www.asu.pl :: Zobacz temat - Diego w Voyagerze 2.0 97r i błedy wtryskiwaczy.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Diego w Voyagerze 2.0 97r i błedy wtryskiwaczy.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
bajrak
*
*


Dołączył: Apr 10, 2005
Posty: 12
Skąd: Mława

PostWysłany: Nie Maj 15, 2005 11:48    Temat postu: Diego w Voyagerze 2.0 97r i błedy wtryskiwaczy. Odpowiedz z cytatem

Od dwóch dni „jeżdżę” na gazie – sekwencja Diego, wtryskiwacze Matrix, reduktor KME. Silnik pracuje całkiem fajnie, ale gazownik nie potrafi zlikwidować checka który pojawia się zaraz po przejściu na gaz. Na diagnostyce okazało się że są to błędy wtryskiwaczy a przecież ten gazowy komputerek powinien emulować wtryski, ale widocznie komp z samochodu zna się na „podróbkach” i ta mu nie pasuje. Gazmen dzwonił do KME i niby mają mu przysłać kompa dostosowanego do rezystancji moich wtryskiwaczy – czyli 12 Om. Jak myślicie dobrze oni kombinują, czy czeka mnie jazda po wszystkich okolicznych gazownikach, a może mój Chrysiek jest za cwany?
_________________
Chrysler Voyager 2.0 97 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Maj 15, 2005 15:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wystarczyło by coprawda wymienić rezystory obciażeniowe w komputerze od gazu ale jak woli caly komputer to jego sprawa co do emulatorów to tak bywa ze jest inna rezystancja emulatora i komp bedzie lapal bledy wtrysków więc dobrze kombinuja tylko ciekawe czy wykombinuja Smile Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bajrak
*
*


Dołączył: Apr 10, 2005
Posty: 12
Skąd: Mława

PostWysłany: Pon Maj 16, 2005 8:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odzew. Obawiałem się że gazownicy błądzą. Z ciekawości zmierzyłem opór przerywaczy na zimnym 11,5 a na gorącym ok. 15 Ohm. Czy tak duży rozrzut jest normalny - prawie 50%? Co o tym sądzicie? Zastanawia mnie jeszcze emelator wtrysków - jak można coś emeulować gdy się emulator wpina szeregowo?

Pozdrawiam
_________________
Chrysler Voyager 2.0 97 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Maj 17, 2005 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozbieżność pojawia sie od temperatury to jest normalne mieżąc miernikiem analogowym najlepiej jakims profesjonalnym metexem mniejsze wyjdzie ci odchylenie na cyfrowych zawsze jest wieksza pomyłka a co do emulatora to na szeregu tylko mozna wyemulowac ponieważ wtryskiwacz jest całkiem odpiety od sterownika w momencie przejścia na gaz a zastępuja go przeważnie rezystory w emulatorze Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Sro Cze 29, 2005 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakie kody błędu miałeś? I czy problem juz rozwiązany?

pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bajrak
*
*


Dołączył: Apr 10, 2005
Posty: 12
Skąd: Mława

PostWysłany: Sro Cze 29, 2005 22:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komp od gazu źle emulował wtryski i to wystarczyło aby wpadał check engine - na diagnostyce komputerowej błędy wtryskiwaczy - wszystkich. Po zainstalowaniu komputera typowego dla amerykańskich silników nie miałem już więcej takich problemów. Silnik trybi jak na benzynie. Zrobiłem na gazie ok 1200 km niestety w cyklu mieszanym tak więc trudno mi powiedzieć ile spala na trasie a ile w mieście, średnio na zbiorniku 39,3 l robię 340km. Wydaje mi się że to dobry wynik - 11,6l/100km. Niepokoi mnie tylko że zbyt szybko ubywa też paliwa mimo że temperatura przełączania na gaz jest ustawiona na 30 czyli po przejechaniu ok 1500m.
_________________
Chrysler Voyager 2.0 97 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Cze 29, 2005 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź dokladnie czy ten komp "typowy do amerykańców" wyłącza wtryski od paliwa jadac na gazie natychmiast czy nie ma coś namieszane z czasem nakładania paliw i dlatego fuel znika w mgnienia oku. Co do spalania to normalne przy sekwencji i malutkim silniku ale dokładnie bym też sprawdził czy nie jest za uboga mieszanka bo skończy sie to naprawa czegoś w silniku przecietnie powinien spalić i nie ma zlituj się około 10-20% gazu więcej niż paliwa czyli według mojej opini minimum 12-13L gazu w mieście a około 10-11L w trasie Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bajrak
*
*


Dołączył: Apr 10, 2005
Posty: 12
Skąd: Mława

PostWysłany: Sro Cze 29, 2005 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję że z tym spalaniem to jest właśnie jakieś 10-20 % więcej niż benzyny bo jak pisałem nie miałem okazji sprawdzić go tylko w trasie, raczej motałem się na krótkich odcinkach po 15km a reszta w mieście. Na benzynie dokłanie go sprawdziłem: miasto 11,3 l/100km trasa 8,4 czyli średnio 10l. Tak więc 11,6 gazu chyba jest do przyjęcia. Nie bardzo kapuje o co chodzi z czasem nakładania paliw - czyżby jednocześnie benzyna i gaz?
_________________
Chrysler Voyager 2.0 97 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Cze 30, 2005 12:19    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

dokładnie tak pali i gaz i benzynke jednocześnie ........ miałem to samo naprawiłem winny był emulator .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 01, 2005 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przydało by się rozwinięcie tego tematu. Jak to jest z tym spalaniem dwóch paliw na raz.
I co najważniejsze jak to szybko penie i bez specjalnych przyżądów sprawdzić.

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bajrak
*
*


Dołączył: Apr 10, 2005
Posty: 12
Skąd: Mława

PostWysłany: Pią Lip 01, 2005 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zatankowałem wszystko do pełna - zrobię teraz parę setek i po niedzieli zamelduję ile czego pobiera.
_________________
Chrysler Voyager 2.0 97 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Lip 01, 2005 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najprostszym sposobem jest podlaczenie rownolegle do wtrysku ktoregos zaróweczki jakiejs słabej i odpalenie auta po czym przejscie na benzyne i wtedy okaze sie czy wtryski sa odciete czy nie a druga metoda to po przejsciu na gaz odpinac na pracujacym silniku wtryski i obserwowac zachowanie silnika czy zmienia sie jego praca po odpieciu.A czas nakładania paliw ustawia sie po to aby przejscie z benzyny na gaz zanim dotrze do silnika bylo plynne zle wyregulowany czas powoduje szarpanie autem lub nierowna prace po przejsciu na gaz czas jest regulowany w milisekundach w zaleznosci od instalacji albo w komputerze od gazu albo na emulatorze Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pon Lip 04, 2005 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Tez mam KME Diego, proponuje kupic interfejsik(Allegro) i sciagnac program AKME z www.kme.com.pl - widac wyraznie czasy pracy wtryskiwaczy na benzynie i gazie (i inne opcje).
Zazdroszcze tylko spalania-ja nie moge zejsc ponizej 18-19L w Wawie (250 km z 48L) moze jest cos nie tak ?

Pontiac Trans sport 3.4L (jak Montana/Venture)
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Pon Lip 04, 2005 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko że ty masz silniczek 3.4 a bajraj 2.0 - pewnie z tąd ta subtelna różnica. W warszawie i innych duzych miastach (gdzie występuje "czerwona fala" na światłach) ciężko mniejsze saplanie zrobić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bajrak
*
*


Dołączył: Apr 10, 2005
Posty: 12
Skąd: Mława

PostWysłany: Pon Lip 04, 2005 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem 400 km na gazie, oczywiście było około 30 odpaleń na benzynie. W tym czasie pobrał mi 2,5 l benzyny - mam nadzieję że to jest w normie. Co do wtryskiwaczy to po odpięciu przy pracy na gazie silnik zachowuje się tak samo tylko wywala checka.
Pozdrawiam
_________________
Chrysler Voyager 2.0 97 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 04, 2005 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według mnie powinieneś pojechać do gazownika i odpowiednio wyrególować gaz. Jeżeli masz check engine na gazie to prawdopodobnie soda lambda. Masz nieprawidłową mieszankę.

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Pon Lip 04, 2005 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lepiej odczytać kody błedów z komputera auta. Od razu bedzie wiadomo co jest nie tak. Poprzekręcaj kluczykiem w stacyjce (4x) i odczytaj kody z licznika kilometrów (jeśli jest cyfrowy). A potem do gazownika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bajrak
*
*


Dołączył: Apr 10, 2005
Posty: 12
Skąd: Mława

PostWysłany: Pon Lip 04, 2005 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Check wywalił mi tylko gdy zrobiłem to co radził Jarecek - podczas pracy na gazie odłączyłem wtyskiwacz benzyny żeby sprawdzić czy zmieni się praca silnika ( czy jednocześnie pali gaz i benzynę). Normalnie na gazie check się nie pojawia.
_________________
Chrysler Voyager 2.0 97 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Wto Lip 05, 2005 5:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i wszystko jasne Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Lip 05, 2005 7:42    Temat postu: Re: Diego w Voyagerze 2.0 97r i błedy wtryskiwaczy. Odpowiedz z cytatem

Pytanie poboczne: czy można sprawdzić kody przy analogowym panelu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Wto Lip 05, 2005 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cZyNo napisał:
Tylko że ty masz silniczek 3.4 a bajraj 2.0 - pewnie z tąd ta subtelna różnica. W warszawie i innych duzych miastach (gdzie występuje "czerwona fala" na światłach) ciężko mniejsze saplanie zrobić Smile

Hehehe-dobre!
Ale a propos spalania-znajomy na Venture z Diego robi od 320 km z baku wzwyz-jak on to robi to nie wiem...
znalazlem u siebie nie dzialajacy EGR,CHECK nie bylo(?!) a znalazlem go tylko dzieki interfejsikowi OBD2,ktory sobie zmajstrowalem (www,scantool.net) polecam wszystkim-
-ASU to nie zastapi ale przynajmniej wiadomo czy to np.misfire(wypadanie zaplonu) czy wlasnie pada skrzynia (kody 700...Smile).
Wszystkim sprzed 1996 na OBD1 polecam WinALDL.

Pozdrawiam
Zyzo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Wto Lip 05, 2005 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też jeżdzę zagazowanym voyager 2.0 r. 98 lecz mam wtrysk seqent-24
Podczas eksploatacji chek nie zaświecił mi się nigdy jedynie przed rozruchem i gaśnie.
Miałem problemy z osiągnięciem obrotow opw. 4500 na gazie lecz gazownicy po kilku wizytach zdobyli nowy ulepszony program do gazu i po wgraniu już kręci do poru.
bardzo interesuje mnie w jaki sposób sprawdzić błędy kompa na benzynie to oczym piszecie jakies przekręcanie 4 x kluczykiem i odczytanie błędów na wyświetlaczu.
Bardzo prosze o opis wykinania tych czynnosci w punktach i jak to odczytać.
bardzo często w czasie pracy silnika na wolnych obrotach silnik sam podwyzsza obroty i pracuje nierówno.
Równierz przy przyśpieszaniu w zakersie obrotow 2500- 3500 nierówno przyspiesza.
Przy raptownym ruszaniu pod górę ulb po chamowaniu silnikiem i dodaniu gazu słychać czasami jakby strzał w rure wydechową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Lip 05, 2005 21:50    Temat postu: Re: Diego w Voyagerze 2.0 97r i błedy wtryskiwaczy. Odpowiedz z cytatem

Zyzo, gdzie kupiłeś ELM320? Reszta elementów do takiego konwertera ODB2 to śrubki, ale nie mogę w Poznaniu znaleść scalaka. Masz może jeszcze rozrysowaną płytkę? W Stanach za układ DIY (czyli po naszemu Adam Słodowy - zrób to sam) chcą 100$, u nas za gotowy 400PLN. A taki dekoder to wygląda na ustrojstwo bardzo łatwe do zrobienia, bez strojenia, bez wymyślnych schematów.

Ostatnio zmieniony przez Gobowiec dnia Wto Lip 05, 2005 23:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bajrak
*
*


Dołączył: Apr 10, 2005
Posty: 12
Skąd: Mława

PostWysłany: Wto Lip 05, 2005 23:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jadwtr - ja mam podobny problem z obrotami ale w przedziale 1000 do 2000. Nie ma możliwości utrzymania np obrotów na 1500. Silnik kręci na 2000 albo ok 1000. Z wkręcaniem na obroty też bywa różnie - jak bym mniał kogoś na holu. Crying or Very sad
_________________
Chrysler Voyager 2.0 97 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Sro Lip 06, 2005 17:03    Temat postu: Re: Diego w Voyagerze 2.0 97r i błedy wtryskiwaczy. Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
Zyzo, gdzie kupiłeś ELM320? Reszta elementów do takiego konwertera ODB2 to śrubki, ale nie mogę w Poznaniu znaleść scalaka. Masz może jeszcze rozrysowaną płytkę? W Stanach za układ DIY (czyli po naszemu Adam Słodowy - zrób to sam) chcą 100$, u nas za gotowy 400PLN. A taki dekoder to wygląda na ustrojstwo bardzo łatwe do zrobienia, bez strojenia, bez wymyślnych schematów.


http://www.elmelectronics.com
Placisz karta Visa/MasterCard (nie zadne tam Visa Electron) chyba 16USD i po 10 dniach masz w domu piekna paczuszke ze scalakiem Very Happy
Reszta jest na www.scantool.net (wazny protokol jakim komunikuje sie Twoj bolid...) w PDF-ach.
Plytke juz mi robil niejaki daniel_kmiecik@o2.pl (znalazlem na Allegro), byla poprawka ale bez doplat-porzadny gosc,szybki,moge polecic-zna adres i temat. Wtyczka tzw.CARB tez jest na Allegro po chyba 39PLN.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group