www.asu.pl :: Zobacz temat - dwie sondy lambda w silniku V8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dwie sondy lambda w silniku V8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kostuch
*
*


Dołączył: Oct 28, 2004
Posty: 10

PostWysłany: Sro Gru 03, 2008 14:26    Temat postu: dwie sondy lambda w silniku V8 Odpowiedz z cytatem

Witam,
Zadałem już pytanie na elektroda.pl ale nikt autorytatywnie nie odpowiedział. Pisze więc do fachowców Very Happy

Mam taki problem.
Auto z dużym silnikiem (Tahoe 5,7l VCool zagazowane (sterownik BingoM).
Podczas jazdy na gazie po kilkunastu-kilkudziesięciu kilometrach komputer samochodowy zapala check engine a odczyt przez obd2 pokazuje mi błąd P1153 czyli "Insufficient switching sensor 1 bank 2".
Na benzynie oczywiście wszystko ok i błąd nigdy się nie pokazuje.

Obejrzałem sobie dokładnie co tam jest pomontowane i stan jest taki:
BingoM sterowany jest pierwszą sondą (bank 1) i ona nie zgłasza żadnych błędów do systemu.
Druga sonda (bank2) wpięta jest bezpośrednio do komputera samochodowego i to ona wg skanera obd2 powoduje zapalanie 'check'.

Co ciekawe, pierwsza sonda była podłączona do sterownika tylko jednym kabelkiem (fioletowym) a sygnał emulacji wisiał sobie w powietrzu - nie było więc mowy o żadnej emulacji Confused . Ciekawe co autor instalacji miał na myśli i dlaczego ta sonda nie wywoływała błędów?
Zmieniłem to, żeby było wg schematu, czyli wejście z lambdy na fioletowy i szary do komputera, ale dalej jest kwestia drugiej sondy.

I w końcu pytanie:
Czy mogę podać sygnał z emulatora, który jest w BingoM na dwa wejścia komputera samochodowego jednocześnie? Czy koniecznie muszę dołożyć osobny emulator dla drugiej sondy?

Dwie następne sondy, które są za katalizatorami nie powodują żadnych problemów, więc zostawiam je w spokoju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Gru 03, 2008 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wątpię byś mógł podłączyć z jednego emulatora, to by oznaczało zmostkowanie przewodów od obu sond a to może komputer interpretować jako błąd. Myślę, że bez drugiego emulatora się nie obejdzie, tak miało być zrobione u mnie ale w końcu zadecydowałem odłączyć LPG - instalacja była do niczego sama w sobie.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Gru 03, 2008 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam nie wiem jaki uklad ma twoj silnik ale zasadniczo pierwsza sonda(przed katalizatorem) jest sonda szerokozakresowa - czyli jej sygnal jest ciagly o zmiennej wartosci, druga sonda (za kat) jest dwu zakresowa - czyli dziala w systemie 0/1 - w zaleznosci od swojej charakterystyki(zakresu). tak ze raczej napewno nie mozesz ich zmostkowac. pozostaje jedynie zalozyc drugi emulator.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kostuch
*
*


Dołączył: Oct 28, 2004
Posty: 10

PostWysłany: Czw Gru 04, 2008 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@marcys
Sondy są w sumie cztery (dwie przed katalizatorami i dwie za nimi).
Te za katalizatorami mają zadanie monitorować jedynie ich sprawność i nie sprawiają problemów ani na benzynie ani na gazie.

Nabyłem drogą kupna emulator i zobaczymy.
Mam nadzieję, że taki jest ok: http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD10.pdf

Teoretycznie takie zmostkowanie nie powinno generować błędów, bo w idealnej sytuacji sygnał z obydwu kolektorów wydechowych powinien być identyczny.
Ale za parę groszy nie będę ryzykował manipulacji przy komputerze...

Nadal mnie zastanawia, dlaczego nawet jedna sonda nie była emulowana, tylko była wpinka w sygnał lambda Rolling Eyes Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Sty 12, 2009 15:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest instalacja sekwencyjna z tego co sie orientuje i nie ma potrzeby emulowac sondy, wystarczy jeden przewod fioletowy dopiąć do oryginalnej sondy...po co ingerowac tak gleboko w uklad silnika? a w ogole pracuje ci ta sonda na gazie/benzynie? sprawdz! moze masz na drugim przewodzie od lambdy zwarcie, ja mialem u siebie identyczny problem jak u ciebie, na gazie wywalalo mi check, okazalo sie ze po wlaczeniu samej centralki od gazu przestawala dzialac lambda, powod jak napisalem wyzej...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kostuch napisał:
@marcys
Sondy są w sumie cztery (dwie przed katalizatorami i dwie za nimi).
Te za katalizatorami mają zadanie monitorować jedynie ich sprawność i nie sprawiają problemów ani na benzynie ani na gazie.

Nabyłem drogą kupna emulator i zobaczymy.
Mam nadzieję, że taki jest ok: http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD10.pdf

Teoretycznie takie zmostkowanie nie powinno generować błędów, bo w idealnej sytuacji sygnał z obydwu kolektorów wydechowych powinien być identyczny.
Ale za parę groszy nie będę ryzykował manipulacji przy komputerze...

Nadal mnie zastanawia, dlaczego nawet jedna sonda nie była emulowana, tylko była wpinka w sygnał lambda Rolling Eyes Idea




Bingo M nie jest komputerem od instalacji sekwencyjnej,to instalka II generacji z mikserem przed kolektorem dolotowym.

Sondy przed katalizatorem wysyłaja sygnał do ECU i na ich podstawie ECU dobiera optymalną dawkę paliwa (przez skracanie bądz wydłużanie czasów wtrysku)
Sondy za katalizatorem monitorują czy wypływajace spaliny są zgodne z normą (system OBD II) wszelkie odchylenia od parametrów zapisanych w ECU sygnalizowane są błędem. Sinusoida tych sond jest trochę inna niż tej sondy przed katalizatorem,dlatego powinien być zastosowany emulator OBDII.

To że nie był podłączony drugi kabelek od sondy (emulator z komp. bingo) ma swoje plusy i minusy Wink
może najpierw minusy
1 Przy nieprawidłowo wyregulowanej instalacji gazowej bedzie powodował świecenie check engine (kod P0171 ,P0172,(uboga,bogata mieszanka)
2.Przy nieprawidłowo wyregulowanej instalacji gazowej bedzie powodował rozregulowanie ECU (ECU będzie skracało bądz wydłużało czasy wtrysków,co w rezultacie spowoduje zapamietanie niewłaściwych danych do pracy na benzynie i kłopoty z pracą na benzynie)

Teraz plusy Very Happy
1 ECU dostaje rzeczywisty sygnał z sondy,czyli wie co naprawde dzieje się w silniku (bo nie dostaje sygnału z emulatora że wszystko OK nawet gdyby nie było OK Wink )chodzi tutaj o mieszanke ubogą która powoduje wzrost temperatury w silniku,podpalanie gniazd i zaworów,prowadząc do znacznego skrócenia żywotności silnika.
2 pomaga w ocenie regulacji instalacji ,jeśli nie ma problemów występujących w (minusach) to znaczy że instalacja została wyregulowana prawidłowo.

Niestety nawet przy prawidłowo wyregulowanej instalacji ,bez podłączonej emulacji bedzie się zapalał check engine Sad (nowoczesne ECU są dość czułe,a odczyty sondy na gazie są zbyt wolne)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kostuch
*
*


Dołączył: Oct 28, 2004
Posty: 10

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
kostuch napisał:
@marcys
Sondy są w sumie cztery (dwie przed katalizatorami i dwie za nimi).
Te za katalizatorami mają zadanie monitorować jedynie ich sprawność i nie sprawiają problemów ani na benzynie ani na gazie.

Nabyłem drogą kupna emulator i zobaczymy.
Mam nadzieję, że taki jest ok: http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD10.pdf

Teoretycznie takie zmostkowanie nie powinno generować błędów, bo w idealnej sytuacji sygnał z obydwu kolektorów wydechowych powinien być identyczny.
Ale za parę groszy nie będę ryzykował manipulacji przy komputerze...

Nadal mnie zastanawia, dlaczego nawet jedna sonda nie była emulowana, tylko była wpinka w sygnał lambda Rolling Eyes Idea




Bingo M nie jest komputerem od instalacji sekwencyjnej,to instalka II generacji z mikserem przed kolektorem dolotowym.

Sondy przed katalizatorem wysyłaja sygnał do ECU i na ich podstawie ECU dobiera optymalną dawkę paliwa (przez skracanie bądz wydłużanie czasów wtrysku)
Sondy za katalizatorem monitorują czy wypływajace spaliny są zgodne z normą (system OBD II) wszelkie odchylenia od parametrów zapisanych w ECU sygnalizowane są błędem. Sinusoida tych sond jest trochę inna niż tej sondy przed katalizatorem,dlatego powinien być zastosowany emulator OBDII.

To że nie był podłączony drugi kabelek od sondy (emulator z komp. bingo) ma swoje plusy i minusy Wink
może najpierw minusy
1 Przy nieprawidłowo wyregulowanej instalacji gazowej bedzie powodował świecenie check engine (kod P0171 ,P0172,(uboga,bogata mieszanka)
2.Przy nieprawidłowo wyregulowanej instalacji gazowej bedzie powodował rozregulowanie ECU (ECU będzie skracało bądz wydłużało czasy wtrysków,co w rezultacie spowoduje zapamietanie niewłaściwych danych do pracy na benzynie i kłopoty z pracą na benzynie)

Teraz plusy Very Happy
1 ECU dostaje rzeczywisty sygnał z sondy,czyli wie co naprawde dzieje się w silniku (bo nie dostaje sygnału z emulatora że wszystko OK nawet gdyby nie było OK Wink )chodzi tutaj o mieszanke ubogą która powoduje wzrost temperatury w silniku,podpalanie gniazd i zaworów,prowadząc do znacznego skrócenia żywotności silnika.
2 pomaga w ocenie regulacji instalacji ,jeśli nie ma problemów występujących w (minusach) to znaczy że instalacja została wyregulowana prawidłowo.

Niestety nawet przy prawidłowo wyregulowanej instalacji ,bez podłączonej emulacji bedzie się zapalał check engine Sad (nowoczesne ECU są dość czułe,a odczyty sondy na gazie są zbyt wolne)

Tak, to instalka II generacji. Bardzo wg mnie udana i łatwa do regulacji.
Dla porównania:
U mnie spalanie wychodzi średnio 20l/100.
U kolegi w identycznym aucie z sekwencją prince (po wielokrotnych regulacjach) nie chce zejść poniżej 25l/100.

Jeżeli chodzi o sondy, to tak jak pisałem te dwie za katalizatorami nigdy mi nie zgłaszały jakichś problemów więc nie widzę potrzeby aby je emulować.

Wpinkę w sondę przerobiłem na "przejście przez bingo".
Minusy tego rozwiązania opisane przez wmarka wyeliminowałem przez nabycie speckabelka i podpinanie co jakiś czas laptopa z programem do monitorowania/ustawiania centralki. Super sprawa.

Inną kwestią, o której usłużnie doniósł komputer, to uszkodzenie grzałki w jednej sondzie lambda Sad - tego już nie będę emulować żadnym opornikiem, bo śmierdzi druciarstwem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group