www.asu.pl :: Zobacz temat - alternator TS3,1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

alternator TS3,1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
amm2
*
*


Dołączył: Nov 20, 2004
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: Czw Paź 20, 2005 12:44    Temat postu: alternator TS3,1 Odpowiedz z cytatem

Witam , czy ktoś jest wstanie powiedzieć dlaczego siadają alternatory w TS-ie 3,1(druga naprawa w tym roku) i jak można temu zaradzić . Zaprzyjażniony elektronik twierdzi ze tak musi być bo to wada fabryczna , ale Polak potrafi i myślę że ktoś temu może zaradzić tylko kto?? Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Czw Paź 20, 2005 12:56    Temat postu: RE Odpowiedz z cytatem

Siadaja najczesciej diody i/lub regulator napiecia.
odpalasz komus auto ze swojego autka ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
amm2
*
*


Dołączył: Nov 20, 2004
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: Czw Paź 20, 2005 13:06    Temat postu: alternator Odpowiedz z cytatem

nie przypominam sobie takiej sytuacji , ale podczas jazdy prawie zawsze chodzi klima ,dmuchawa .światła ,pompowanie amorków itp (nie posiadam żadnycz gadzetów poza fabrycznymi) alternator jest teraz w naprawie i prawdopodobnie spalił się stojan (po włączeniu silnika momentalnie się grzeje) pełną diagnozę strat będę wiedział wieczorem lub jutro Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 20, 2005 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba to juz taki urok rzeczy martwych,tym bardziej,ze amerykanska elektronika nie jest wysokich lotow,no i koszty,koszty i koszty i potem okazuje sie ze twoj alternator robily dzieci w indiach albo w pakistanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
amm2
*
*


Dołączył: Nov 20, 2004
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: Pią Paź 21, 2005 8:18    Temat postu: alternator Odpowiedz z cytatem

witam Very Happy autko już na chodzie tak jak przypuszczałem-stojan impreza kosztowała 230 PLN brutto biorąc czas reakcji wymianę stojana łożysk i tylnej obudowy (wytopił się plastik trzymający łożysko) to chyba niewiele.
Ale to nie znaczy że miło wydawać taką kwotę co 6 miesięcy.
Dlatego ponawiam pytanie czy ktoś wie jak można zapobiec takiej awarii? Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Paź 21, 2005 10:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Częsta przyczyna uszkodzeń łożysk jest:
-zbyt silny naciąg paska klinowego
-niewyważony stojan- np po przewinaniu uzwojen nikt tego nie robi

a w połączeniu tych dwu przyczyn............


Wojtek z Tarnowskich Gór
Windstar LX 3,8/95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
amm2
*
*


Dołączył: Nov 20, 2004
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: Pią Paź 21, 2005 11:33    Temat postu: alternator Odpowiedz z cytatem

wk napisał:
Częsta przyczyna uszkodzeń łożysk jest:
-zbyt silny naciąg paska klinowego
-niewyważony stojan- np po przewinaniu uzwojen nikt tego nie robi

a w połączeniu tych dwu przyczyn............


Wojtek z Tarnowskich Gór
Windstar LX 3,8/95 zagazowany



dzięki za odpowiedż ale żeby wyprowadzić szanownego kolegę z błędu to "stojan" to jest element zewnętrzny i wyważenie nie ma tu nic do rzeczy w przeciwieństwie do wirnika który szanujący się elektryk powinien wyważyć a nie żenić klientowi kichę.
Jeżeli chodzi o napinanie paska to rzeczywiście wpływa on na zużycie łożysk lecz nie w TS 3.1 ponieważ napinacz jest automatyczny i nie ma możliwości korekty.
UWAGA! BARDZO WAŻNE SĄ Ł O Ż Y S KA nie wolno montować łożysk zwykłych tzn. wolno obrotowych,tylko wysoko Cool obrotowe mają oznaczenia chyba RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pią Paź 21, 2005 12:21    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

u mnie tez sie grzeje alternator ale to chyba normalne ?
Juz wymienilem w nim: diody, szczotki i lozyska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Paź 21, 2005 14:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sam mówie mojemu Bartkowi cztaj uważnie.
To fakt stojan to coś innego niż wirnik Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group