www.asu.pl :: Zobacz temat - Czy wszystkie amerykańskie wynalazki są takie awaryjne?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy wszystkie amerykańskie wynalazki są takie awaryjne?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sob Sty 29, 2005 23:20    Temat postu: Czy wszystkie amerykańskie wynalazki są takie awaryjne? Odpowiedz z cytatem

Po remoncie głowic, dotarciu zaworów i złożeniu silnkia okazało się, że prawdopodobnie padł MAP sensor lub coś zupełnie innego. Objawy są takie, że silnik pracuje równo z odłączonym czujnikiem MAP a po podłączeniu do niego wtyczki zaczynają się cuda. Obroty wahają się od 500 do 1500 i silnik czasem gaśnie. Po uruchomieniu na zimnym (bez MAP) wchodzi na obroty i zaraz gaśnie, trzeba uruchamiać kilka razy a potem jest już dobrze, ale cały czas bez MAP sensora.
Kody błędu to 34 i chyba wiem co to oznacza (prawdopodobnie wymiana MAP), ale zupełnie nie rozumiem kodu[b] 42 The EST signal did not change when the ECM applied bypass voltage to the ignition module. [/b]
Co to jest EST i ECM?
Jakie są objawy uszkodzenia MAP, sondy lambda?
Co jeszcze mogło się popsuć podczas tego wypalania zaworów, przed remontem? Jeszcze jest drobna nieszczelność za kolektorem wydechowym, czy może to mieć wpływ na w/w objawy? Dlaczego słyczać klekotanie popychaczy lub zaworów(to nie jest spalanie stukowe), błędy montażu? Dlaczego znowu padł termostat, wytrzymał 3 miesiące?
Walczę z tym autem już kilka miesięcy i zaczynam mieć dosyć, a miało byc tak ładnie i wygodnie, po amerykańsku.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 31, 2005 18:24    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hheh widze ze tu jest cala lista jeszcze do roboty Confused . Co do ameykanskich samochodow to zalezy od modelu ( w europejskich i japonskich jest tak samo ). Jak trafi sie na wyeksplatowane auto lub nie zadbane to rzeczywiscie jest troche zabawy... Co do pytan to :

MAP (Manifold Absolute Pressure) - uklad czuly na zmiany cisnienia.
Wszelkie zmiany cisnienia w ukladzie dolotowym przeklada na sygnal elektryczny i podaje do komputera, ktory steruje wtryskiem i zaplonem.

ECM (Electronic Control Module) - jak sama nazwa wskazuje modul ktory zbiera informacje z czujnikow i steruje praca silnika, wyslweitla kody bledow itd.

EST - elektroniczny obwód czasu zapłonu. Kod 42 wyswietla sie gdy nie sa odbierane zedne sygnaly z modulu zaplonu ( np. uszkodzona instalacja lub modul )

Co do nieszczelnosci wydechu to moze miec on wplyw na prace sondy ( zalezy w ktorym miejscu jest ta nieszczelnosc ), ale watpie zeby powodowala w/w usterki.

Co do klekowatnia to nie mam pojecia Confused . Cos musi byc zle zlozone lub zle dopasowane Confused

Napewno padl termostat ?? Moze termostat jest dobry a cos innego powoduje przegrzewanie sie silnika ( mozna uszkodzic skrzynie ! ). A jesli rzeczywiscie padl to jaki plyn jest zalany. Czy dobrze jest zalozony termostat ??

Kolejne pytanie czy auto jest dobrze serwisowane Confused ??

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 31, 2005 21:46    Temat postu: przegrzewajacy się silnik Odpowiedz z cytatem

W moim Windstarze miałem taką przypadłość.
Pompa wodna była nie szczelna ale o dziwo nie ciekła (na oko) tylko pompowała powietrze do układu. W czasie jazdy gdy silnik się rozgrzewał i rosło ciśnienie minimalnie przepuszczała, nastepnie stygnąc przez nia zasysało się powietrze do układu. wkońcu ilość powietrza była takaże w 5 min po uruchomieniu płyn sikał prze zbiurnik wyrównawczy. wcześniej zauważyłem też takie objawy że siadało ogrzewanie w drugim obiegu na tył samochodu, bo tam zebrało sie powietrze. Przewody wodne stawały się puste, tak więc pewnie i głowice były "suche" Na szcześie nie doprowadziłem do znacznego przegrzania silnika. Spróbój sprawdzić czy u ciebie nie występuje podobne zjawisko.
Termostat najlepiej sprawdzić w wrzącej wodzie tak jak już kiedyś pisałem i jak podpowiada ASU. Ponadto ja w korpusie termostatu wywierciłem dziurkę wiertłem 2 mm. Nie ma to znaczenia dla obiegu płynu, ale nie pozwala aby w głowicach zalegało powietrze co mogłoby opóżniać otwarcie się termostatu. Zwłaszcza po wymianie płynu bo układ z dwoma nagrzewnicami na tył i przów przynajmniej w Winstarze jest bardzo ciężki do odpowietrzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 31, 2005 22:01    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Termostat powinien miec odpowietrznik sam w sobie. wazne zeby zamontowac termostat z odpowietrznikiem na gorze.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 31, 2005 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prosze natychmiast zmienic nazwe tego tematu-toz to bluznierstwo:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Wto Lut 01, 2005 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
prosze natychmiast zmienic nazwe tego tematu-toz to bluznierstwo:)

Nawet nie wiesz jak bardzo bym chciał żeby to było blużnierstwo.

Dzisiaj sprawdzałem kody i niby nic nie występuje(tylko 12....i...12)niby dobrze ale silnik pracuje jak chce, po odłączeniu MAP jest lepiej, jutro go wymienię, na próbę mam od Poloneza - podobno pasuje. Jeździłem bez termostatu, więc silnik sie nie nagrzewał więcej niż 45 stopni.
Rano założę nowy termostat, ale po ugotowniu "stareg" i nowego termostatu w garnku wygląda na to, że są takie same czyli dobre. Nawet ten stary otwiera się odrobinę wcześniej. Jutro zrobię próbę na otwartym sercu, napiszę o efektach. Sprawdze tez pompę ale na oko wycieków nie widać. Zresztą płynu mi raczej nie ubywało.
ASU pytał o płyn , jest jakis Castrol do -36stopni do aluminiowych chłodnic, sam wymieniałem ale chyba wszystko nie zeszło bo teraz temp. zamarzania to tylko -26.

Co do serwisowania, to sądzę, że do tej pory moje auto nie znało tego słowa. A teraz coś tam robię ale sami wiecie,że o dobry serwis dość trudno, przynajmniej na prowincji Wink . Przykład to moje kłopoty z ABS-em.
Jeszcze jedno pytanie : Czy przy uszkodzonym EST silnik będzie pracował?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi i rady.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sro Lut 02, 2005 18:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto nareszcie sprawne Very Happy . Głowice dociagnięte, wydech uszczelniony i silnik odrazu pracuje równo i cicho. Termostat i MAP były sprawne, przynajmniej teraz mam zapasowy termostat. Zdaje się, że faktycznie trafiłem na fajny serwis, chociaż to bardzo malutki warsztat, ale ludzie cierpliwi a to tez ważne. To ten sam warsztat, który uratował mnie przed wymianą pompy ABS-u.
Mam nadzieję, że teraz przestanę na jakiś czas przeklinać amerykańskie auta, oby to trwało jak najdłuzej Wink
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Lut 02, 2005 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pochwal się adresem tego warsztatu. Ja z niego raczej nie skorzystam (choć nigdy nic nie wiadomo) Laughing bo mieszkam za daleko, ale inni klubowicze.

Pozdrawiam Wojtek
____________________________________
Dodge caravan 3,3LE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sro Lut 02, 2005 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chętnie podam ten adres, mam nadzieję, że właściciel ne będzie miał pretensji - to w końcu reklama, może ktos z forum będzie w Darłowie latem na wczasach. Jednak awarii nikomu nie życzę.
oto ten adres:
Auto Top serwis
ul.Zeromskiego 45
Darłowo
tel.(94)314 00 16
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group