www.asu.pl :: Zobacz temat - Likwidowanie luzu
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Likwidowanie luzu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 8:20    Temat postu: Likwidowanie luzu Odpowiedz z cytatem

Wyczytalem ze sa do tego "jakies śrubki" ktore niweluja luz na kierownicy, ten ktory powstaje na maglownicy...zapytam gdzie ta sruba moze byc jesli istnieje, wiem ze u mnie jest troche inna niz w wiekszosci chryslerow, bo moj oparty jest o mitsubishi eclipse i galant i wiele rzeczy od niego pasuje...moze kto wie?

"Cytat z jednej strony: Stuki mogą pochodzić również od luzu na listwie. Można go jednak skasować wkręcając specjalną śrubę."
adres:
http://www.motofakty.pl/artykul/uklad_kierowniczy.html
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli chrysler ma srue regulacyja (w co watpie) to bedzie sie ona znajdowac na obudowie maglownicy w okolicy wejscia walka z kolumny kierowniczej...
ps.ta regulacja dziala nazasadzie zwiekszenia docisku listwy do zebatki walka, w przypadku braku wspomagania wkrecenie sruby o pol obrotu uniemozliwi praktycznie jazde..w przypadku wspomagania bedzie pewnie podobnie z tym ze nie my dostaniemy po łapach a pompa wiec zwoc na to uwag i wkrec naprawde delikatnie!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 14:13    Temat postu: regulacja Odpowiedz z cytatem

Ja jestem zdania, że przy przekladni akurat nie ma co nic regulowac. Wyobraz sobie ze nagle przy 120 na zakrecie zblokuje ci przekladnie bo byla zamocno dokrecona i cos sie sklinowalo....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racja, kiedyś w bmw też miałem regulację, i próbowałem zrobić bardziej sztywno, ale bez sensu, sztywno było, zero luzu, ale układ nie wracał do pozycji początkowej. Tak wiec zrezygnowałem, i rozluzowałem. Był tam natomiast taki amortyzator skrętu, i to on był wybity.Może u Ciebie tez jest taki? A tak wogule to nie wiem czy dobrze zauważyłem, ale tam gdzie nie ma wspomagania tam jest śruba regulacyjna, a tam gdzie jest listwa hydrauliczna, to śruby nie ma...Ale to chyba tylko taki przypadek Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Marta
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 14

PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm, mialam wlasnie naprawiana maglownice (regeneracja) bo stukalo w prawym kole. Po tym niestety pojawil sie wyczuwalny luz w kierownicy Rolling Eyes ...podobno dlatego, ze zniknely luzy "z maglownicy"! i dopiero teraz wyszlo ze "cos" sie wyrobilo chyba w tej kolumnie kierowniczej,( Embarassed jeszcze nie ogarniam tych nazw, brrr...).

Kolega mechanik od Skody zasmucil mnie informujac, ze to juz sie nie da naprawic... Question chyba ze wymienic na nowa. Mam jednak nadzieje ze to nie do konca prawda. Jesli macie jeszcze jakies doswiadczenia w temacie napiszcie prosze...


------
a, CHRYSLER CIRRUS LXI, 2.5 V6 automat 97' r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marta
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 14

PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przepraszam za trzy takie same, myslalam ze sie nie wyslaly bo byl error i nic nie wyswietlalo na poczatku.. Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>...podobno dlatego, ze zniknely luzy "z maglownicy"!

hmm..jesli to listwowa przekladnia(a taka zapewne jest) to skad niby po skasowaniu luzu na listwie mialby sie pojawic wiekszy luz na kolumnie? wogole jaki to luz?luz kierownicy przy kreceniu? czy luz kierownicy "gora dol? czy jakis wzdłuzny czy jak?? cos mi tu nie pasuje - ale moze ktos cos zle poskladal przy montazu przekladni, albo moze bili jakims mlotem zeby przekladnia zeszla z walka /wieloklinu kolumny i przy tym sie posypalo lozysko?

>Kolega mechanik od Skody zasmucil mnie informujac, ze to juz sie nie da naprawic... Question chyba ze wymienic na nowa.

no w skodzie byc moze nie jest to wymienialna czesc(przynajmniej oficialnie), a nie oficjalnie to praktycznie wszystko mozna wymienic - trzeba tylko wykrecic kolumne i ja rozebrac(czasem trzeba rozwiercac sruby blokady kierownicy/stacyjki, czasem wybic jakis ukryty kolek ustalajacy itp, ale generalnie lozyska kolumny mozna wymienic, czesto sa to typowe standaryzowane lozyska miseczkowe/oporowe/jednokierunkowe/zlozenia igielkowe.. lub w niektorych autach widzialem poprostu koszyczek z kulkami - cos jak w kole w starym rowerze wigry 3 Smile
jak to jest w cirrusie tego nie wiem ale w najgorszym przypadku troche checi+tokarz i uda sie naprawic malym kosztem Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Marta
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 14

PostWysłany: Wto Lis 04, 2008 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

..jest to luz przy kreceniu kierownica, (nic nie lata na boki czy gora-dol), jakby na poczatku ruchu kierownica przez pierwsze kilka stopni obrotu nie czuc zadnego oporu, na postoju jeszcze latwiej zauwazyc - "lata" po prostu Sad
Pocieszajace co piszesz Marcys, ze "praktycznie wszystko mozna".
Musze gdzies (do dobrego speca) podjechac w wolnej chwili i dokladnie zdjagnozowac.

pozdrowienia,
_________________
Chrysler Cirrus LXI 2.5 V6 automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 7:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze jest ktorys z krzyzakow wyrobiony? moze jednak zle naprawiono przekladnie? mozna to sprawdzic: jedna osoba rusza kierownica w zakresie tego luzu ,a druga patrzy czy trzpien wychodzacy z maglownicy w kierunku kolumny tez sie porusza. jesli nie to raczej przekladnia ok i przebadac krzyzaki(przeguby) na kolumnie kierownicy. w autach ze wspomaganiem nie czesto dochodzi do ich zuzycia bo dzialaja na nie male sily.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>moze jest ktorys z krzyzakow wyrobiony?

sprawdz krzyzaki jak radzi Esdarek, a jesli te beda dobre to niestety masz juz liswte zebata zuzyta i wtedy tylko wymiana maglownicy wchodzi w gre bo tego luzu juz niczym nie skasujesz ;(
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group