www.asu.pl :: Zobacz temat - A 413 kompletnie zwariowała... Pomocy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A 413 kompletnie zwariowała... Pomocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dylizans
*
*


Dołączył: Dec 18, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 18:05    Temat postu: A 413 kompletnie zwariowała... Pomocy Odpowiedz z cytatem

Jakiś czas temu wymieniłem taśmę wstecznego (oczywiście dzięki podpowiedziom uzyskanym na Waszym forum). I było sobie bardzo dobrze... Do wczoraj, kiedy to zaczęły szaleć biegi. Dokładnie opisując 1 bieg ciągnie nawet do 70km/h, nie pomaga zdjęcie nogi z gazu - nie włącza 2. Jak się jednak czasem 2 włączy to po wyhamowaniu nie spada na 1 lecz trzyma na 2 biegu. Jak dodam gazu to rusza z 2. Jednak to nie reguła bo czasem wpada znowu na 1 i ładnie po osiągnięciu 35km/h wkłada 2.... Dodam że poziom oleju w normie, czysty nie śmierdzi spalenizną. A może to przez fakt że przypiąłem ciężką (2t) przyczepę na jakieś 10km. Bez szaleństwa ale i bez problemu ją zaciągnąłem na miejsce. Nic się złego nie działo ze skrzynią. Nie mam głowy co jest przyczyną ale tracę powoli szacunek do asb. Może ktokolwiek wie i zechce podpowiedzieć???? Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 19:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może komp. awariował i "myśli" że dalej ciągnie tą przyczepe.
Spróbuj rozłączyć akumulator na godzine. Potem odpal niech pochodzi z 3 minuty i w droge. Przejedz kawałek na 1 zatrzymaj sie zapnij 2 i znów kawałek, wsteczny i znów ze 150 m. potem D i sie okaże.
A swoja drogą to przegiołeś kolego z tą przyczepa. To nie ciagnik. A jak spieprzyłeś skrzynie to okaże sie ze taniej było by ci sprowadzić 5 indian do ciągnięcia.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dylizans
*
*


Dołączył: Dec 18, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasne... Zawsze z szacunkiem przyjmuję wszelkie uwagi lecz gdzie ten komputer to nie bardzo wiem... Nie chciałbym być źle zrozumiany lecz wydaje mi się że A413 jest skrzynią hydrauliczną i nie jest sterowana komputerem. W związku z czym chyba odpinanie aku niewiele pomoże. Co do przyczepki to wiem, że była ciężka, ale nie było indian ani ciągników na podorędziu;) Sprawdzałem linkę od pedała gazu do skrzyni i również nic się nie przycina i chodzi jak trzeba - nawet nasmarowana jest ładnie - więc to też nie to (ktoś sugerował mi dzisiaj taką usterkę)... Lecz serdecznie dziękuję za próbę pomocy i pozdrawiam.

wk napisał:
Może komp. awariował i "myśli" że dalej ciągnie tą przyczepe.
Spróbuj rozłączyć akumulator na godzine. Potem odpal niech pochodzi z 3 minuty i w droge. Przejedz kawałek na 1 zatrzymaj sie zapnij 2 i znów kawałek, wsteczny i znów ze 150 m. potem D i sie okaże.
A swoja drogą to przegiołeś kolego z tą przyczepa. To nie ciagnik. A jak spieprzyłeś skrzynie to okaże sie ze taniej było by ci sprowadzić 5 indian do ciągnięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odepnij aku, to pomaga w ok 65% przypadkow. a nuz sie uda.

wk ma racje, ona dalej moze myslec ze ciagnie przyczepe. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 23:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzybiegowa 413 jest sterowana hydraulicznie, i nie ma komputera sterującego jej pracą. Odpinanie akumulatoea nic nie da. W przypadku tej dolegliwości skrzynki odpowiedzialny jest governor /regulator odśrodkowy/. Można się do niego dostać po odkręceniu miski olejowej i płyty sterującej. Nie trzeba wyciągać skrzynki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

romek napisal juz wszystko...chlopaki, dajcie spokoj juz z tym odpinaniem aku, to nie panaceum na wszystko... Wink w sensie ostatnio kazdy problem jaki czytam na forum, to pierwsza odpowiedz jaka pada to odpiecie aku Wink
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
dylizans
*
*


Dołączył: Dec 18, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 8:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ponieważ jestem laikiem mam pytanie: czy ten regulator to element wymienny czy też podlega on jakiejś regulacji??? Nie bardzo wiem co z nim zrobić jak się już do niego dostanę?
Dziękuję za wskazówkę i pozdrawiam...

romekf napisał:
Trzybiegowa 413 jest sterowana hydraulicznie, i nie ma komputera sterującego jej pracą. Odpinanie akumulatoea nic nie da. W przypadku tej dolegliwości skrzynki odpowiedzialny jest governor /regulator odśrodkowy/. Można się do niego dostać po odkręceniu miski olejowej i płyty sterującej. Nie trzeba wyciągać skrzynki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to element wymienny, ale też dający się zregenerować /przepolerować tłoczki/. Podaj maila a prześlę schemat montażowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dylizans
*
*


Dołączył: Dec 18, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 8:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

760gle@interia.pl
Serdeczne dzięki za pomoc.
romekf napisał:
Jest to element wymienny, ale też dający się zregenerować /przepolerować tłoczki/. Podaj maila a prześlę schemat montażowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Pią Mar 09, 2007 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokumentację z opisem wysłałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dylizans
*
*


Dołączył: Dec 18, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Pią Mar 09, 2007 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie widziałem. Dziękuję serdecznie. Myślę że sobie poradzę.
Pozdrawiam

romekf napisał:
Dokumentację z opisem wysłałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dylizans
*
*


Dołączył: Dec 18, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Czw Mar 15, 2007 14:14    Temat postu: Prawie się udało... Odpowiedz z cytatem

A więc Panowie, zdjąłem misę, płytę sterującą i pierwsza sprawa jaka wpadła mi w oko to duży luz na taśmie biegów (tej od strony silnika). Szybko zorientowałem się że tak być nie powinno i nawet znalazłem przyczynę. Śruba regulacji wykręciła się na tyle, że taśma była luźna. Więc zgodnie ze wskazówkami wkręciłem śrubę palcami do oporu, wykręciłem jeden obrót i skontrowałem. Złożyłem też dół. Zalałem olej i test wypadł pozytywnie. Biegi wróciły do normy jakby nigdy im nic nie byłoSmile Jednak radość moja trwała krótko ponieważ dzisiaj biegi znikły... W dodatku wszystkie (wsteczny też) i zupełnie... Nie wydaje mi się, abym coś przeoczył bo robota szła powoli i bez pośpiechu aczkolwiek wszystko jest możliwe... W każdym razie skrzynka przestała działać i tyle. Moje jedyne pytanie brzmi: gdzie mogłem popełnić błąd? Bo zdaje się że mimo braku pośpiechu i przy tak wielkiej pomocy jednak został on gdzieś popełniony...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Mar 19, 2007 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dyliżans lepiej skontaktuj się z dobrym serwisem ASB i niech ja sprawdzą zanim jej do końca szlag nie trafił a może już trafił. jak jesteś z okolic podkarpacia to mogę polecic jeden dobry warsztat
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dylizans
*
*


Dołączył: Dec 18, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 9:56    Temat postu: Po problemie... Odpowiedz z cytatem

A więc szlag mnie trafił i kupiłem drugą skrzynię... Podziękowania dla wszystkich za pomoc i zainteresowanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 11:22    Temat postu: Re: Po problemie... Odpowiedz z cytatem

dylizans napisał:
A więc szlag mnie trafił i kupiłem drugą skrzynię... Podziękowania dla wszystkich za pomoc i zainteresowanie


Ok skrzynie kupiłeś i co? zainstalowałeś ją i wszystko jest OK? Kupowanie używki to naprawde kupowanie kota w worku. Ja tez przechodziłem temat remontu ASB przeszło rok temu i zastanawiałem się nad kupnem używki, znalazłem skrzynie za 1500zł w grudziądzu niby z przebiegiem 80tys mil, ale gość który remontował mi skrzynie odmówił mi wyrażnie tego typu zamiany bo wychodzą różne problemy.
Skrzynie wyremontował za 1000zł plus 250zł olej a ja sprowadziłem części za $600 w tym konverter regenerowany w USA.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 11:41    Temat postu: Re: Po problemie... Odpowiedz z cytatem

dylizans napisał:
A więc szlag mnie trafił i kupiłem drugą skrzynię... Podziękowania dla wszystkich za pomoc i zainteresowanie


z calym szacunkiem, ale to nie byl najlepszy krok...jest to krok, ktory czesto u ludzi powoduje pozniej duze lęki przed asb i niechec do takich skrzyn...

poczytaj http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2899
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
dylizans
*
*


Dołączył: Dec 18, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 14:14    Temat postu: Re: Po problemie... Odpowiedz z cytatem

Nie kupiłbym lipy. Okazało się jednak, że znajomy miał neona z taka skrzynką i przed wypadkiem robił kapitalny remont - jest faktura - więc wziąłem, założyłem i testuję. I jest tak jak mówił - OK. Przeleciałem w sobotę do Katowic i wróciłem w niedziele bez jakichkolwiek problemów. Puki co jestem zadowolony. Pozdr

darryd napisał:
dylizans napisał:
A więc szlag mnie trafił i kupiłem drugą skrzynię... Podziękowania dla wszystkich za pomoc i zainteresowanie


z calym szacunkiem, ale to nie byl najlepszy krok...jest to krok, ktory czesto u ludzi powoduje pozniej duze lęki przed asb i niechec do takich skrzyn...

poczytaj http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2899
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trzymam kciuki ze pojezdzi Smile mam nadzieje ze auto nie bylo walone z przodu... mozesz poczytac artykul "Ubezpieczenie pojazdu a pokrycie kosztów naprawy ASB w wyniku wypadku" na samym dole strony http://automat.pl/vademecum/index.html

Pada tam wazne stwierdzenie Każda kolizja, czy też wypadek nie pozostaje bez skutku na dalsze prawidłowe działanie automatycznej skrzyni biegów. i mam nadzieje ze autor przesadza i tak bardzo wrazliwe te nasze asb nie sa... Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie dajmy mu już spokój z tym straszenie, jak chodzi to OK i życzymy przyjemnej jazdy.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
... strony http://automat.pl/vademecum/index.html

Świetny link. Lektura obowiązkowa szczególnie dla zaczynających jeździć automatem Very Happy
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Mar 21, 2007 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak szczegolnie europejskimi automatami jak widac
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Mar 21, 2007 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing ...europejskie automaty i amerykanskie skrzynie manualne Laughing

...sory jedi Crying or Very sad , ale ty zdaje sie masz manual - dziala to jakos? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Mar 22, 2007 6:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziala i to bezawaryjnie od 18 lat,tylko to machanie wajcha Confused
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group