www.asu.pl :: Zobacz temat - Ślizganie skrzyni?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ślizganie skrzyni?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Paź 23, 2007 18:59    Temat postu: Ślizganie skrzyni? Odpowiedz z cytatem

Mam taki problem, ostatnio zauwarzyłem że jak ruszam, (tak normalnie, jak ze świateł), to obroty wschodzą do 2tys. Dam głowę że było inaczej, że zawsze było dużo poniżej 2tys. Ale teraz dopiero zauważyłem że coś nie tak, bo rzuciło mi się to na oczy. Poza tym skrzynia chodzi normalnie. Jest to 41TE. Czy jest to jakiś początek końca? Jak można by sprawdzić oco chodzi? (pomijając wizytę w ASO). Dodam że olej ma się jeszcze dobrze.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Paź 23, 2007 23:08    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

Jesli biegi chodza dobrze a olej nie jest spalony (oznaka palacych sie tarczek) to znaczy ze jest OK. Napisz jeszcze czy jak puscisz hamulec na D to auto rusza ?? (oczywiscie na plaskiej powierzchni).
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 23, 2007 23:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tak mialem kiedy na bagnecie mialem kilka milimetrow ponizej minimum(pocilo sie na opasce chlodnicy oleju) dolalem i problem zniknal.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 7:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A więc tak: Olej oczywiście klarowny, stan ok. Na płaskiej powierzchni lekko porusza się na przód, więc ma chęć jechać. Ale niepokoi mnie to że przy starcie nigdy nie osiągał 2,5 do nawet 3tys. jak tak zrywniej ruszam. Choć jak jadę to np.przy 40km/h mam ok 1400obr, przy 60 ok 2tys. Ale jadąc dłużej na wzniesieniu i trzymając obroty 2tys, prędkość spada z 60, na 40km/h. Takie mam wrażenie że dwójkę włącza właśnie powyżej 2tyś, to tak jakby nauczył się na sportowo, ale nie do końca. No sam już nie wiem, zauważyłem wzrost zużycia paliwa, znaczny. Choć to też może być przez nagłe ochłodzenie. Mam trochę stracha że zaczyna się coś dziać.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcelsr
*
*


Dołączył: Jul 26, 2007
Posty: 35
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygląda to na kończenie się tarczek, ale póki nie ma chrobotów to można jeszcze trochę zaryzykować i pojeździć.

Ale najlepiej zacząć od sprawdzenia błędów na DRB

Pozdrawiam,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może spróbuj potestować. Mój sposób to: zblokowanie na najniższym biegu lub L (jeśli ślizga się na 1), skrzynia musi być gorąca, jak jest pod górkę lub z większym obciążeniem to jeszcze lepiej. Rusz normalnie i popatrz jak wzrastają obroty, potem zrób to z pedałem do połowy i kolejno na maksa. Jak już tarczki się będą kończyć powinieneś w pewnym momencie zobaczyć gwałtowny wzrost obrotów bez wyczuwalnego przyspieszenia. Moje pierwsze auto miało zużyte wszystkie tarczki i miałem okazję potestować i wyczuć co się dzieje ze skrzynką przy różnych obciążeniach. Szczególnie zauważałem szybki wzrost obrotów, bez przyspieszenia, jadąc pod górkę, kiedy mocno wciskałem gaz.
A może zauważyłeś coś i jesteś chwilowo przewrażlliwiony... czego Ci życzę Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Lis 06, 2007 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedzi, zrobię ten test, no i jednak podjadę na diagnostykę, sprawdzimy co i jak.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group