www.asu.pl :: Zobacz temat - Problemy ze skrzynią biegów.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy ze skrzynią biegów.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Topolanin
*
*


Dołączył: Jun 12, 2007
Posty: 4

PostWysłany: Sro Cze 13, 2007 10:40    Temat postu: Problemy ze skrzynią biegów. Odpowiedz z cytatem

Drodzy użytkownicy amerykańskich samochodów.

Zwracam się do Was z prośbą o poradę.
Od wiosny 1994 roku jestem użytkownikiem samochodu osobowego Ford Taurus 3l. 6V.Rok produkcji październik 1990.(limuzyna)
Nie jestem urodzonym samochodziarzem. Lecz mój kręgosłup „pokochał” to autko. Nie jeżdżę dużo. Przekręcił się licznik i na nowym stanie mam ok. 12 680 km. W silniku i skrzyni nic nie było robione oczywiście po za koniecznymi wymianami olejów i filtrów z diagnostyką komputerową w Pabianicach włącznie.
13.06.2006 r. w warsztacie w Łodzi wymieniałem olej w automatycznej skrzyni biegów („P’’,, R” ,,D’’,,Q’’ ,,1”). Wlano A T F Mobil 220, a przy okazji stwierdzono ,że przy poprzedniej wymianie zamiast „ bagnetu „ poziomu oleju w skrzyni otwór miałem zatkany korkiem-dość luźno.
Otrzymałem w prezencie mowy bagnet , który na swym pasku po logo’ Ford ”ma taką symbolikę;
E8DP – 7A 020 A B M. Jego długość wynosi 447mm. Oczywiście jest również pofalowany tak jak ten co miałem. Jakiś miesiąc temu w zatłoczonej Łodzi po kilkakrotnym zatrzymywaniu się mój Ford zaczął najpierw bardzo szarpać przy ruszaniu, aż w końcu nie chciał ruszyć na zielonym świetle ( zgubił biegi ). Po kilku minutach ruszył do tyłu, potem z jedynki do przodu i dalej na „D” . Niestety po 30 km zjawisko się powtórzyło. Odpoczął i ruszył- tak jak przedtem(R, 1. D).Inaczej nie chciał. Łódzki mechanik od skrzyń wlał mu 2 litry(2 butelki). tz. zagęszczacza i kazał przejechać 500 km. Przejechałem na dojazdach do pracy.(jedno zatrzymanie - 8godz. przerwy ) Niestety uwagi na konieczność częstych zatrzymań nie mogę podjechać do Łodzi. Teraz gdy się tylko troszkę podgrzeje (2 mm za zielonym polem)-trumna. Nie ma biegów. Ostygnie biegi są i trzeba przyznać, że nie ma żadnych szarpnięć i można jechać i jechać ale nie wolno się zatrzymać. Poziom oleju w skali średniej (w połowie zakratkowania na bagnecie)mierzony na rozgrzanym chodzącym silniku.
Jak rozczytałem historyjki z naszego forum, zauważyłem, że Was nie muszę się wstydzić i mogę pisać o swoim laictwie. Może coś poradzicie. Wymiana skrzyni –jej remont nie wchodzi w rachubę. Znam ceny. On tyle nie jest wart cały. Jeżeli to jednak „walnięta” skrzynia to też mi powiedzcie. A może to coś z tym olejem?- jego poziomem. Wczoraj wyssałem te 2 litry i nic. Dziś dolałem i też nic. Pomóżcie !!!!

Topolanin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Cze 14, 2007 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niech moze sie wypowiedza koledzy co znaja te skrzynie, ale generalnie nie podoba mi sie ta sprawa z jakims zageszczaczem, mam wrazenie ze mechanik na odpier....l wlal zeby tylko cos bylo i "niech gosc spada na drzewo"...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Cze 14, 2007 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poszukaj tu http://www.autozone.com/addVehicleId,1012002/initialAction,repairGuide/shopping/vehicleSelected.htm
w tabelach ile wchodzi do twojej skrzyni(przy zwyklej wymianie,nie przy remoncie),kup olej dextron II bo taki ford wtedy zalecal+filtr.Nastepnie dokonaj wymiany oleju,filtra,uszczelki pod miska,jak wlejesz wlasciwa ilosc i jakosc oleju zobacz co pokazuje ci na bagnecie,bydz moze dostales nie z tego modelu.A co do wymiany to na forum jest to dokladnie opisane
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Topolanin
*
*


Dołączył: Jun 12, 2007
Posty: 4

PostWysłany: Pon Cze 18, 2007 9:22    Temat postu: ile oleju do skrzyni Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Poszukaj tu http://www.autozone.com/addVehicleId,1012002/initialAction,repairGuide/shopping/vehicleSelected.htm
w tabelach ile wchodzi do twojej skrzyni(przy zwyklej wymianie,nie przy remoncie),kup olej dextron II bo taki ford wtedy zalecal+filtr.Nastepnie dokonaj wymiany oleju,filtra,uszczelki pod miska,jak wlejesz wlasciwa ilosc i jakosc oleju zobacz co pokazuje ci na bagnecie,bydz moze dostales nie z tego modelu.A co do wymiany to na forum jest to dokladnie opisane


Dzięki za informację ale nie mogę znaleść tej tabeli jeśli możesz to podaj mi ile wchodzi oleju do tej skrzyni
Pozdrawiam
Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Cze 18, 2007 12:05    Temat postu: 5L Odpowiedz z cytatem

Przy wymianie okolo 5 L (kup 6 i bedzie na zapas).

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Cze 18, 2007 12:07    Temat postu: skrzynia Odpowiedz z cytatem

Jak na moj gust to skrzynia do remontu lub ewentualnie sama plyta....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Topolanin
*
*


Dołączył: Jun 12, 2007
Posty: 4

PostWysłany: Wto Cze 19, 2007 9:32    Temat postu: Długość bagnetu do Forda Taurusa 3.0 6V .1990r Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś mógłby mi podać jaką długość ma (powinien mieć ) bagnet do automatycznej skrzyni biegów Ford Taurus 3.0 6V. 1990.Muszę od tego zacząć. Proszę podajcie mi ten wymiar( mierzony od czoła bagnetu). Mój jest chyba inny bowiem długość jego wynosi 447mm.
dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Cze 19, 2007 9:35    Temat postu: bagnet Odpowiedz z cytatem

Qrde wczoraj mielismy takiego taurusa na warsztacie ale juz pojechal Confused Bede mial to na uwadze i jak jakis sie trafi to napewno sprawdze....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Topolanin
*
*


Dołączył: Jun 12, 2007
Posty: 4

PostWysłany: Czw Cze 28, 2007 14:48    Temat postu: Jki długi bagnet od oleju taurus 3.0 6V 1990 Odpowiedz z cytatem

Kochani
Zgodnie z propozycją JEDI-V a, wyszukałem i wymieniłem olej w skrzyni wraz z filtrem uszczelką (dexron II oryginał , sklep Opel Szop).Nie mogłem tego oleju znaleźć u Adnina, chociaż jestem Mu wdzięczny za podpowiedź. Przy wymianie zgodnie ze wskazaniami naszego forum zauważyłem , że mój bagnet wystaje ok. 2 mm z rurki wchodzącej 11 mmm od powierzchni płaskiej mocowania miski ( czyli z samej rurki wystaje jedynie 2 mm. Chcę zapytać fachowców
Czy on powinien dotykać dna miski czy ma wystawać jedynie owe 2 mm. Pomóżcie mi z tym bagnetem- z jego długością. Pomiary po zalaniu nowego oleju zrobiłem kilkakrotne na pracującym silniku. Był już rozgrzany i problemy z załączaniem biegów nie ustąpiły .Ledwo zjechałem z kanału . Podjąłem jazdę próbną po podwórku. Gdy się rozgrzał biegi przestały chodzić. Ostygł rusz jak przedtem R z niewielkim szarpnięciem ,potem jedynka i drogowy. Przy przyspieszaniu nie ma żadnych problemów z przerzucaniem biegów- bez problemów. Gdy stanie (P) –koniec . Nie reaguje przy dodawaniu gazu na żaden bieg. Wyraźnie jednak można słyszeć owe przełączanie
z R na 1 P Q. Mógłbym powiedzieć nawet o odczuwalnym maleńkim szarpnięciu.
Liczę tylko na Was od „fachowców” zgłupiałem.
Pozdrawiam.
Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Lip 12, 2007 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

następny laik, ale może coś podpowie, ale wpierw pytanie: czy wystarczy znaleść taką samą skrzynię? Jeśli dobrze pamiętam, powinieś mieć AXODE. Jeśli bagnet przy tej samej skrzyni nie zmienia się w zależności od modelu sanmochodu to może ktoś inny z FORDEM ale z taką skrzynią sprawdzi. ASU - dobrze kombinuję?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marian
*
*


Dołączył: Feb 26, 2006
Posty: 174
Skąd: MilanĂłwek

PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 8:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A próbowałeś odłączać akumulator na 15 min ?

Spróbuj jeszcze tego, nie wiem jaką masz skrzynie, ale czasami pomaga reset kompa. Rolling Eyes


______________________

Arrow DODGE caravan 3.0V6 Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group