www.asu.pl :: Zobacz temat - wymiana cylinderka ham. Voyager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana cylinderka ham. Voyager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pon Paź 13, 2008 11:51    Temat postu: wymiana cylinderka ham. Voyager Odpowiedz z cytatem

Witam
W Sobotę wziąłem się za wymianę szczęk w moim autku i no cóż jeden z cylinderków cieknie mało bo mało ale zawsze to coś, więc trzeba wymienić.
Chciałem się dowiedzieć czy jest możliwość takiej wymiany aby nie trzeba było odpowietrzać całego układu hamulcowego.
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Paź 13, 2008 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli ci nie braknie plynu w ukladzie to niby czemu bys mial caly uklad odpowietrzac?
przed demontazem cylinderka popusc miedziana/stalowa rurke idaca do cylinderka i dopiero odkrec sam cylinderek i sprawnie podmien z nowym. odpowietrz to kolo i tyle.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Paź 15, 2008 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

przed demontazem cylinderka popusc miedziana/stalowa rurke idaca do cylinderka i dopiero odkrec sam cylinderek i sprawnie podmien z nowym. odpowietrz to kolo i tyle.


Dobrze to ujołeś Razz ,tylko z tą rurką ostrożnie bo przy roczniku 96 może się ukręcić przy odkrecaniu,a wtedy zaczynają sie schody Sad
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Czw Paź 16, 2008 6:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj wiem ze trzeba uważać z ta rurką przy odkręcaniu juz takie przypadki miałem w reno w cieniasie w audi ale to była robótka na gorąco i na szybko tutaj się juz przegotowałem dużo wcześniej tydzień temu popsikałem środkiem penetrującym delikatnie popukałem i zostawiłem tagrze na sobotę podejrzewam ze nie będzie kłopotów
Pozdrawiam
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pon Paź 20, 2008 9:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
No i po wymianie było pięknie a jest klapa.
Wymieniłem cylinderek tak jak sugerowaliście szybka przekładka płynu za wiele nie uciekło wymieniłem szczęki hamulcowe wszystko pięknie poczyszczone, bęben założony i odpowietrzanie. Dolałem płynu hamulcowego do zbiorniczka aby przypadkiem nic nie uciekło i wężyk na odpowietrzeni, pompowanie pedałem hamulca pedał twardy odkręcenie odpowietrznika pedał do podłogi powietrze w wężyku i zakręcenie odpowietrznika i znowu pompowanie hamulcem i tak trzy razy za czwarty pojawił się płyn z pęcherzykami powietrza jeszcze dwa razy pompowanie i płyn baz powietrza czyli wszystko ok. Sprawdzenie czy nie ma wycieków czy wszystko pracuje prawidłowo założenie koła odpalenie silnika test hamulca i klapa :smt087 pedał idzie do podłogi po kilka krotnym naciśnięciu troszkę złapał ale i tak hamowania praktycznie nie ma. hamulec ręczny nie istnieje.
Przed wymianą cylinderka byłem u mechanika aby się upewnić jaki mam zalany płyn hamulcowy obaj stwierdziliśmy że jest to dot 4 (kolortaki ) ale po odkręceniu odpowietrznika i odpowietrzaniu pojawił się (kolortaki ) czyli płyn R3. Czyli ktoś wcześniej musiał dolać do stanu nie sprawdzając jaki jest płyn Dot 3 a ja po prostu dolałem to co widziałem że jest.
Czy taką zmiana płynów od razu by skutkowała zanikiem hamulca?
Czy po wymianie szczęk hamulcowych dokonuje się regulacji wewnątrz bębna mechanizmem samoregulującym.
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Paź 20, 2008 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po pierwsze to kolorem plynu sie nie sugeruj! to tylko marketing i wzgledy wizualne! na 99,9999% masz zalany Dot3/4 tak ze do dolewek uzywaj ktoregos z tych i bedzie dobrze! sa one ze soba mieszalne tak ze problemu nie bedzie! nawet jakbys mial R3(w co watpie bo R3 to chyba lata swietnosci mial chyba w latach 80 Smile ale i on tez jest mieszalny z DOT3/4 Smile
co do reszty to praktycznie po kazdym zdjeciu bebnow nalezy przeprowadzic regulacje szczek - w przeciwnym razie nie bedziesz mial wogole hamulcow lub pojawia sie po kilkukrotnym nacisnieniu - czyli po podpompowaniu. moja rada taka :
- popusc linki recznego do 0
- podnies tyl
- sciag bebnen i sprawdz czy nie ma rantu - jesli ma to albo go zeszlifuj albo przetocz albo kup nowe bebny
- najpewniej masz srube w mechanizmie rozpierakowym szczeki wiec rozkrec o kilka obrotow mechanizm i naloz beben, beben ma wejsc lekko a przy obrocie ma byc DELIKATNIE czuc ze szczeki dotykaja bebna - tylko ze jak tego nigdy nie robiles to moze byc problem z tym DELIKATNIE ;/ no w kazdym razie ma byc slychac tylko delikatny szum szczek bez wyczuwalnych oporow krecenia. jesli dojdziesz do tego etapu to wez 2kg mlotek i dosc energicznie ale z czuciem popukaj po obwodzie bebna - te uderzenia po to zeby szczeki ulozyly sie centralnie wzgledem bebna! jesli sie uloza to znow pojawi sie luz i trzeba bedzie jeszcze obrot lub dwa podkrecic, znow mlotkiem popukaj. jesli juz dojdziesz to etapu ze bedzie ok to zakrec kolo i wez sie za druga strone
- na SAMYM koncu regulacja recznego
MUSI DZIALAC!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group