www.asu.pl :: Zobacz temat - Kto mi trzyma kierownicę ??????
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kto mi trzyma kierownicę ??????

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Cze 07, 2008 22:50    Temat postu: Kto mi trzyma kierownicę ?????? Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj mialem dziwne zachowanie układu kierowniczego, mianowicie: po odpaleniu autka i przejechaniu z dwóch kilometrow na rondku przez chwilę zablokowało mi kierownicę, potem przejechalem z 20 km i wszystko bylo OK. Wiczorem sytuacja byla taka sama - odpalam autko i po kilkuset metrach chwilowa blokada (przez dwie sekundy kierownica ani rusz w lewa ani w prawo), a potem przez kilkanaście kilometrów bez problemu. Wniskując z tego sytuacja występuje na zimnym autku, po rozgrzaniu wszystko pracuje dobrze. Co to może być - do wymiany płyn ???? bo jego jeszcze nie wymieniałem.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 10:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega miał kiedyś podobny przypadek, skręcił kierą i sie zablokowało. Nie czekał bo był na zakręcie który się kończył, więc na siłę szarpnął i wróciło do normy. Winna była przekładnia kierownicza, blokowało się na zębach. Problem był w passacie, ktróy nie słynie z trwałości przekładni. Jydynym słusznym i bezpiecznym rozwiązaniem było założenie sprawnej, bo tamta to był już złom.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega cyberda chyba ma wspomaganie i myślę ze przekładnię zębatą trzeba wykluczyć ,sprawdz czy pasek pompy wspom. nie jest lużno albo zabardzo zużyty może się ślizgać właśnie jak zimny.Jeśli pompa nie pracuje na należytych obrotach kierownik ciężko pracyje ale raczej nie zacina się na amen,ach strach pomyśleć Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak oczywiście mam wspomaganie i istotnie jak szarpnę kierownikiem to blokada ustepuje, ale gdyby była to sprawa mechaniczna to kierownik zacinałby sie niezależnie czy auto by było ciepłe czy zimne. Co do paska to jesli dobrze pamiętam to silnik 3.3 ma jeden dlugi więc jesli by był luźny to tak samo poslizg mialby alternator ale oczywiście sprawdzę pasek, zastanawiam sie jednak nad wymiana plynu. Co ciekawe blokowanie następuje przy wyprostowywaniu kierownicy (przy wychodzeniu z zakętu), a nie przy skręcaniu i to przy małej prędkości.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawiałbym na któryś zawór zwrotny w samej magłownicy.
Musi tam być luz który blokuje zawór jak jest zimny a tym samym płyn przelatuje przez magłownicę bez wykonanie pracy. Jak się rozgrzeje-zawór uszczelnia się powiększając się dzięki temperaturze i jest ok.
Myślę, że wymiana płynu może pomóc na jakiś czas więc warto spróbować.
Dodatkowo zastosowałbym płukanie układu wspomagania przy wymianie płynu, bo może to jakiś paproch blokuje jakiś kanał.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 1:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za poradę - oczywiście pobawię się z tematem tylko jak przepłukac cały układ ???? Masz jakiś wykonalny pomysł ???
Co ciekawe że dzisiaj jeździłem i ani razu kierownik sie nie blokował - szczerze mówiąc potwierdzało by to Twoją teorię o paprochu w układzie, bo gdyby to był uszkodzony zaworek to kierownik by się blokował zawsze gdy układ jest zimny, a nie tylko do czasu do czasu - mam rację ???

Pozdrowionka z Katowic

P.S.
Dobrze że przynajmniej Kubica wygrał i to w wielkim stylu !!! Ma chłopak talent i to w tak młodym wieku.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Schematycznej zasady płukania układu wspomagania nie ma, ale możesz spróbować ropą lub naftą i sprężonym powietrzem ruszając przy tym na prawo i lewo fajerą tak jak przy sprawdzaniu luzu na drążkach. Oczywiście odkręcone przewody zasilające, które też trzeba przedmuchać.
Jeżeli chodzi o zużywanie się części w tym też różnego rodzaju zaworków to bardzo byś się zdzwił w jaki nietypowy sposób w praktyce potrafią się one wyrobić. Z tego powodu do weryfikacji zużytych części potrzeba dużego doświadczenia i wiedzy technicznej i oczywiście sporej wyobraźni.
Dlatego ciężko postawić dokładną diagnozę jak coś trochę działa i trochę nie działa. Jak padnie całkiem wtedy wiadomo dokładnie i jest najprościej.
Wszyscy oczekują rady na zasadzie:
"Panie doktorze brzuch mnie boli - co mi jest ?"
Ale tak się nie da uwierz mi na odległość można tylko metodą prób i błędów.
Pozdro
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście jak zwykle padnie w najmniej oczekiwanym momencie, wtedy kiedy autko jest najbardziej potrzebne ...
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lift, to o o czym pisałem dotyczy przekładni ze wspomaganiem i występowało na gorąco. Passaty z tamtego rocznika słynęły z tej usterki. Wujaszek również przerabiał kilka przekładni.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group