www.asu.pl :: Zobacz temat - jak rozpoznać zużyty parownik?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak rozpoznać zużyty parownik?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Paź 11, 2006 21:07    Temat postu: jak rozpoznać zużyty parownik? Odpowiedz z cytatem

Jak w temacie: po czym poznań, że reduktor nadaje się do wymiany? Mój ma 120tyś km. i 5 lat. Autogaz Domański powiedział (i potwierdziły to inne serwisy) że najpierw wymienić a potem dopiero regulować. Jeszcze inny powiedział że nawyżej 50tyś lub 3 lata. Natomiast serwis BRC (mam taki) że właśnie BRC są najwytrzymalsze i mogą nawet 150 tyś. Rozumiem że każdy chce zarobić, ale ja nie chcę być łosiem i wolę sprawdzić samemu czy już wymieniać. A więc - jak sprawdzić?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lesioo
*
*


Dołączył: Sep 11, 2006
Posty: 131
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 8:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm trzeba by było wykręcić, rozkręcić, popatrzeć na gumy czy nie sparciałe, chyba tak najlepiej ale nie wiem czy najszybciej, najprościej... Sad
_________________
Ford Taurus Wagon '90 3.0 V6

Better Reign in Hell Than to Serve in Heaven!!

http://www.fordtaurus.yoyo.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 9:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie lepiej najpierw kupic zestaw naprawczy,rozkrecic wyczyscic i powymieniac zuzyte czesc niz kupowac nowy
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PAROWNIK TO W ZASADZIE KORPUS Z MEMBRANAMI SPRĘŻYNKAMI I ZAWORKAMI WEWNĄTRZ. TO CO SIĘ PSUJE TO WŁAŚNIE TO CO JEST W ŚRODKU A KORPUS POZOSTAJE. POD WARUNKIEM ZE GNIAZDA ZAWORÓW, KTÓRE SĄ CZESCIĄ KORPUSU, NIE SĄ W JAKIŚ SPOSÓB ZNISZCZONE Z CZYM SIĘ NIE SPOTKAŁEM CHOĆ NIE WYKLUCZONE.
TAK WIĘC POZOSTAJA DWA WYJŚCIA
1- DLA TYCH CO LUBIĄ GRZEBAC I MAJĄ W TYM UCIECHE. CZYLI ROZEBRAĆ WYMIENIĆ SAMEMU MEMBRANY, PRZY OKAZJI ZROZUMIEĆ DZIAŁANIE I NABRAĆ DOŚWIADCZEŃ. ZAJŻEĆ TU I TAM POPRAWIĆ COŚ INNEGO NP PRZECIERAJACY SIE KABELEK LUB LUŻNA ŚRUBKE Very Happy
2- I DLA WYGODNYCH. ZLECIĆ, ZAPŁACIĆ, MIEĆ SPOKÓJ. LUB NIE Shocked
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lelek
*
*


Dołączył: Jun 11, 2005
Posty: 215
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ostatnio sam dość dużo czytałem i pytałem sie gazowników ( zastanawiam sie nad BLOSem) i reasumując wniosek dla mnie jest jeden, jeśli chcesz się czuć bezpiecznie po prostu wymień parownik, sam to teraz zrobiłem po przejechaniu 120 tys na parowniku i mam teraz świety spokój, u mnie objaw był jeden że się kończy parownik, średnio raz dziennie po odjęciu pedału gazu gasł mi silnik, najbardziej to odczułem gdy jechałem na autostradzie na przewężeniu-nikomu nie polecam takiego przeżycia, moja rada załóż nowy
_________________
Chrysler 300M, 99r, 3,5 L<br>Jeep Grand Cherokee WJ, 00r, 4,0L  <br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w moim wypadku kupić nowy samemu czy zlecić to warsztatowi z wymianą to "wsio rawno" jeśli o cenę. Różnica między ceną zestawu naprawczego a nowym jest powiedziałbym zbyt mała abym się męczył - szczególnie jeśli weźmie się ryzyko że coś pójdzie nie tak.
kiedyś wrzucałem link ale jeszce raz :
http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=969&postdays=0&postorder=asc&start=30
i poszukać post od BogdanaS pod koniec wątku
Tyle że w dalsym ciągu nie wiem jak sprawdzić czy parownik dożywa swych dni. Ktoś powiedział (tylko kto i czy mówił prawdę), że jak ustawienia się rozjeżdzają to czas wymienić reduktor.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie był do wymiany jak dużo paliło auto i gazownik nic nie mógł wyregulować Confused
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Nie Paź 22, 2006 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przypomniała mi się jedna rzecz, a mianowicie jak próbowałem wymusić większe otwarcie krokówki aby dostać normalną (zamiast ubogiej) mieszankę na tylną głowicę to nie zauważyłem bogatej na przedniej. Czyli parownik nie nadąża z podawaniem większej ilości gazu. Sprawdzę to jeszcze raz ale gdyby tak było to są pytania:
jeśli nigdy nie ruszałem śruby od ilości gazu, to czy procedurą jaka jest opisana w linku powyżej ustawię sobie większą ilość gazu?
czy można to przyjąć jako oznakę skapciałego parownika?
czy może rurki od zbiornika do reduktora są za małe? (też muszę to sprawdzić)
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ANDREA
*
*


Dołączył: May 08, 2006
Posty: 26
Skąd: CZELADZ

PostWysłany: Sro Lis 08, 2006 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Jestem właśnie po wymianie membram, oringów i innych gum w parowniku w moim drugin samochodzie astra 1,6/94,po wymianie uruchomieniu silnika i przełączeniu na gaz silnik nadal pracuje .
Wstępna regulacja,teraz tylko pojezdzić podregulować i znowu przejedzie się ze140 tyś.
_________________
POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORD WINDSTAR 3,0/96 ZAGAZOWANY BARDZO DOBRZE, DWA Z PLUSEM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Pią Sie 31, 2007 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witajcie
dzisiaj rano mnie dopadlo Sad. Padl reduktor zakladany 15.02.05r. , zrobilem nim ok. 130 tys km Objawy agoni byly chyba juz wczesniej kilka razy mi zgasl w trakcie jazdy ale zapalil, dzisiaj juz nie. Padlo na reduktor BRC OMVL 90/E niestety niebyl dostepny od reki w toruniu , kupilem wiec elpigaz Vega super plus powyzej 140 km. Sam go wymienilem,jutro tylko podjade na jakas regulacje . reszta instalki zostala BRC i stako. Zobaczymy jak dalej.
pozdr
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wymieniałem , a raczej serwis gumy i sprężynki na wiosnę. Objawy były takie, że gasł i nie mogli go wyregulować. Wzrosło spalanie.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nowy parownik najtanszy kosztuje ok 150zl.

lovato-uwazam ze jest bardzo solidny i prosty to ok 210zl.

do wiekszych aut proponuje lovato super z elektrozaworem 240zl.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group