrzyni, i podlegają kontroli i wymianie. Najpowszechniejszą przyczyną uszkodzeń automatycznych skrzyń biegów są przyczyny związane z olejem, np. za niski poziom, utrata własności (z powodu starzenia, przegrzania itp) czy użycie niewłaściwego dla danej skrzyni oleju - wszystko to może owocować nieprawidłową pracą skrzyni, powodującą kaskadę usterek i szybkie jej zniszczenie (np. nieco przegrzany olej powoduje gorszą pracę sprzęgieł ciernych i układów planetarnych, co podgrzewa skrzynię, co znowu niszczy mechanikę i degraduje olej itd. aż do całkowitego zniszczenia oleju i elementów skrzyni).

Dodatkowym elementem powszechnie spotykanym w części "siłowej" skrzyń jest mechaniczny układ blokady parkingowej, w pozycji P wybieraka (lewarka) biegów. Na ogół jest to układ mechaniczny typu zapadka na zębach promieniowych lub osiowych, który blokuje wylotowe elementy skrzyni (wałki lub kosze) i w konsekwencji powoduje że koła napędzane są zupełnie zablokowane. W niektórych typach skrzyń istnieje możliwość przełączenia wybieraka w pozycję P w czasie jazdy, co prawie zawsze niesie poważne uszkodzenie skrzyni (wyłamanie blokady, kół lub nawet obudowy)

Cały artykuł http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Lut 06, 2011 23:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wreszcie coś mądrego prostymi i przystępnymi słowami napisane.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lut 07, 2011 4:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W telegraficznym skrocie jest napisane w Instrukcji Obslugi - jedno zdanie :jaki ma byc olej,pare zdan o jego wymianie oraz kilkanascie zdan i rysunkow na temat jak prawidlowo korzystac z dobrodziejstw automatu.I to powinno byc oczywiste!Ale instrukcje wiele osob bagatelizuje.Do Wikipedii tez nie kazdy zaglada - a szkoda!>< Nawet podrecznik Haynes podaje,ze najtansza ochrona przed szybkim zuzyciem silnika czy skrzyni jest czesta wymiana olejow!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lut 07, 2011 9:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
W telegraficznym skrocie jest napisane w Instrukcji Obslugi - jedno zdanie :jaki ma byc olej,pare zdan o jego wymianie oraz kilkanascie zdan i rysunkow na temat jak prawidlowo korzystac z dobrodziejstw automatu.I to powinno byc oczywiste!Ale instrukcje wiele osob bagatelizuje.Do Wikipedii tez nie kazdy zaglada - a szkoda!>< Nawet podrecznik Haynes podaje,ze najtansza ochrona przed szybkim zuzyciem silnika czy skrzyni jest czesta wymiana olejow!


wg polskich mechaników oleju się nie wymienia w ASB bo nie ma korka spustowego, filtr w ASB nie istnieje, olej jak już się dolewa to dowolny - każdy przecież pasuje. I to mówią nawet niektórzy ludzie którzy robią ASB - możliwe że chcą zarobić więcej
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Lut 07, 2011 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jest mały szczegół widział ktos serwisowke po polsku do typowego amerykanca? Laughing Mało ktory machanik umie czytac płynnie po angielsku na dodatek trudny język techniczny. Przynajmniej ja takiego nie znam.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Lut 07, 2011 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:
Jeszcze jest mały szczegół widział ktos serwisowke po polsku do typowego amerykanca? Laughing Mało ktory machanik umie czytac płynnie po angielsku na dodatek trudny język techniczny. Przynajmniej ja takiego nie znam.

I tu jest pies pogrzebany; dodając jeszcze fakt, że można łatwiej zarobić na popularnych markach i kierowcach z przypadku - wyłania się cała naga prawda o serwisowaniu u nas trudniejszych pojazdów.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lut 07, 2011 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>wy³ania siê ca³a naga prawda o serwisowaniu u nas trudniejszych pojazdów.

wader nie trudniejszych, a moze nieco innych! to samo tyczy sie zreszta serwisowania francuzow i wloszczyzny typu alfa, hydraulicznych citroenow i innych nieco bardziej "spatenconych" od VW samochodow...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 7:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie są trudniejsze - są inne niż zwykle naprawiane przez mechanika X czy Y w danej miejscowości. Nie znają się na autach dlatego twierdzą że są trudne w naprawie. (szczytem była diagnoza mojego silnika - coś stukało - przyjechał obejrzał posłuchał - diagnoza - głowica do naprawy, Ja poczytałem zdjąłem miskę olejową - diagnoza - przekręcona panewka. zaoszczędziłem kilka stówek na niepotrzebną naprawę głowicy, a silnik wymieniłem przed domem z pomocą kumpli pasjonatów)

Ja czytam fora , serwisówkę i jak się raz już coś zrobi raz to za drugim razem to nie jest czarna magia - a mechanikiem nie jestem - raczej pasjonatem/fanatykiem.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 8:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ostatnio znajomemu w audi a6 slizgala skrzynia. zapytalem o olej-kiedy wymieniany i jaki oraz poziom. powiedzial ze wymienial niedawno a mechanik wlal jakis elf bo powiedzial,ze do automaow jest jeden olej ktory sie nazywa atf. dodam,ze slizgania nastapilo po wymiani oleju. dodatkowo ,jak sie pozniej okazalo, skrzynia sie rozszczelnila i oleju zaczelo ubywac. ot polski mechanik nawet nad audi sie potrafi pastwic....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:
Ja poczytałem zdjąłem miskę olejową - diagnoza - przekręcona panewka. zaoszczędziłem kilka stówek .


no to akurat trafiles na wyjatkowego nieudacznika! stukajaca panewka czy to w amerykancu czy w cinquecento objawia sie takimi samymi objawami wiec KAZDY mechanik powinien umiec to zdjagnozowac ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KAŻDY mechanik to wie ile $$$ a co zrobić aby było dobrze to inna sprawa.
Ja nie jestem mechanikiem ale nie dawało mi spokoju że stuki słychać od dołu a nie od góry
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie ta inność naszych wózków sprawia trudności mechanikom nastawionym na łatwe $$$, a mnogość popularnych marek i ich przewidywalne usterki powodują cofanie się umiejętności i samozaparcia u mechaniorów.
Kiedyś mechanik musiał znać dokładnie zasadę działania naprawianego podzespołu, żeby go naprawić a to z kolei czyniło go kompetentnym fachowcem.
Dzisiaj nie ma mechaników - są tylko przeszkoleni wymieniacze odczytujący błędy z komputera a to robi różnicę i to nie małą ...

Oczywiście znajdą się jeszcze wyjątki, ale szkoda że już na wymarciu.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Dzisiaj nie ma mechaników - s± tylko przeszkoleni wymieniacze >odczytuj±cy b³êdy z komputera a to robi ró¿nicê i to nie ma³±

no takie sa niestety czasy! i im blizej nam do europy/zachodu tym bardziej sie to uwydatnia! dawniej zeby cos wiedziec wystarczylo chciec, teraz trzeba i chciec i za to duzo zaplacic - a nie kazdy na to ma/chce wydac ;/
dawniej jak ktos robil bledy ortograficzne to byl nieukiem i dostal w dupe i sie nauczyl...dzis lekarz wystawia opinie ze jest sie "dyslektykiem/dysortografem/dys.....itp " i po sprawie Wink wiec o czym my mowimy Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Świat niestety schodzi na psy. I to niestety coraz szybciej.
Mam nadzieję, że nie obraziłem żadnego czworonoga Laughing Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group