www.asu.pl :: Zobacz temat - Opony goodear eagle nct5 vs nokian nrvi
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opony goodear eagle nct5 vs nokian nrvi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2006 11:10    Temat postu: Opony goodear eagle nct5 vs nokian nrvi Odpowiedz z cytatem

witam
które z tych oponek są waszym zdaniem lepsze albo jesli ktoś je posiada to prosze o wypowiedź bo musze kupić sobie 215/65/16. ponoć nokiany lepiej zachowują się na mokrym i na suchym ale sam nie wiem które wybrać
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2006 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwykle czy zimowki,bo jak zimowki to nokian,w koncu finowie maja 3/4 roku zime Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2006 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Smile nie zimowki, na lato Smile ciekaw jestem czy nokiany nie sa glosne i czy to prawda że dobre na deszcz i na suche bo na jednej stronie paru użytkowników dało im po 5/5 własnie za te dwie rzeczy a goodyeary miały po 4 nie całe. dlatego pytam bo nie wiem czy te opinie nie sa wystawione na zasadzie kupiłem takie to sa super, a goodyearów nie lubie
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2006 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

druga sprawa to czy chcesz miec opony dobre czy tanie,bo dobre i tanie nie istnieje
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2006 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zalezy jakie uznajemy za tanie Very Happy zalezy mi raczej na dobrych ale do 500zł. o goodyearach sie naczytałem że są beznadziejne na suchej na wieszchni i na mokrej a o nokian ze właśnie w tym są po prostu kozackie ale się szybko scierają chociaż o tym scieraniu to jedni piszą że bardzo a drudzy ze własnie sie nie scieraja. a co uważacie o tych nokianach ?? jaka to firma?? taniocha i tandeta?? bo w sumie pierwszy raz słysze o tej marce. no i sie zastanawiam ktore bo ogolem nokian wydaje sie być dużo lepszy, ale goodyear to goodyear - znana renomowana marka
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2006 1:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak szczerze sobie odpowiedz,jak szybko jezdzisz w ciagu przecietnej eksploatacji,ze musisz miec wlasciwosci trakcyjne z kosmosu,drugie nie daj sobie wody z mozgu robic,bo te wszystkie artykuly o super wlasciwosciach danych modeli powinny miec w nazwie SPONSOROWANY.Wejdz na strone http://www.oponychinskie.com.pl/ i poszukaj,ceny dobre,a opony robione za licencjach zachodnich koncernow tak samo jak nasze debice czy stomile
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2006 7:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zobacz komentarze na tej stronie, http://www.opony.com.pl/opony/opony_producenci.asp
ja tez mialem dylemat i kupilem continental contact sport 2, nawet na wilgotnej kostce daja rade, a przy ostrej jezdzie nie piszcza wiesniacko....Smile tam prawie do kazdej opony znajdziesz mase komentarzy...

a co do opon, wszystko zalezy jeszcze od modelu opony, bo jedna goodyeara moze byc lepsza od innej nokiana i odwrotnie...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2006 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem tak dlatego sie zastanawiam nad tymi dwoma bo za duzego wyboru w tym rozmiarze to nie ma Sad chinskie odrazu odpadaja Very Happy teraz mam gumy coopera ktore były od oryginału i juz jakis czas temu powinienem je wymienić, ale gdy były jeszcze nie starte to i tak się ślizgały bo to są całoroczne.
Prosze abyscie mi napisali co weedług was lepsze z tych dwoch bo nic innego nie wchodzi w gre Very Happy
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2006 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tutaj nokian:

http://www.opony.com.pl/testy/index_testy1.asp?i_rodzaj=10&rodzaj_pojazdu=osobowe&producent=Nokian&i_producent=&model=NRVi&ilosc=74&pora_roku=letnie

i goody...:

http://www.opony.com.pl/testy/index_testy1.asp?i_rodzaj=10&rodzaj_pojazdu=osobowe&producent=Goodyear&i_producent=&model=NCT5&ilosc=74&pora_roku=letnie

poczytaj i wybierz, osobiscie chyba bym wzial te nokiany, ale jeszcze sobie poczytaj komentarze...zwracaj uwage na auta jakimi jezdza, bo jak czytam opony 145x80x13" auto fiat 126 i tryb jazdy agresywny to mi sie srac chce...tzn smiac:D
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2006 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba sie zdecyduje jednak na nokiany bo juz wczesniej czytałem komentarze no i wszyscy piszą że rewelka tylko że sie dość szybko scieraja i to mnie martwi, opinie osob ktore jezdza Vectrą, multipla, renault, peugotami wiec chyba sa faktycznie dobre a o goodach to jest jedna opinia kolesia co ma Voyka i dał same piątki ale czy tak faktycznie jest Confused a w nokianach wydaje mi się patrząc na ich bieznik ze sa własnie bardziej przystosowane do jazdy po wodzie bo maja te rowki odprowadzajace wode, a goody szczerze mowiac to wygladaja mi na zimowki albo jakies w teren choć na bieżnikach to ja jakoś się nie znam zbyt mocno Very Happy
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2006 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

scieralnoscia sie nie przejmuj, prawie wszystkie scieraja sie tak samo...te opinie to czesto wrazenia subiektywne tychze osob...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2006 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Polecam FULDY CARAT PROGRESSO. MIałem ten sam problem i zdecydowałem się na kompromis i kupiłem te fuldy i jestem z nich bardzo zadowolony.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2006 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tej fuldy nie ma w rozmiarze 215/65/16, jestem juz chyba zdecydowany na te nokiany Very Happy narazie kupie 2 może w zime beda wyprzedaze to sobie dokupie drugie dwie Smile
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Wrz 08, 2006 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kupiłem już nokiany Very Happy opony poprostu bomba, aż sie chce żeby padało. dzisiaj jechałem no i się rozpadało więc specjalnie zasuwałem po koleinach ktore były całe zalane i oponki tną równo bez problemu tak samo przy ostrym hamowaniu w koleinach w kałurzy. Moim zdaniem wybór jest prosty NOKIAN jak mi sie te zedrą kupie takie same. aaa i są ciche no i wydaje mi się że miększe.
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Nie Wrz 10, 2006 10:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam nokiany. kupiłem wiosną. przejechałem na nich ok 40 tys km... poza tym że sie ścierają stosunkowo szybko, są godne polecenia. ciche, bardzo dobre właściwości i na suchym i na mokrym. jeszcze mnie nie zawiodły. i czuje sie z nimi bardzo pewnie. A zertą sie po ok 60 tys.
Ale łatwo to sprawdzić... bo na bieżniku mają fajny bajer - numerki od 8 do 2 które pokazują jak sie ścierają opony i jaka grubość bieżnika jeszcze pozostała. ja niedawno przełożyłem już przód na tył bo z przodu było 5 a z tyłu 8.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Wto Wrz 12, 2006 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cZyNo napisał:
ja niedawno przełożyłem już przód na tył bo z przodu było 5 a z tyłu 8.


Lepszy bieżnik powinien być na tylnych kołach. Zapytaj w warsztatach wulkanizacyjnych to Ci powiedzą.

Slasu! Jeśli chodzi o nowe opony to żeby na nich szaleć trzeba przejechać na nich około 100-150 km zeby się trochę starły dla lepszej przyczepności. Jeżeli będziesz miał nowe opony (z tymi mikrorowkami jeszcze nie startymi) jakiejkolwiek marki to w koleinach zalanych wodą będą się spisywały świetnie. Wiem co piszę bo jeżdziłem na różnych oponach i zawsze było to samo. Dopóki były mikrorowki na mokrej nawierzchni było extra. Jak się już starły to już było dużo dużo gorzej.
Jeśli zaś chodzi o opinie w tym wypadku o oponach to uważam, że wiele z nich pochodzi od kierowców, którzy posiadają zbyt małe umiejętności w stosunku do możliwości swoich aut. W związku z tym wymagają zbyt wiele od różnych rzeczy dookoła nie widząc własnych braków umiejętności prowadzenia auta a przede wszystkim BRAKU WYOBRAŹNI w trudnych warunkach drogowych.

Uff.
Taki mały elaboracik Rolling Eyes

Tak uważam. Co o tym sądzicie?
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Wto Wrz 12, 2006 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Super. Tylko jeśli przednie opony starły mi sie o 50% a tylne o 5%, to z pragmatycznego pkt. widzenia wole przełożyć opony, niż czekać az przednie mi sie zetrą, wtedy przełożyć tył na przód, a do tyłu kupić se nowe... było by zgodnie z zaleceniami oponiarzy ale jakoś nie za bardzo w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem Wink

A co do reszty.... beznadziejne opony pozna i kiepski i dobry kierowca. A dobre każdemu dodadzą pewności w czasie jazdy.
I zawsze uważałem że na oponach nie powinno sie oszczędzać, szczsególnie jak sie wozi rodzine.
A co do wyobraźni... trzeba ją mieć zawsze - i na drodze i gdzie indziej...cały czas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Wto Wrz 12, 2006 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Super. Tylko jeśli przednie opony starły mi sie o 50% a tylne o 5%, to z pragmatycznego pkt. widzenia wole przełożyć opony, niż czekać az przednie mi sie zetrą, wtedy przełożyć tył na przód, a do tyłu kupić se nowe... było by zgodnie z zaleceniami oponiarzy ale jakoś nie za bardzo w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem Wink

A co do reszty.... beznadziejne opony pozna i kiepski i dobry kierowca. A dobre każdemu dodadzą pewności w czasie jazdy.
I zawsze uważałem że na oponach nie powinno sie oszczędzać, szczsególnie jak sie wozi rodzine.
A co do wyobraźni... trzeba ją mieć zawsze - i na drodze i gdzie indziej...cały czas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Wrz 13, 2006 7:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cZyNo: skasuj swoj jeden post, bo dwa te same wyslales;)...

...co do opon, wydaje mi sie jednak ze lepiej miec z przodu dobry bieznik, bo...wiekszosc aut przy utracie przyczepnosci jedzie prosto a nie zarzuca tyl, czyli odpowiedzialne sa opony z przodu, poza tym hamowanie bedzie krotsze zwlaszcza na mokrej nawierzchni, a to jest chyba najwazniejsze...pomijam sprawy pekniecia opony z przodu i efektow tego zwlaszcza na zakrecie...ps.moze zmien warsztat? chyba ze rozsadnie wytlumaczysz mi dlaczego lepiej miec z tylu lepszy bierznik...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Sro Wrz 13, 2006 16:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nie bądź taki zasadniczy... system zaszalał i wysłał dwa moje posty. Nie usunę ich Twisted Evil bo są ładne.
ogólnie też wole z przodu lepsze opony, ze względu że częsciej zdarza mi sie ostro hamować niż zarzucać tyłkiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Sro Wrz 13, 2006 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mam Barumy i jest całkiem ok. Ważne że nówki a nie były drogie. Chociaż nie mam specjalnie porównania ale w końcu ile się razy zmienia opony... starczają zwykle przynajmniej na ok 60 tys km.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Wrz 14, 2006 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też mam nówki BARUM'y. Przekładając stare na nowe od razu czuć było różnicę. Szwagier zakupił tanio nówki opony na allegro, przywożone z niemiec. Może tam spróbujesz. Przypuszczam, że prędzej zestarzeją ci się (twarda guma) niż uda ci się je zedrzeć. A NOKIANY wcale nie są robione w Finlandii...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Wrz 14, 2006 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a gdzie sa robione nokiany?
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Wrz 15, 2006 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

źle powiedziane - NOKIAN'y które trafiają do nas są produkowane u Rusków. Tak jak pewnie większość Goodyear'ów i inne marki są z Chin.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pią Wrz 15, 2006 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy to nie tanie ruskie podróbki opon marki nokia?
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Wrz 15, 2006 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raczej nie tanie Very Happy a zobacze sobie co pisze na moich oponach gdzie made:D
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Pon Wrz 18, 2006 17:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
źle powiedziane - NOKIAN'y które trafiają do nas są produkowane u Rusków. Tak jak pewnie większość Goodyear'ów i inne marki są z Chin.


no i ruscy sa w finlandii... u mnie stoi Made in Finland
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pon Wrz 18, 2006 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z ich strony internetowej wynika że to to samo co nokia ino zmienili nazwe, pewnie żeby nie mylić z telefonami... pamiętam że miałem 2 auta z takimi oponami, napisy identyczne jak logo na telefonach Smile
produkują w finlandii, szwecji, norwegii, estonii, łotwie, rosjii.
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robroz
*
*


Dołączył: Sep 27, 2006
Posty: 96

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 17:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
co do opon, wydaje mi sie jednak ze lepiej miec z przodu dobry bieznik, bo...wiekszosc aut przy utracie przyczepnosci jedzie prosto a nie zarzuca tyl, czyli odpowiedzialne sa opony z przodu, poza tym hamowanie bedzie krotsze zwlaszcza na mokrej nawierzchni, a to jest chyba najwazniejsze...

Wszystko zależy od tego czy mamy przedni czy tylny naped. Zasada jest prosta , przy tylnym napedzie zasadniczo wystarczą 2 opony o dobrej przyczepności na osi napedzanej , pozostałe dwie moga byc dużo słabsze . Natomiast przy przednim napędzie musza byc 4 opony o dobrej przyczepności , a jeżeli już istnieją różnice ( niewielkie !!! duże różnice dyskwalifikują opony natychmiast . ) to lepiej opony gorsze załozyć na przód a lepsze na tył . W razie poślizgu samochód wyprowadza sie jednoczesna reakcją układem kierowniczym i ciągiem osi napedzanej , ciągnący przód , nawet gorszy da sobie radę jeżeli nie nastąpi zarzucenie tyłu a tył zarzuci na pewno jeżeli opony na osi tylnej beda słabe. To samo zjawisko wystąpi w przypadku raptownego hamowania na śliskiej nawierzchni . Przód zhamuje ale tył zacznie się slizgać , ponieważ energia kinetyczna nie zostanie z tyłu wytracona tył "zapragnie" wyprzedzić przód a wtedy mamy zaklepane kłopoty . Reasumując , napęd przedni łatwiej zniesie gorsze opony przednie i lepsze tylne jak odwrotnie. Oczywiście nie oznacza to aprobaty do zakładania opon generalnie zuzytych lub o "rewelacyjnym" bieżniku lecz starych ! Guma po prostu wraz z czasem traci elastyczność i opony te zachowują sie jakby były z "plastiku" , są bardzo niebezpieczne , nawet bardziej od zużytych , bo tam wiesz że nic nie masz a tutaj jesteś mamiony ułudą dobrego bieżnika . Jeszcze tylko jedno zdanie na temat opon chińskich czy japońskich . Niektórzy dyskredytują je od razu po usłyszeniu hasła " chińskie" . Moim zdanie to błąd , niejednokrotnie sa to opony rewelacyjnie dobre i jednocześnie w miare tanie .Opinie uzytkowników są często b. subiektywne i niczym nie uzasadnione oprócz chęci pokazania "ja mam bo mnie stać" , i bardzo dobrze , tylko że czasami można mieć zupełnie to samo ale za zupełnie inne pieniadze. Uznanym firmom oponiarskim ( i nie tylko ) też sie przydarzaja wpadki i nietrafione modele . Zgadzam sie także z opinie powyżej że opona ujawnia swoje cechy użytkowe po 1kkm . A tak naprawdę to opon uniwersalnych nie ma i wszystko zależy od tego gdzie i jak chcemy oponę użytkować . Opone zimową użytkuje sie w zasadzie max. 3 sezony , letnią dwa razy dłużej . Chociaż żeby mieć gwarancje dobrej pracy opon należało by te okresy skrócić do 2 sezonów dla zimówek i 4 sezonów dla letnich . Naprawdę warto .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli opony letnie to michelin - bardzo trwałe, jeśli zimowe to dunlop wintersport M2 - lepszych nie znalazłem.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group