www.asu.pl :: Zobacz temat - Ford Windstar 3,0V 1997 skrzynia - błagam o pomoc
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ford Windstar 3,0V 1997 skrzynia - błagam o pomoc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
jjf
*
*


Dołączył: Oct 29, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Pią Paź 29, 2010 12:54    Temat postu: Ford Windstar 3,0V 1997 skrzynia - błagam o pomoc Odpowiedz z cytatem

Witam Panów,
Chyba ni ebędę tutaj jedyną "babką"? Embarassed Ale proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam auto jak w tytule. Jechałam sobie w trasę i nagle z 4 biegu włączył 2 potem 3 i tak co jakiś czas. Zatrzymałam się wyłączyłm silnik i po jakimś czasie dalej. Więć aż do 4 tys obrotów nie zmienił biegu! Cały czas jechałam na 1! Działo się to jakiś miesiąć po wymianie opon z 195 na 215.
Ktoś doradził aby odłączyć aku. No i ok ale potrafił do przełożyc bieg do 2 po starcie silnika, nawet 3000 obrotów nie pomogły w zmianie, zapalała się kontrolka na dżwigni i dopiero wtedy wszystko działało. Więc gasiłam auto kontrolka gasła i jeździłam. Jeśłi nie cisnęłam w gaz to wszystko zaczynało działać jak wzrosła temp silnika (oleju w skrzyni). Wymieniłam olej (już trochę czytałam i wiem że nie mam Mercon V) i było lepiej - wrzucał przynajmniej 2 a dalej opis ten sam. No to jeszcze raz serwis i wymiana - Wałka z łożyskiem, oraz elektrozawory. Było ok. Potem znowu tylko 2 jak za wysokie obroty to kontrolka na dźwigni. Wczoraj wracałam do domu i przy 110 skrzynia zmieniła bieg na 2. Omal nie zginęłam bo wyprzedzałam tira! Znajomy powiedział że to awaria elektroniki. Nie znam się na tym bo to komputer jakiś konwerter.., nawet nie wiem gdzie z tym jechać (mieszkam w Toruniu) Błagam pomóżcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pią Paź 29, 2010 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem to problem z płytą sterującą, znany problem w tych autach, zasadniczo najlepiej to tą płytę wymienić...
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Paź 29, 2010 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potwierdzam, proponuje od sprawdzenia płytki od skrzyni

moga byc zimne luty albo inne cuda jesli nigdy nie bylo nic przy niej grzebane
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jjf
*
*


Dołączył: Oct 29, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję.
Ale nie wiecie kto to zrobi? Gdzie to jest w aucie. Gdzie można kupić płytkę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Nie Paź 31, 2010 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyne co napisze to trzymaj sie z dala od serwisu aut amerykanskich na Rybakach w Toruniu, bo wiecej Ci zepsuja niz naprawia i auto bedzie stalo dlugo!!!!!!!!
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Paź 31, 2010 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co pamietam to do samego płutki jest dostep z gory miedzy silnikiem a blacha

mozesz sciagnac sobie manualna i sprbowac samemu wymienic

tylko jak bedziesz kupowal uzywke to najlepiej aby ci dale gwarancje rozruchowa z 1 miesiac
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jjf
*
*


Dołączył: Oct 29, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Pon Lis 01, 2010 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Gural. Tak jak pisałam jestem kobietą i nie bardzo się znam. Może byś mi przesłał link do manuala? Tak płytka jest przy skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jjf
*
*


Dołączył: Oct 29, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Pon Lis 01, 2010 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Robert Belgia. No już mi koledzy mówili żebym nie jechała do tego "serwisu". To gdzie jechać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Lis 06, 2010 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zanim rozdlubal plyte, wczesniej bym sprawdzl co sie dzieje wewnatrz selekcjonera(pozycjonera). To chyba dosc typowe uszkodzenie.... Lampka OD pomruguje?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 22, 2010 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwolę podłączyć się do tematu.
Mam podobne - choć nie do końca- objawy.

- Samochód przy powolnym rozpędzaniu zmienia biegi płynnie.
Przy prędkości ok 70-75 na godzinę zrzuca na 1 i tak pozostaje.
- Przy gwałtownym starcie jeśli obroty wzrosną na 1 biegu do ok. 3-3,5 tyś
pozostaje już tylko na 1 i nie przełancza na wyższe.

bardzo szybko zaczyna mrugać kontrolka skrzyni

W obu przypadkach wyłączenie OD eliminuje objaw.

Jeśli jazdę zacznę z wyłączonym OD płynnie zmienia biegi w górę i w dół.
Żadnych komplikacji
W sobotę po ok 20 km jazdy na przedmieściach prze samym zaparkowaniem ałączyła się kontrolka skrzyni.

Cy to: skrzynia? konwerter? a moze komputer
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon Lis 22, 2010 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hm.. powiem tak Wink Anthrax,chyba się już nie wypowie??,(a szkoda)może "asu"??- ja to cieńki fachowiec,ale stawiam na płytę zaworową - miałem kiedyś inne objawy taki jak Wy opisujecie to nie - u mnie było że jak jechałem przepisowo czyli 55mil/h to wszystko było OK a jak szybciej to skrzynka zmieniała biegi na "twardo" i zaczęło mrugać OD jak postał przez noc lub odłączyłem aku to wszystko wracało do normy - myślę że pozycjoner to nie jest - może lepsi fachowcy się jeszcze wypowiedzą??!! Laughing Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon Lis 22, 2010 22:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...aaa jeszcze jedno Exclamation Question posprawdzajcie silnik Exclamation Exclamation Question Question bo praca skrzyni zależy w dużej mierze od pracy silnika i kompa silnika w winim jest jeden komp do silnika i skrzyni Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group