www.asu.pl :: Zobacz temat - Pomocy !!!!! HAMULCE w Chrysler Voyager 2.5 TD
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomocy !!!!! HAMULCE w Chrysler Voyager 2.5 TD

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Nie Lip 20, 2008 14:14    Temat postu: Pomocy !!!!! HAMULCE w Chrysler Voyager 2.5 TD Odpowiedz z cytatem

Witam proszę o pomoc choć wiem że już dożo o tym pisano ale im więcej czytam tym bardziej przestaję co kol wiek kumać . Wiec tak na początku blokowały mi się koła przednie wymieniłem przewody gumowe potem okazało się że pompa jest rąbnięta ( z jednego z wyjść nie leciał płyn ) wymieniłem na nową (używka) potem okazało się że coś jest zapchane w przewodach tylnych bo nie leciał płyn no wiec wymieniłem na nowy . no i teraz zaczął się problem pedał hamulca miękki już normalnie chce mi się płakać za tydzień urlop chciałem pojeździć z rodzinką a tu nie mogę bo hamulce miękkie . mam pytanko może ktoś mi pomoże czy mogłem zapowietrzyć pompę ABS (jeśli tak to jak ją się odpowietrza umieszczona jest pod samochodem ) , jak prawidłowo odpowietrzać układ czytałem ze powinno sie na krzyż czyli prawy tył lewy przód lewy tył prawy przód czy to prawda czy po prostu prawy tył lewy tył prawy przód lewy przód . Acha i jeszcze jedno czy odpowietrza sie na wyłączonym silniku czy na włączonym , wiem ze powinno się pompować pedał hamulca podczas odpowietrzania ( czy to znaczy ze trzeba go wciskać do końca czy wystarczy tylko trochę ) a i jeszcze jedno jak mam odkręcony zaworek to jak już leci płyn to czy jak zakręcam odpowietrznik to czy pedał ma być wciśnięty czy puszczony . Za szybką pomoc z góry serdeczne dzięki może jeszcze uda się urlop z rodzinką dzieki wam Sad Sad Sad Sad Sad Sad

Ostatnio zmieniony przez Przemo dnia Nie Lip 20, 2008 17:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lip 20, 2008 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miekki hampel oznacza zapowietrzony uklad.
Zaczynasz odpowietrzac od tyłu, potem robisz przod.
Odpowietrza sie na wylaczonym silniku.
podczas pompowania wciskasz hamulec do oporu.
Podczas zakrecania odpowietrznika hamulec ma byc wcisniety.
Po odpowietrzeniu kazdego kola zwroc uwage na poziom hydrolu w zbiorniuczku pod maska.
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lip 20, 2008 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

charger napisał:
Miekki hampel oznacza zapowietrzony uklad.
Zaczynasz odpowietrzac od tyłu, potem robisz przod.
Odpowietrza sie na wylaczonym silniku.
podczas pompowania wciskasz hamulec do oporu.
Podczas zakrecania odpowietrznika hamulec ma byc wcisniety.
Po odpowietrzeniu kazdego kola zwroc uwage na poziom hydrolu w zbiorniuczku pod maska.

Mam takie same objawy jak przemo.
Zmieniłem płyn hamulcowy bo tamten był stary... bardzo stary.Układ nie był zapowietrzony.W czasie wymiany płynu nie schodziło żadne powietrze.Odpowietrzałem w we właściwej kolejności tzn.PT-LT-PP-LP.
Hamulce jak były miękkie, tak są miękkie.
Właśnie słyszałem coś o jakiejś pompie może właśnie ABS, że trzeba ją zrobić, zmienić, naprawić i wtedy powinno być Ok.Podobno można ją sprawdzić podpinając sie do kompa.
Mój problem opisywałem troszkę niżej pt."słabe hamulce".
Tego czujnika ABS jeszcze nie sprawdzałem.

Plymouth G.Voyager 3,3 1996r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lip 20, 2008 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm, no tu juz mi ciezko cos powiedziec, ale nalezy hamulec odpowietrzac poki z przewodow nie przestanie leciec "bloto"...
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Lip 20, 2008 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podczas odpowietrzania układu z ABS-em powinno się zapodać niewielkie ciśnienie w zbiorniczek powietrza(to tego jest specjalne urządzenie)ja najczęściej odpowietrzam na odpalonym silniku i rezultaty mam zadawające,jeśłi wspomaganie działa na odpalonym silniku to na pewno jest większe ciśnienie w układzie niż na zgaszonym(kiedyś miałem taki dylemat i praktykowałem tak i tak)odpowietrzanie-pompujesz dzwignią ok 3 razy,trzecie wciśnięcie trzymasz na hamulcu,odkręcasz odpowietrznik troszkę pryśnie i zakręcasz ,puszczasz dzwignię hamulca i po kolei wszystkie kółka jak w kolejności wyżej opisanej,do skutku,oczywiście potrzebna druga osoba do pompowania,jak spieszy ci się nie marnuj czasu tylko podjedz na zakład co układami z abs się bawią myślę że dadzą radę Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Podczas odpowietrzania układu z ABS-em powinno się zapodać niewielkie ciśnienie w zbiorniczek powietrza(to tego jest specjalne urządzenie)ja najczęściej odpowietrzam na odpalonym silniku i rezultaty mam zadawające,jeśłi wspomaganie działa na odpalonym silniku to na pewno jest większe ciśnienie w układzie niż na zgaszonym(kiedyś miałem taki dylemat i praktykowałem tak i tak)odpowietrzanie-pompujesz dzwignią ok 3 razy,trzecie wciśnięcie trzymasz na hamulcu,odkręcasz odpowietrznik troszkę pryśnie i zakręcasz ,puszczasz dzwignię hamulca i po kolei wszystkie kółka jak w kolejności wyżej opisanej,do skutku,oczywiście potrzebna druga osoba do pompowania,jak spieszy ci się nie marnuj czasu tylko podjedz na zakład co układami z abs się bawią myślę że dadzą radę Wink

No to ciekawa sprawa Wink
Ja o takim sposobie odpowietrzana nie słyszałem Shocked ale jak tylko u kolegi znajdę wolną chwilkę żeby mu się wcisnąć Wink na kanał to zaraz tę metodę wypróbuję.
O efektach dam znać na forum.
Tymczasem dzięki za podpowiedź Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No spieszy mi sie spie szy do warsztatu nie mam co jechać byłem już u dwóch fachmanów no i rozłożyli ręce jeden jak usłyszał chrysler to zrobił minę jak by pięć kilo cytryny zjadł i popił octem . no nić spróbuję jutro sie pobawić już wiem trochę więcej może się uda gdyby ktoś miał JESZCZE JAKIEś RADY TO PROSZĘ bardzo o POMOC pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zbiorniczek płynu masz u góry chyba to nie potrzebny ci kanał,tylko problemowa rzecz to dostosowanie przyłącza (szczelnego) do otworu wlewu płynu,sprawdzaj cały czas poziom abyś nie zapowietrzył. Crying or Very sad
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Czw Lip 24, 2008 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dobra podsumowując czyli tak pompuję pare razy pedał hamulca wciskam go do końca odkręcam odpowietrznik leci płyn następnie przy wciśniętym pedale zakręcam odpowietrznik dobrze zrozumiałem ok zabieram się jutro do roboty mam nadzieję że dobrze zrozumiałem i dobrze będę robił pozdrawiam Przemo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Lip 24, 2008 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystko dobrze, tylko jak już odkrecisz odpowietrznik to też naciśnij ze 3-4 razy hamulec.
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lip 25, 2008 5:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

charger napisał:
wszystko dobrze, tylko jak już odkrecisz odpowietrznik to też naciśnij ze 3-4 razy hamulec.


charger - zamieszasz koledze i zapowietrzy uklad na dobre! jak juz odkreci odpowietrznik to pedal moze isc tylko "w dol", jesli go odpusci to zapowietrzy caly uklad!
PS. a osobiscie to jestem zwolennikiem samoczynnego odpowietrzania grawitacyjnego! wystarczy 1 osoba, kilka chwil i po sprawie i MUSI byc dobrze! aha i jeszcze mi sie cos kolacze po glowie ze w przypadku niektorych ABSow do prawidlowego odpowietrzenia trzeba bylo zalaczyc zaplon!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Lip 25, 2008 6:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
charger napisał:
wszystko dobrze, tylko jak już odkrecisz odpowietrznik to też naciśnij ze 3-4 razy hamulec.


charger - zamieszasz koledze i zapowietrzy uklad na dobre! jak juz odkreci odpowietrznik to pedal moze isc tylko "w dol", jesli go odpusci to zapowietrzy caly uklad!


Racja!!!
Cofnięcie pedału powoduje zassanie powietrza przez odpowietrznik.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Lip 25, 2008 6:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm, sorry faktycznie cos mi sie pomieszalo Embarassed
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Pią Lip 25, 2008 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok wiec zabawa trwała cały dzień z wieloma problemami i coś jak by zaczeło działać tylko jakoś cienko hamuje teraz mam pytanko jeszcze jedno chce dostać sie do hamulca ręcznego bo linka jest jaby trochę luzna mam pytanko tylko sie nie smiejcie jak cos zle powiem w z tyłu sa cylinderki w srodku jest sprezynka i dwa tłoczki i jakies gumowe "tłoczki" mam pytanko one sa takie jak by to powiedzieć z jednej strony pełny z drugiej pusty "taka tuba z jednej strony zamknięta (czyli tak tłoczek ta guma i spręzyna no i w druga strone guma tłoczek ) i teraz tak w którą strone ma być ten Gumowy Tłoczek czyli otwarty w strone spręzyny czy tłoczka oj chyba namieszałem ale cięzko mi to opisać. a i jeszcze jedno czy cylinderek da się odkręcić od obudowy . za pomoc dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group