www.asu.pl :: Zobacz temat - Poduszki mocowania silnika i skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poduszki mocowania silnika i skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
toluenik
*
*


Dołączył: Nov 25, 2006
Posty: 80
Skąd: Poniec

PostWysłany: Pią Lis 23, 2007 22:42    Temat postu: Poduszki mocowania silnika i skrzyni Odpowiedz z cytatem

Witam;
Zastanawiam się dlaczego "Łapy" do mocowania silnika (poduszki),mają jeden z otworów elipsowaty (fasolka)-????
W fabryce nie zrobili tego bezcelowo,taki otwór elipsowaty,przeważnie służy do jakiejś regulacji,,,,
Są one,zarówno w łapie mocującej silnik od strony rozrządu,jak i w łapie,która mocuje od frontu wozu silnik i skrzynię wspólnie.Czy Ktoś z Was zastanawiał się nad tym mocowaniem i wie,jak to właściwie ma być poskręcane-???? Czy jest to pozycja "dowolna",lecz wg. moich domniemywań-raczej NIE.
A jeśli nie-to jaka powinna być właściwa-???
Będę rad,gdy dostanę na ten temat odpowiedż.
Pozdrawiam i czekam na sugestie,,,
Darek N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sob Lis 24, 2007 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewnie tylko po to by latwiej bylo zmienic i wcelowac no i moze troche regulacji...wymienialem w swoim i to duzo ulatwilo wkoncu ten silnik to grzmot jak cholera

a i jeszcze jedno
jakie masz auto????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toluenik
*
*


Dołączył: Nov 25, 2006
Posty: 80
Skąd: Poniec

PostWysłany: Sob Lis 24, 2007 19:16    Temat postu: Poduszki mocowania silnika i skrzyni Odpowiedz z cytatem

Witam-@
Moje auto,to Plymouth Voyager z 91';
Może i masz rację z tym łatwieszym montażem silnika i reszty,lecz sądzę,że i jeszcze do czegoś innego ta regulacja służy.Rozważmy sprawę ustawienia samego silnika:
-na chłopski rozum powinien niby być w poziomie,a zarazem w jednej linii,tj. "współosiowo" ze skrzynią,,,,,lecz jeśli przednia poduszka /łapa/ ustawiona zostanie trochę pod jakimś kątem,to i skrzynia podejdzie trochę w górę lub trochę w dół,,,,a co to zmieni w całym układzie (zespołu silnika i skrzyni)---półośki będą (wg. mnie) też ustawione pod pewnym kątem i być może,taki kąt-nie właściwy do poprawnego,,,,wpłynie na szybsze zużywanie się przegubów na półosiach,czyż nie może tak być-???
To tylko moje sugestie,domysły,lecz sądzę,że przeguby "wolą" pracować w linii prostej ( w poziomie),niż pod jakimś kątem;
Tak ja myślę,lecz mogę być w błędzie,bo się na tym nie znam i dlatego na tymże Forum poruszyłem ten temat.Dzięki za Wasze uwagi,pozdrawiam i czekam na dalsze fachowe porady.
Miłęgo weekendu---Darek N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Nie Lis 25, 2007 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poloski nigdy nie pracuja w poziomie na naszych drogach Smile
sa dziuru
masz zawieszenie wkoncu i raz kolo idzie w dol raz w gore i tak w kolko po to sa wlasnie przeguby ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toluenik
*
*


Dołączył: Nov 25, 2006
Posty: 80
Skąd: Poniec

PostWysłany: Nie Lis 25, 2007 19:51    Temat postu: Poduszki mocowania silnika i skrzyni Odpowiedz z cytatem

Witam"
Zgoda,masz rację,ale gdy założymy,że pojazd będzie jechał po najrówniejszej drodze (płaszczyżnie),to gdy silnik i skrzynia,będą już w takim "nie właściwym" położeniu umocowane,to półosie też będą "zawsze" pracować pod kątem a zarazem obciążeniem,,,,zgadzam się w 100%,że polskie drogi,mają okropne dziury,lecz dziura dla natężonej pracy półosi trwa chwilę,,,więcej koła jadą mimo wszystko po "równym";
Pewnie,takie rozważania można prowadzić na zasadzie "Pogromców Mitów",czy to prawda,czy fałsz,,,ale jednak konstruktorzy w zakładach Chrysler'a,chyba na darmo nie obliczali,a fabryka nie mozoliła się z tłoczeniem owalnych otworów w stalowych łapach zawieszenia,,,,,tak mnie się przynajmniej wydaje.
Dzięki za odpis,pozdrawiam i może jeszcze Ktoś "Coś" na ten temat napiszę,,,,,"""
Miłego Dnia---Darek N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toluenik
*
*


Dołączył: Nov 25, 2006
Posty: 80
Skąd: Poniec

PostWysłany: Pon Lis 26, 2007 5:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam;
A oto wypowiedż "kogoś" z innego Forum na ten sam temat,cyt.:

--------------------------------------------------------------------------------

kup nowa w aso cenna nie wiele sie różni od zamienika a zupełnie co innego i ważne jest żeby ja odpowiednio zamocować i wypośrodkować tam są fasolki do regulacji
tak żeby silnik leżał swobodnie i poduszka byla nie napięta bo inaczej zaraz będzie po niej - temat już przerabiałem ale w 3,3 choć pewnie rozwiazanie jest takie samo
_________________
Chrysler Town&Country 3,3
VW Golf 2 GTI
SC Van
-------------------------------------------------------------------------
Co teraz o tym sądzicie-???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 26, 2007 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak juz napisano: przeguby zawsze ale to zawsze pracuja pod katem. obciazenie auta(waga kierowcy,ilosc psazerow,ilosc paliwa,jakies bambete w bagazniku itp)powoduje,ze zmienia sie ta geometria. ja znajac budowe przegubu jestem sklonny twierdzic,ze on woli pracowac pod innym katem niz dokladnie prosty. wymyslmy tai eksperyment. pomiedzy skrzynie a wlasciwy przegub wstawiamy przegoub testowy i czym tam go unieruchamiamy aby nie pracowal pod katami tylko przenosil moment na kola. zaloze sie,ze padnie pierwszy.przeguby pracujeac zuzywaja sobie bieznie w miare regularnie w roznych miejscach a kulki w nich obracaja sie. tem stojacy w miejscu wybylby bieznie kulkami ktore pracowalyby w jednym punkcie. zapomijmy wiec o polozeniu silnika i przejdzmy do innych problemow:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
toluenik
*
*


Dołączył: Nov 25, 2006
Posty: 80
Skąd: Poniec

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam;
Słuszne rozumowanie-!!!
Lecz,jak już wcześniej pisałem,inżynierowie z firmy Chrysler chyba nie na darmo "wymyślili" i opracowali owalne otwory w tych łapach mocowania silnika i skrzyni także-????
Łatwiej chyba wywiercic /wytłoczyc/ na prasie otwór okrągły,niż owalny-???,więc wg. moich domniemywań,,,na "coś" On służy-!
Ale jeśli tego MY wspólnie nie wiemy,,,trzeba sprawdzic tę czynnoś w praktyce;-tylko,aby nie było "za póżno"-?
Pozdrawiam,,,miłego weekendu,,,,Darek N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group