www.asu.pl :: Zobacz temat - słabe ładowanie Dodge Caravan 2005 2.4 benz+LPG
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

słabe ładowanie Dodge Caravan 2005 2.4 benz+LPG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 9:11    Temat postu: słabe ładowanie Dodge Caravan 2005 2.4 benz+LPG Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich !
Jestem właścicielem Dodga od 6 mies. Mam problem z niskim ładowaniem w Caravanie. Zaczęło się wszystko od padniętego akumulatora ( rozładował się całkiem i się zasiarczył) ale myślałem , że akumulator był już stary. Kupiłem więc nowy aku 72Ah i okazało się że napięcie jest 13.5 V. Niby w książce serwisowej jest, że może być między 13.5 a 14.5 V ale wszyscy mechanicy i fora mówią że to za mało. Zregenerowany został alternator (łożyska, diody), sprawdzony a po włożeniu do auta 13.6 V. Czy to może być regulator napięcia który jest w komputerze PCM ? Czy może być coś innego ? Czy jedyna opcja to wymiana tego kompa ? Czy ktoś go może naprawic ? W międzyczasie pojawił się kod o czujniku temperatury akumulatora. Coś mi się wydaje ,że on też jest w tym kompie. Aż mi się robi gorąco na samą myśl o wymianie tego PCM bo to chyba duża kasa.... Pomóżcie.
Pozdrawiam
M[/list]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 10:03    Temat postu: kod temp. Odpowiedz z cytatem

Jak pojawił się kod temp. czujnika akumulatora to od niego musisz zacząć (sprawdź czy jest dobrze podpięty i czy styki nie są zaśniedziałe). On jest pod akumulatorem. Może komputer nie widzi temp. akumulatora i dlatego dla bezpieczeństwa zmniejszył ładowanie Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć,
Auto jest teraz u mechanika i nie mogę zajrzeć do niego. Wypytuję na forum żeby coś mu też zasugerować. To co piszesz brzmi bardzo prawdopodobnie. Czy jesteś pewien, że w tym modelu/roczniku jest ten czujnik ? Czy ten czujnik jest oddzielnie i nie jest częścią PCM ? Jeśli jest to najpewniej pod podstawką aku bo przy samym aku nic nie ma?
Dzięki
M
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 10:52    Temat postu: aku Odpowiedz z cytatem

Jeśli pamięć mnie nie myli to w podstawie aku. Jest podłączany od spodu i może kostka się wysunęła. Kolory kabli od tego czujnika : ciemno niebiesko-zółty i ciemno niebiesko-zielony
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I zaczęły się schody. Okazało się że w aucie nie ma czujnika tempertury aku ( a według literatury powinien być). W podstawce nie ma zadnego otworu a po jej wyjęciu nie ma tam żadnych przewodów. Czyżby poprzedni właściciel to wyrzucił ? Regulator napięcia jest w PCM który został wyciągnięty i ma powędrować do elektronika. Co może jeszcze sterować regulatorem napięcia ? Czy jest jakiś czujnik od temp. otoczenia ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 9:42    Temat postu: czujnik Odpowiedz z cytatem

Innego czujnika nie ma, który ma wpływ na ładowanie Confused

Dziwne, że nie ma tego czujnika bo na schematach pokazuje, że jest (może były różne wersje Confused )

Moim zdaniem trzeba podłączyć komputer i zobaczyć czy coś ciekawego pokaże...

A sprawdzałeś ładowanie pod obciążeniem ?? Jak włączysz wszystkie światła, nawiewy, ogrzewania szyb itd. Napięcie spada i zaczyna się podnosić ??

Może nowy akumulator jest w 100% naładowany i komputer ładuje go w minimalnym stopniu...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest 13.6 V a po włączeniu odbiorników 13.5 V . Sprawdzone też było na innym aku i wszystko tak samo. Komputer nic nie pokazuje teraz. Były jakies kody ale chwilowe i teraz nie ma nic. Elektronik sprawdza teraz płytkę z PCM i podobno znalazł tranzystor, który miał 0.2 V zamiast 0.5 V.
Pewnie tylko zapłacę jak za zboże a i tak nic nie pomoże... Sad [/list]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 19:07    Temat postu: Re: kod temp. Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Jak pojawił się kod temp. czujnika akumulatora to od niego musisz zacząć (sprawdź czy jest dobrze podpięty i czy styki nie są zaśniedziałe). On jest pod akumulatorem. Może komputer nie widzi temp. akumulatora i dlatego dla bezpieczeństwa zmniejszył ładowanie Confused

ja tez nie mam tego czujnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 19:16    Temat postu: aku Odpowiedz z cytatem

To nie kumam dlaczego Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sprawdzałeś napięcie ładowania ze zdjętą klemą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie jak zdrowy aku to i ładować nie ma co u mnie też jest coś koło 13.6 i auto śmiga załóż aku rozładowany to i ładowanie pójdzie do góry Ładowaniem steruje komp silnika nie jakiś odrębny regulator. Według mnie jak auto pali bez kłopotu to bym zostawił bo czasami dłubaniem można diabła narobić.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hetman napisał:
A sprawdzałeś napięcie ładowania ze zdjętą klemą?
PROSZE NIE ROB TEGO NIGDY,BO SPALISZ CALA ELEKTRONIKE!!!! Exclamation Idea Aku jest czescia systemu zasilania pradem.Pelni role kondensatora o b.wielkiej pojemnosci oraz "diody zenera" .Wygladza calkowicie pulsujace niestabilizowane napiecie z alternatora ,tlumi przepiecia oraz ogranicza napiecie w instalacji do wartosci maxymalnego napiecia pracy - to jest nie wiecej niz zazwyczaj 15V.>><< Przy odlaczonym aku przepiecia dochodza do 100V Exclamation Idea Alternator jest przystosowany do zasilania - ale TYLKO wspolnie z Aku - niewazne jest czy aku jest naladowany czy nie,czy trzyma prad czy nie ,ale ZAWSZE musi byc podpiety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2012 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tere fere, zawsze jest wystarczająco dużo odbiorów przy pracującym silniku, żeby taki test nie zaszkodził. Od tego jest właśnie regulator napięcia i to jeden z testów czy działa prawidłowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2012 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

terefere - klania sie calkowita nieznajomosc tematu.Przed takim testem ostrzegaja wszystkie instrukcje obslugi i instrukcje naprawcze.>><A po drugie taki test nic nie da bo napiecie alternatora ma wlasciwa wartosc tylko przy podpietym aku.Zrob sobie taki test z obejrzeniem na oscyloskopie z pamiecia pikow,i zobaczysz jak wielka wartosc szczytowa i jaki ksztalt potrafi osiagac niewyfiltrowane napiecie alternatora przy odbiornikach indukcyjnych,jakimi sa wtryskiwacze. . Idea Ale aby to zrozumiec,trzeba wiedziec wszystko o napieciu i pradzie .Prosty " glupi " amerykanin nie ma o tym pojecia - ale on nie spali instalacji bo zastosuje sie pokornie do uwag fachowcow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Kwi 09, 2012 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hetman nie pograzaj sie swoja "wiedza" Rolling Eyes
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Pon Kwi 16, 2012 14:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobię tak jak mówi Sibi77 będę na razie jeździł i kontrolował aku bo tylko można jeszcze dodatkowo namieszać. Jak w warsztacie wkładali inny aku ładowanie też było na tym samym poziomie i nie wzrastało. Czytałem na forach, że w Jeepach też mają 13.7V i nic nie zmieniają. Problemem może być ten czujnik temp akumulatora , który u mnie został wywalony a jak sprawdzałem po VINie u dealera to powinien być. On decyduje wysyłając sygnał do kompa jakie powinno być ładowanie. Jak dalej będą problemy to trzeba będzie się zastanowić nad zewnętrznym regulatorem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 5:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie przejmuj sie tym wcale. Po prostu nie masz czujnika temperatury aku i komputer usrednil wartosc napiecia ladowania nie pozwalajac na ewentualnie uszkodzenie goracego aku wyzszym pradem ladowania.. Arrow Otoz jak dziala ta regulacja : czym zimniej tym mozna ladowac aku wiekszym pradem. W miare nagrzewania aku musi dostawac zmniejszony prad ladowania. Regulowanie tego pradu odbywa sie za pomoca zmiany napiecia od ok.14.1 - 14.4 na zimnym do ok.13.6 - 13.1 na goracym.Jest to zrobione po to,aby zima przy trudnym starcie szybko uzupelnic rozladowane aku oraz tez po to aby nagrzany aku nie ulegl uszkodzeniu. >>< W obecnej sytuacji przy 13.5V twoj aku po pierwszym starcie na zimno bedzie po prostu doladowany nieco dluzej niz gdybys mial 14.5V.Dlatego zadbaj aby zaraz po pierwszym porannym starcie chociaz przez pare minut nie zalaczac zadnych duzych odbiornikow typu A/C, swiatla , szyba itp.Wlacz tylko to co musisz.Wowczas uzupelnienie aku nastapi troche szybciej. Jesli chcesz zorientowac sie czy aku jest wystarczajaco naladowany - to za godzine po podrozy zmierz na nim napiecie.Powinno byc co najmniej 12.5V.Nastepnie zmierz ponownie za kilka godzin.Nie powinno spasc do mniej niz 12.4 >>><<< Dla ciekawosci : - w samochodach z regulatorem w alternatorze nie ma czujnika temp.aku.Mierzona jest temperatura obudowy alt czujnikiem wmontowanym w regulator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2012 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki MarkSeven za informacje. Wygląda ,że będę miał stałe ładowanie 13.5 V niezależnie od pory roku. Będe się starał zastosować do zaleceń dot. odpalania. Muszę sobie kupić nowy sprawdzony voltomierz żeby monitorować stan akumulatora i zrobić te pomiary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawdem
*
*


Dołączył: Jun 26, 2012
Posty: 24
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon Wrz 03, 2012 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

check wyświetla mi błąd P0517 błąd dotyczy czujnika temperatury akumulatora, a pod akumulatorem i ściągnięciu mocowania na akumulator okazuje się że nie ma tam żadnego czujnika ... o co kaman?
_________________
Dodge Grand Caravan 3.3 V6 2005 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2012 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik w Dodge Caravan 2005 r pojawia się na dwa sposoby w zależności od tego gdzie jest umiejscowiony PCM. Jeśli PCM jest w nadkolu to powinien być czujnik przy akumulatorze (w podstawie) jeśli PCM jest równolegle do akumulatora tzn. , że czujnik jest wbudowany w PCM. Tak mówi literatura a jak praktyka to sam nie wiem do końca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawdem
*
*


Dołączył: Jun 26, 2012
Posty: 24
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2012 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PCM? a co to jest, do czego służy, jak wygląda?
_________________
Dodge Grand Caravan 3.3 V6 2005 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2012 20:42    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Generalnie z tego co mnie wyuczyło forum asu jest to ustrońswo które steruje całym układem napędowym.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Sro Wrz 05, 2012 9:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PCM: Powertrain Control Module taki rodzaj komputera w Dodgu.
http://carcomputerexchange.com/dodge/caravan/2005-05-dodge-caravan-ecm-pcm-engine-control-module/prod_73.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawdem
*
*


Dołączył: Jun 26, 2012
Posty: 24
Skąd: Tychy

PostWysłany: Sro Wrz 05, 2012 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak tyle że ja dalej nie wiem co mam zrobić by się pozbyć tego błędu, oczywiście skasowałem sobie go Kablem diagnostycznym ale zaraz wyświetlił się ponownie
_________________
Dodge Grand Caravan 3.3 V6 2005 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marecki1
*
*


Dołączył: Mar 29, 2012
Posty: 20
Skąd: Piaseczno Dodge Caravan 2005 2.4 LPG Fiat 124 Spider 1979

PostWysłany: Czw Wrz 12, 2013 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Nie przejmuj sie tym wcale. Po prostu nie masz czujnika temperatury aku i komputer usrednil wartosc napiecia ladowania nie pozwalajac na ewentualnie uszkodzenie goracego aku wyzszym pradem ladowania.. Arrow Otoz jak dziala ta regulacja : czym zimniej tym mozna ladowac aku wiekszym pradem. W miare nagrzewania aku musi dostawac zmniejszony prad ladowania. Regulowanie tego pradu odbywa sie za pomoca zmiany napiecia od ok.14.1 - 14.4 na zimnym do ok.13.6 - 13.1 na goracym.Jest to zrobione po to,aby zima przy trudnym starcie szybko uzupelnic rozladowane aku oraz tez po to aby nagrzany aku nie ulegl uszkodzeniu. >>< W obecnej sytuacji przy 13.5V twoj aku po pierwszym starcie na zimno bedzie po prostu doladowany nieco dluzej niz gdybys mial 14.5V.Dlatego zadbaj aby zaraz po pierwszym porannym starcie chociaz przez pare minut nie zalaczac zadnych duzych odbiornikow typu A/C, swiatla , szyba itp.Wlacz tylko to co musisz.Wowczas uzupelnienie aku nastapi troche szybciej. Jesli chcesz zorientowac sie czy aku jest wystarczajaco naladowany - to za godzine po podrozy zmierz na nim napiecie.Powinno byc co najmniej 12.5V.Nastepnie zmierz ponownie za kilka godzin.Nie powinno spasc do mniej niz 12.4 >>><<< Dla ciekawosci : - w samochodach z regulatorem w alternatorze nie ma czujnika temp.aku.Mierzona jest temperatura obudowy alt czujnikiem wmontowanym w regulator.

Jak do tej pory z tym ładowaniem bez zmian i wszystko hula jak należy! Założyłem też te lampki do jazdy w dzień żeby nie używać świateł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group