www.asu.pl :: Zobacz temat - Światła -ciekawe doświadczenie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Światła -ciekawe doświadczenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 23, 2005 23:31    Temat postu: Światła -ciekawe doświadczenie Odpowiedz z cytatem

W związku z tym że dzisiejsza sobotę poświeciłem na obsługę mojego Windstara przypomniał mi się pewien patent który zastosowałem kiedyś w maluchu z prądnicą bo w tych pojazdach światła były kiepścitke.
Odpaliłem auto zdjąłem wtyczkę z jednego reflektora i grubym kablem połączyłem żarówkę z masą i "+" z akumulatora.
Żarówka rozjaśniała białym światłem tak że w dzień dało się zauważyć znaczną różnice. Myślę ze nie przesadzę jak powiem że świeciła do 30% jaśniej Exclamation
Wniosek z tego że na oryginalnej instalacji na stosunkowo cienkich przewodach następuje spadek napięcia.
Mam zamiar więc powtórzyć ten stary patent i poprzez przekaźniki pociągnąć nową/dodatkowa instalację.
Zastanawiam się jednak jak to zrobić. Najprościej oryginalną instalacje zastosować jako sterowanie przekaźnika a główny obwód pociągnąć grubym kablem.
Nie wiem jednak jak to wykonać mając na uwadze "światła dzienne" bo one zasilane są jakoś inaczej.
Jarecek może Ty jako nasz guru od prądu coś nam zaproponujesz
Szukamy różnych sposobów na poprawę naszych świateł a to maże być super prostym rozwiązaniem

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Wto Kwi 26, 2005 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

faktyczne - za... bisty patent
właśnie to sprawdziłem - włączyłem światła i dodatkowo przyłożyłem napięcie bezpośrednio z akumulatora przewodem 4mm2 - w momencie dotknięcia do plusa światła świecą wiele jaśniej - nie chciało mi się odpalać auta , ale myślę że gdy alternator będzie ładował różnica w świeceniu będzie jeszcze bardziej widoczna

jutro kupuję przekaźniki , przewód o odpowiednim przekroju i biorę się do roboty

pozdro dla wszystkich
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 4:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie boicie się że świecąc jaśniej wytwarzają więcej ciepła i popękają szkła? Rolling Eyes
U mnie poprzedni właścieciel założył żarówki 90/130W i mam popękane szkła. Twisted Evil

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 7:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wojtek - nie wydaje mi się aby żarówki 55/60W nawet po zasileniu ich przewodem o zwiększonym przekroju miały wydalać tyle ciepła żeby popękały klosze reflektorów - 90/130 to rzeczywiscie może być szkodliwe

jednak muszę się z tym liczyć , ale chcąc mieć lepsze światła - zaryzykuję - w razie czego porobię "otwory wentylacyjne" hi,hi.... Razz

pozdro
Marek
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 7:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja sądzę że powinny wytrzymać.
-1- dopiero teraz żarówka daje pełną moc i pewnie dla takiego obciążenia robiono testy
-2-pozatym aby wytrzymała standardowe obcążenie musi wytrzymywać znaczne większe.
No ale wszystko przed nami

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 8:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wiec nie bardzo rozumie jak sa rozwiązane u was swiatla ale ogólnie to nie ma problemu żeby to wykonac wystarczy pozakladac na kazda halogenowa zarówkę przekaznik i jako sterowanie wziasc orginalny przewód który byl do niej wpiety ale na litos nie zapomnijcie o bezpiecznikach na tym grubym kablu plusowym bo widzialem kilka autek gdzie sie takowy grubasek przytarl i zwarl do masy nie ciekawy widok zwazywszy na moc akumulatora czyli tak do przekaznika podlaczamy do jednej strony cewki minus do drugiej sterowanie orginalnym przewodem do zarówek na stale dajemy wzmocniona mase po czym do styku przelaczajacego przekaznika podlaczamy pluz z akumulatora poprzez przekaznik maksymalnie 25 A dotyczy przewodu 2,5 kwadrat no i z dugiego styku wyprowadzamy przewód do zarówki no i po sprawie pamietajcie aby te bezpieczniki byly jak najblizej akumulatora a tak na marginesie to czy nie lepiej wsadzic XENONY same zarówki i przetwornice i zrezygnowac wtedy z swiatel dlugich przecierz kazdy ma jakies halogeny a przy xenonie kazda zarówka i przerobka wymieka a w tej chwili sa odpowiednie przejsciowki zeby bezinwazyjne zamontowac xenon do kazdego typu zarówek sa przejsciowki ja pewnie lada dzien zabiore sie za to na gieldzie dostalem orginalne HELLA za 500zł komplet Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK wrzuc jak kupisz te ksenonki symbole tych swiatełek moze i ja bym sobie dorobił.
Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moich reflektorach odbłyśnik jest matowo szary a w 20% wręcz czrny.
Właśnie znalazłem fachowca (to się jeszcze okaże jaki fachowiec) ale za 60-70 złoty robi regeneracje lustra przez próżniowe napylenie aluminium. Czas 1 dzień.
Wieć jak tylko czas pozwoli to mu je oddam.
Polecił mi go facet który jeżdzi na TIRach Podobno gość robi to dobrze i warto wyłożyć te półtora stówki.
Chętnym podaje telefon 032/2824004 -Bytom.
Zresztą pewnie znajdziecie ttkie warsztaty w swojej okolicy.
Jak wpisałem do wyszukiwarki "regeneracja reflektorów" to wywaliło trochę warsztatów.

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Cze 30, 2006 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam Smile
dawno mnie tu już nie było Embarassed
mam do was pytanie czy żarówka HB5/9007 100/80W nie zaszkodzi reflektorom( czy nie popekają itp.) czy lepiej kupic takie same tylko że 60/55 W
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lip 01, 2006 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lepiej nie kombinowac,tym bardziej ze chyba masz klosze plastikowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 01, 2006 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no sa plastikowe Sad a mozna jezdzic tak wogole z tymi zarowkami ala XENON
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Lip 05, 2006 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jasne ze mozna, o ile ich moc nie przekracza dopuszczalnej, czyli 55W, tyle ze te tanie podróbki swieca nie zaciekawie, w nocy slabo na nich widac i ich trwalosc jest zalosna, jak wytrzyma miesiac to bedzie sukces, chyba ze ktos malo jezdzi. Ja sprawdzilem kilka firm produkujace takie atrakcje i jedyne ktore dlugo swiecily to byly jakies HID ale nie Ultra White tylko Rainbow Color czy cos takiego, ze z bliska wydawaly sie mienic pomarancza i zielenia, a z daleka niebieskie, eksperymenty robilem na firmowym Fiacie Punto z soczewkowymi reflektorami a tam to niezle wygladalo, tylko ta trwalosc, no i lepsze doswietlanie drogi gdyby bylo to spoko, nie probowalem jeszcze philipsow bluevision itp...ale niedlugo juz do swojego chryslera zapakuje:)
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Lip 05, 2006 9:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy wiecie dlaczego podlaczenie bezposrednio do aku daje taki efekt? bo ja wiem.

wezcie sobie mierniczek zapnijcie na przewody swiecacej zarowki w windstarze (nie wiem czy w innych zadziala) i zdziwicie sie ze jest 12V rowno ze skokami rzedu 0,1V .... a to przez to ze jest sprytny ukladzik stabilizacji napiecia ktory zwieksza zywotnosc zarowek .. bo normalnie jakby nie patrzyc w czasie jazdy jest kolo 14V-15V z ladowania .. zatem te kilka procent daje efetkt zwiekszonego swiecenia .. Neutral

ja albo bede przerabial na soczewkowe xenony (tu jarecka wogole nie rozumiem z teoria montowania palnikow do zwyklych kloszy) lub zmienial zarowki na philipsa GT150 .. na allegraku w nocy sprawdzalem i byly po niecale 50zl...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 05, 2006 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEŻELI MÓWISZ ŻE JEST STABILIZACJA NAPIECIA TO POZOSTAJE MI TYLKO W TO WIERZYC.
NATOMIAST 2 SPRAWA TO ORYGINALNE PRZEWODY DOPROWADZAJĄCE NAPIECIE. OCZYWIŚCIE NIE JESTEM ELEKTRYKIEM I MAM MIERNE POJĘCIE O TYM ALE Z PRAKTYKI WYDAJE MI SIĘ ZE POCIĄGNIETE SĄ ZBYT CIEŃKIM PRZEWODEM, CO DAJE MIMO WSZYSTKO SPORE OPORY I STRATY NAPIECIA/NATĘZENIA. (MOŻE KTOŚ PODRZUCI WZÓE NA OBICZANIE PRZEKROJU POWIERZCJNI)
POMIJAJĄC PRĄD ŁADOWANIA NAWET NA WYŁONCZONYM SILNIKU GDY W PEŁNI AKUMULATOR MA ~~12,8 V ZROBIENIE BAJPASU GRUBYM PRZEWODEM DAJE EFEKT JAŚNIEJSZEGO ŚWIECENIA. PONAD TO ŻARÓWKA MUSI WYTRZYMAĆ NAPIECIE RZEDU 14 V I JEŻELI NAWET SKRÓCĘ JEJ ŻYWOTNOŚC TO ZAAWZE COŚ ZA COŚ. A JEST TO PROSTY I TAŃI SPOSÓB POPRAWIENIA OŚWIETLENIA
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Lip 05, 2006 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stabilizacja jest .. bede na dniach czyscil i uszczelnial ten ukladzik to wrzuce jeszcze raz
(gdzies powinny byc foty w galerii - kostka aluminiowa gesto zeberkowana, w tym pcb niebieski laminat)

no aku na postoju daje te niecale 13V .. tutaj problemem moga byc przewody .. na moje oko to jest gora 0,5^2 tylko trzeba przeliczyc na imperial'a Wink


wiesz cos za cos .. albo przerabiasz instalacje wlasnorecznie i robisz do tego dobra dokumentacje na planach starej instalki .. albo robisz jak pan kaziu kabelkami co po lepszej imprezie i resecie nie wiadomo do czego szly Neutral a ciezko niestety jest dostac sensowne okablowanie w tym kraju (wielokolorowe zyly z paskami)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group