www.asu.pl :: Zobacz temat - Pasy bezp. te luźne w Dodge/Chrysler Grand. Jak to jest ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pasy bezp. te luźne w Dodge/Chrysler Grand. Jak to jest ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
twingo
*
*


Dołączył: Jan 23, 2008
Posty: 19
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Lut 18, 2008 13:26    Temat postu: Pasy bezp. te luźne w Dodge/Chrysler Grand. Jak to jest ? Odpowiedz z cytatem

Witajcie

Powiedzcie koledzy jak montujecie fotelik dla dziecka w tych autach, które nie mają tej klasycznej blokady pasów? Chodzi mi o tylne siedzenia w Dodge/Chrysler Grand.
Na dniach pewnie kupię auto ale za chiny ludowe nie rozumiem dlaczego pasy na tylnych siedzeniach są "luźne". Jak zadziała taki pas w przypadku ostrego hamowania skoro energiczne szarpanie go nie blokuje ? Co z fotelikiem ?
Wyjaśnijcie mi to proszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 18, 2008 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to sa pasy przeciazeniuwe/innercyjne. bylo o tym wiele na forum. uzyj wyszukiwarki. genarlnie nie masz sie czym przejmowac-dzial tak jak powinno i zadziala jak bedzie trzeba.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 18, 2008 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OJ. Oj nie czyta kolega naszego forum na bieżąca.
Buło już dawno temu i w ostatnich dniach.
Zrób takie doświadczenie:
rozpedz sie do 30-40 czy więcej i średnio zacznij chamować, a druga osoba niech sprawdzi czy się wysuwają. NIE POWINNY!!
Jest taki mechanizm który przy przeciążeniu (hamowanie ostry zakręt) blokują pasy.
Ma to proste i logiczne uzasadnienie
Powiedzmy że dochodzi do stłuczki.
Zanim jednak mastąpi udeżenie i wyrwanie pasażera z siedzenia i dopiero wtedy blokada pasa, pasażer wychyli się do przodu, pasy się rozwiną i jego głowa jest już 30 cm od kokpitu. Przy uderzeniu (mimo że pasy się zblokują) raczej może sięgnąć głową o kokpit
Potem odbicie i leci głowa kilkadziesiąt cm do tyłu i kolejne oderzenie w zagłówek.
Pasy jakie masz w samochodzie już podczas wstępnego chamowania są zblokowane co uniemożliwia wychylenia się w przód, czy innego przemieszczania się osób siedzących.

Tyle wykładu. Myśle że już wszystko będzie jasne.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
twingo
*
*


Dołączył: Jan 23, 2008
Posty: 19
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Lut 19, 2008 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję koledzy.
Przyznam się, że faktycznie nie szukałem... Embarassed
nooo w kazdym razie DZIĘKI !
Działa tak jak podał WK. Auto sprawdzone ...i kupione Very Happy
Delektuję się automatem i ogólnym wypasem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 7:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i witamy w klubie,teraz tylko fotka auta i wrzuc na avatar Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Cze 03, 2009 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk napisał:
OJ. Oj nie czyta kolega naszego forum na bieżąca.
Buło już dawno temu i w ostatnich dniach.
Zrób takie doświadczenie:
rozpedz sie do 30-40 czy więcej i średnio zacznij chamować, a druga osoba niech sprawdzi czy się wysuwają. NIE POWINNY!!
Jest taki mechanizm który przy przeciążeniu (hamowanie ostry zakręt) blokują pasy.
Ma to proste i logiczne uzasadnienie
Powiedzmy że dochodzi do stłuczki.
Zanim jednak mastąpi udeżenie i wyrwanie pasażera z siedzenia i dopiero wtedy blokada pasa, pasażer wychyli się do przodu, pasy się rozwiną i jego głowa jest już 30 cm od kokpitu. Przy uderzeniu (mimo że pasy się zblokują) raczej może sięgnąć głową o kokpit
Potem odbicie i leci głowa kilkadziesiąt cm do tyłu i kolejne oderzenie w zagłówek.
Pasy jakie masz w samochodzie już podczas wstępnego chamowania są zblokowane co uniemożliwia wychylenia się w przód, czy innego przemieszczania się osób siedzących.

Tyle wykładu. Myśle że już wszystko będzie jasne.


Ten system to ASR. Poczytacie o nim, kiedy wrzucicie w google tę treść.
Właśnie kiedy on jest zainstalowany w autach, to te pasy właśnie tak działają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Cze 06, 2009 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ASR to system kontroli poślizgu kół lub jak kto woli TCP(kontrola trakcji). Działa to wszystko podczas np. ostrego ruszania czy ostrej jazdy na zakręcie lub jazdy na śliskiej nawierzchni.
Jest to system wyłącznie elektroniczny wykorzystujący czujniki ABS-owe.
Wygląda na to, że kolega On się pomylił, bo po co blokować pasy gdy pasażer jest np wciskany w fotel podczas ruszania?

Pasy o których mowa są przeważnie mechaniczne tzn w dolnej części pasa znajduje się coś w rodzaju bezwładnego ciężarka z zapadką, która już przy minimalnym wychyleniu(w kierunku jazdy lub na boki) blokuje rolkę pasa (nawet podczas normalnej jazdy), wiec trochę słabo wiąże się to z ASR-em.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lip 09, 2009 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
ASR to system kontroli poślizgu kół lub jak kto woli TCP(kontrola trakcji). Działa to wszystko podczas np. ostrego ruszania czy ostrej jazdy na zakręcie lub jazdy na śliskiej nawierzchni.
Jest to system wyłącznie elektroniczny wykorzystujący czujniki ABS-owe.
Wygląda na to, że kolega On się pomylił, bo po co blokować pasy gdy pasażer jest np wciskany w fotel podczas ruszania?

Pasy o których mowa są przeważnie mechaniczne tzn w dolnej części pasa znajduje się coś w rodzaju bezwładnego ciężarka z zapadką, która już przy minimalnym wychyleniu(w kierunku jazdy lub na boki) blokuje rolkę pasa (nawet podczas normalnej jazdy), wiec trochę słabo wiąże się to z ASR-em.


Faktycznie. Embarassed Wielkie sorki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lip 09, 2009 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według mnie pasy w naszych autach są mało czułe bo działają tylko na zasadzie przeciw wagi ciężarka a powinny mieć dodatkowe kolo wyzwalające odśrodkowe wtedy masz dwa zabezpieczenia.

mam fotelik zapięty i wystarczy niewielka siła hamowania i zaczyna się zsuwać w innych samochodach tego nie miałem.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group