www.asu.pl :: Zobacz temat - CZY TO SĄ poprawne OBJAWY DZIAŁANIA 3,8 T&C automat
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CZY TO SĄ poprawne OBJAWY DZIAŁANIA 3,8 T&C automat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 9:23    Temat postu: CZY TO SĄ poprawne OBJAWY DZIAŁANIA 3,8 T&C automat Odpowiedz z cytatem

witam
mam samochód od czerwca i nadal mam pewne "obawy" co do skrzyni - moze to wynika ze złego ustawienia gazu

obiawy :
chce wyprzedzac - im mocniej dodaje gazu tym "gorzej" to znaczy tym bardziej zaczyna od nizszego biegu ( przynajmniej takie sprawia wrazenie - wiem ze jest ten system redukcji biegu ale w takim razie wyglada na to ze trzeba wcisnac gaz do DESKI !!?? zeby dostac kopa i szybko skoczyć w nadswietlną) . a jezeli lekko dociskam gaz jest duzo lepiej to znaczy ma wieksze przyspieszenie - odejscie ale mimo wszystko odbywa sie to z chwilowym "zdechnięciem" ( jak łyżwiarka przed piruetem hehe )

dlatego pytanie czy trzeba sie przyzwyczaic do "dozowania" gazu czy jednak uwazacie ze gaz (instalacjia) jest źle ustawiona i brakuje gazu przy wcisnieciu do dechy lub taka jest uroda pzrechodzenia na nizszy bieg w automacie ?

jedna z moich wad - lubie sie rozpisywac - pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym postawil jednak na niska moc przekazywana przez silnik i od niego bym zaczal...a na benzynie tak samo?
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 11:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myslę, ze musiałbys sprawdzic jak autko jedzie na benzynie. Jeśli na benzynie jest dobrze , to stawiam na błędy w regulacji LPG, przyznam że wygląda mi to na oszczędne ustawienie gazu, a to może być kosztowne - niestety tez to przerabiałem.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pierw sprawdz czy to samo dzieje sie tez na benzynie. jesli uwazasz,ze ze pozno ci redukuje to mozesz pokombinowac z ciegne kickdown. jednak we wszystkich konwencjonalnych automatach jakie mialem przyjemnosc obslugiwac dzieje sie tak jak pisales wyzej. albo delikatnie dodajesz gazu i zbierasz sie do wyprzedzania albo "wskakujesz" na pedal,skrzynia redukuje i wyprzedzasz szybko. w jednym i drugim przypadku musisz sobie dac na to wiecej czasu niz w manualu. ja np. w zwiazku z tym po prostu nie wyprzedzam:) no chyba,ze ktos jedzie bardzo wolniutko no ale wtedy to raczej ominiecie niz wyprzedzanie...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek, on tam ma chyba skrzynie 4biegowa 41TE a te sa elektronicznie sterowane i tam nie ma ciegna kickdown Wink jesli po prostu jest cos nie tak z silnikiem i wkreca sie na obroty za wolno to i skrzynia wolniej reaguje i redukuje wolniej, bo redukcja nastepuje po wykryciu naglego wzrostu obrotow/lub kątu otwarcia przepustnicy powietrza...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------


Ostatnio zmieniony przez darryd dnia Pon Mar 05, 2007 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to teraz mamy jasnosc. trza sprawdzic czy dziej sie tez tak na benzynie. auto z dobrym,sprawnym lpg niema prawa sie dlawic kiedy dodaje mu sie gazu. chyba,ze ustawiony jakos smutnie na ubogo albo za malo wydajny reduktor. w jednym i drugim przypadku trzeba szybko reagowac bo szkoda silnika. u mnie(lpg 2 generacji) na gazie jest wieksza bezwladnosc pracy silnika(reakcja na dodanie lub ujecie gazu) ale w tak niewielkim stopniu i raczej dotyczy ujecia,ze niema to zadnego wplywu na jazde.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 12:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak - chyba macie racjie - wczesniej jezdzilem citroenem 2 litrowym i tam byla zupelnie inna jazda - chrysler ma wypal ale trzeba sie nauczc reakcji - pozatym gaz chyba faktycznie jest ustawiony oszczednie ....... martwilem sie tylko czy na pewno jest to norma takie reakcje skrzyni a czasem mnie ponosi przy wyprzedaniu choc i tak nauczylem sie jezdzic DUZO wolniej niz Xantią ... 100-200 ( teraz jak tetryk 60-140 hehe )

cos za cos mozna ustawic na sport ale wytrzepie kieszeń !!!

pozatym lubie wiedziec maksymalnie duzo o swoim samochodzie jaki by nie byl i dlatego te pytania - dzieki za szybka reakcje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 12:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napisz lepiej jak zachowuje sie auto na benzynie...
a co do wyprzedzania...w autach ze skrzyniami 41TE jest wylacznik O/D (overdrive), i jesli podjade do kolesia a zalezy mi na szybkiej reakcji skrzyni, wciskam sobie O/D OFF, wtedy auto samo redukuje na 3 bieg (jak w manualu Very Happy ) i jak mam mozliwosc wyprzedzam...a jak dalej za malo mocy, pedal do konca, wtedy redukcja na bieg 2gi i rura Very Happy
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teraz doczytalem ostatnia odpowiedz esdarka

mam 3 generacji - ale musze do nich faktycznie podjechac bo przy rozruchu silnika potrafi czasami zgasnac ( przy wylaczaniu przelacza na benzyne )

a co moze sie stac jesli bede go tak uzywal z lekkim dlawieniem ? panewki >?? czy inne podzespoly ?? dostaja "po zaworach" ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

januszmonster napisał:


a co moze sie stac jesli bede go tak uzywal z lekkim dlawieniem ?

U mnie skończyło sie to wypaleniem gniazd zaworowych, katalizator swiecił jak zarówka
Wink .
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 2:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety nie mam takiego wylacznika .. przejechalem sie testowo - na benz i gazie jest podobnie jak delikatnie dociskam gaz to reaguje szybciej - jak docisne mocniej to zanim zareaguje to zbiera "dane" i po chwili redukuje i i dlugo trzyma na nizszym biegu - ale mam wrazenie ze w sumie gorzej sie na tym wychodzi przy wyprzedzaniu niz lekkie docisniecie gazu - moze to tylko wrazenie .... powinienem chyba sie przejechac innym Vanem Smile i miec porownanie

mozliwe tez ze moje odczucie dlawienia jest mylne ze to wlasnie ta redukcja daje takie wrazenie

PS nie na temat
jestem zaskoczony rozwiazaniem tematu zlotu ... dziwacznie sie to skonczyło ale trudno zaczekam do wiosny ludów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 7:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak sie powinno zbierac zobacz tu http://youtube.com/watch?v=6foXfDZLxQo

na filmie bylo delikatne wciskanie pedalu, ale do konca, dlatego przez chwile jest 3ci bieg...ale przy natychmiastowym wcisnieciu "do dechy" redukcja jest prawie natychmiastowa o 2 biegi jesli predkosc na to pozwala...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robroz
*
*


Dołączył: Sep 27, 2006
Posty: 96

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 8:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem , ja tam laikiem jestem ale wydaje mi się że to co januszmonster opisuje jako "usterkę" jest czymś w miare normalnym. Skrzynia ASB jak to skrzynia , zbiera dane i dobiera parametry , w pewnym zakresie danych ustawia konkretny bieg i dokąd nie zostanie przekroczona wielkość graniczna bedzie starała się utrzymać ten bieg , przy łagodnym wciaskaniu pedału akceleratora ma ona czas na decyzję i wykonuje to w miarę płynnie , przy płynnym ale dosyć szybkim wciskaniu pedału gazu parametry zczytywane z silnika zmieniaja się szybko a skrzynia zwleka z redukcją bo chce utrzymać jeszcze wybrany bieg . Moim zdaniem ze skrzynią ASB jak z kobietą , ona musi wiedzieć co od niej chcesz wtedy realizuje to szybko. Wyprzedzanie ( jesli nam zależy na czasie i miejscu ) to tylko raptowne dodanie gazu do "dechy" , inaczej skrzynia zaczyna kombinować jak "koń pod górę" i zwleka z redukcją czym wydłuża czas wyprzedzania .Skrzynia ASB to przecież tylko urzadzenie , nie myśli , nie czuje , nic nie wie tylko na podstawie otrzymanych danych realizuje to co zaprogramował jej konstruktor i są to zapewne wielkości w pewnym stopniu uśrednione. Sami rządzić w pełnym zakresie to możemy manualem , w ASB niby też mamy wpływ na styl jazdy wybierając odpowiednie tryby pracy ale generalnie to musi ona otrzymać sygnał do redukcji który chyba należy jej zdecydowanie dostarczyć. Wywód laika , ale ja tak rozumiem pracę ASB.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy głupim pomysłem jest używanie przy wyprzedzaniu biegu "3" (na 4-ro biegowej skrzyni)? Bo ja zwykle tak robię, żeby kontrolować moment zmiany biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck: jak najbardziej na miejscu, juz opisalem ze robie podobnie, i jesli chce spokojnie wyprzedzic bez jakichs tam cyrkow z kickdownami, to wlasnie wciskam guzik O/D OFF i wtedy auto redukuje na 3 bieg...

robroz: skrzynia 41TE jest elektronicznie sterowana i ta skrzynia potrafi sie uczyc! Smile wiec taka glupia nie jest Wink ona sie dostosowuje do charakterystyki jazdy kierowcy... tzw skrzynia adaptacyjna, tzn jej komputer Wink
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za filmik - i "tu mnie macie" wiem ze to glupie z mojej strony ale do tej pory chyba nie wciskalem az tak gazu ( jakos za bardzo dbam ?? o silnik ?? ) tam dociagaja do 6,4 tys obrotów - musze to sprawdzic ale ja sie staralem az tak nie dociskac - musze znowu sie przejechac - jakis mam strach bo to VAN !! a przestrzegano mnie przed predkoscia ponad 140 zeby nie spalic skrzyni i moze miedzy innymi dlatego jakos tak jest mi trudniej dociskac niz w 2-litrowej Xantii - wiem ze predkosc a obroty to dwie rozne sprawy ale jakos mam zbyt duze lęki - moze dlatego nie wiem co potrafi T&C - podobno zeby troche szybciej jezdzic trzeba zalozyc chlodnice na skrzynie ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ktos kto cie ostrzegal mial racje. jesli interesuje cie wyprzedzanie przy 140 polecam vipera.vany z zalozenia sluza do bezpiecznego przemieszczania sie z rodzina ,a van amerykanski...no coz tu juz jakby nie wypada szalec jak,nie przymierzajac, jakims bmw....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robroz
*
*


Dołączył: Sep 27, 2006
Posty: 96

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał :
Cytat:
robroz: skrzynia 41TE jest elektronicznie sterowana i ta skrzynia potrafi sie uczyc! wiec taka glupia nie jest

no wiem , jest tak samo mądra jak komputer jest mądry Wink tyle wie ile mu do łba nawkładali i działa tak jak algorytmy działań napisali , sam od siebie nie dodaje nic. Taki inteligent-kujon Laughing obdziabany na blachę i do tego szybki , to jego cała broń , wyciągnąc własnego wniosku nie potrafi choćby układy zagotował Smile))
Januszmonster , ja bym jednak wolał wiedzieć na co moje auto stać i jak zareaguje w konkretnych przypadkach . Dusić go na codzień nie musisz ale los różne płata figle i czasami sekunda zawahania decyduje o być albo ..nie być. Obczaj autko żeby ci tej sekundy kiedys nie zabrakło. Co uważasz za szybka jazdę ? jeżeli 120-140 km/h to żadna dodatkowa chłodnica nie jest potrzebna , faktem natomiast jest że te auta najlepiej się czują w przedziale prędkości obowiązujących w USA , tak zostały skonstruowane i żadne adaptacyjne skrzynie tego nie zmienią Smile) Taki ich urok i za to je kochamy. Ja swoim neonem mogę bez kłopotu sięgać setki w niespełna 9 sek , 205km/h wyciaga także bez problemu , pod światłami zostawię prawie każdy model samochodu dla ludu , ale nie robie tego , jeżdzę spokojnie na trasie w granicach 120km/h ( tam gdzie można ) ale wiem jak on reaguje na "depnięcie w pedał" przy różnych prędkościach , to mi bardzo ułatwia decyzję co zrobić w danej sytuacji . Poza tym auto od czasu do czasu powinno dostać trochę ostrogą po boku i popracować troche w granicznych nastawach , "odświeżenie" miejsc niedotykanych mu nie zaszkodzi ( oczywiście w granicach rozsądku ). Jasne jest że samochodu który chcemy ekstremalnie potraktować musimy byc pewni ! Układ kierowniczy , zawieszenie , hamulce i OPONY muszą być nienaganne . Inaczej takie próby są igraniem z losem i zapewniaja udział w rosyjskiej ruletce Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 12, 2007 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odbyłem dłuższą trase - do Tarnowa - po dłuższej przerwie
i troche potestowałem wyprzedzanie

wyniki

trzeba pilnować nogi i pięknie przeyspiesza - tylko te "emocje" wymuszaja chęć DOCISKU do dechy a w sumie wystarczy lekko ale stale w dół

nadal mam opory dociskania do dechy choc prubowałem
silnik pieknie mruczy _ jak sport
ale nie chce go rozwalić ( jakis opór psychiczny cholerka !!! )
wydaje mi się że tłoki powylatują przez maske hehe
jeździłem 2 litrowka i dociskalem do dechy
ale przy tym 3,8 mam jakis OPÓR którego nie moge sie pozbyć
PROSZĘ wyjaśnijcie mi ciemnemu jak sie zachowuja te silniki w zakresie wyższych obrotów !!! na dłuższą metę i czym mogą sobie zasłużyć na zrypanie - wiem ze to VAN ale wersja Limitet - o i w sumie TU JEST pytanie czym sie różni od innych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 12, 2007 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
ktos kto cie ostrzegal mial racje. jesli interesuje cie wyprzedzanie przy 140 polecam vipera.vany z zalozenia sluza do bezpiecznego przemieszczania sie z rodzina ,a van amerykanski...no coz tu juz jakby nie wypada szalec jak,nie przymierzajac, jakims bmw....



ale ze mnie maruda hehe

juz mam opinie "esdarka"

ale wiekszosc szanujacych się obywateli kiepsko wyprzedza ja raczej jestem zawistny na majestatycznie sunące wielokołowce Smile i lubie je połykac nawet VANEM ale nie na maksymalnych obrotach i to w sumie mi sie udaje

więc czego ja do djaska chce ??? sam już nie wiem !!! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group