www.asu.pl :: Zobacz temat - Jak ustalić wadliwy wtrysk gazu w Omegas?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak ustalić wadliwy wtrysk gazu w Omegas?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
danekkk
*
*


Dołączył: May 03, 2008
Posty: 5

PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 11:00    Temat postu: Jak ustalić wadliwy wtrysk gazu w Omegas? Odpowiedz z cytatem

Witam,
Od 4 lat użytkuję instalację LandiRenzo Omegas w Hondach Accord.
Do tej pory nie sprawiała żadnych problemów. O gazie przypominam sobie tylko na stacji paliw.
Ale od miesiąca obserwuję nierówną pracę na wolnych obrotach na gazie (na benzynie jest OK)
Objaw jak przy wypadaniu zapłonu na jednym z cylindrów.
Silnikiem lekko rzuca, auto nie gaśnie ale jest to trochę de nerwujące zwłaszcza w korkach.
Przy wyższych obrotach silnik ciągnie aż do 6.000 obrotów, nie odczuwam spadku mocy.
Fitry fazy ciekłej i lotnej wymienione.
Mam listwę wtryskiwaczy z wymiennymi pojedyńczymi wtryskiwaczami tzw. Med białymi.
Ale nie wiem jak ustalić który wtrysk należy wymienić.
W programie diagnostycznym Omegas nie pojawiają się błędy.
Wiem że można kupić jeden wtryskiwacz i fizycznie metodą prób i błedów podmieniać każdy z czterech pokolei
ale mam liswtę wytskiwaczy gazowych zamontowaną pod kolektorem dolotowym i za każdym razem musiałbym odkręcać i demontować metalowy kolektor.
I tu moje pytanko: jak można i którą wersją LandiRenzo Omegas zdiagnozować wadliwy wtryskiwacz?
PS. moja wersja 2.4.3.110 C
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 11:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to nie wtryskiwacz, tylko kończąca się świeca zapłonowa lub przewód, ja zaczął bym od sprawdzenia własnie tych podzespołów
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli auto jest wyposażone w system OBDII to przy wypadaniu zapłonu,powinien zapalić się check silnika i zapisać się kod błędu wypadanie zapłonu z numerem cylindra na którym jest brak zapłonu.Można to sprawdzić prosta metodą zdejmowania przewodu zaplonowego ze świecy w czasie pracującego silnika {Można to zrobić dużymi kombinerkami w grubych rękawicach),na którym cylindrze podczas zdjętego przewodu zapłonowego praca silnika się nie zmieni ,to tam trzeba szukać usterki. Tak jak ci" diku" podpowiada zacznij od świecy i kabli Wink


I tu moje pytanko: jak można i którą wersją LandiRenzo Omegas zdiagnozować wadliwy wtryskiwacz?
PS. moja wersja 2.4.3.110 C

To wersja programu czy kompa gazowego Question
Ja mam wersje programu 2.6.4.121 I i jak kończył się wtryskiwacz to pokazało w diagnozie wypadanie zaplonu na 5 cylindrze i rzeczywiście ten wtryskiwacz przerywał,jak zamieniłem z 4 to pokazał na 4 Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
danekkk
*
*


Dołączył: May 03, 2008
Posty: 5

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2.4.3.110 C to wersja programu

próbuje od tygodnia pobrać z emula wersję 2.6.4.254 ale brakuje ok. 5% do zakończenia
wersja 2.4.3 ma diagnoze ale nie pojawia się żaden błąd.

Co do kabli to nie mam kabli wysokiego napięcia
w tej generacji silniki Hondy mają cztery niezależne cewki wysokiego napięcia umieszczone bezpośrednio nad kopułką od świecy.
więc problem kabli odpada.
Wymienię świece i dam znać czy coś się poprawiło.

Ps. wmarek65 a możesz podać namiary skąd sciągnąć program w wersji 2.6.4?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem z tymi cewkami to tak jak w silniku Audi 1.8 t w bezynie,to jeszcze lepiej bo możesz odłączyć kabel sygnałowy od cewki bez rekawic Laughing i do tego jeszcze sprawdzisz cewke,bo i ona może szwankować. Program "załatwiłem" sobie od przedstawiciela Landi renzo,wgrałem z jego płytki na laptopa.Jeśli sie da wysłac żeby działał (zrobie próbę) to moge ci wysłać Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
danekkk
*
*


Dołączył: May 03, 2008
Posty: 5

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 18:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
właśnie wróciłem od kumpla który ma identyczego Accorda z tym samym silnikiem i przebiegiem 33.000 km niezagazowanego.
Podmieniliśmy wszystkie świece i cewki zapłonowe
i efekt taki sam = nierówna praca na "luzie"

Gdyby te wtryskiwacze gazu nie były takie drogie to kupiłbym 4 szt.
ale wydatek 900 zł to ostateczność.
A wymiana pokolei 4 wtryskiwaczy i konieczny przy tym demontaż kolektora dolotowego może zakończyć się zniszczeniem uszczelki metalowej między kolektorem a głowicą (koszt w serwisie -ok. 500zł)

Więc nadal będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi jak zidentyfikować uszkodzony wtryskiwacz gazu.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 18:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

danekkk napisał:
Witam,
właśnie wróciłem od kumpla który ma identyczego Accorda z tym samym silnikiem i przebiegiem 33.000 km niezagazowanego.
Podmieniliśmy wszystkie świece i cewki zapłonowe
i efekt taki sam = nierówna praca

Nie chodzilo o podmiane cewki i świec ,chociaż dobrze że to zrobiłeś ,wyeliminowales w ten sposób ewentualne usterki cewki i świec.
Mnie chodziło o odłanczanie kolejno przewodów zasilających cewki i obserwacje na którym cylindrze po odłączeniu przewodu praca sie nie zmieni (gdy cylinder poprawnie pracuje ,jak nie dostanie iskry(zapłonu) to wtedy silnikiem będzie jeszcze bardziej szarpać) gdy nie dostaje paliwa (gazu przez niesprawny wtryskiwacz) to odłączenie zapłonu(iskry) nie zmieni ogólnej pracy silnika(nie będzie mocniej szarpać)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
danekkk
*
*


Dołączył: May 03, 2008
Posty: 5

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrobiłem tak jak wmarek65 radzisz
wyciągałem kolejno wtyczki z cewek i na każdym cylindrze był identyczny objaw, po wyciągnięciu pokolei każdej zaczęło "rzucać" silnikiem identycznie
Zdesperowany zacząłem programem Omegas zmieniać parametry
i zaobserwowałem że zmiana "Minimalnego czasu otwarcia iniektora" z obecnych 2,5 ms na 2,7 ms znacząco uregulowało pracę silnika
A przy 3 ms obroty minimalne z 700 wzrosły na 750
Bałem się podnosić wyżej bo nie dysponuje analizatorem spalin, a nie chciałbym uwalić np. sondy.

Porównując czsy otwarcia na "luzie" na benzynie mam ok. 1,8 ms
a na gazie teraz 2,7 ms.

Do pojawienia się drgan na "luzie" czas min. dla gazu był ustawiony na 2,5 ms i było OK. Co może oznaczać konieczność zwiększenia tego czasu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To oznacza wolniejszą reakcje wtryskiwacza.Standartowo ustawia się na 2.5 ja mam 2 i też chodzi dobrze. Sprawdz cisnienie na reduktorze (w programie) powinno na wolnych obrotach być 1,35 ,można je kalibrowac śruba na reduktorze Spróbuj zrobic automatyczną kalibracje (F4),ale wczesniej zapisz dane do pliku (F6) bedziesz mógł wrócic do wcześniejszych ustawień,(może korekta czasów wtrysków wyszła poza możliwości korekty programu lub ciśnienie za małe)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prace sondy cały czas możesz obserwować w programie jesli zmienia szybko napięcia (zielone-czerwone) to jest ok.Poza tym komputer auta robi korekty ,tak że bez obawy niczego nie popsujesz ,no chyba że młotkiem Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group