www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 3.4 pali ZA DUZO.....??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 3.4 pali ZA DUZO.....??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 9:44    Temat postu: PTS 3.4 pali ZA DUZO.....?? Odpowiedz z cytatem

Czesc,

Problem z gatunku niesmiertelnych...
KME Diego, redukt. Silver(nowy), kalibracja OK-fuel trim 0% (chwilowy i dlugi)
Przed wymiana usterkowego(P1416) EGR palil 17,5L gazu po Wawie(w korkach),
teraz wymienilem na uzywany-chyba sprawny bo nie ma bledu
ale spalanie 20L - bez deptania w pedał..Sad
niby logiczne ale wg. mnie to tak ze 2 L za duzo?

-czy klima moze sie zablokowac włączona ?

ile gazu (bez sciemy PLS!) pali Wam 3.4L (Montana, Venture) po miescie ?

pozdr
zz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój to niemal to sama co Venture, Montana i pali 13-w lecie, 15- zimą.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 10:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
Mój to niemal to sama co Venture, Montana i pali 13-w lecie, 15- zimą.


to chyba benzyny, jesli gazu to by znaczylo ,ze 9L w lecie a w to moge uwierzyc tylko na trasie. Albo jest mocno zubozona mieszanka
i za chwile robimy gniazda zaworów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zyzo nie podniecaj sie zbytnio podawanymi przez spoleczeństwo wynikami bo na to wplyw ma zbyt wiele czynnikow by dalo sie jednoznacznie okreslic czy pali malo czy duzo! inne warunki sa w MIESCIE warszawa o godz.9 a inne w MIESCIE ladek zdroj o godz. 11.30! a to miasto i to drugie tez na prawach miejskich Smile nie sugeruj sie tez wskazaniami komputera...Ja wiem ze jadac na wakacje Visionem zapakowanym 4 osobami i bagazem spalil mi w ciagu trasy (non stop na klimie) 10,2, reno 19 mojego brata jadaca tym samym tempem, stojaca w tych samych korkach/temperaturach i zapakowana troche mniej spalila 9 tego samego paliwa i to jest mniej wiecej porownanie....a jezdzac na codzien chryslerem widze spalanie ok.14,5 przy czym te same trasy w tych samych godzinach jadac renowka spalam ok.10,5.
PS. jest stronka fueleconomy.com i tam sa dlugodystansowe wyniki i wg moich obserwacji tam tak mniej wiecej statystyka sie pokrywa z rzeczywistoscia Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak, oczywiscie-zgadzam sie.
Widze jednak ,ze na baku GAZU przejezdzam znaczaco mniej km niz poprzednio i moze wykombinuje dlaczego..
A po fueleconomy.com tez widze (17 mpg= ca.14 L/100km miasto),
ze cos wyraznie nie gra bo 14 Pb => 17-18 Lpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdaje sobie z tego sprawę, że zubożona mieszanka źle wpływa na gniazda zaworowe, dlatego raz na kwartał sprawdzam go na analizatorze spalin.
A poza tym, staram się łagodnie operować pedałem "gazu".
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i sposob instalacji,starannosc i doswiadczenie maja duze znaczenie. ja mam podobno niemarkowa instalacje dt gassytem za to dobrze zalozona i 3 lata,40 tys km dzial bez problemow. pali tak z 14 lpg w miescie 10 na trasie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarku ja mam w ponczku markowa (VSI Prinsa z wtryskami Keihina wartymi polowe ponczka:-)i tez dobrze chyba zalozona i pali tez podobnie jak twoj => sama marka instalki nie gra roli Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o tym pisze wlasnie.
hehe ,a moja biedna instalka kosztowala tyle co 2/3 pontona:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...pochwalilista sie....i co?
dalej mi pali 20L lpg.
Ma ktos moze KME Diego na 3.4L ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tez mam PTS '96 3.4 -dośc unikalny model.
Gaz DT System (od Luky'ego) niespecjalnie "tuningowany": ostatnio ustawiany i przegladany ok roku temu.
Typowe spalanie LPG to 16 - 16,5 ltr (Pb jak pamiętam ok 12ltr), w Warszawie i okolicach. I dałbym głowę że nie widze jakiejś zasadniczej różnicy trasa/miasto. U mnie max w czystej trasie to ok 14ltr
Nie wiem jak chłopaki schodzą do 10l LPG nawet w trasie, mi to sie nigdy nie udało, moze to wina starej lambdy, może zaślepionego EGRu... nie wiem.
_________________
Pontiac Transsport 3.4 '96 DT Gas by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zaslepienie egr przy instalacji gazowej moze byc niebezpieczne.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Sob Kwi 24, 2010 7:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm... poczekaj, a własciwie to dlaczego?
Brak recyrkulacji spalin nie powinien wywierac jakiegoś szczególnego wpływu, tak mi sie wydaje przynajmniej.

I miałbym jeszcze pytanko do esdarka: moze wiesz co to moze być; przyciskam gaz lekko, puszczam, a on dalej przez moment trzyma obroty, tak jakby gaz sie nie cofnał... linka nie jest zatarta. Lambda? lewego powietrza razej nie bierze, nic oczywiście nie strzela, nie kicha, wszystko ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 24, 2010 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie tez mozna wyczuc taka "bezwladnosc" przepustnicy na gazie. jest ona jednak tak minimalna,ze trza cchiec ja zauwazyc. sadze,ze jest to spowodowane wolna praca kompa od gazu,ktory moze po chwili dopiero reaguje na dane z czujnkow. niestety to tylko moja hipoteza. jak jest naprawde to moze luky wie. mnie to jednakze w niczym nie p rzeszkadza poza tym,ze wiem ze tak jest:)
co do egr. jego zadaniem m.innymi...a moze nawet i glownie jest dostarczanie w okreslonych warunkach spalin do ukladu dolotowego celem zmniejszenia temperatury spalania. jak wiadomo na gazie ta temperatura jest wyzsza(stad popalone uszczelki,denka tlokow itp) wiec lepiej zeby byl sprawny. uwazam,ze sens zaslepienia jest tylko wtedy,kiedy uszkodzi nam sie zawor ,a nie mamy innego na wymiane.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Kwi 24, 2010 15:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>a on dalej przez moment trzyma obroty, tak jakby gaz sie nie cofna³.

a moze masz zbyt "ciasno" ustawione ciegno od tempomatu i ono ci "dodaje" gazu? jest tam regulacja, sprobuj popuscic o jedno "oczko" na trzpieniu i zobacz czy sie poprawi.

>a moze nawet i glownie jest dostarczanie w okreslonych warunkach >spalin do ukladu dolotowego celem zmniejszenia temperatury spalania

nie temperatury a predkosci spalania celem ograniczenia NOx.

>jak wiadomo na gazie ta temperatura jest wyzsza

jest wyzsza ale nie na tyle zeby samo z siebie palilo uszczelki i topilo tloki! uszczelki padaja bo w starych instalkach ludzie zbyt mocno zakrecali gaz celem redukcji spalania , a jak wiadomo uboga mieszanka=>wyzsza temperatura i stad problemy...na LPG bezpiecznie mozna zejsc z lambda do wartosci 1,15 (czyli bardzo ubogo i straty w zywotnosci nie bedzie..ale jak wiadomo niektorzy to by chcieli za darmo jezdzic...)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 24, 2010 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obnizajac temperature spalania na dobrze ustawionej instalce obnizy tez na ustawionej zle.
znam osobiscie przypadek wypalenia tloka przy dobrej, sekwencyjnej instalce. wiem-cos musialo byc nie tak. niemniej sie wydarzylo.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Sob Kwi 24, 2010 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcyś -> Niemożliwe gdyz bo ponieważ ten tego nooo... linka tempomatu jest już urwana Wink

esdarek -> no aż musze poczytać, ale też cos mi świta że EGR to raczej dla obnizenia NOx. A paradoksalnie - czasem dla podniesienia temperatury powietrza - przy pracy zimnego silnika wydech jest jedynym źródłem ciepłego powietrza skierowywanego przez zawóg EGR do kolektora ssącego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 24, 2010 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chodzi o cieplo spallin tylko temperature spalania mieszanki z udzialem spalin Smile
masz racje- warto poczytac!!!

"System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:

-przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
-obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
-utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie"

reszta tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group