www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar- nierówna praca silnika
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar- nierówna praca silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 31, 2006 21:56    Temat postu: Windstar- nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem

OD NIEDAWNA W CZSIE JAZDY PRZY NISKICH PRĘTKOŚCIACH (OK 50-60) SILNIK CZASAMI SŁABNIE I LEKKIE DODAWANIE GAZU NIC NIE POMAGA. JAK DODAM WIĘCEJ ZAŁAPIE I CIĄGNIE.
NA POSTOJU PODCZAS DODAWANIA GAZU GDY OBROTY SĄ W ZAKRESIE
1200-1400 SILNIK ZACZYNA NIERÓWNO PRACOWAĆ ALE OBROTY NIE SPADAJĄ. LEKKIE DODANIE GAZU PODNOSI OBROTY DO 1600 A SILNIK DALEJ PRACUJE NIE RÓWNO, JESZCZE MINIMALNIE GAZU I SILNIK WSKAKUJE NA 1800-2000 I PRACUJE IDEALNIE.
W CZASIE TEJ GŁUPIEJ PRACY JAK ZDEJME NOGE Z GAZU OBROTY SPADNĄ I SILNIK IDEALNIE PRACUJE NA WOLNYCH OBROTACH.
MYŚLĘ ZE TO CZYJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY ALBO SILNIK KROKOWY.
mAM ZAMIAR POMYĆ WSZYSTKO PRZY NAJBLIŻSZEJ OKAZJI ALE CHĘTNIE WYSŁUCHAM RAD I SUGESTII.

POZDRAWIAM
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Kwi 01, 2006 2:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wez miernik i sprawdz ile ci pokazuja sondy na wylocie ...

mowisz o benzynce czy o gazie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 01, 2006 10:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Głupieje na gazie i na benzynie.
Jeszcze prośba. Przeszukiwałem forum i to nawet dosyć długo. wiem ze była informacja jak przemierzyć sonde lambda ale jak na złosć nie mogę tego znaleźć. Proszę o dokładna instrukcje jak to wykonać

dziękuję i pozdrawiam
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Kwi 01, 2006 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiec tak .. najprosciej podlaczyc skaner obd ;P wtedy pokaze ci jakie sa wartosci sond. opcja 2ga to wskakujesz na elektroda.pl lub odzywasz sie do mnie na maila i dostajesz schemat ukladu testera .. proste jak drut. opcja naprostrza wymagajaca tylko kanalu i miernika ekeltrycznego to tak:

sonda ma 4 przewody, wg moich szperan po necie 2 biale (grzanie), czarny (sygnal) i szary.. to nie wiem Razz albo gnd albo napiecie podawane.

wpinasz sie w czarny i odnosisz do masy. na dzialajacym poprawnie silniku na jalowych obrotach powiniennes miec skakanie mieszy wartosciami okolo 0,2-0,3V do powiedzmy 1V (potrzebny w miare szybki miernik)

jak napiecie bedzie wisialo .. a znajac zycie jak nierowno pracuje to masz wysoki poziom na ktorejs, co dalej podaje na sterowanie zubazanie mieszanki w tlen, to czeka cie wymiana sondy Razz moze jak razem sie zgadamy to asu da rabat ;P ja juz czekam heheh


jakies pytania to skype dubelt0 albo wal na gg Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Sob Kwi 01, 2006 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt...jesli mozna to przyslij mi schemat testera...dzieki
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Kwi 01, 2006 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eh .. zapraszam na bardzo przydatne forum posiadaczy samochodow z wiecej niz 1 stopniem szybkosci pracy wycieraczek ;P
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=446688&highlight=sonda+tester&sid=9bcc749cb231517b4bf9ec3a429682ad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MAF SENSOR - co to za ustrojstwo i do czego służy?
Gdzie ten diabeł znajdyje się w Winstarze.
Problemy z nierówną pracą silnika mam nadal, tak jak to opisałem wyżej.
Po rozmowie z włąścicielem warsztatu z Bielska dostałem informacje że ta przypadłosć jest znana mu i mogą to powodować 3 elementy
-moduł zapłonu
-MAP sensor
- i właśnie MAF sensor, niestety nie dopytałem gdzie go szukac.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 16:22    Temat postu: MAF Odpowiedz z cytatem

MAF inaczej przeplywomierz. Jest przykrecony na dwa torksy w uklad dolotowy powietrza pomiedzy obudowa filtra powietrza a kolektorem. Dochodzi do niego kilka przewodow. Tak jest w roczniku 95. Od 96 w gore jest podobnie ale inaczej wyglada.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie w winim.. tez mam bardzo delikatnie wyczówalne nierówna prace silnika na wolnych obrorach...ale naprawde trzeba troszke poobserwowac zeby to odczuc ...czy to cos jak u kolegi...wk....czy to normalne w silnikach tej pojemnosci
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hłe hłe -to się myliłem. Myślałem ze MAP sensor to przepływomież właśnie. A skoro nie to czy MAP to tzw silnik krokowy??

zbir46 - silnik V6 MUSI tykać równiej niż szwajcarski zegarek. Ot wszystko. Ajeżeli jest inaczej trzeba zlokalizować i usunać usterke.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany


Ostatnio zmieniony przez wk dnia Czw Kwi 06, 2006 21:06, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chcialo by sie ...lylko co trzeb sprawdzic...to co u ciebie'..
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi na wolnych pracuje równiuśko, i powyżej 1800. Tylko w przedziale 1200-1800 coś sie przycina. Miałem w sobote jechać na komp. Ale pomyślałem sobie ze wyciągne przepływomierz i silnik krokowy i przyjże sie wszystkiemu. poczyszcze posprawdzam połączenia elektryczne, podcisnienia i co mi tam w oko wpadnie a potem sie zobaczy.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 0:18    Temat postu: MAP Odpowiedz z cytatem

wk napisał:
Hłe hłe -to się myliłem. Myślałem ze MAP sensor to przepływomież właśnie. A skoro nie to czy MAP to tzw silnik krokowy??

zbir46 - silnik V6 MUSI tykać równiej niż szwajcarski zegarek. Ot wszystko. Ajeżeli jest inaczej trzeba zlokalizować i usunać usterke.


MAP SENSOR mierzy cienienie w kolekorze ssacym i zamienia go na sygnal elektryczny. Natomiast MAF mierzy ilosc powietrza jakie dolatuje do silnika ( gramy na sekunde )

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 7:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DZIEKUJE.
Tak sobie pomyślałem że przydał by się dział "SŁOWNICZEK" ,
w którym te i inne pojęcia były by obszernie wyjaśnione. Bo czasami bardziej wydaje nam się ze wiemy niż naprawde wiemy
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

asu ...a u mnie na wolnych ma ,,naprawde leciutka,,czkawke to co to moze byc....
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group