www.asu.pl :: Zobacz temat - co z rozrządem w transp. 2.3 ??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

co z rozrządem w transp. 2.3 ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomas1
*
*


Dołączył: Jan 25, 2006
Posty: 3

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 15:20    Temat postu: co z rozrządem w transp. 2.3 ?? Odpowiedz z cytatem

Witam, na forum jesem nowy. Zarejestrowałem sie, ponieważ od około roku w rodzinie pojawił się (szczodrośc tatusia;) pontiac transporter 2,3 z gazem a z nim mniejsze/większe problemy. Licze, że grono fachowców bardziej mi pomoże niż fachmany z okolicznych warsztatów.
Od początku...po przejeżdżeniu kilku miesięcy "poszedł" rozrząd (wcześniej praca silnika stałą się głośniejsza, silnik jakby żelęgotał-kolega stwierdził że łańcuch rozrządu o coś pewnie ocierał)Ponieważ stało się to podczas zapalania,nie wiedziałem o co chodzi, sądziłem że akumulator szwankuje więc rozciągaliśmy go, bo to było w wawie-ok 150km od miejsca mojego zamieszkania. Majstry przy wymianie rozrzadu robili renowacje głowicy. Po jakimś czasie silnik znów zaczął głosniej pracować. pomyślałem: znowu rozrząd? nie możliwe....a jednak-znów przy zapalaniu, ale już wiedziałem żeby nie rozciągać!! teraz na razie jest ok. ale....w przednim zawieszeniu słychać ciągle delikatne stuki,na kulce na końcu bagnetu sa plamki białawej mazi i coś pomalutku kapie(chyba z silnika) przy lewym kole stojąc przodem do samochodu. Słyszałem że jak głowica źle jest zrobiona to należy się spodziewać dalszych przygód z rozrządem. to prawda??

To mój pierwszy amerykaniec (i pewnie ostatni-sorki miłośnicy;), nie znam się na mechanice samoch, więc jakby ktoś prostym językiem napisał co nalezałoby zrobić, sprawdzić w nim będę bardzo wdzięczny.
ojj, dużo tego wyszło.
pozdrawiam i z góry dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Sty 28, 2006 20:52    Temat postu: TS 2.3 Odpowiedz z cytatem

Heh. Tylko od czego zacząc. Nie lubisz amerykańców bo trafiłeś na zaniedbaney model i pozatym jest to 2.3 !!! ( bardzo awaryjny silnik ).
Co do zle zrobionego rozrzadu to ciezko cos powiedziec Confused Zalezy co jest zle zrobione... Heh z zawieszeniem to kompletnie nie wiem co odpisac Very Happy Mogą to być : końcówki, drążki kier. , sworznie, wahacze itd. itd. To trzeba wjechać i sprawdzić bo tutaj napewno nikt Ci nie powie dokłądnie co stuka Very Happy Kapanie może być spowodowane starą uszczelką pod miską czy starym uszczelniaczem wału korbowego ( bez sprawdzenia na warsztacie nie da sie powiedziec z kad kapie... ) Biała maź na bagnecie może być spowodowana temp. na dworze ( skrapla się woda, tak samo bod korkiem ) Gorzej jesli po zagrzaniu silnika dalej jest biala maź w silniku. Oznacza to że jest uszkodzona uszczelka pod głowcą.

Reasumując :

1. Pojechać na warsztat s sprawdzić co stuka ( domowymi sposobami tego nie sprawdzisz).

2. Na warsztacie niech sprawdzą z kąd cieknie olej

3. Co do głośniejszej pracy silnika to napisz :
Jaki przebieg ma samochód, jaki olej jest zalany ? Co konkretnie było wymieniane podczas naprawy ??

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomas1
*
*


Dołączył: Jan 25, 2006
Posty: 3

PostWysłany: Nie Sty 29, 2006 23:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1 i 2. Warsztat juz jest umówiony. Mam nadzieję że zlokalizują stuki i
wyciek.

3. Samochód ma przebieg 180 tys. Rozrząd był wymieniany 2 razy- przy pierwszej wymianie sklejana była również głowica. Jaki olej był wlany po drugiej wymianie rozrządu tego niestety nie wiem.
Generalnie silnik pracuje prawidłowo, tylko przed obiema awariami rozrządu jego praca stawała się głośna...

pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group