www.asu.pl :: Zobacz temat - ponownie cos z gazem pali duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ponownie cos z gazem pali duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 17:36    Temat postu: ponownie cos z gazem pali duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo Odpowiedz z cytatem

witam koledzy moje autko jest znów be nie wiem co sie dzieje ale ostatnio mialem trase 300 km i dodge carawan z 3 litrowym silnikiem spalil jakies uwaga ...... 85 l gazu na cala trase Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked instalacja gazowa jest 1 gen ale do tej pory nie bylo z nia problemow palil jakies max 15l do tego nie m,ial mocy do tego stopnia zer jadac w 7 osob aby sie rozpedzic do 60 na godzine potrzebowalem jakies 5 min Question Question Question , jak zatankowalem to pare km bylo w miare ok w miare podkreslamogolnie max 90 i to wszystko jak bym wcisnal pedal gazu na maxa to szarpanie itp .... czuc gaz dodam ze niedawno mialem spi.......ą pompe paliwa i ciut pokrecilem na instalce sruba i tymi dwoma co mam na parowniku bo jak nie chcial zapalic myslalem ze to wina gazu ................ na pb jest normalnie i moc i predkosc jest ok czekam na wasze sugestie pozdrawiam remik Shocked Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tandemmaster
*
*


Dołączył: Mar 15, 2008
Posty: 40

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie "oszukany gaz" jak wyjezdzisz do konca zatankuj na pewnej stacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamiętam śruba na gumowym przewodzie gazu , tym co dochodzi do mieszalnika jest od dozowania gazu to znaczy jak ją przykręcisz - wolniej jedziesz . Na parowniku jest tylko jedna śruba regulacji ta górna , przynajmniej u mnie tak było w lavato , regulujesz nią wolne obroty , a dolna to nie regulacja tylko korek spustowy oleju czyt. syfu .Regulacja śrubą na gumowym przewodzie prowadzącym do mieszalnika w czasie postoju nie wiele da ,chyba że zakręcisz całkiem to silnik zgaśnie , a śrubą górną na parowniku kręcisz powoli aż silnik na postoju osiągnie najwyższe obroty.
Warto sprawdzić albo wymienić filterek gazu .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 18:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmm gaz mam z shela zawsze tam lalem i leje filterek jest ok sprawdzalem sruby a raczej srubki na klucz 10 sa 2 ta od spuszczania gazoliny jest na dole parownika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 18:54    Temat postu: Re: ponownie cos z gazem pali duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo Odpowiedz z cytatem

sipadodge napisał:
dodam ze niedawno mialem spi.......ą pompe paliwa i ciut pokrecilem na instalce sruba i tymi dwoma co mam na parowniku bo jak nie chcial zapalic myslalem ze to wina gazu ................ na pb jest normalnie i moc i predkosc jest ok czekam na wasze sugestie pozdrawiam remik Shocked Shocked


Jakie chcesz sugestie Question chyba sam sie domyślasz że rozregulowałeś instalke,jeśli kreciłeś śrubami na parowniku nie więdząc co jest do czego to innego skutku raczej nie było co się spodziewać.
Instaacje I generacji powinny być regulowane przy pomocy analizatora spalin lub odczytu sondy lambda,na oko czy słuch to leczą w szpitalu a nie regulują instalacje gazową.

Jeśli sam chcesz ją regulować to przypomne że na reduktorze w zależności od producenta jest jedna lub dwie śruby regulujące wypływ gazu,od nich przedewszystkim zależy zgrubsza ustawienie dawkowania ilości gazu.
Śruba na wężu gumowym przed mikserem służy do dokładnej korekty przepływu gazu.Przekręcenie którejś z tych śrub nawet o 1/3 obrotu zmienia skład mieszanki .
Zbyt bogata mieszanka powoduje spadek mocy i duże spalanie ,zbyt uboga podpalanie zaworów i przegrzewanie silnika

Moja sugestia jest taka, jedź do gazownika który ma analizator spalin niech ci prawidłowo wyreguluje instalacje ,zaoszczedzisz na gazie i na remoncie silnika Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 23:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem wmarek w poniedzialek pojade ale mysle sobie ze jak pojezdzi na pb to mu nie zaszkodzi kiedys mialem gazownika ale on zwinal interes a teraz gdzie pojade to kazdy chce zmieniac pol instalacji albo sekwencje zakladac a ja na niej przejechalem 40000km i bylo ok z tym ze odczyty z sondy to raczej nic nie pokaza dlatego ze caly czas swieci check engine
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 16:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jazda na pb napewno nie zaszkodzi ,ale dobrze by było zresetować ECU że by złapał ustawienia fabryczne ,wtedy ma sens jazda na pb przed regulacją gazu.
Co do wymiany instalki to wcale gazownicy nie chca źle dla twojego auta,instalacja I generacji była do silników gażnikowych,w twoim powinna być już II generacji z komputerkiem sterującym składem mieszanki gazowej.Dziwne że nie masz problemów przy przeglądach rejestracyjnych bo diagności zwracają na to uwagę .
Na twoim miejscu unowocześniłbym troche tą instalke montując Autronika Al 700 ,zdrowiej by było dla silniaka i spokojniej przy przeglądach.
Koszt nie jest wielki
http://www.allegro.pl/item833188011_uklad_sterujacy_autronic_al_700_komplet.html
a w swojej instalce praktycznie nic nie wymieniasz poza elektroniką i w miejsce śruby na wężu idzie silnik krokowy (w komplecie)

To że świeci ci się CHECK nie ma wpływu na odczyty sondy,świecenie jest właśnie efektem odczytów z sondy.Pisząc o ustawianiu przy pomocy odczytów sondy miałem na myśli że odczytując wskazania sondy wiemy czy w danej chwili mieszanka jest bogata czy uboga i w twoim przypadku trzeba to tak ustawić że by sonda była na granicy mieszanki ubogiej i bogatej czyli pokazywała napięcie około 0,45V co w praktyce przy tej instalce jest niemożliwe ,dlatego powstała II generacja ze sterowaniem przepływu gazu silnikiem krokowym który w zależnośći od potrzeby zubaża lub wzbogaca mieszankę powietrzno gazową
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group