www.asu.pl :: Zobacz temat - "Zbyt niskie ciśnienie LPG" - co padło ???
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Zbyt niskie ciśnienie LPG" - co padło ???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 12:08    Temat postu: "Zbyt niskie ciśnienie LPG" - co padło ??? Odpowiedz z cytatem

Dwa dni temu w trakcie jazdy padła moja instalacja LPG KME Diego.
Zgłasza błąd "Zbyt niskie ciśnienie gazu".
Raczej nie jest to sprawa mapsensora bo założyłem mój stary mapsensor - co prawda uszkodzony ale na zimnym silniku działał zawsze OK - ale objawy są takie same.

Ciśnienie gazu jest ale zbyt małe na poziomie 0,14 - 0,25 i skacze przy zmienianiu się obrotów - czasami na chwilę wskoczy na poprawny poziom ale to tak na kilka sekund i znowu skacze poniżej wymaganego poziomu.

Czyżby nadszedł czas na nowy reduktorek czy po prostu mogło się coś zapchać ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba trza zaczac od sprawdzenie filterkow a ptem regeneracja lub wymiana reduktora. sprawdz czy masz srube spustowa na reduktorze.moze ci sie mazutu za duzo nazbieralo i membrana nie chce pracowac jak trzeba.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 12:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie lepiej po prostu rozebrać i wyczyścić reduktor ?

Najgorsze jest to że zawsze musi coś paść tuz przed świętami i gdzie teraz kupić filterki ... Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

takie czyszczenie zawsze sie przyda. przy okazji sprawdzisz jak wyglada srodek i czy nie trza wymienic poszczegolnych czesci.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli i tak nie działa to chyba zabiorę się za jego rozebranie - jak membrany będą do du.... to zamówię zestaw naprawczy, a tym czasem ... 15 litrów Pb na 100 km ... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to smutne....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 12:42    Temat postu: Re: "Zbyt niskie ciśnienie LPG" - co padło ??? Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Dwa dni temu w trakcie jazdy padła moja instalacja LPG KME Diego.
Zgłasza błąd "Zbyt niskie ciśnienie gazu".


kompletnie nie znam twojej instalki ale czy przypadkiem map sensor nie "mierzy" cisnienia w kolektorze ssacym, a twoj blad dotyczy cisnienia na reduktorze a wlasciwie za reduktorem juz w fazie lotnej???

na twoim miejscu poczyscil bym reduktor a jesli okaze sie ze jest padniety to nad wymiana membran bym sie zastanowil bo nowe membrany kosztuja praktycznie tyle co polowa nowego reduktora a nie zawsze jest gwarancja ze "wszystko podoła"
PS. jestes z katowic a tu kiedys byla duza hurtownia elementow LPG (jadac od zaleza w kierunku A4, przejezdzasz nad autostrada i jedziesz dalej prosto ) nie wiem czy jeszcze tam jest ale warto podjechac - napewno kupisz i membrany i filtry
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 21:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sytuacja wyjaśniona - gdy odkręcałem reduktor stwierdziłem że w instalacji pomiędzy zbiornikiem, a elektrozaworem przy reduktorze kompletnie nie ma gazu i jakiegokolwiek ciśnienia, więc logicznie oznaczało to że zawór przy butli nie otwiera się i to byl strzał w 10-tkę - oczywiście przegnił od naszej drogowej solanki jeden z przewodów zasilających cewkę elektrozaworu butli więc ciśnienia nie mogło być - jak zwykle przyczyna okazała się być śmieszna. Pół godziny leżenia na śniegu pod autkiem i awaria usunięta.

marcys

chyba chodzi Ci o AutoGazŚląsk - oni sa przedstawicielami włoskich instalacji ale oczywiści zajadę do nich może mają części - na pewno mają filterki które też by się przydało wymienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 23:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmmm ty wiesz co jest a ja mam problemos teraz smigam na pb bo gazu to mi pali 35 litrow a pozatym zero mocy speed max to 70 km i pozatym smierdzi gazem jak franca i nie mam pomyslu co moze byc ale na razie za zimno
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myśląc że u mnie padł reduktor przestudiowałem pod tym kątem internet i powiem Ci że twoje objawy wskazują właśnie na awarie reduktora - czyli albo wymianka na nowy albo regeneracja zestawem naprawczym.

ALE
W ubiegła zimę miałem podobnie jak ty i okazało się że wąż wychodzący z reduktora w kierunku filtra fazy lotnej (do wtryskiwaczy) pękł pod cybantem i dlatego nie mogłem dojść co się dzieje bo pęknięcia nie było widać - dopiero spryskanie mydlinami ujawniło pęknięcie i dokładnie od tego proponuję ci zacząć. Jeśli masz nieszczelność na przewodzie to oczywiście zmienia się mieszanka i spada ciśnienie gazu dlatego objawami jest mała moc i większe spalanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:

W ubiegła zimę miałem podobnie jak ty i okazało się że wąż wychodzący z reduktora w kierunku filtra fazy lotnej (do wtryskiwaczy) pękł pod cybantem i dlatego nie mogłem dojść co się dzieje bo pęknięcia nie było widać - dopiero spryskanie mydlinami ujawniło pęknięcie


Nie było czuć gazu? U mnie kiedy zrobiło się zimniej pojawił się leki wyciek gazu pod opaską na trójniku przed wtryskiwaczami ale czułem gaz i wiedziałem że muszę szukać wycieku.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 14:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście czułem stojąc na skrzyżowaniu - w czasie jazdy nie bo musiało go rozwiewać - ale kolega napisał że czuć gaz dlatego może to być uszkodzenie któregoś z przewodów lub złączy.
W moim przypadku w ubiegłą zimę problem pojawił się właśnie po bardzo mroźnej nowy - widocznie cybant był za mocno dociągnięty, przewód jeszcze się skurczył i stwardniał i wiele nie trzeba było aby pojawiło się malutkie pęknięcie - koszt naprawy to 3 zł i 10 minut pracy + trochę gorącej wody dla zmiękczenia w mrozie przewodu i wszystko.

Warto wpierw zrobić test mydlinami bo nosem czułem że gdzieś śmierdzi ale znaleźć miejsce pęknięcia "na nosa" nie jest takie proste tym bardziej gdy auto stoi na dworze i jest troszeczkę wietrznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kup sobie taki tester
http://www.allegro.pl/item861892564_tester_szczelnosci_gazu.html

do kupienia nawet w sklepach hydraulicznych,odpal auto na gazie i popsikaj po złączach (wydziela trwałą, gęstą pianę,wykryje każdą nieszczelność),Mogła też pęknąć membrana w reduktorze i z niego wydostaje się gaz,psikając po reduktorze też zlokalizujesz wyciek.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 18:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dobrze namydlisz wodę i wlejesz ją do pojemnika z atomizerem to będziesz miał identyczny tester tyle że za darmo - te kupne to nic innego - ja tak zrobiłem i nieszczelność od razu znalazłem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tam wolę sposób Cyberda_ . Nawet gazownicy z niego korzystają. Ten zam efekt a ile taniej.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 16:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeden woli rybki,a drugi akwarium Very Happy Ja używam podobnego testera dałem 10pln,ważne żeby było czym
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 17:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie nie ważne jak - WAŻNE ŻE SKUTECZNIE !!! Very Happy

A jeśli kogoś stać na kupno testera to już jego sprawa za jego pieniądze Rolling Eyes
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group