www.asu.pl :: Zobacz temat - Ciśnienie w oponach a temperatura
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciśnienie w oponach a temperatura

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Mar 27, 2008 2:52    Temat postu: Ciśnienie w oponach a temperatura Odpowiedz z cytatem

Tak jakoś zauroczony tą miekkością nowych opon, sprawdziłem dzisiaj cisnienie we wszystkoch kołach i wyszło 2,36 do 2,4. Myślę sobie za mało i wyrównam jak wrócę z 30km trasy. Przejechałem i sprawdzam, a tu wszędzie dobrze. Dotykam opony i jest letnia. Wtedy zajarzyłem, że sprawdzałem opony jak miały jakieś 3st., a teraz mają z 30st.
Przeryłem w necie i nie znalazłem wykresów zależnosci ciśnienie - temperatura.
W instrukcji voyka pisze, żeby zimówki dopompować do 2,8, zamiast zalecancyh 2,5. Ale przecież zimy u nas nie ma a 3-5 st. to raczej wiosna. Z drugiej strony podczas jazdy, nawet w zimie opona mocno się rozgrzewa i wg. niektórych źródeł nie należy zwiększać ciśnienia a tylko przyjąć, że przy -5st jest 0,2bara mniej (przy oponie która ma 2 bary w 25st.).
Kolejną informacje jaką znalazłem to prosta zależność:
-20st - 1,6bara
-5st - 1,79bara
30st - 2bary
Producenci aut podają zalecane ciśnienie w temp. 20-30st. Nie doczytałem się w serwisówce przy jakiej temp. sprawdzać w voyku.

Wszystkie założenia dotyczą cisnienia 2 barów.

Z całości które znalazłem w necie, wychodzi że w voyku, przy temp. ok. 0-5st ma być ok. 2,35bara, a przy 25st. 2,5bara.

Jedno koło zdążyłem pompnąć, jutro na zimno przy 3st. sprawdze i upuszcze do wlaściwych wartości.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Czw Mar 27, 2008 7:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciśnienie w kołach niby nic a jednak! tylko żebyśmy nie popadli w skrajność, termometr, ciśnieniomierz, itp... Very Happy , no dobra żartuję, faktycznie ciśnienie ma wielki wpływ na prowadzenie auta i jego stabilność np. na zakrętach
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Mar 27, 2008 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i jeszcze przeogromny wplyw na spalania (jesli za niskie zwieksza spalanie)

komfort (jesli za wysokie to podskakuje jak z kijem w ..)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 27, 2008 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...oraz na trwalosc zawieszenia.
faktycznie to co piszesz daje do myslenia. wszedzie w instrukcjach i serwisowkach mojego auta pisze 2,4 na zimnych oponach(czytaj: nie rozgrzanych poprzez jazde) ,ale w zimie to moze byc -10 st. ,a w lato +40 st.Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego najlepiej pompować gazem. Bez względu na temperaturę, zawsze jest takie same ciśnienie w kolach. Następna korzyść to równomierne zużywanie się opon. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darco napisał:
Dlatego najlepiej pompować gazem. Bez względu na temperaturę, zawsze jest takie same ciśnienie w kolach. Następna korzyść to równomierne zużywanie się opon. Pozdrawiam.


gazem?? a myslisz ze czym innym pompuja ludzie? powietrze to tez gaz Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
Darco napisał:
Dlatego najlepiej pompować gazem. Bez względu na temperaturę, zawsze jest takie same ciśnienie w kolach. Następna korzyść to równomierne zużywanie się opon. Pozdrawiam.


gazem?? a myslisz ze czym innym pompuja ludzie? powietrze to tez gaz Smile


A gdyby tak wodą sprobować ??
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 13:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.opony.autko.pl/x_C_X__P_SAS__P2_4736.html
Jedni pompują powietrzem, a inni gazem. A powietrze to nie jedyny gaz, którym można pompować opony. Proponuję wejść na stronkę, którą podałem na wstępie. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytalem wiele o pompowaniu gazem i zielonych zakretkach na wentylki:) smieszne to i sluzy tylko dobremu samopoczuciu wlascicela. wprawdzie np. w formule 1 stosuje sie specjalne mieszanki do pompowania ale tam opony i felgi miewaja abstrakcyjne dla nas temperatury i te opony napelnia sie od zera. napompowanie zwyklej opony zalozonej na felge gazem powoduje,ze jest go w oponie max 20%. reszta to powietrze ktore juz tam bylo:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zbliża się zima, więc trzeba będzie wymienić i powietrze w gumkach na zimowe Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komus tu dzwoni tylko nie wie,w ktorym kosciele Laughing ,chodzi o pompowanie czystym azotem,ktorego reakcja na temperature jest praktycznie zerowa.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Wrz 12, 2008 5:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Komus tu dzwoni tylko nie wie,w ktorym kosciele Laughing ,chodzi o pompowanie czystym azotem,ktorego reakcja na temperature jest praktycznie zerowa.


reakcja na temperature?? o co chodzi? czyzby N pod wplywem temperatury nie zwiekszal swojej objetosci? N jest gazem obojetnym i to o to glownie "chodzi"(poza marketnigiem:), nie niszczy gumy itp, ale co z tego skoro :
- najwyzsza temperatura jest na powierzchni bierznika a nie wewnatrz opony!
- zewnetrzna warstwa opony styka sie juz z powietrzem
- na zewnetrzna warstwe dzialaja tez o wiele bardziej szkodliwe dla gumy promienie UV..

...chyba niebawem jakis spec od marketnigu zacznie polecac kondomy na opony chroniace przed UV, przed golebimi kupami, itp,itd.... Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Wrz 12, 2008 7:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dodam jeszcze do tego co pisze macys(a pisalem to wczesniej),ze pompowanie opony zalozonej na felge azotem pozwoli wypelnic ja w ok 20% tym gazem. reszte i tak stanowi powietrze(chyba ze ktos je jakos odessie Wink )
na ten temat pisala prasa fachowa. ludzie zrobia wszystko zeby sprzedac i zarobic.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Wrz 12, 2008 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Azot jest mniej podatny na kurczliwosc pod wplywem temperatury niz powietrze(mieszanina gazow) i ta jego wlasciwosc ktos sobie wykorzystal do robienia marketingu i szumu kolo siebie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group