www.asu.pl :: Zobacz temat - muszę zaciągać ręczny hamulec bo skrzynia blokuje się ?!?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

muszę zaciągać ręczny hamulec bo skrzynia blokuje się ?!?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
muaythai
*
*


Dołączył: Jun 08, 2005
Posty: 25

PostWysłany: Czw Sie 16, 2007 21:59    Temat postu: muszę zaciągać ręczny hamulec bo skrzynia blokuje się ?!? Odpowiedz z cytatem

witam, napiszcie swoje spotrzeżenia...
mam windstara z 1999r. (nowa buda) i ma taki problem: jak daje na "P" to muszę zawsze zaciągać ręczny hamulec. Jak nie zaciągnę ręcznego hamulca a samochód choćby parę centymetrów przesunie się (malutki skos drogi) to wtedy nie sposób ruszyć manetką skrzyni biegów. nawet kilkakrotne wciśnięcie pedału hamulca nie pomaga. Dopiero jak poruszy się samochodem to wtedy można przemieścić dźwignię zmiany biegów ?! Czy tak powinno być?! słyszałem różne opinie, zatem liczę na fachową odpowiedź!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 16, 2007 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie powinno tak byc,jesli nie jestes wlascicielem od nowosci to przypuszczam,ze poprzednik musial wrzucic na P jak auto jeszcze bylo w ruchu i poszla blokada wewnatrz skrzyni
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sie 16, 2007 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to mozliwe kiedy stoisz na duzym nachyleniu. jednak powinno sie dac ruszyc wajcha tyle,ze przy uzyciu duzej sily. w przypadku jaki opisujesz musi byc(jak pisze jedi_v)skrzywiony zab zapadki w blokadzie. niestety 90% uzytkownikow automatow nie uzywa nigdy recznego i tak sie to konczy. wystarczy aby ktos cie puknal na parkingu i juz blokade szlag moze trafic. nie wspomne juz o czyms takim jak wlaczenie "p" kiedy kola jeszcze sie tocza bo to juz morderstwo skrzyni...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 6:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja ci napisze normalne zjawisko! jesli jest dosc duzy skos i auto zapiera sie o blokade wtedy mozesz miec problemy, druga spawa zawsze powinno sie najpierw zaciagnac reczny a pozniej dopiero P, nie inaczej...stare przyzwyczajenia zostawiania na biegu z manuala czas porzucic...Wink
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
muaythai
*
*


Dołączył: Jun 08, 2005
Posty: 25

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tego się bałem, wychodzi na to że jedni mówią że tak może być a drudzy że nie Sad

małe sprostowanie... jak dam na "P" na idelnie prostym terenie i samochód się nie przesunie to nie ma żadnych problemów z przesunięciem dźwigni biegów. Problem pojawia się jak zaparkuje i teren jest nierówny. Wtedy samochód się przesówa i coś się zazębia. Wtedy żeby przesunąć dźwignię biegów potrzeba sporo siły i coś wtedy "chrupie" ehhh
może jest jakaś regulacja tej blokady na "P" ? Nie wiem jak to jest w amerykańskich samochodzikach, ale np. w automacie audi czy opel bez problemu można przesunąć dźwignię zmiany biegów nawet jak bardzo "zaskoczy" na pochyłym terenie.
Może jakiś specjalista od skrzyni z windstara coś podpowie ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam dokładnie tak samo, też mi się "wajcha" blokuje. Nauczyłem się najpierw wrzucać na N i zaciągać ręczny, a dopiero potem P. Cóż, Windstar Rolling Eyes Wink
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj tam Windstar od razu, w Voyku jest tak samo, zreszta w kazdym autamacie tak jest. Blokada mechaniczna to blokada mechaniczna, przeskoczyc praw fizyki sie nie da, chociaz znam takich, co probowali Wink
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 7:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może dało by się tam coś przesmarować lub wyczyścić. Nie wiem czy to na sucho pracuje czy jak, bo nigdy tego nie widziałem rozebranego, natomiast faktycznie mniej więcej jarzę jak to wygląda wg. zdjęć i rysunków, i np. gdyby było to zasyfione to ciężej by chodziło...?
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 9:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

blokada mechaniczna w skrzyni jest cały czas w kąpieli olejowej no chyba że w skrzyni nie ma oleju Wink
samo koło blokady jest dość pancerne, kiedyś myślałem że praktycznie niezniszczalne, ale pewien właściciel voyka i jego skrzynia wykazali że się myle i wszystko można zniszczyć.
A problem z postojem na nierównej powierzchni jest czymś normalnym, auto ma swoją wagę a pozostawiając je na jednej blokadzie w skrzyni (osoby nie korzystające z ręcznego) musimy się tego spodziewać - w takim przypadku chyba najbardziej trzeba się bać o linkę zmiany biegów - ona też ma swoją wytrzymałość Cool
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie za to jest tak ze jak dam na P i zaciagne reczny to samochod i tak sie przesunie pare cm! dodam ze reczny jest zyleta! raz mi sie zdazylo ze na naprawde mocnym wzniesieniu zaciaglem reczny, dalem na P, samochod stoczyl sie jak zwykle pare cm i przyblokowalo skrzynie...od tamtej pory przy mocnym nachyleniu najpierw daje reczny, potem N zeby sie stoczylo i dopiero P...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i tak trza robic!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja od kilku lat jeżdżę bez "ręcznego" postojowego, a parkuję przed domem zawsze na lekkiej górce i jak na razie nie miałem problemu z odblokowaniem skrzyni. Przy większej górce muszę wajchę bardziej energiczniej pociągnąć.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do czasu benek,do czasu:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Sie 20, 2007 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem tego świadomy Confused
I chyba w końcu zrobię ten hamulec, choć bardzo mi się nie chce, bo trzeba uruchomić linkę w pancerzu lub kupić nowe. Crying or Very sad
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group