www.asu.pl :: Zobacz temat - Wykipiał olej ze skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wykipiał olej ze skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 20:10    Temat postu: Wykipiał olej ze skrzyni Odpowiedz z cytatem

Witam
Stojąc w piątek w korku około godziny podskoczyła temperatura silnika ponad przeciętną . Po zjechaniu na stację benz. zauważyłem pod silnikiem kałużę , okazało się że to olej ze skrzyni wykipiał przez bagnet . Sprawdziłem stan oleju na zimnym i rozgrzanym silniku i jest w normie ,nie śmierdzi i jest czysty. Jak myślicie chyba nic groźnego się nie stało , skrzynia pracuję normalnie .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze i sie nic nie stalo,ale nie jest to zjawisko normalne.Co mieli by powiedziec na Florydzie gdzie dzis bylo 37 w cieniu!Sprawdz uklad wlaczania wentylatora chlodnicy - czy chodza dwa czy tylko jeden.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 4:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chce być złym prorokiem,ale czy nie jest tak ze, jak do oleju dostanie się woda to zaczyna się pienić i kipieć ? bo pienić to na pewno (sprawdzone na spychaczach Very Happy )albo może powietrze w jakiś sposób do skrzyni się dostaje?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 9:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja myślę że oleju w ASB było za dużo
- PCM wprowadził realizacje programu awaryjnego i nie pozwolił na wł. wyższego biegu w wybranym przez kierowcę trybie, jednak "habs" beztrosko poruszał sie po mieście i pozwalał na pracę w korkach.

- dodatkowo mógł nie pracować wiatrak

( Waldek mówi o wodzie ... by to sprawdzić wystarczy ściągnąć za pomocą przeźroczystego wężą trochę oleju ASB do szklanej probówki i odstawić na kilka dni. )

- skromna uwaga - kiedy skrzynka przegrzewa sie - to słychać . Ona pracuje wtedy inaczej
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maverick trochę tego nie rozumiem

"- PCM wprowadził realizacje programu awaryjnego i nie pozwolił na wł. wyższego biegu w wybranym przez kierowcę trybie, jednak "habs" beztrosko poruszał sie po mieście i pozwalał na pracę w korkach."
Prędkość nie przekraczała 10-15 km/h do samej stacji więc asb nie przerzucała na wyższy bieg .
Jechałem cały czas na "D" , nigdy nie wajchuje . Być może faktycznie było za dużo oleju .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

już tłumacze
- wielokrotnie spotykam ludzi którzy dziwią się ze nie wbija im sie wyższy bieg ( powiedzmy że jedziemy na Drive )
- widzimy że obroty są za duże co do prędkości a jednak dusimy dalej i skrzynka nabiera temperatury.
- komputer na podstawie nie tylko temperatury stwierdza ze coś z kierowca jest nie tak i ogranicza wbicie wyższego biegu bo olej gdy jest go tam zbyt wiele nie jest w stanie delikatnie mówiąc przepłynąć

- zatrzymujesz się na stacji - wyciągasz bagnet i widzisz spieniony olej
to nie woda - to zbyt wiele oleju

- ogladasz czasami 24-godzinny wyścig w Le Mans ?
pomyśl - gdyby oni mieli tam więcej lub mniej oleju i defekty czujnika temperatury ?
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno wyciek nie jest spowodowany ilością oleju.
Nie dawno wymieniałem olej w skrzyni dynamicznie i i nalałem litr oleju za dużo i jeździłem z tym dwa tygodnie i nic mi nie wykipiało nawet kropelki.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz tłustych plam z oleju ?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spieniony olej powstaje zazwyczaj przy zbyt wysokim jego poziomie, powie to kazdy kto ma choc troche pojecia o automatach.
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy olej się spienił , po prostu wyleciał przez bagnet .Płyn chłodniczy jest czysty , być może termostat się przyciął chłodnica przegrzała a chyba obie chłodnice (wody i oleju)są w jednej obudowie to i olej podgrzało .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Cze 20, 2010 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygląda że olej zagotował się w skrzyni , miałem ostatnio taki przypadek w wózku widłowym,po 20 minutach pracy olej w skrzyni sie gotował i wyrzucało go przez miarkę,po rozebraniu skrzyni okazało się że jakiś fachowiec *zapomniał* włożyć jednej tarczki ciernej do jednego z koszów,w skutek dużego luzu między tarczkami skrzynia cały czas ślizgała grzejąc się bardzo szybko i gotując olej.

Nie twierdze że u ciebie coś brakuje w skrzyni,ale jeśli ma już swoje przejechane,może występować z powodu luzu między tarczkami, przegrzewanie ,szczególnie w korkach przy ciągłym ruszaniu.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Cze 20, 2010 18:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na razie odpukać jest wszystko ok . Nie sprawdzałem ale mam wrażenie że wentylatory mi się nie załączają .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Cze 21, 2010 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najszybszy i najbezpieczniejszy(nie powodujący zagotowanie płynu) sposób na sprawdzenie wentylatorów ,to włączenie klimy,nawet na zimnym silniku powinny się włączyć najdłużej po 2 minutach.Jeśli się nie włączą trzeba szukać przyczyny
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Cze 22, 2010 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z całej tej dyskusji wnioskuje ze było troche za duzo oleju bo teraz jak sprawdzasz to mówisz, że jest oki (czyli w normie)

miałeś za dużo oleju mógł ze względu na wiek auta przyciąć się termostat lub nie włączyć wiatrak w wyniku czego się zagotował i wywaliło pzez bagnet bo nie ma innej możliwości,

nie jest to groźne ale musisz to szybko zlikidować (przyczyne przegrzewania) bo kilka razy tak się stanie i asb będzie do remontu
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group