www.asu.pl :: Zobacz temat - pasek wielorowkowy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pasek wielorowkowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 23:17    Temat postu: pasek wielorowkowy Odpowiedz z cytatem

Czeka mnie w grudniu wymiana paska wielorowkowego, mam pytanko zmienic tez napinacz, czy sam pasek. Nakrecilem juz sporo kilometrow, okolo 360tys, a ostatnia zmiana napinacza byla jakies 100tys km temu.
Jest jeszcze jedna opcja, moge tez wymienic rolke napinacza.
Auto to chevrolet, jak w opisie ponizej.
Czekam na wasze opinie
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 0:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uwazam,ze jeszcze troszke za wczesnie,te napinacze wytrzymuja spoko 150 tys.mil (ok.240kkm).Co do rolki,to jak uwazasz ze bardzo halasuje lub ma za duzy luz albo jest nierowno powycierana - to nie zaszkodzi wymienic. Ja w swoich autach zawsze asekuracyjnie wymienialem rolki po 100 tys.mil.Napinacza jeszcze nigdy nie musialem wymieniac w zadnym z aut amerykanskich ktore uzywalem w ciagu 25 lat w Polsce i w Stanach.Jezeli ktos ma bardzo mocno obciazony alternator przez np rozbudowana instalacje gazowa,to wtedy wiadomo,ze rolki,napinacz i wszystko inne gdzie przechodzi pasek zuzywa sie szybciej.""""Polecam taki typ paska jak na zdjeciu: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tensioner.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 6:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakiej firmy jest ten pasek ? bo widzę że preferujesz paski z (brak mi słowa)z naciętymi rowkami, dlaczego?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 6:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uzywam takich paskow od ponad 20 lat.Ciche,nie pekaja kliny jak w tych zwyklych,odporne na nagle obciazenia-zadko wpadaja w poslizg.Ostatnio kupuje zawsze GatorBack Poly-V firmy Goodyear,sa chyba najlepsze - ale tez ok. $30 trzeba dac.Oplaci sie-sa dlugozywotne. Niezle sa tez firmy Dayco,no i duzo tansze. http://www.goodyearep.com/productsdetail.aspx?id=3128""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" http://www.kolpax.pl/goodyear.php
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja teraz bede zakladal dokladnie taki jak ten ale dayco napisze co i jak w stosunku to starego
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven, pytam się bo kupiłem pasek z 5 miesięcy temu w serwisie chryslera ,jest on z pełnymi rowkami, i on strasznie piszczy, chyba będę szukał tego dayco , bo ta druga firma to u nas chyba nie występuje
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w wiekszosci hurtowni maswz goodyear ale jest drozszy, dayco jest dosc popularny , ale np znajomy mechanik twierdzi ze najlepsze sa gates

no ja wlasnie dlatego ze piszczy wymieniam (a ma w tej chwili tylko rowkowy) a wymieniam na taki jak w opisie
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 6:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 napisał:
MarkSeven, pytam się bo kupiłem pasek z 5 miesięcy temu w serwisie chryslera ,jest on z pełnymi rowkami, i on strasznie piszczy, chyba będę szukał tego dayco , bo ta druga firma to u nas chyba nie występuje
Standardowy pasek nie piszczy dla tego ze jest kiepski. Wszystko jest tak obliczone,aby nie bylo takiej smiesznej rzeczy w samochodzie amerykanskim jak czesty pisk paska! Przeciez takich aut by nikt na tym wymagajacym rynku nie kupil! .....Nic nie dzieje sie bez przyczyny.Piszczy na kolku alternatora z powodu przeciazenia.Szczegolnie jak zapalimy bardzo zimny silnik,po nocy.Powody przeciazenia sa tylko dwa:pierwszy to dodatkowe wysokie obciazenie przez elektryke wtryskow instalacji gazowej , drugi to kiepskiej jakosci akumulator - to znaczy taki ,ktory nawet jak jest naladowany to pobiera sporo mocy.A jezeli te dwa powody zsumowac to powstaje obciazenie na granicy mozliwosci alternatora albo i lepiej. A do tego prawie zawsze uzywa sie swiatel .I nastepuje takie silne hamowanie ze pasek nawet odpowiednio napiety nie daje rady.Dlaczego najwiecej rano,na zimnym? Dlatego ze regulator kazdego alternatora jest tak skonstruowany ze daje napiecie odwrotnie proporcjonalne do temperatury.Jak jest bardzo zimny(na minusie) to daje srednio od 14.9 do 15.1 V.Po nagrzaniu napiecie spada do nawet 13.1 -13.5V.Te zmiany napiecia sa potrzebne do szybkiego doladowanie baterii po starcie oraz obnizenia mocy pobieranej przy przegrzaniu..I wlasnie na zimnym kiedy jest napiecie 15V przez pare minut plynie duzo wiekszy prad ladowania niz normalnie.. Jezeli ktos uwaza ze przyczyna jest inna - prosze zrobic prosty test - pomiar pradu obciazenia alternatora.Albo jak piszczy to wyjac wtyczke z alternatora.>>>>> Niestety , gazu przeciez odlaczyc nie mozna, bateria np.Delco tez jest bardzo droga . Jedyna rada na to piszczenie to sprobowac dac ten nowoczesny pasek GatorBack firmy Goodyear albo inny podobny,moze Dayco.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 9:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak, właśnie piszczy na alternatorze, na starym pasku nie było takich pisków jak po wymianie na nowy(a nie żałowałem na niego kasy Shocked ),ale my Polacy jesteśmy pomysłowi Wink posmarowanie paska mąką starcza mi na przejechanie około 100km bez pisków Laughing

wklejam opis paska ze strony

W ostatnim czasie GOODYEAR opracował i opatentował rewolucyjną konstrukcje paska o zębach skośnych. GATORBACK to określenie dla paska wielorowkowego, który obecnie wyznacza kierunek na najbliższe lata w projektowaniu elementów napędu. Cała idea tkwi w uzębionych spiralnie klinach paska. Tak wykonane kliny zapewniają wzmocnienie kordu zwiększają odporność na zużycie i obciążenia jednocześnie zwiększa elastyczność, co przekłada się na cichą spokojniejszą pracę oraz wydłużoną trwałość. Pełna gama pasków klinowych, wielorowkowych ( od 3PK do 9PK ) a także rozrządu powoduje, że oferta w pełni pokrywa potrzeby rynku samochodów amerykańskich, azjatyckich i europejskich.

LINK http://www.kolpax.pl/goodyear.php#[/url]
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i mam juz odpowiedz, kupilem wyzej wspomnianego dayco i niestety po 400 km (czyl;i az 3 dni jazdy) pekł mi

niestety kupe drogi od domu, sciagnaloem do kuzyna auto (bo blizej) na lawecie i telfon po szwagra aby przywiozl stary pasek

załozylem go odpalam auto i widze ze powoli z rolki napinacza zaczyna mi on uciekac, wiec wylaczylem autko

mowic szczerze nie wiedzialem ze pasek moze wyrzadzic tyle szkód, teraz mam i nowy pasek do kupienia i komlepnty napinacz, chyba ze ktos ma jakis pomysl to slucham
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według mnie, to powodem problemów była rolka/łożysko a nie pasek !!
Dlaczego piszesz, że musisz wymienić cały napinacz a nie samą rolkę, lub łożysko ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem tak nie mam pojecia czy tak powinien wygladac napinacz ale wydaje mi sie ze nie

miedzy jedna czescia (nie mowie tu o mostu do rolki) a 2 jest szpara okolo 3 mm nie wiem czy tak bylo czy nie, wymontowalem napinacz i sprawdzalem rolka chodzi prosto, nie ma luzów, a wydaje mi sie ze w momencie rozerwania paska moglo cos szarpnac i uszkodzil sie napinacz

r kompletna rolna kosztuje okolo 140 zlotych
napinacz w zaleznosci od fimry od 200 do 310
czy jest sens wymienic tylko 1 czesci (jelsi nie ma pewnosci ze jest ona dobra) a wydaje mi sie ze nie jest bo jak mam pasek (ten stary zaloze i odpale auto na sekunde) to cos zaczyna grzechotac

porada kupic znowu pasek taki jak mowil mark czy ten 2 rodzaj czyli guma z rowami wzduz tylko??
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a prosze jesli ktos ma pojecie to o opinie i porady bo to wazna rzecz dla mnie bo mam teraz tylko winiego a jest mi on potrzebny

a i jakiej frimy fupic napinacz obojetnie ?? czy gatesa?? czy tansze dayco??
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a na pompie wodnej oraz innych rolkach sprawdzałeś czy nie ma luzów?,
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie !!
Sprawdź wszystkie rolki i koła pasowe !!
Jeżeli pasek się zsuwa z rolki, to jest jakiś problem i to nie z paskiem. jeżeli słyszałeś jakieś grzechotanie, to raczej stawiałbym na któreś łożysko (pompa wody, pompa wspomagania, alternator, napinacz, kompresor klimy) Jeżeli któreś koło pasowe będzie pracowało nie osiowo, to będzie zrzucać pasek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i jeszcze jedno mi się przypomniało, czy przed usterka nie wjechałeś przypadkiem w kałuże?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdjolem pozniej pasek i auto odpalilem na sekunde bez napinacza i byla cisza, wiec ja obstawiam go, teraz co do kol, schemat paska wyglada tak ze rolka od napinacza jest miedzy 2 kolami ktore maja obudowane rownik, czyli pasek idzie wewnatrz nich i nie ma mozliwosci spasc

a z roli bardzo szybko sie zsuwa i chyba dzieki tylko tym 2 kolo nie zlatuje, kola obok byly sprawdzane i trzymaja sie mocno (tzn nie maja luzów)

http://www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,03,,pl-pln,702313,0.html

pasek zlatuje mi z roli ktora jest miedzy cs a kolem pietro wyzej
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 4:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pasek spada albo sie zrywa , bo jakas sila go hamuje.Sprobuj odlaczyc wtyczke alterntora i odpalic ,zobaczysz czy bedzie sie zsuwal czy nie. Jezeli bedzie wszystko dobrze,to na pracujacym silniku wloz wtyczke spowrotem i zobaczysz co bedzie z paskiem . Jezeli nie blokuje alternator,to sprawdz czy inne kola chodza lekko.Czesto zerwanie paska powoduje zatarty kompresor klimy.Sprawdz tez jak chodzi na wylaczonej klimie tylko wylacz na OFF , bo przy nastawionym nadmuchu na przednia szybe komputer zalacza sprezarke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wczoraj jak go sprawdzalem to przy odlaczonej klimie wiec kompresor nie chodzil, wiec raczej on odpada

inne kola tez byly sprawdzane i byly oki (lekko chodzily)

na wylaczonym alternatorze nie sprawdzalem, wieczorem sprawdze

ciagle wydaje mi sie ze jest to napinacz, ma ta przerwe miedzy 1 a 2 czescia i nie wydaje mi sie ze jest to naturalne (byc moze sprezyna poszla) dzis jeszcze wezme go sciagaczem rozbiore i go sprawdze
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 14:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak wyglada napinacz ,zobacz czy u Ciebie jest podobnie. http://info.rockauto.com/Gates/Detail.html?38114.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam dokladnie taki sam napinaccz

ale taka jest roznica ze u mnie miedzy jednym kolkiem a 2 zrobila sie szczelina 3-4 mm

a podobno nie powinno byc wogole, tak wynika z opisu mechanikow i sprzedawcow
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy napinacz pracuje ?
Czy bez paska normalnie działa jak go ręką ruszasz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odpowiem ci tak, jak go zaklinuje i wloze duzo sily to oczywiscie ze pracuje, ale tak abym go wziol lapami i poruszyl to nie ma mowy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 23:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak ma byc
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Lis 10, 2009 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale niestety i asu i znajomy mechanik po obejrzeniu stwierdzili ze napinacz jest kaput, zaczol sie rozchodzic i pomimo tego ze jeszcze naciaga to ma zbyt duze luzi i zaczyna sie krzywic, co jest powodem zjezdzania paska

nowy zamowiony teraz czekam na graty :0
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lis 11, 2009 4:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cale szczescie ze to tylko napinacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Lis 11, 2009 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie tam mieszy tymi 2 kolami nie ma co sie jeszcze krzywic
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 6:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i jak problem rozwiązany? co było przyczyną ?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozwiaqzanie

napinacz zaczol sie robic powoli stary (po rozebraniu to stiwerdzono) ale teraz smaczek - zalozony byl nowy pasek ktory wyrwal napinacz - dostlownie zostal wyrwany gwink - przyczynyna to byla zalozony nieorginalna sroba bardzo krotka i w momencie nowego paski i przykreceniu napinacza gwint nie dal rady

solutnion - 3 godziny pracy - gwintownik wewnetrzy - zostal zrobiony nowy gwint dluzszy (nie dalo sie zrobic wiekszego bo sruba przechodzaca przez napinacz jest na styk) potem sruba 14 (dluga) dluzasz niz standardowa o jakies 2 cm i od starej o 4 zostala zmniejszona najpierw szlifierkom do 12 a potem nagwintowana na 10 , po zalozeniu super zero luzow , cisza w aucie na nowym pasku

no niestety glupi bylem zmieniajac pasek ze nie wykrecilem kompletnie napinacza i nie sprawdzilem starej sruby, ale no coz czlowiek sie uczy na bledach Smile
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 12:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a dodam ze metoda jest (w mojej opinie) bardzo niezawodna, poniewaz od tej roboty zrobilem 3 tys km i nic sie nie dzieje, zero luzow
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to fajnie że się udało zreperować Very Happy , powiedz mi jaki pasek założyłeś ?
czy standardowy z ciągłymi rowkami czy ten z rowkami przerywanymi?
pytam się bo ostatnio zrzuciłem nowy pasek mopara (piszczał), i założyłem stary pasek którego to dobrze że nie wyrzuciłem i nastała cisza
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 14:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wrzucilem pasek ciagly bez poprzecznych rowkow i nie mam nic, przy poprzednim pasku ktory zostal kompletnie obrany mialem poprzeczne i tez nie piszczal

podobno nie ma to kompletnie znaczenie (przynajmniej znojomy mechanik tak twierdzi)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 6:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Standardowy pasek nie piszczy dla tego ze jest kiepski. Wszystko jest tak obliczone,aby nie bylo takiej smiesznej rzeczy w samochodzie amerykanskim jak czesty pisk paska! Przeciez takich aut by nikt na tym wymagajacym rynku nie kupil! .....Nic nie dzieje sie bez przyczyny.Piszczy na kolku alternatora z powodu przeciazenia.Szczegolnie jak zapalimy bardzo zimny silnik,po nocy.Powody przeciazenia sa tylko dwa:pierwszy to dodatkowe wysokie obciazenie przez elektryke wtryskow instalacji gazowej , drugi to kiepskiej jakosci akumulator - to znaczy taki ,ktory nawet jak jest naladowany to pobiera sporo mocy.A jezeli te dwa powody zsumowac to powstaje obciazenie na granicy mozliwosci alternatora albo i lepiej. A do tego prawie zawsze uzywa sie swiatel .I nastepuje takie silne hamowanie ze pasek nawet odpowiednio napiety nie daje rady.Dlaczego najwiecej rano,na zimnym? Dlatego ze regulator kazdego alternatora jest tak skonstruowany ze daje napiecie odwrotnie proporcjonalne do temperatury.Jak jest bardzo zimny(na minusie) to daje srednio od 14.9 do 15.1 V.Po nagrzaniu napiecie spada do nawet 13.1 -13.5V.Te zmiany napiecia sa potrzebne do szybkiego doladowanie baterii po starcie oraz obnizenia mocy pobieranej przy przegrzaniu..I wlasnie na zimnym kiedy jest napiecie 15V przez pare minut plynie duzo wiekszy prad ladowania niz normalnie.. Jezeli ktos uwaza ze przyczyna jest inna - prosze zrobic prosty test - pomiar pradu obciazenia alternatora.Albo jak piszczy to wyjac wtyczke z alternatora.>>>>> Niestety , gazu przeciez odlaczyc nie mozna, bateria np.Delco tez jest bardzo droga . Jedyna rada na to piszczenie to sprobowac dac ten nowoczesny pasek GatorBack firmy Goodyear albo inny podobny,moze Dayco.


na pewno trochę racji masz ale, ostatnio zdjąłem nowy pasek mopara bo strasznie piszczał , i założyłem stary pasek i pisków nie ma, jeśli piszesz że piski mogą być spowodowane akumulatorem bądź alternatorem to w moim przypadku ta teoria się nie sprawdziła

jak kupie pasek Dayco lub GoodYer to napisze czy tez piszczy czy nie
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisalem to na podstawie kilkuletnich doswiadczen.Zawsze na piszczenie paska skarzyli sie ci,co mieli zamontowane wielkiej mocy Car Audio oraz ci ze starym padajacym z przegrzania aku (Floryda).Pomiar obciazenia napinacza wykazywal ,ze problem byl w przeciazeniu alternatora ,- po wylaczeniu obciazenia wracalo do normy. I wlasnie tym "melomanom" zakladalo sie lepszy pasek,albo nawet wymienialo ALT na wiekszej mocy. Ale to nie jest regula. Zobaczymy co wykaza Twoje obserwacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje obserwacje ywkazaly ze pasek trzeba zmieniac jak piszczy i czasami to sie dzieje dopiero po 80 - 120 tysiach wiec czas obserwacji moze byc dlugi Smile
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 03, 2010 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś właśnie po powrocie z trasy spadł mi pasek.
Nigdy wcześniej nie piszczał, ale za to piszczało łożysko rolki napinacza, które już miałem kupione i tylko czekałem na cieplejsze dni Evil or Very Mad Cool żeby je wymienić.
Doszedłem do wniosku, że jak pasek spadł, to wymienię go na nowy i tak też zrobiłem, ale teraz to dopiero piszczy Shocked
Po przyglądnięciu się napinaczowi bez żadnego problemu widać, że rolka napinacza odbiega sporo /może 0,5cm/ od osi pracy pozostałej części paska na rolkach.
Dziś zamówiłem cały napinacz z ASU i w piątek powinienem go mieć u siebie.
mam nadzieję, że nie będzie mroziło i sypało bo robiłem i będę tę wymianę robił na polu.
Jestem ciekawy waszej opinii nt:
Czy zużyte łożysko rolki napinacza mogło spowodować zużycie napinacza, a sądzę, że nie.
A drugie to, czy ciężko się wymienia cały napinacz i jakich kluczy należy użyć.
Śmiem twierdzić, że chyba klucz będzie też "15" taki jak do rolki i czy cały napinacz jest zamontowany na 1, 2, czy może więcej śrub ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lut 05, 2010 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już wszystko jasne.
Przy wymianie napinacza bez kanału nie obejdzie się.
Próbowałem odkręcić nakrętkę przy zdjętym prawym przednim kole i na podlewarowanym aucie, ale nic z tego Evil or Very Mad miejsca jest tak mało, że nie ma jak wsadzić dobrze ręki, żeby złapać nakrętkę.
Znowu będę musiał dać zarobić mechanikom...
Jedyne potrzebne narzędzie to, klucz oczkowy, nasadowy "15" i oczywiście kanał.
Nic więcej nie jest potrzebne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 11:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napinacz wymieniony na nowy.
Pasek ładnie, osiowo pracuje na wszystkich rolkach.
Wymiana odbyła się bez kanału na podlewarowanym i dodatkowo podpartym aucie.
Wymiana bez zdejmowania koła, ale za to na skręconych kołach w prawo.
Druga osoba potrzebna do obsadzenia nowego napinacza i przytrzymania go przy wkręcaniu nakrętki.
Pracy było na niecałą godzinę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lut 22, 2010 9:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam też do wymiany napinacz. Wyciągnąłem też alternator na mały serwis.

Jaki jest dostęp do śruby napinacza?
Jakieś foto może - nie widzę tej śrubki
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NO cóż. W lutym kupiłem w ASU nowy napinacz.
Wymieniłem przy okazji naprawy alternatora.
Dziś czyli 7 maj pasek został zniszczony z 6PK zrobiło mi się 5PK i chodził pod kątem.
Wymieniłem na nowy Dayco 6PK2460 i przejechałem może 3km - spadł - również już 5PK Evil or Very Mad .
Jak to mówią SHIT HAPPENS.

ale przyglądam się temu "NOWEMU" napinaczowi paska i co widzę - pracuje ostro nieliniowo/nieosiowo w stosunku do innych kół pasowych, a że sam zmieniałem i widziałem co zakładam - to w lutym było wszystko w porządku liniowo.

Teraz nie mam auta, jutro sobota (w Toruniu zapewne napinacza nie kupię wcale) i dupa zimna.
czytałem na forum że napinacz powinien wytrzymać 150tys mil nawet jakby kilometrów, kurcze choć 20kkm - a ja zrobiłem na nowym napinaczu 3kkm i już padł.

Hmmm - cóż jak go dostałem to się zdziwiłem że jest Made in China - ale jak z ASU to chyba sprawdzony i Evil or Very Mad ZONK.

Wkurzony jestem i tyle!!!
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgłoś reklamację towar niezgodny z umową.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak zrobię - tyle że czas i pasek oraz kupa rozbierania - to na mój koszt Very Happy .

No i nie mam auta
Evil or Very Mad
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group