www.asu.pl :: Zobacz temat - Dzwonienie w napędzie?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dzwonienie w napędzie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Maj 06, 2007 13:55    Temat postu: Dzwonienie w napędzie? Odpowiedz z cytatem

W zeszłym tygodniu zrobiłem trasę Kraków-Łódź-Kraków i dziwne rzeczy się zaczęły dziać...

1. Przy ok. 140 kmh któraś z opon zaczęła nagle wydawać taki dźwięk, jakbym kapcia złapał, zwolniłem do 130 kmh i problem ustał. Potem wszystko sprawdziłem i ciśnienie wszędzie jest ok.

2. Za to teraz, szczególnie na zimnym aucie, coś mi dzwoni z napędu. Wnioskuję, że z napędu, bo dźwięk nie zależy od obrotów silnika ani od wrzuconego biegu, tylko od prędkości obrotowej kół. Co to może być? Mam wrażenie, że nie dzwoni, kiedy skręcam w lewo, przy skręcaniu w prawo dzwoni, ale za to nie dam sobie ręki uciąć.

3. Robiłem w "weekend" trasę do Nowego Targu, raczej opłotkami, bo zakopianka była zatkana. Opłotki mają to do siebie, że ciągle jakiś zjazd, podjazd, ciągnik itp, w sumie prędkość między 40 a 70 kmh i ciągłe zmiany biegów. Po jakichś 100-150 km na (D), czasem na 3 skrzynia weszła w tryb awaryjny (no bosko :/). Zatrzymałem się, postałem 5 minut, ruszyłem, po 1 km jazdy na wprost ze stałą prędkością znowu tryb awaryjny. Dojechałem 20 km do Nowego Targu, postałem 2h, do Krakowa też opłotkami wróciłem bez przygód (inna sprawa, że pilnowałem, żeby za bardzo biegami nie rzucała).
Pytanie brzmi: czy skrzynia mogła wskoczyć na awaryjny przez przegrzanie i nie ma się czym przejmować, czy jest czym? Zastanawiam się, czy to nie przez pieprzony Dexron ATF III, wlany mi zamiast Mopara (chociaż już tutaj ustaliliśmy, że przy 200kkm przebiegu to przestaje mieć różnicę).
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Maj 06, 2007 17:51    Temat postu: komp. Odpowiedz z cytatem

Diagnostyka pokazala by co bylo przyczyna ze skrzynia weszla w tryb awaryjny. Raczej watpie w olej. Stawiam na ktorys czujnik ze szwankuje.
Co do "dzwonienia" to nie mam pojecia Confused

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Maj 06, 2007 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedź Smile
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 23:47    Temat postu: Re: Dzwonienie w napędzie? Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:

2. Za to teraz, szczególnie na zimnym aucie, coś mi dzwoni z napędu. Wnioskuję, że z napędu, bo dźwięk nie zależy od obrotów silnika ani od wrzuconego biegu, tylko od prędkości obrotowej kół. Co to może być? Mam wrażenie, że nie dzwoni, kiedy skręcam w lewo, przy skręcaniu w prawo dzwoni, ale za to nie dam sobie ręki uciąć.


To ciekawe bo ja odebrałem auto z serwisu skrzyń i teraz zauważyłem że dzwoni mi w napędzie jakby pokrywki garków latały pod spodem. Objawia się to wyłącznie przy przeciążeniach - w czasie dodawania gazu lub zwalniania silnikiem, czasem nawet jak hamuje. Jednak prawdziwe dzwonienie słychać przy przyspieczaniu.

Jeszcze nie wiem co to ale w przyszłym tygodniu zajade do serwisu i niech szukają.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Cze 07, 2007 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzwonienie to była blaszka przy klockach hamulcowych, które się starły - klocki wymienione Smile (dzięki ASU za błyskawiczną przesyłkę Very HappyVery Happy).
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Cze 09, 2007 12:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zagadka rozwiązana.
Dzwoniła osłona termiczna rury wydechowej, która na wygięciu rury przebiega blisko wału napędowego. Jest zamocowana na dwóch spawach i jeden już nie trzymał. Osłona zdemontowana a w wolnej chwili podjade do blacharza żeby ją odpowiednio zamocował.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group