www.asu.pl :: Zobacz temat - LOCKUP biegów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOCKUP biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Sty 30, 2007 13:47    Temat postu: LOCKUP biegów Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś wie kiedy w skrzyni włącza się lockup na 3 i 4 biegu w Windstarze?
W związku z tym następne pytanie brzmi: czy lepiej jechac na 3 biegu na lockup'ie, czy pozwolić skrzyni dobierac sobie bieg godząc się z poślizgiem gdy jedzie się na 4 biegu przy 70km/h.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Czw Lut 01, 2007 15:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lock-up w AX4N zapina na 2, 3, 4 biegu. A czy jechać na 3-ce czy też 4-ce, to zależy od warunków drogowych, natężenia ruchu itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Lut 05, 2007 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mnie chodzi o konkretną sytuację - często spotykaną w mieście - gdy jadę około 70km/h. Skrzynia wrzuca mnie na 4 bieg, ale wtedy jeszcze (?) nie działa lock-up. Stąd pytanie kiedy się załącza i co lepiej - zostawić go na poślizgu czy wymusić 3 i na lockup'ie jechać.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Sro Lut 07, 2007 0:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzieś na fachowym portalu kiedyś czytałem, ze jazda na Lock Up'ie przy zbyt małych prędkościach obrotowych silnika powoduje nadmierne zużycie łożyska czy łożysk jakiegoś CHYBA Shocked jeśli dobrze pamiętam kosza sprzęgłowego czy jakoś tak. Dlatego po mieście nie powinno się jeździć na Overdriv ponieważ powoduje on wcześniejsze zapinanie się wyższych biegów i w rezultacie Lock Up'u również.
Chyba dobrze zapamiętełem sens tego co kiedyś przeczytałem ale głowy nie dam.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Numernabis
*
*


Dołączył: Dec 10, 2005
Posty: 216
Skąd: BełchatĂłw

PostWysłany: Sro Lut 07, 2007 0:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dowiedz sie dokladnie bo szczerze mowiac to ja caly czas jezdze na Overdrive i jak narazie skrzynia pracuje tak jak od samego poczatku jak mam TS-a nie wiem jak bedzie z Lumina ale jechales nia i skrzynia fajnie pracuje..Bardzo plynnie przede wszystkim .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8
Chevrolet Lumina 3.8
Mercedes w201
BMW 730 ...Bylo ale poszlo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Lut 08, 2007 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak wygląda sprawa LOCKUP w skrzyni AXODE? Podobno tylko na czwartym biegu działa LOCKUP?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 19:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie lock up zapina się tylko na trójce (skrzynia 3-biegowa) czyli na ostatnim biegu.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja mysle ze skrzynia jest po to zeby korzystac z niej w pelnej rozciaglosci o ile pozwala na to predkosc samochodu - (D) po miescie odradzam ze wzgledu - tak jak pisze garet- na szybsze zuzycie lozyska oporowego sprzegla hydrokinetycznego - tak zrozumialem ksiazke ktora czytalm Embarassed

Ostatnio zmieniony przez falkon dnia Pon Lut 12, 2007 22:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w hameryce i canadzie nie mają takich problemów. Wsiadają do auta, wrzucają D i jadą.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... bo oni nawet nie wiedza ze samochody to wogule maja cos takiego jak skrzynia. Wink


...nie mowiac o tym ze niektore gdzies na swiecie to nawet maja sprzegla ktore trzeba naciskac -reka, noga, palcem? Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aż mi wstyd, ja też wrzucam D i jadę. Nawet nie wiem po co te wynalazki: overdrive, 1,2,3, itp. Ale ja nowy jestem, starym mercem jeździłem wcześniej, jakimiś maluchami, skodami, co ja wiem o amerykańcach Wink ( chociaż ostatnio coraz więcej bo wini mnie szkoli).
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie martw sie qumarkus, ja też tak robie. Overdrive nie posiadam. Moi znajomi z canady powiedzieli mi "robisz dobrze o co ci chodzi"... Hehehe.
(tak na prawde używałem pare razy jedynki i pozostałych), ale generalnie na D. Nawet po beskidzkich górkach. Przecie i tak same się zmieniają. Od tego automat, nie? Very Happy
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99


Ostatnio zmieniony przez Vlad dnia Pon Lut 12, 2007 22:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze cie nie raz pokory nauczy Wink

D - czyli drive nawet powinienes wlaczac, ale jest jeszcze cos takiego jak overdrive - (D) - to powinno sie uzywac na drodze szybkiego ruchu i atostradzie po uzyskaniu stalej predkosci na najwyzszym biegu.


wiec D tak, (D) tylko wtedy kiedy ku temu sa warunki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jadę w czwartek w dalszą drogę to potestuję ten overdrive, może mniej spali Confused a tak poza tym to co to robi?
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

overdrive nic nie robi oprocz obnizenia obrotow silnika poprzez rozlaczenie skrzyni z silnikiem - czyli auto mniej pali - potem tylko tempomat i juz jedziesz jak kowboj po prerii Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

vlad, ja wjezdzajac na bialy krzyz zadalem swojemu 2 - skrzynia tak nie wariowala i nie skakaly obroty jak szaloe - ladnie rowno wtedy sobie szedl Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzieś ostatnio wyczytałem, ze skrzynie w Windstarach zużywają się przy prędkości 40km/h (przełączanie między 1 a drugim biegiem).

http://www.autosafety.org/article.php?scid=100&did=564 - taki raport jakiejś konfederacji konsumenckiej m.in. informujący, ze 20 % tych skrzyń zaliczało padake w pierwszym roku użytkowania Exclamation
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Numernabis
*
*


Dołączył: Dec 10, 2005
Posty: 216
Skąd: BełchatĂłw

PostWysłany: Wto Lut 13, 2007 0:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczerze mowiac TS jezdzilem z Overdrivem do tej pory i cale szczescie nic sie nie popsulo , ale profilaktycznie zapinam teraz D Very Happy
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8
Chevrolet Lumina 3.8
Mercedes w201
BMW 730 ...Bylo ale poszlo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Lut 28, 2007 13:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

artykuł mówi o skrzyniach sprzed 95 roku. A ja w dalszym ciągu nie wiem czy AXODE ma lockup na innych niż 4 biegu. Jak to sprawdzić empirycznie?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Sro Lut 28, 2007 23:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Patrz na obrotomierz.
Jeżeli na 4 jest lock up to jadąc na 4 biegu w pewnym momencie powinny zmaleć obroty. Dzieje się tak dlatego, że lock up eliminuje poślizg na tarczkach sprzęgłowych.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieje się tak dlatego, że lock up eliminuje poślizg na tarczkach sprzęgłowych.
Nie na tarczkach, lecz na sprzegle hydrokinetycznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Nie Mar 11, 2007 0:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

romekf napisał:
Dzieje się tak dlatego, że lock up eliminuje poślizg na tarczkach sprzęgłowych.
Nie na tarczkach, lecz na sprzegle hydrokinetycznym.


OK. Dzięki. Racja.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group