www.asu.pl :: Zobacz temat - Blokowanie drzwi i zamków podczas jazdy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blokowanie drzwi i zamków podczas jazdy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lip 13, 2006 9:31    Temat postu: Blokowanie drzwi i zamków podczas jazdy Odpowiedz z cytatem

Mam problem, który nie bardzo wiem jak rozwiązać.
W czasie tych upałów, podczas jazdy samochodem pomimo, że przy odpalaniu samochodu automatycznie centralny zamek zamyka wszystkie drzwi słychać jak co jakiś czas centralny zamek sam z siebie powtórnie zamyka drzwi.
Zdarzyło mi się już 4 razy w krótkim odstępie czasu (na przestrzeni kilku dni), że po zgaszeniu silnika przestał mi działać pilot. Z początku myślałem, że to tylko słaba bateria, więc wymieniłem i zadziałało. Moje zdziwienie było duże, kiedy po 2 dniach znowu pilot przestał działać. Sprawdziłem baterię (paluszek 12V do pilota) przyrządem i była OK. Sprawdziłem również pilota, płytka nie połamana, ścieżki wyraźne nie poprzecierane, przyciski w pilocie działają prawidłowo otwierając i zamykając obwód.
Pozostaje więc chyba jakiś układ elektroniczny w samym pojeździe. Dodam, że w moim Windstarze jest tak, że jeśli nie podziałam pilotem przed wejściem do samochodu to mogę tylko włączyć zapłon, natomiast rozrusznik nie zakręci. Dopiero jak ruszę centralny zamek pilotem, samochód odpali.
Czy może być taka przyczyna, że skraplająca się woda od klimy gdzieś tam kapnie na przewody i spowoduje zwarcie instalacji do masy i jak wyschnie to jest OK? Może ktoś miał podobne problemy, proszę o poradę czy sam mogę coś wyczaić i gdzie to sprawdzić, czy też pozostaje mi tylko dobry elektryk (elektronik)? Wydaje mi się, że oba objawy tzn. włączający się w trakcie jazdy centralny zamek i nie działający pilot mają ze sobą coś wspólnego.
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Lip 13, 2006 10:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu tu sie kolego nie wykrecaj od odpowiedzi na wczesniejsze posty o tych twoich ledach Razz nie bedzie pomocy bez fotek i info jakie ledy zastosowales Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Lip 13, 2006 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakis czas temu centralny zamek nie chciał czasem zadziałać, drzwi zamykałem ręcznie i na drugi dzień miałem rozładowany akumulator. Po czwartej tego typu wq..j awarii doszedłem, że winę ponosi lekko przekręcony zamek drzwi, praktycznie niezauważlanie. Teraz gdy autko nie chce się zamknąć, wkładam kluczyk do zamka, lekko go przekręcam i wyjmuję - działa. Może podobnie jest w Twoim autku?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 15, 2006 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedzcie mi czy można sprawdzić przyrządem przekaźnik? Jeśli tak to co mierzyć - oporność, napięcie czy natężenie prądu?

U mnie jest coś takiego jak GEM - Generic Elektronic Module i to właśnie z tym na schemacie są połączone siłowniki drzwi. Może tutaj jest coś skopane?
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 18, 2006 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JUż znalazłem przyczynę nie działania pilota i samoczynnego, kilkukrotnego w czasie jazdy zamykania się zamków we wszystkich drzwiach. Coś, ale jeszcze nie wiem co bo nie rozebrałem, jakaś elektryka jest w kierownicy. Gdy wymieniałem żarówki w liczniku kierownicę opuściłem maksymalnie w dół. Może w ten sposób naruszyłem jakąś wiązkę elektryczną. A także kiedy skręcę kierownicą to w jednym położeniu słychać takie brzęczenie, jakby zwarcie elektryczne. I wtedy przestaje działać pilot i zamykają się zamki. Czy coś może mi tam masować?
Podniosłem nieco kierownicę do góry na regulacji i wszystko jest cacy!!!
Czy ktoś w Windstarze zdejmował kierownicę i czy jakaś elektryka może mi masować bo jakieś styki się odgięły? Czy trudno zdjąć kierownicę w Windstarze? Jak zdjąć plastkiową obudowę kolumny kierownicy? Otwór na stacyjkę w plastiku jest za mały, żeby zdjąć ten plastik. Trzeba chyba zdemontować motylek stacyjki. Jak to zrobić? Confused
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Lip 18, 2006 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DARIOSO - patrz wątek "stacyjka" rozpoczęty przeze mnie 16.06 (ostatni post będzie dziś/jutro dodany). Jest tam opisane jak wyjąć stacyjkę i rozebrać obudowę kolumny. Dalej Ci nie pomogę, bo nie mam pojęcia co może dolegać Twojemu Wini.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group