www.asu.pl :: Zobacz temat - rozmiar opona a skrzynia
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rozmiar opona a skrzynia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marcingie1
*
*


Dołączył: Sep 17, 2005
Posty: 24
Skąd: Krosno

PostWysłany: Wto Maj 23, 2006 12:21    Temat postu: rozmiar opona a skrzynia Odpowiedz z cytatem

witam mam wielka prosbe.. mozecie mi pomoc w doborze rozmiaru opony..
mam dodge'a stratus'a 2.4 kupilem sliczne felgi bbs vz 17'' j7.5.. razem z oponami.. tyl 235/45 i przod 215/45... mam automatyczna skrzynie.. i mi sie cos chyba dobrze nie zgrywa to ze skrzynia.. dziwnie zmienia biegi zlabe przyspieszenie.. dla manualnej skrzyni to zaden problem ale w ten sposob moge zniszczyc automat... seryjnie powinienem miec na felgach 15" rozmiar opon 195/55... poprzednie mialem zalozone 195/65R14 i sie jezdzi super na nich.. najlepiej zeby opona nie byla taka szeroka 195, 205max.. ale wogole nie wiem czy to mozliwe... bardzo prosze o pomoc.. z gory wielkie dzieki!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 23, 2006 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

temat byl poruszany,poszukaj na forum.
1. zasada: calkowita srednica kola powinna zostac zachowana
2.zasada: offset- linia symetrii kola wzdledem jego osadzenia powinna byc zachowana(przynajmniej z przodu)
3.zasada: kola powinny sie zmiescic w nadkolach rowniez na dziurach i podczas skretu.
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Wto Maj 23, 2006 14:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Wto Maj 23, 2006 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.opony.pl/zamienniki.asp
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli mamy opony inne na osi przedniej i inne na tylnej to odczyt z czujników ABS jest nieprawidłowy i też możemy zapomnieć o poprawnym działaniu ABS i KONTROLI TRAKCJI a co do skrzyni to też napewno dostaje w du.... a nie wspominając o tym że jeżeli felgi mają inne ET to możemy być pewni w 90% że za niedługi czas zajmiemy sie wymianą łożysk w piastach lub co gorsze piast Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 8:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie sadzisz ze wszystko moze grac jak w zegarku gdy dobieramy opony i felgi z bardzo malym bledem tj <0,5% roznicy srednic, do tego wiadomo ze przy szerszej feldze trzeba zmienic offset tak aby kolo sie ladnie miescilo i jednoczesnie w miare bylo ustawione wzgledem mocowania jak wczesniejsze ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 12:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadza sie,jesli nie zmienimy o duzo srednicy kola ,a offset bedzie tak dobrany,ze srodek ciezkosci bedzie przenoszony pod odpowiednim ,zaloznym przez producenta ,katem. niemniej zwykle ludzie zmieniajacy kola na takie ze stopow lekkich jednoczesnie zmieniaja na wieksza srednice i nizszy profil opony.zawsze mnie zastanawialo dlaczego ??? rozumiem tych ktorzy przystosowuja w ten sposob swoje auta do wyscigow po torze asfaltowym lub tez na 1/4 mili ale w innym przypadku nie potrafie znalezc odpowiedzi. takie auto sie gorzej prowadzi na dzie\urawych drogach z koleinami(a tylko takie mamy),jest pozbawione komfortu,szybciej zuzywa sie zawieszenie ale tez opony i felgi narazone sa na wieksze urazy...hmmm moze ktos sie kiedys przyznao co tu chodzi???
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie przesadzaj .. w sumie wg wyliczen gdybym windstara postawil na 18'' felgach, opony nie bylyby takie cienkie ..

wczoraj wzielem miarke i kreda narysowalem sobie na oponie jak siegalaby felga. (tu oczywiscie zalozenie ze cala wysokosc kola sie nie zmienia i stosuje opone-zamiennik specjalne dobrana)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

tutaj możesz pobawić się z różnymi rozmiarami jako zamiennik
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie przesadzam tylko dziele sie moja wiedza i doswiadczeniem(w koncu po to ludzie tu zadaja pytania aby im na nie odpowiedziec) w samochodach osobowych a tymbardziej autach typu van a zwlaszcza z zawieszeniem zestrojonym po amerykansku kazda opona ponize profilu 65 powoduje drastyczny spadek komfortu i to nie jest moj wymysl a czyste prawa fizyki. nikt ci jednak nie zabroni zalozyc 275/35R20 tylko aby to mialo sens bedziesz musial wymienic amortyzatory,sprezyny,drazki stabilizacyjne ,skrzynie biegow,silnik i samochod np na viper'a. wiesz takie "lacie" do vana to tak jakby do mustanga cobra zalozyc 165/80R14... efekt taki sam tyle,ze odwrotny....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Maj 31, 2006 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group