www.asu.pl :: Zobacz temat - Zawieszenie europejskie vs. amerykańskie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawieszenie europejskie vs. amerykańskie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 18:31    Temat postu: Zawieszenie europejskie vs. amerykańskie Odpowiedz z cytatem

Czytając posty na forum często piszecie że Voyagery produkowane w lub na Europę mają mniej komfortowe zawieszenie niż te produkowane w USA lub Kanadzie. Konkretniej chodzi o to że amerykańskie auta są oczywiście bardziej miękkie, mają wrażenie płynięcia podczas jazdy... ( miałem już 3 krążowniki z lat 80-tych to wiem co mówię Wink
Moje pytanie brzmi: czym konkretnie różnią się zawieszenia w Voyagerze europejskim i amerykańskim, co powoduje że ten amerykański płynie na maxa a ten europejski też lekko płynie ( tzn. jest dużo miększy od typowych twardych golfów w dizlu) ale już nie tak miękki jak amerykański...
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mamy tu kolege ,ktory twierdzi,ze jego voyek jest twardszy niz gokart kubicy i podejmuje kroki aby to zmnienic. nie jestem specem od voykow, ale jedynym znamym mi sposobem aby "zmiekczyc" zawieszenie jest zamontowanie sprezyny/resoru ktory ugina sie o ta sama wielkosc przy mniejszym obciazeniu oraz zmortyzatora z wiekszym przeplywem oleju. jazda autem z typowym amerykanskim zawieszeniem moze wywolac u czlowieka przywyczajonego do euroboxow chorobe lokomocyjna lub tez wrazenie,ze auto ma wywalone zawieszenie:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
mamy tu kolege ,ktory twierdzi,ze jego voyek jest twardszy niz gokart kubicy


W którym momencie to stwierdziłem ?
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mamy tu(na tym forum)kolege ktory twierdzi,ze jego auto jest bardzo twarde,wrecz malo komfortowe...
nie wiem skad przyszlo ci do glowy,ze pisze o tobie Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
mamy tu(na tym forum)kolege ktory twierdzi,ze jego auto jest bardzo twarde,wrecz malo komfortowe...
nie wiem skad przyszlo ci do glowy,ze pisze o tobie Laughing


Jesli nie o mnie to ok, nie było pytania... ale przyznaj że mogłem to rozumieć tak jakbyś pisał o mnie Wink
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie przyznam ,ale sie nie gniewam Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie chodzi tu czasem o ilość piór w tylnych resorach?
Z tego co pamiętam (nie dam głowy i nie mam czasu szukać na forum) Tomaj chciał się pozbyć po jednym z piór z każdej strony.
Z przodu o twardości decyduje sprężyna MacPhersona tylko nie wiem czy średnica pręta czy jego twardość.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak zwal tak zwal-glownie chodzio o tardosc elementu sprezynujacego.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam Voyka w wersji europejskiej a kolega identycznego w wersji USA. Wszystkie elementy zawieszenia mamy identyczne, serwisujemy auta w tym samym miejscu i czesto razem. Takie same czesci zamieniamy, takie same numery katalogowe maja amortyzatory i sprezyny, wiec nie wiem czym one moga sie roznic.

Ale roznica w komforcie jazdy modelem 95-00 a 00-06 jest ogromna. Nowszsy jest o wiele mniej komfortowy od starszego modelu.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Paź 23, 2008 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
Ale roznica w komforcie jazdy modelem 95-00 a 00-06 jest ogromna. Nowszsy jest o wiele mniej komfortowy od starszego modelu.


To proste. Nawet USA ulega presji europejskich producentów, a przede wszystkim europejskiej klienteli, którzy oczekują coraz lepszej przyczepności na zakrętach czego miękkie zawieszenie nie może zapewnić. Więc utwardza się zawieszenia kosztem komfortu. Czy to ma sens? Odpowiedź na to pytanie pozostawię do przemyśleń.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Paź 23, 2008 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie nie ma. Jesli ktos chce przyczepnosci w lukach przy 160km/h niech sobie kupi sportowe auto. A jesli ja kupuje komfortowe, rodzinne toczydlo, jakim niewatpliwie jest Voyek, oczekuje komfortu jazdy, tylko i wylacznie. To nie bolid F1 tylko kanapa na kolkach i taki powinien zostac, niezaleznie od rocznika.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Nie Paź 26, 2008 10:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczekiwałem konkretnej odpowiedzi na pytanie :

Cytat:
...czym konkretnie różnią się zawieszenia w Voyagerze europejskim i amerykańskim, co powoduje że ten amerykański płynie na maxa a ten europejski też lekko płynie ( tzn. jest dużo miększy od typowych twardych golfów w dizlu) ale już nie tak miękki jak amerykański...


...lecz narazie jej nie otrzymałem... . Czyżby naprawdę nikt nie wiedział?
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Paź 26, 2008 10:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysle,ze nikt nie wie...albo sie wstydza.moze wiedza ,ale nie chca sie podzielic Wink .
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Paź 26, 2008 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zasadniczo trudno odpowiedziec konkretnie czym sie różnią Wink .
Odpowiem ci na moim przykładzie.Miałem Dodge grand Caravan 96.-3.8l wersja kanadyjska.Teraz mam Chryslera grand Voyagera 2000-3.8 AWD wersia europejska z Grazu.
W przednim zawieszeniu nie ma różnic (nie sprawdzałem twardości sprężyn amortyzatorów),w dodge wymieniałem amortyzatory z fabrycznych na Gabriell i nie było róznicy w prowadzeniu auta.

W tylnym zawieszeniu w Dodge był resor jednopiórowy,amortyzatory Mopar gazowe średnica ok 4cm
Voyager może z racji tego że jest AWD ma z tyłu resor trzypiórowy i a amortyzator jest gruby Shocked jak od ciężarówki STAR
W obydwu autach resory mają naklejke made in Canada

A różnica w prowadzeniu jest taka
W dodge nie czuje się małych dziur prawie wcale,auto płynie jak po wodzie,ale na ciaśniejszych zakrętach przy większej predkości (70 km/h) miałem wrażenie że auto dotyka lusterkami asfaltu i do tego dochodzil lekki pisk opon Razz (geometria robiona komputerowo,amory 80%)

W chryslerze czuje prawie każdą dziure,ale zato w zakretach jest bardzo stabilny,te same zakrety moge pokonać ponad 100km/h bez żadnej obawy .

Nie wiem jak to wygląda w europejskiej wersji przednionapedowej,
może ktoś ci opisze swoje wrażenia Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dołączę się do tematu.

Wysiadły mi amortyzatory z tyłu i mam teraz DYLEMAT

Mam chęć trochę usztywnić tył auta (czasami mam pełny samochód 7os + bagaż i ciągnę tył samochodu po drodze Sad )

Zastanawiam się czy wymiana samych amortyzatorów na nowe pomoże -w co trochę wątpię. Podobno zakładając amortyzatory olejowo-gazowe ponoć ma pomóc w usztywnieniu auta ??
Czy szukać amortyzatorów ze sprężyną (czy to pomoże), czy dołożyć pióro w resorze no i nowe amortyzatory.

No i oczywiści też chodzi o KASĘ (żeby było TANIO i DOBRZE Smile )

Może ktoś już miał podobny DYLEMAT Smile
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sama wymiana amortyzatorów napewno nie pomoże na podniesienie dupska przy pełnym załadunku. Jedynie może je usztywnić na wybojach o ile założysz dobre amory.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 15:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak napisal przedmowca! sama wymiana amortyzatorow napewno nie podniesie tylu! napewno tez nie nie usztywni zawieszenia - chocbys nie wiem jakie cuda gazowe zakladal:-) doloz pioro i zmien amorki to wtedy napewo bedzie lepiej Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jarmund
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 49
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam ,w innym temacie napisałem o moich doswiadczeniach z zawieszeniem :

Tomaj wrote:
Myśle że wersje z usa i kanady nie przechodziły testu łosia jak i nie przechdzi do dzisiaj wiekszośc minivanów, nawet europejskich. Niemcy mają gladkie drogi i lubia testować łosia to dowalili i upiekszyli na swoje potrzeby voyka. Ja mam tak twardego że praktycznie nie przechyla sie na boki w zakrętach, tylko tyle co opony się ugną. Moge wjeżdżać w zakrety szybciej niż meganą z nieco utwardzonymi spręzynami To juz daje pogląd twardości i ultrasztywności zawieszenia - porażka mercedesa, że też musieli te swoje niemieckie lapska tam wpychać.


witam. więc dzisiaj moge się miarodajnie wypowiedzieć ,zmieniłem przednie sprężyny z europejskich na amerykańskie z dodge(kupione na allegro). drut, z którego są wykonane amerykańskie sprężyny jest cieńszy od europejskiej siostry o 1,6 mm.jazda jest o niebo lepsza,bardziej komfortowa.planuję zakupić resory oryginalne z usa i też wymienić z tyłu,bo jeszcze z tym jest problem .
przy okazji proszę o informację na temat pomysłu usunięcia stabilizatora
tylnej osi ,czy poprawi to komfort zmniejszajac sztywność wylnego zawieszenia ?
czy w oryginalnych amerykańskich chryslerach z rocznika 96-00 jest ów stabilizator?

było to tu :http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=57548#57548

dalej podtrzymuje to co napisałem jak sie zrobi cieplej zmieniam tylne resory też od dodga amerykańskiego ,co do efektu jestem pewny powodzenia calej operacji.pozdr
_________________
chrysler voyager 2,4 1999 r -był
chrysler voyager 2,5 crd 2002- był
chrysler grand voyager limited 3,3 2001-jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 12:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może zastosować pompowane amorki , jak w minivanach GM ?
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Pią Lut 20, 2009 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkusCal napisał:
Dołączę się do tematu.

Wysiadły mi amortyzatory z tyłu i mam teraz DYLEMAT

Mam chęć trochę usztywnić tył auta (czasami mam pełny samochód 7os + bagaż i ciągnę tył samochodu po drodze Sad )

Zastanawiam się czy wymiana samych amortyzatorów na nowe pomoże -w co trochę wątpię. Podobno zakładając amortyzatory olejowo-gazowe ponoć ma pomóc w usztywnieniu auta ??
Czy szukać amortyzatorów ze sprężyną (czy to pomoże), czy dołożyć pióro w resorze no i nowe amortyzatory.

No i oczywiści też chodzi o KASĘ (żeby było TANIO i DOBRZE Smile )

Może ktoś już miał podobny DYLEMAT Smile


temacik byl walkowany polecam
http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=46565&highlight=#46565
oraz http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=29436#29436
i http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=49379&highlight=#49379
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Smile Smile Smile znowu od "ciech" mi się DOSTAŁO Smile - SZUKAJ SZUKAJ SZUKAJ - SZUKAŁEM i to co mi podałeś to ZNALAZŁEM ale akurat o to co pytałem tam niema.

Poza tym dlatego się podpiąłem pod inny temat żeby nie było mowy ŻE POWTARZAM TEMATY !!
A po drugie to myślałem, że może ktoś już coś takiego robił i wyrazi opinię jak się to sprawuje, bo jak się kogoś pytam to ile osób tyle pomysłów -a po co wyważać drzwi już OTWARTE Smile

Teraz przy otwierani jakiegoś nowego tematu będę się chyba coraz bardziej STRESOWAŁ żeby coś nie było znowu ponownie WAŁKOWANE Smile
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group