www.asu.pl :: Zobacz temat - DodgeCaravan 3.0 Bingo ustawienia
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DodgeCaravan 3.0 Bingo ustawienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Lis 24, 2008 11:58    Temat postu: DodgeCaravan 3.0 Bingo ustawienia Odpowiedz z cytatem

W silniku 3.0 mam założone Bingo M(tak kupiłem),ale zamiast krokowca jest śruba.Chciałem założyć krokowca,więc postanowiłem sprawdzić ustawienia centralki BINGO.Znalazłem problem z odczytem lambda, tz. przy jałowych obrotach silnika sonda pokazuje że pracuje,ale po zwiększeniu obrotów sygnał jest 0.0,na benzynie jest OK. Z uwagi na taki obrót sprawy czy mogę założyć kroka?
Mam jeszcze pytanie co do rodzaju sondy w tym silniku-jaka jest? Przy samoadaptacji wyszło że 0-1 V.W tym silniku są dwie sondy,przed i za katem,pod którą powinien być podpięty komputer BINGO ?
Może ktoś ma jakieś sugestie co do ustawień ? Co można zrobić i czy się da przy tym komputerze założyć sil. krokowy ?
Pozdrawiam
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Lis 24, 2008 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsze sprawdz jak jest podpięta sonda,tzn czy przewód prowadzący do ecu auta jest rozcięty czy jest tylko dolutowany 1 przewód od instalacji gazowej(chodzi oto czy masz sonde wyemulowaną czy komp auta dostaje prawdziwe dane z sondy ,bo wtedy by sie dostrajał do instalacji gazowej)
2. sygnał do kompa gazowego powinien być pobrany z sondy przed katalizatorem (inną sprawą jest emulowanie sondy za katalizatorem,aby nie wyskakiwał błąd OBDII)
3. jeśli przy pracy na biegu jalowym (wolne obroty)sonda pracuje w całym zakresie,znaczy to że instalka jest wyregulowana na wolnych obrotach dobrze,niestety przy wyższych obrotach następuje zubożenie mieszanki i sonda pokazuje wartości 0,0 .Jeśli dzieje się to przez dłuższą chwile to bardzo niedobrze,bo jazda na takiej mieszance grozi podpaleniem zaworów i przegrzewaniem silnika Exclamation
Po to jest silniczek krokowy żeby wyeliminować takie przypadki.
Komputer gazowy bingo służy do regulacji składu mieszanki poprzez silnik krokowy ,i on u ciebie powinien być zamiast tej śruby Wink bo przez tą śrubę ktoś z instalki II generacji zrobił ci I generacje Confused Mogło to być podyktowane np.awarią silniczka krokowego(najlepiej żeby to było to Very Happy ) słabą wydolnością reduktora,padajacym reduktorem,źle dobranym mikserem itp..
Nie masz gwarancji że po założeniu samego silniczka dasz radę silniczka wyregulować tą instalkę ,być może trzeba będzie jeszcze coś z tych rzeczy co wymieniłem,ale napewno powinieneś to zrobić
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Wto Lis 25, 2008 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy sonda 0-1V to prawidłowe ustawienie,i jaki jest rodzaj TPS w tym silniku ? I czy BINGO M w wielopunkcie ma prawo dobrze działać (brak emulacji wtrysków).Dziwne jest to ,że nieraz nie pali się kontrolka CHECK ENG.,a jeśli się zapala czy sonda dalej może sterować komputerem LPG ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Lis 25, 2008 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi ci oto czy w programie bingo ustawienie sondy od 0-1V jest prawidłowe do twojego silnika Question tak. Tps rosnący-- można to sprawdzić woltomierzem wkuwając się do przewodu idącego od Tps-u do ECU.Jeśli podczas otwierania przepustnicy napięcie bedzie wzrastać to zaznaczamy jako rosnący a jeśli będzie się zmniejszać to wtedy malejacy.

Grzebanie w ustawieniach komputera gazowego nic nie daje jeśli na przewodzie gazowym masz śrube zamiast silniczka krokowego Exclamation
Cała funkcja komputera gazowego w tym ukladzie sprowadza się tylko do przełączania z benzyny na gaz Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Lis 25, 2008 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rudiszubert napisał:
.Dziwne jest to ,że nieraz nie pali się kontrolka CHECK ENG.,a jeśli się zapala czy sonda dalej może sterować komputerem LPG ?


CHECK ENG. jeśli sie zapala to i tak nie ma wpływu na sterowanie komputera gazowego--ona tylko sygnalizuje nieprawidlowość .

w twoim przypadku tak jak wcześniej napisałem sonda i inne parametry ustawiane w komputerze gazowym nie sterują zmianą mieszanki powietrzno-gazowej bo do tego potrzebny jest element wykonawczy kompa gazowego---silnik krokowy gazu
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale silnik krokowy gazu jest sterowany komputerem Bingo dzięki sygnałom z sondy
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rudiszubert napisał:
Ale silnik krokowy gazu jest sterowany komputerem Bingo dzięki sygnałom z sondy


Ale jak go nie ma to komp gazowy niema czym sterować Wink

na śrubie nie uzyskasz dobrej pracy sondy ,bo śruba nie zmiena składu mieszanki powietrzno- gazowej,a co zatym idzie pracy w całym swoim zakresie tzn. bogata,uboga,bogata,uboga itd...
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Założyłem krokowca zamiast śruby,ale mam problem z autoadaptacją w programie BINGO,podczas nauki wywala komunikat o nieprawidłowym odczycie z sondy lambda.I tu pytanie .Czy jeśli komputer LPG ma emulator sondy to dane są pobierane z sondy czy z emulatora ?Jak ustawiam ręcznie parametry,to jest OK,ale jest problem zaraz po odpaleniu zimnego silnika.Odpala ładnie,ale po przejechaniu ok.200-300 metrów silnik gaśnie i nie można go uruchomić.Po chwili i po dłuższym kręceniu rozrusznikiem ,zapala i jest już dobrze.Na benzynie chodzi dobrze.Przy włączeniu opcji cut-OFF ,przy ruszaniu silnik się dławi,albo przerywa(czkawka).Próg Cut-Off ustawiony na 2000 obr/min,krokowiec 100,sonda0-1,TPS 0-5.Próbowałem różnych ustawień ,ale skutek prawie bez zmian,tyle ,że na wolnych obrotach bardziej lub mniej czuć gaz.
Silnik 3.0 BINGO M
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rudiszubert napisał:
Założyłem krokowca zamiast śruby,ale mam problem z autoadaptacją w programie BINGO,podczas nauki wywala komunikat o nieprawidłowym odczycie z sondy lambda.I tu pytanie .Czy jeśli komputer LPG ma emulator sondy to dane są pobierane z sondy czy z emulatora ?



Bingo do sterowania gazem pobiera sygnał z sondy i Tps i na nim bazuje.
Emulacja sondy wysyłana jest do Ecu auta.
Czyli prościej jeśli sonda nie działa prawidłowo ,bingo też nie bedzie dobrze sterował gazem.

Do zestrojenia tej instalacji ważne jest ustawienie odpowiedniego wypływu gazu z parownika,według tego ustawia się potem próg zwrotny dla silnika krokowego ,jeśli będzie nieodpowiednio ustawiony silnik krokowy będzie poruszał się w dużym zakresie (zakres ustawia się w programie)i nie jest w stanie szybko wyregulować mieszanki.

Funkcje Cut-Of (czyli odciecie gazu w czasie spadku obrotów po puszczeniu gazu) najlepiej ustawić na nieaktywną ,chodzi oto że silnik krokowy (cały czas mówię o silniku krokowym od gazu)zamyka sie wtedy do około 50 kroków zubożając mieszankę ,a nastepnie musi gwałtownie ją wzbogacić,przez co znowu silnik krokowy pracuje w dużej rozpiętości kroków nie nadążając z regulacją

Ustawiając musisz doprowadzić do stanu ,żeby silnik krokowy pracował na jak najmniejszym zakresie kroków i odczyty sondy szybko sie zmieniały na Bogata/Uboga/Bogata bez dłuższego pozostawania w którymś z tych stanów.
Można to osiągnąć m/i pokręcając śrubą wypływu na reduktorze ,no i oczywiście ustawieniami w programie Bingo
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group