www.asu.pl :: Zobacz temat - Ściąga w lewo-POMOCY!!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ściąga w lewo-POMOCY!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lis 27, 2007 14:32    Temat postu: Ściąga w lewo-POMOCY!!! Odpowiedz z cytatem

Samochód nie był bity, w przednim zawieszeniu zostały wymienione:
tuleje wahaczy, drążki, końcówki, łączniki stabilizatora, sworznie pół roku temu.
Dodam że przed ta wymianą samochód tak samo sciągał w lewo i tak samo kierownica
była przekręcona 2-3 stopnie w prawo. Przed wymianą części w zawieszeniu
około pół roku temu ustawiałem dwa razy zbieżność w dwóch zakładach jeden
na komputerowym sprzęcie a jeden na tradycyjnym.
Po wymianie części w zawieszeniu uzyskałem takie wyniki na komputerowej
zbieżności:

Wyprzedzenie osi sworznia L +0*48' P +1*28' ustawienia fabryczne 3'-1*03'
Pochylenie osi sworznia L +17*05' P +15*23' ustawienia fabryczne
12*50'-14*20'
Pochylenie koła L -0*07' P -0*22' ustawienia fabryczne -27'-1*03'
Zbieżność L -0,0mm P +0,0mm ustawienia fabryczne 2-4mm

Proszę powiecie co tutaj trzeba przestawić żeby samochód wreszcie sam chciał jechać prosto?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Lis 27, 2007 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to powinni chyba wiedziec fachowcy od zawieszenia?
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lis 27, 2007 14:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie a gdzie takich znaleść?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Lis 27, 2007 15:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem kiedyś podobny problem w voyku, okazało się że było to spowodowane tym że przez większość przebiegu autem jeździł tylko kierowca. Jak zadałem fachowcom od geometrii pytanie co zrobić - padła odpowiedź sprzedać - zastosowałem się do rady Laughing
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Lis 28, 2007 1:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Confused
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Lis 28, 2007 9:01    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

sprawdź opony przednie naprawdę poprostu zamień koło lewe z prawym jeśli zacznie sciągać w druga stronę to będzie to ewentualnie sprawdź czy tarcze ham. nie są zblokowane z lewej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Lis 28, 2007 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zamiane z kołami już robiłem i to nie to.
Co do zacisków to raczej tez nie to bo koło się nie grzeje a jak puszczam hamulec to samochód odrazu zaczyna się toczyć.
Myśle że to te kąty pochylenia dają w dupe i sprowadze sobie takie śruby

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Lis 28, 2007 12:20    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

a jak łożysko ? wygięty amortyzator albo
lipny "chiński" wachacz -wyginają się .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Lis 29, 2007 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lewe łożysko nie szumi i wątpie żeby coś takiego powodowało łożysko.
Spójrz na parametry pomiaru, ewidentnie jest coś pokrzywione może po uderzeniu w krawężnik. Wahacze są oryginalne z wymienionymi tulejami.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Lis 29, 2007 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 powiem Ci ze kiedys tez szukalem dobrego fachowca od geometrii Exclamation
Jak sie okazalo to sam jestem jednym z lepszych fachowcow Wink
Tzn nie zrozum mnie zle ale jestem mechanikiem z zawodu i troszku siedze w tym temacie Exclamation Otoz Ojciec kiedys mi pokazal mi taki myk polegajacy na tym ze ustawiamy zbieznosc na zwyklym sznurku Exclamation Ustawilem juz tak audii Ojca swojego Golfa Opla i teraz Pontiaca i powiem Ci ze na zadnym nie mam ciecia opon Wink
Dlatego uwazam ze najlepszym komputerem na geometrie jest sznurek Wink
Wiadomo ze nie ustawie na tym wyprzedzenia kata ani innych dupereli ale reszta jest jak najbardziej oki Very Happy
Pozdrawiam Tomek Exclamation
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sewek
*
*


Dołączył: Nov 12, 2007
Posty: 20
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lis 29, 2007 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Miałem też ten problem. Też wykonałem wiele napraw, ustawiałem zbieżność itp.
W końcu pomogła mi zwykła zamiana kół. Najlepiej przerzuć tył na przód i to na krzyż (chyba, że masz kierunkowe to tylko tył na przód). Wcześniej sprawdź ciśnienie w kołach. To nic nie kosztuje a warto.
Pozdrawiam.
_________________
Windstar 1995 GL 3,8 + LPG >410000km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lis 30, 2007 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Opony na przedniej osi już zamieniałem miejscami i to nie pomaga. Wczoraj byłem u lokalnego "magika". Gość na dzień dobry zamienił przednie opony prawą z lewą, mimo że mu mówiłem że taka zamiana była już robiona dwa razy, póżniej poszarpał szarpakami, pózniej założył czujniki na przednie koła po czym jego syn przekręcił w prawo kierownicą, on coś zaznaczył na prawym talerzu na którym stał samochód, a pózniej syn skręcił kołami w lewo i odczytując coś z lewego talerza powiedział że geometria jest OK i nie ma się co jej czepiać. Następna sugestia to że lewe koło stawia większy opór toczenia, wjechał na rolki i pomiar wyskoczył 0,14kN lewe koło 0,13kN prawe koło. Stwierdził że pewno łożysko wystygło i jak jest zimne to nie stawia oporu i dlatego jednakowy wyniki. Postawił też teze że może coś nie tak z lewym zaciskiem.
Godzina kręcenia się przy samochodzie i skasowanie 50zł.
Pierdziele już nie pompuje więcej kasy w ten samochód.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Wto Gru 04, 2007 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tak miałem kiedyś w innym samochodzie i okazało sie że jest skoszony...
dowiedziałem sie dopiero jak wracałem z kupna visiona i jechałem za tamtym starym, prawe tylne wyprzedzało przednie...

w to że nie był bity nie wierz na słowo i jeśli nie miałeś badanej geometri nadwozia to zrób to szybko...

pozdrawiam
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Sob Gru 22, 2007 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz Lutek mialem podobny problem ale w omedze.Jezdzilem od warsztatu do warsztatu i po ustawieniu zbieznosci dalej zciagalo.Posluchalem rady jednego taksowkarza i pojechalem na geometrie do nowej stacji diagnostycznej a musialem do niej jechac prawie45km i po podlaczeniu okazalo sie ze mam skopana calutka geometrie,na nowiutkich urzadzeniach nie pokrywalo sie nic z starymi wydrukami,diagnosta ustawil i problem zniknal.Mysle ze nikt z mechanikow u ktorych bylem nie oddawal do serwisu swoich urzadzen na kalibracje.Zycze Tobie zeby tez to tylko taka awaria byla Laughing
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już byłem u tylu szpeców łacznie z ASU i tyle kasy mnie to kosztowało że już odpuszczam temat.
Teraz tylko zastanawiam się na zamontowaniem tylnego stabilizatora bo akuratnie w moim go nie ma.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 2:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
mam podobny problemo w chryslerze town $ country
bylem u 3 chyba fachowcow - teraz walcze sam -

proponuje tak
skręc kola na maxa w prawo
wez klucz plaski i zacisk ( zalezy jakie mas nakretki na koncowce drazka kierowniczego )
- troszku mozna sie ubrudzic -
poluzuj nakretke a drazkiem kierowniczym przekrec o pół obrotu (jezeli lekko sciaga - jezeli mocno to nawet caly obrot ) tak aby drazek sie wydłużył ( nie wiem jaki masz gwint lewy czy prawy )
zakrec nakrętke kontrujaca

przejedz sie - jezeli przestanie sciagac to jestes w domu
jezeli zacznie sciagac w prawo to zmniejsz dlugosc drazka o polowe tego co wczesniej wydluzyles

i daj znac czy cos pomoglo

jezeli bedzie przez pewien czas ok a pozniej po jakims chamowaniu lub zjezdzie z kraweznika znowu zacznie sciagac to znaczy ze masz gdzies jakis luz w zawieszeniu ( ja tak mam ) po gwaltownym ruszeniu do tylu wydaje mi sie ze przez chwile nie sciaga - a po jakims czasie znowu zaczyna ( nie mam kiedy przekrecic jeszcze odrobiny na drazku hehe - a raczej nie chce mi sie )

a generalnie co do fachowcow - wydalem kupe kasy na nich z powodu telepania przy chamowaniu po wymianie bebnow na nowe - okazalo sie ze mial jeden za duzy otwor ustalajacy i dopiero prostackie owiniecie piasty tasma USTALILO beben w osi - ale oczywiscie fachowiec ktory sprzedal bebnyi je zakladal stwierdzil ze to niemozliwe ze to bylo to - bo beben ustala sie na srubach a nie na piascie no i wez sie niewkurz !!! jezeli pomoglo to co ja zrobilem a oni sie pieprzyli pol roku z tym tematem

pozatym bylem teraz sprawdzic akumulator w samuraju to mi wmowili ze padniety ale nawet na mrozie odpala od razu - na szczescie nie uwierzylem tak szybko jak kiedys

pozdrawiam

PS co do srub - to mysle ze sa takie z kolniezem nieosiowym w tym zawieszeniu wystarczy tylko poluzowac i lekko obrucic a kat sie zmieni ja tak zrobilem - jak nie jestes pewien to zrub fote z dwuch stron to Ci powiem czy jest czy nie - a ustawialem na poziomice Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group