www.asu.pl :: Zobacz temat - Tylna belka voyger 98
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylna belka voyger 98

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 0:58    Temat postu: Tylna belka voyger 98 Odpowiedz z cytatem

Poważnie zaczynam się zastanawiać co począć z awd. Nowy wał to 1500zł, dla mnie zdecydowanie za dużo. Nie wiem też czy tajemnicze buczenie jest od wału czy innego podzespołu. Jeśli od innego to tym bardziej awd zaczyna mnie drażnić. Wiem że to świetny gadżet szczególnie przy ruszaniu na skręconych kołach, piasku etc. Dodatkowo chciałem zmodyfikować zawieszenie dla lepszego komfortu.
Chodzi mi po głowie wywalenie całego awd, czyli walu, wału z pompą, sprzęgla, dyferencjału i półosi. Auto stało by się znacznie lżejsze i wtedy jeden resor z amorem ze sprężyną powinien już być odpowiedni. Kolejny problem to brak stabilizatorów na tylnej belce, które zmniejszają rzucanie na boki (tyle już wyryłem w necie co one dają).
Tak zrodził mi się pomysł sprzedaży calego awd z tylnym zawieszeniem i zakup normalnej belki ze stabilizatorami.

Oczywiście przeszukując ogloszenia zaczynam napotykac na kolejne dziwolągi. Z tego co wiem po 98r. voyek miał z tyl tarczowe hamulce, a pełno jest sprzedających, którzy mają belki 99-00 z bębnami... cos tu nie gra. Druga opcja to belka po 2001 tylko czy jest ona identyczna czy też rózni sie od starej...

Nikt ze sprzedających nic nie wie, wszyscy oszukują i kłamia... to jest chore i wkurzające.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jarmund
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 49
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam. mam chryslera z 1999 roku wersja se 2,4 manual i mam z tyłu hamulce bębnowe
_________________
chrysler voyager 2,4 1999 r -był
chrysler voyager 2,5 crd 2002- był
chrysler grand voyager limited 3,3 2001-jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zaraz sprawdze, ale z tego co mi sie wydaje to tez mam bebny
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W 96 na pewno są bębny. W 98 chrysler się przechwalał że dokonano liftingu auta, polegającego na usunięciu usterek młodego wieku. Właśnie do tych usterek zaliczano słabe hamulce i ponoć od 98 są tarcze z tył. Ja mam tarczo bębny. To jestem zaskoczony bębnami w 99.
No jak nie urok to sraczka Very Happy Wczoraj rozpędziłęm autko do 160 delektując się cisza po zdjęciu hałasliwego wału. Z tych 160 dokonałem mocengo ale nie gwałtownego hamowania. Tak jak mam to auto to ciągle się dziwię plotkom o słabych hamulcach voyka. Mój hamje jak należy i to od 160 w dół bardzo równo, aż czuć spalenizne klocków po takim zabiegu.
Powoli mój kolejny plan niskobudżetowy "ukomforcenia" i wyciszenia auta zaczyna się oddalać. Dojdzie do tego że kupie ten nowy wał na raty... Sad
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Cze 01, 2008 22:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczynam poszukiwania nowego wału. Patrząc jednak na cene tego kawałka rury myślę czy nie lepiej pozbyć się całego żelastwa i wstawić tam zawieszenie od zwykłego 3,3, najlepiej caravana. Zachowałbym jednak grube amory. Cena wymiany całego tylnego zawieszenia = nowy wał. Już sam nie wiem co lepsze Sad

No i temat się zakończył. Mam już nowiutki wał. To rozwiązanie wygrało ze względu na prostotę i szybki czas naprawy. Miałbym trochę problemów z pozbieraniem kompletnego tylnego zawieszenia, wbrew pozorom nie jest łatwo kupić, chyba że szmelc.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group