www.asu.pl :: Zobacz temat - chrysler voyager 2.5i SE 92r.wymiana uszcz.pod głowicą.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chrysler voyager 2.5i SE 92r.wymiana uszcz.pod głowicą.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ryszard9996
*
*


Dołączył: Apr 03, 2005
Posty: 6
Skąd: legnica

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 19:13    Temat postu: chrysler voyager 2.5i SE 92r.wymiana uszcz.pod głowicą. Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich.jestem mechanikiem ale nie miałem nigdy do czynienia z tymi autami dopuki nie kupiłem sobie tego sympatycznego samochodu.kupiłem go z uszkodzoną uszczelką pod głowicą i pilnie potrzebuję danych o sposobie dokręcania głowicy. z góry dziękuję .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mwsakwa
*
*


Dołączył: Dec 27, 2004
Posty: 119
Skąd: Busko ZdrĂłj

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

standard, monent 9
_________________
TS 2,3 93 na kolkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz kolejnosc i sile dokrecania-mam nadzieje,ze to ten silnik:)

TORQUE SEQUENCE
------------
FRONT | 10 6 2 3 7 |
OF |
ENGINE | 9 5 1 4 8 |
------------
STEP 1: TORQUE ALL BOLTS IN SEQUENCE TO 45 FT/LBS
STEP 2: REPEAT STEP 1 AND TORQUE TO 65 FT/LBS
STEP 3: TORQUE ALL BOLTS IN SEQUENCE AN ADDITIONAL 1/4 TURN
RECHECK FINAL TORQUE IN SEQUENCE
NOTE: 11MM BOLTS ARE USED AND CAN BE IDENTIFIED BY #11 STAMPED ON HEAD *** CAUTION ***
ENGINE USES TORQUE TO YIELD HEAD BOLTS (TTY) THAT PERMANENTLY STRETCH DURING THE INITIAL INSTALLATION. NEW HEAD BOLTS MUST BE USED WHEN CYLINDER HEAD IS REPLACED OR RE-INSTALLED TO OBTAIN PROPER TORQUE.

pozdrawiam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ryszard9996
*
*


Dołączył: Apr 03, 2005
Posty: 6
Skąd: legnica

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki ci wielkie Darku,tylko jest pewien kłopot- ja nie znam angielskiego.ja wiem że w tych czasach, w unii,że powinienem ale tak wyszło że znam rosyjski.mam nadzieję że mi to wybaczysz i ulegniesz mojej ogromnej prośbie o po polsku.chyba że to nie jest możliwe. Rysiek w wielkim pokłonie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety ja tez uczesczalem do szkol kiedy to krolowal jezyk rosyjski i nie uczylem sie angielskiego nad czym ubolewam.na szczescie sa tu ludzi ktorzy ci ten tekst przetlumacza-mlodzi i inaczej niz my ksztalceni:)
moje domysly sa nastepujace:
KOLEJNOSC DOKRECANIA
------------
PRZOD | 10 6 2 3 7 |
|
AUTA | 9 5 1 4 8 |
------------
KROK PIERWSZY: DOKRECIC WSZYSTKIE SRUBY Z MOMENTEM 45 FT/LBS
KROK DRUGI : POWTORZYC KROK PIERWSZY ALE Z MOMENTEM 65 FT/LBS
KROK TRZECI : DOKRECIC JESZCZE W ZADANEJ PODANEJ KOLEJNOSCI JESZCZE O 1/4 OBROTU
SPRAWDZIC PONOWNIE MOMENT W KOLEJNOSCI DOKRECANIA(MOGE SIE MYLIC:)
UWAGA: 11MM UZYTE SRUBY MOGA BYC OZNACZONE #11 WYTLOCZONYM NA GLOWICY(CHYBA)
*** WAZNE ***
W SILNIKU UZYWA SIE SILY DLA SRUB TYPU TTY JAKIE SA MONTOWANE PRZY PIERWSZEJ INSTALACJI(FABRYKA). JESLI GLOWICA JEST WYMIENIANA NALEZY UZYC NOWYCH SRUB.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ryszard9996
*
*


Dołączył: Apr 03, 2005
Posty: 6
Skąd: legnica

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiesz co?Darku....jesteś niesamowity,bardzo Ci dziękuję. Rysiek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie bierz sie za robote do czasu jak ktos znajacy jezyk ci to tu taj przetlumaczy-nie chce miec twojego silnika na sumieniu:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha mozesz nie miec klucza wyskalowanego po ichniemu wiec zapisz sobie przelicznik:
ft/lbs x 1,35582 = Nm
ft/lbs x 0,138255 = kg/m
i w druga strone
Nm x 0,737561 = ft/lbs (funt na stope)
Nm x 8,92172 = in/lbs (funt na cal)
pozdrawiam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ryszard9996
*
*


Dołączył: Apr 03, 2005
Posty: 6
Skąd: legnica

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2005 20:52    Temat postu: FT/LBS Odpowiedz z cytatem

jak to dobrze że mi podałeś ten przelicznik,bo właśnie się zastanawiałem co to za śmieszne oznaczenia.myślę że posiadając te dane świetnie sobie poradzę.jeszcze raz dzięki.Rysiek.
_________________
chrysler voyager 3.8 awd 1997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 8:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qrcze zastanawiam sei czemu nikt nie chce pomoc i przetlumaczyc dokladnie tego tekstu:( jesli sie pomylilem znaczaco to sobie skasujesz glowice albo i wiecej-jak mowie znam angielski z "opowiadan"Smile
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
silverado
*
*


Dołączył: Nov 25, 2004
Posty: 139
Skąd: wałbrzych

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 11:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SPRAWDZIC PONOWNIE MOMENT W KOLEJNOSCI DOKRECANIA(MOGE SIE MYLIC:)


oki nie mylisz się. Tak dokładnie rzecz biorąc to chodzi tam o "sprawdzenie jeszcze raz ostatecznego dokręcenia w podanej kolejności"

czyli mówiąc po ludzku Very Happy ustaw klucz na dany moment ( 65 FT/LBS )
i przeleć jeszcze raz po śrubach dla pewności
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nareszczie jakis uczciwy sie znalazl i pomogl:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
silverado
*
*


Dołączył: Nov 25, 2004
Posty: 139
Skąd: wałbrzych

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 11:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

acha, druga sprawa - musisz użyć nowych śrub
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mwsakwa
*
*


Dołączył: Dec 27, 2004
Posty: 119
Skąd: Busko ZdrĂłj

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak gosciu pisze ze jest mechanikiem to kolejnosc i zasada zakladania jest chyba znana (w przeciwnym wypadku nie tytuowal by sie tym mianem) i po co rozwodzic sie z obliczeniami
_________________
TS 2,3 93 na kolkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mwsakwa masz zly dzien?
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mwsakwa
*
*


Dołączył: Dec 27, 2004
Posty: 119
Skąd: Busko ZdrĂłj

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to troche jeszcze posmiecmy zeby informacje potrzebne gdzies umknely
_________________
TS 2,3 93 na kolkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ryszard9996
*
*


Dołączył: Apr 03, 2005
Posty: 6
Skąd: legnica

PostWysłany: Pią Kwi 15, 2005 8:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szanowny kolego "mwsakwa" jeśli czytałeś mój pierwszy post,to zapewne zauważyłeś że napisałem o moim oierwszym razie z amerykańskimi samochodami,mimo mojej ponad 20 letniej praktyki jako mechanik i stąd niewiedza.Mniemam iż forum to istnieje w tym celu by sobie wzajemnie pomagać i nieładnie jest zwracać kolegom uwagę kiedy to czynią za co serdecznie im dziękuję.Ps.Mechanik,to nie jest żaden tytuł i ja nie "tytuuje się tym mianem",tylko nim poprostu jestem.Pozdrawiam wszystkich Rysiek.[/b]
_________________
chrysler voyager 3.8 awd 1997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 15, 2005 10:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ryszard tak to m/w wyglada. mwskawa-to jest forum na ktorym gadaja ludzie(zywi) majacy uczucia,odczucia,traktujacy siebie wzajemnie z szacunkiem(no jak widac sa wyjatki) jesli na forum ts jest inaczej to ich (wasza) sprawa. rozumiem,ze gdybys zostal moderatorem zostalyby suche fakty i ew.twoje wypowiedzi.suche fakty mozna znalezc w necie a tu liczy sie kontakt miedzy ludzmi,wymiana informacji ale tez mysli,odczuc itp.mam nadzieje,ze zrozumiales i nie bedziesz przeszkadzal innym w komunikowaniu sie....
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Kwi 22, 2005 21:11    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Alez drogie panie .... Very Happy Kolejnosc w roznych autach moze byc rozna. W jednym po okregu od srodka na zewnatrz a w drugim na krzyz od srodka na zewnatrz. Kiedys wam opowiem kolejnosc dokrecania w strazy pozarnej z amerykanskim 17 litrowym silnikiem ( fax od producenta z USA zajmowal 14 stron tylko o kolejnosci dokrecania srub Very Happy )

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ryszard9996
*
*


Dołączył: Apr 03, 2005
Posty: 6
Skąd: legnica

PostWysłany: Sob Kwi 23, 2005 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ASU i dziękuję za poparcie. .Ja doskonale zdaję sobie z tego sprawę i dlatego pytam.Może niektórzy sądzą że mechanik z tak długim stażem nie powinien zadawać takich pytań,ale ja wolę jak najwięcej dowiedzieć się,by nie robić tego 2 razy i nie ponieść dodatkowych kosztów.Pozdrawiam.Rysiek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Kwi 23, 2005 10:00    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

To fakt. Nie da sie wszystkiego spamietac. No i po co jak sa odpowiednie programy i lektury Cool ( czy nawet strony Wink )

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group