www.asu.pl :: Zobacz temat - ZAGADKA..
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZAGADKA..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
airwolf
*
*


Dołączył: Oct 22, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Wto Lip 07, 2009 21:53    Temat postu: ZAGADKA.. Odpowiedz z cytatem

Pomimo tematu postu proszę jedynie o "strzały w 10" Wink

Ciężko opisać właściwie swoje problemy krótko a zwięźle.. to niebywałe wyzwanie, ale próbuję.

w kolejności było to tak..

- jakiś czas temu robiłem remont zawieszenia.. powymieniali różne części..

- po remoncie nadal słyszalne było stukanie z przodu.. charakterystyczne dla zmiany kierunku tył-przód.. po hamowaniu i wrzuceniu wstecznego było takie charakterystyczne jedno stuknięcie, jakby się coś przesuwało..

- kierownica przy jeździe na wprost zaczęła coraz bardziej skręcać w lewo.. nie wiem czy piszę zrozumiale, ale aby jechać na wprost musiałem coraz bardziej przekrzywiać w lewo kierownice (tak to 25 stopni)

- stuki nasiliły się - przejechałem trasę około 400km, stuknięcie wówczas było na każdym zakręcie/łuku drugi.. jedno.. czyli też wrażenie jakby się coś przesuwało.. w prawo jedno, poźniej w lewo znów jedno stuknięcie..

- stuki w tak dużym natężeniu ustały.. ale nadal się pojawiały

- przez cały ten czas przy intensywniejszym hamowaniu czułem wibracje w kierownicy takie jak się czuje, gdy jest problem np. z oponami.. nie równe hamowanie obu stron auta..

dziś jadę na wprost - i kierownica znów jest na wprost.. czyli coś się przestawiło - i tu zagadka.. CO TO? co może powodować, że teraz jadę na wprost z kieronicą mniej więcej ustawioną na wprost, a wcześniej było to na oko minus 25 stopni... ?

przy hamowaniu brak jest opisanego powyżej efekty.. auto jest stabilne.. brak wrażenia że coś "bije" czy że jest problem z oponami.. wręcz hamuje idealnie..

wydaje mi się też, że wspomaganie zaczęło lepiej działać, a mam z nim problem taki, że działa nie zbyt dobrze (bo wymianie pompy wyrzucało olej.. nie znaleziono w warsztacie przyczyny.. jak przestalo wyrzucac to dzialalo tyle o ile.. po dadniu oleju nie wyrzuca go, ale zaczelo dzialac wyraznie gorzej.. ) dzis.. odczuwam poprawę.. (moze autosugestia?)

ale przy zawracaniu - musialem siłą rzeczy kręcić w prawo do oporu i w lewo - słuchać stuknięcia w mniej więcej jednakowych odstępach czasu.. gdy kręcę kierownicą szybciej, one są jednakowo szybsze..

więc REASUMUJĄC

jaka może być tego wszystkiego przyczyna?!

co może powodować, że ukłąd kierownicy w stosunku do kierunku jazdy się zmienił i jednocześnie powodować tak rozmaite stuki.. zakladam ze moze byc jedna przyczyna albo wiele.. ale czekam na Wasze opinie..
_________________
VISION 3,5 '95 mit gasssss ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Wto Lip 07, 2009 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przekladnia???
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Sro Lip 08, 2009 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sądze że przeguby
_________________
Andrzej Voyager 98r. 2,0 16V SOHC gaz BRC saqent 24
GG 8179044
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lip 08, 2009 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jako nie fachowiec, z całą pewnością mogę powiedzieć, że to nie przeguby.Zgadza się, że stukają kiedy są wysłużone, ale nawet kiedy się "urwą", to jedynym problemem będzie brak napędu na koła.Nic więcej.
I znowu, jako nie fachowiec, stawiałbym na przekładnię...
W pierwszym momencie Twojego opisu, stawiałem na tuleje wahacza, później na wspornik stabilizatora.Objawy miałem podobne, oczywiście poza samoistnym skręcaniem się koła kierownicy.Co ciekawe, stuków tulei nie wychwyciło na "szarpakach".
Życzę powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lip 09, 2009 14:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

troche duzo tych niewiadomych wiec po kolei napisze co sadze Smile

>po remoncie nadal s³yszalne by³o stukanie z przodu.. charakterystyczne
>dla zmiany kierunku ty³-przód.. po hamowaniu i wrzuceniu wstecznego >by³o takie charakterystyczne jedno stukniêcie, jakby siê co¶ przesuwa³o..

tu moze wygladac na niedokrecony jakis element(np.wahacz, lub wybity otwor przez ktory mocowany jest wahacz), luzna tuleje metalowo-gumowa w wahaczu (wymieniales cale wahacze czy osobno tuleje? jelsi same tuleje to niepamietam czy w Visio sa kierunkowe(z dziurami w gumie) czy pelne - jesli kierunkowe to ktos je mogl zamontowac pod zlym katem i podczas pracy poprostu "dobijaja"

>kierownica przy je¼dzie na wprost zaczê³a coraz bardziej skrêcaæ w >lewo.. nie wiem czy piszê zrozumiale, ale aby jechaæ na wprost musia³em >coraz bardziej przekrzywiaæ w lewo kierownice (tak to 25 stopni)

to jest bardzo dziwne - przekladnia jaka by nie byla jest mechanicznie polaczona w kierownica i jedyne co moze powodowac zmiany w polozeniu wzgledem siebie przekladni/kierownicy to jakies ruchy na np. mocowaniu przekladni - przygladales sie moze sankom na ktorcyh mocowane jest cale zawieszenie? moze Visio dostal kiedys szczala i masz pekniete sanki i sobie pracuja na jakims spawie swoim zyciem??

>przez ca³y ten czas przy intensywniejszym hamowaniu czu³em wibracje >w kierownicy takie jak siê czuje, gdy jest problem np. z oponami.. nie >równe hamowanie obu stron auta..

wibracje najczesciej spowodowane sa krzywymi tarczami, zadziej oponami, bardzo zadko tez urwanymi obciaznikami na poloskach (w niekotrych samochodach sa dodatkowo na poloskach zamontowane przeciwwagi - niepamietam czy w visio sa)

>wydaje mi siê te¿, ¿e wspomaganie zaczê³o lepiej dzia³aæ, a mam z >nim problem taki, ¿e dzia³a nie zbyt dobrze (bo wymianie pompy >wyrzuca³o olej.. nie znaleziono w warsztacie przyczyny..

Jesli nie znaleziono przyczyny czemu wyrzuca olej to ja bym stawial na uszkodzony zawor stalego wydatku (jest albo na pompie albo przy przekladni)..aha a ktoredy wyrzuca bo to tez wazne?

>ale przy zawracaniu - musialem si³± rzeczy krêciæ w prawo do oporu i >w lewo - s³uchaæ stukniêcia w mniej wiêcej jednakowych odstêpach >czasu.. gdy krêcê kierownic± szybciej, one s± jednakowo szybsze..

stuka przy kreceniu podczas jazdy czy na postoju? jesli podczas jazdy to moga to byc przeguby, jesli na postoju tez moga byc przeguby..tego sie niesttey na odleglosc nie da wyczuc...moze tez stukac sama przekladnia - moze uszkodzone zeby na listwie/walku lub zawory kierunkowe w maglownicy?

Wez popros 2 osobe, otworz mache niech siadzie na silniku i wysluchuje co gdzie stuka - bedzie latwiej cos znalezc niz samemu gdybac
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
airwolf
*
*


Dołączył: Oct 22, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Czw Lip 09, 2009 15:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys bardzo dziękuje za poświęcenie czasu na tak wyczerpująca odpowiedź!

Martwią mnie Twoje przypuszczenia dot. "sanek" a jeszcze bardziej mnie martwi, że nie znam w obrębie warszawy warszatatu godnego zaufania.. który mógłby mi to sprawdzić. Ale taki problem wyszedłby chyba na przeglądzie??

co do maglownicy, to ja mam dość duże przypuszczenia, że to w niej jest problem. Niestety jakiś czas temu dałem się naciągnąć na wymianę pompy wspomagania - po tej wymianie chodziło przez chwilę idealnie, tylko rzygało olejem.. później już nie rzygało.. ale chodziło słabo.. więc pomyślałem, że dolanie oleju poprawi sytuację - pogorszyło! teraz znów działa słabo.. nie wiem, może zrobili wówczas jakąś prowizorkę, o której mi nie powiedzieli.. potrzebuję warsztatu, który będzie wiedział co robić i jak szukać aby nie wymieniać kolejnych części bez sensu - czuję, że ta pompa była wymieniona bez potrzeby..

ostatnio na przeglądzie powiedzieli mi, że są do wymiany wahacze.. mam już je kupione (remont o którym wspomniałem odbył się bez wymiany wahaczy, które podobno były jeszcze dobre - dziwne, że chwile potem okazało się, że są bardzo NIEDOBRE).. zastanawiam sie nad tą wymianą, bo znowu za chwile okaze sie ze cos jeszcze, albo ze to nie to.. nie mam juz zaufania do warsztatow.. ://

czy wahacze - luzy na sworzniach - mogą być przyczyną zmiany kątu kierownicy?
_________________
VISION 3,5 '95 mit gasssss ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lip 10, 2009 5:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>przypuszczenia dot. "sanek" a jeszcze bardziej mnie martwi, ¿e nie znam w >obrêbie warszawy warszatatu godnego zaufania.. który móg³by mi to >sprawdziæ. Ale taki problem wyszed³by chyba na przegl±dzie??

sanki nei koniecznie musza wyjsc na szarpakach! zalezy od uszkodzenia...ale bardzo czesto wybija sie jakis silentblok na sankach i to powoduje ruchy calego elementu i przez to niekontrolowane skrety - choc nei sadze by bylo to az 25stopni na kierownicy...

a co do reszty to niestety musisz znalezc dobry warsztat i wymagac aby zrobili raz a dobrze i kase dopiero po robocie...taki lajf
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group