www.asu.pl :: Zobacz temat - Taurus 3.0l skrzynia
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Taurus 3.0l skrzynia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Autor
*
*


Dołączył:
Posty: 178
Skąd: Czekanów /k Gliwic

PostWysłany: Sro Mar 28, 2007 14:29    Temat postu: Taurus 3.0l skrzynia Odpowiedz z cytatem

Od pewnego czasu (jakis tydzien) skrzynia zaczela lekko szarpac przy zmianie z 1 na 2 co jest tego powodem i jak sie to moglo stac dodam ze jest po wymianie plyty jakies 2 lata temu ale zaczal jezdzic na poczatku tego roku. Podczas jazdy jak redukuje na 1 i wrzuca 2 bieg to jest ok.
_________________
TAURUS 3.0L LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Mar 28, 2007 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...sprawdz poziom oleju na goracym silniku po przejechaniu jakichs 20 km - jesli bedzie na wartosci sredniej to pomyslimy potem.

jesli bedzie mniej to dolej do wlasciwego poziomu, jesli wiecej to trzeba odessac.

ilosc oleju ma wplyw na prace skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Autor
*
*


Dołączył:
Posty: 178
Skąd: Czekanów /k Gliwic

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 10:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miesci sie w normie ale jest przy dolnej kresce tak gdzies w 1/4 zakresu. Sprawdzone na cieplym zalaczonym silniku
_________________
TAURUS 3.0L LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dolej z pol litra i zobacz czy cos sie poprawi. jesli nie to juz maly klopot.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Autor
*
*


Dołączył:
Posty: 178
Skąd: Czekanów /k Gliwic

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki olej najlepiej nalac?
_________________
TAURUS 3.0L LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do GM - dextron III, do chryslera - Mopar ATF - a do forda? Confused

...wlej dextron III - jakis dobry, statoil, mobil, castrol


...wlasnie znalazlem - do forda powinien byc mastercraft - ale nigdy nie widzialem ich olejow Confused

...statoil jest sprawdzony, pamietajcie ze to firma wydobywcza i produkujaca oleje i paliwa - nie zyja z handlu olejami (zarabiaja na wydobyciu) wiec ceny maja umiarkowane a oleje wysmienite. od kilku lat moje amerykance jezdza tylko na ich olejach i sa w jak najlepszej kondycji.


Ostatnio zmieniony przez falkon dnia Nie Kwi 01, 2007 22:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam kupiony właśnie statoil ciekawy jestem czy dobry ale jak falkon mówi że ok to ok Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Autor
*
*


Dołączył:
Posty: 178
Skąd: Czekanów /k Gliwic

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i niestety jest idealnie na gornej kresce a beszczelny nadal Ma problem ze zmiana biegu:/
_________________
TAURUS 3.0L LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaka masz skrzynie? 3 biegowa bez elektroniki jak ja? mi tez zmienia z 1 na 2 wyczuwalnie ale nie nazwalbym tego szarpaniam. z kolei z 2 na 3 jest jak "po masle".tak jest od lat ,po wymianie filtrow i olejow ic sie nie zmienia. uznalem,ze tak ma byc. jesli ruszam b. ostro(co mi sie nie zdarza czesto to zmiana jest delikatniejsza a jesli wolno i jeszcze do tego podczas smiany biegow z 1 na 2 odpuszczam gaz to jest male puk. pytalem kiedys o to fafala(asu) i powiedzial,ze to tylna poduszka skrzyni i ,ze niczym to nie grozi. w zwiazku z tym nic z tym nie robie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...mnie tam nic nie puka i nie szarpie a mam takze hydrauliczna skrzynie bez kompa.

w kazdym razie masz dolany olej do wlasciwego poziomu Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w pontonie tez nic nie stuka...... Cool
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przy twoim przebiegu nie moze nic pukac - w innym przypadku pod znakiem zapytania bylyby wskazania licznika przebiegu Laughing

...pamietaj ze w austrii sa inne drogi - u nas odezwa ci sie pierwsze gumy stabilizatora (nie wytrzymuja naszych drog) - ale puki co - D lub (D) i usmiech od ucha do ucha Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wlasnie! do czy od???w tempo nie mialem overdrive. jezdze po miescia ale sa odcinki gdzie jade kilka minut ok 80 km/h(taki sub zabudowany teren-info dla misiakow) panowie...jak jezdzic?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

overdrive (D) wrzucaj kiedy jedziesz dluzszy odcinek ze stala predkoscia - spadna obroty i silnik bedzie mniej zachlanny na paliwo.

overdrive to taki "lepszy lock up" i do tego mozna na nim przyspieszac i zwalniac - to nadbieg - lock up tylko obniza obroty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak bede mial zawsze wlaczone od to sa jakies konsekwencje?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...po co naduzywac czegos co nie jest wykorzystywane a ciagle gotowe do dzialania Wink

...to tak jakbys mial ciagle wlaczone zelazko - a nuz kiedys go uzyje. nic nie robi tylko stoi wlaczone i zagrzewa sie od czasu do czasu aby byc w gotowosci - niby nic mu nie jest ale jednak bez sensu sie zuzywa i pobiera energie bedac niewykorzystanym.

...to nie abs, czy asr ze zostaniesz zaskoczony sytuacja i lepiej miec zalaczone bo nigdy nic nie wiadomo.

nie ma sensu, jak potrzebujesz zalaczasz, nie no to - nie, tu spokojnie przewidujesz sytuacje na drodze. jakis specjalnych konsekwencji naduzycia nie ma, poza wzmozona eksploatacja "na pusto".

...przy naszym kolekcjonerskim podejsciu uwazalbym to za naduzycie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Autor
*
*


Dołączył:
Posty: 178
Skąd: Czekanów /k Gliwic

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2007 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek doadnie o to mi chodzilo przy spokojmym ruszaniu jest zmiana mniej plynna niz przy ostrzejszym:) czyli na dobra sprawe mozna by wymienic poduszke i powinno byc spokojnie? Ale rozumiem ze nie ma takiej koniecznosci tylko z naszym kolekcjonerskim podejsciem... :) skrzynie mam 3 +od (biegi)


co do jazdy na "od" czy "d" to ostatnio zaczalem jezdzic bez nadbiegu oczywiscie nie na trasie i byczek mniej wypil o conajmniej 2l/100km
_________________
TAURUS 3.0L LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2007 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

autor czyli skrzynie dzialaja nam podobnie:) mowisz,ze po miescie na D zamiast OD i mniej pali ,a OD na trase tylko?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2007 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie takze na (D) pali troche mniej - ale to normalne bo predkosc obrotowa silnika jest mniejsza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Autor
*
*


Dołączył:
Posty: 178
Skąd: Czekanów /k Gliwic

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2007 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
autor czyli skrzynie dzialaja nam podobnie:) mowisz,ze po miescie na D zamiast OD i mniej pali ,a OD na trase tylko?


^_^ dokladnie ale nie wiem czy sie mozna z tego sieszyc:P

tak do 80 bez od trase od domu do pracy to bez nadbiegu. Ale stosuje to od kilku dni i jestem pod wrazeniem
_________________
TAURUS 3.0L LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 07, 2007 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie ja w GP wrzucam D (4 stopniowa skrzynia) i czy miasto czy trasa, czasami jadąc 80km/h obroty spadną dp 1500RPM i jest OK żadnych szarpnięć, natomiast w Villagerze jeśli jade poniżej 80km/h np w kolumnie samochodów to musze wyłączyć OD bo jeśli spadną mu obroty poniżej 1800RPM i zaczynam mu lekko dodawać gazu to szarpie. Takie odczucie jak na zwykłej skrzyni jak się nie zredukuje biegu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Autor
*
*


Dołączył:
Posty: 178
Skąd: Czekanów /k Gliwic

PostWysłany: Pon Kwi 09, 2007 13:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi chodzi o szarpanie przy zmianie z 1 na 2 reszta dziala bez zarzutu nawet na OD ale spalanie wzrasta a to jest raczej nieporzadany efekt uboczny (oczywiscie w miescie gdzie trzeba zwalniac i przyspieszac prawie na okraglo) na OD musze mocniej wcisnac pedal gazu zeby przyspieszyc bo automat musi wykryc ze trzeba zmienic bieg na nizszy. Z tego co zauwazylem przy jezdzie na D troche pozniej zmienia biegi niz na OD na trasie ok jest to bardziej ekonomiczne ale w miescie nie potrzebne bo skrzynia zmienia bieg za kazdym razem gdy przestane przyspieszac.
_________________
TAURUS 3.0L LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Pon Kwi 09, 2007 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Autor napisał:
mi chodzi o szarpanie przy zmianie z 1 na 2 reszta dziala bez zarzutu nawet na OD ale spalanie wzrasta a to jest raczej nieporzadany efekt uboczny (oczywiscie w miescie gdzie trzeba zwalniac i przyspieszac prawie na okraglo) na OD musze mocniej wcisnac pedal gazu zeby przyspieszyc bo automat musi wykryc ze trzeba zmienic bieg na nizszy. Z tego co zauwazylem przy jezdzie na D troche pozniej zmienia biegi niz na OD na trasie ok jest to bardziej ekonomiczne ale w miescie nie potrzebne bo skrzynia zmienia bieg za kazdym razem gdy przestane przyspieszac.


mi z 1 na 2 szarpie juz od 100 tys i nic sie nie dzieje zlego
wpisz rozmiar opon jezeli jest taka mozliwosc moze przestanie (u mnie nie przestalo)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Kwi 09, 2007 15:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie w Mercurym tez lekko szarpie z 1na2 ale narazie nic z tym nie robie. W GP tez jest wyczuwalne szarpnięcie ale lżejsze jak w Mercurym. Czasami jest tak że wogóle nie szarpnie i płynni przerzuci. Stan płynów jest OK.
U mojego ojca w Jettie 3 to dopiero szarpie ale tak było od nowości, ta skrzynia użyta w tych VW jest bardzo nieelastyczna jak na automata.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pon Kwi 09, 2007 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w moim taurusie też szarpie z 1 na 2, ale ino czasami...
a co do jazdy z od lub bez, w mieście daje D jak wyjade z miasta i jade bardziej płynnie powyżej 70 to daje wajche na (D)
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Autor
*
*


Dołączył:
Posty: 178
Skąd: Czekanów /k Gliwic

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do opon to obawiam sie ze w tej skrzyni raczej nie da sie ustawic ich rozmiaru (przynajmniej tyle zrozumialem z ktoregos z postow na temat skrzyni) a po dluzyszm przygladaniu sie zmianie dochodze do wniosku ze jak wyruszam do pracy to jest ok do czasu az silnik sie rozgrzeje to sie pojawia problem i zmienia z 1 na 2 tak jakby na 2 raty
_________________
TAURUS 3.0L LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ty masz hydrauliczna skrzynie AXOD wiec wielkosc opon niema dla niej znaczenia,bedzie ci co najwyzej licznik przeklamywal
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group