www.asu.pl :: Zobacz temat - WYMIANA CZUJNIKA VSS WINDSTAR
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WYMIANA CZUJNIKA VSS WINDSTAR

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 19:53    Temat postu: WYMIANA CZUJNIKA VSS WINDSTAR Odpowiedz z cytatem

Witam
Przymierzam się do wymiany czujnika prędkości w windstarze 95r.
Może ktoś z szanownych kolegów ma jakieś doświadczenie i podpowie tak żebym nie stracił przy tej wymianie paru dni.
Ze wstępnych oględzin na kanale ciemno to widzę Sad , dostęp praktycznie nie istnieje , chyba trzeba będzie pół auta rozebrać Evil or Very Mad
Wszelkie sugestie mile widziane Question
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie jestem w trakcie naprawy skrzyni, zresztą już mi nawet wcześniej pomogłeś w jej złożeniu Smile . Podaj adres mailowy to podeślę kilka zdjęć wyjętej skrzyni z widokiem jak jest zamontowany (nie potrafię dodawać zdjęć do tekstów na forum Sad ). Skrzynię wyjmowałem ponad miesiąc temu i nie pamiętam teraz dokładnie, ale może wystarczyłby demontaż wydechu. Obawiam się jednak że trzeba będzie oddzielić ją od silnika i przynajmniej trochę opuścić o ile nie wyjąć całkowicie. Napisz parę słów dlaczego chciałbyś wymienić ten czujnik bo samo wyjęcie skrzyni to 1 cały dzień pracy ( przynajmniej dla takiego amatora jak ja....)
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedż'
Zdjęć nie musisz mi podsyłać ( jej budowę mam przed oczami od czasu remontu Very Happy )
Objawy usterki :
Początkowo licznik skakał , póżniej zaczynał działać po kilku minutach jazdy , teraz działa dopiero po pół godzinie jazdy
Nie muszę chyba opisywać jak zmienia biegi skrzynia bez czujnika VSS ( dochodzi tylko do 3 biegu , i zmienia przy różnych obrotach silnika zupełnie losowo ) Confused
Kontrola : auto przodem do góry na kobyłki , rozpinam linkę szybkościomierza na łączeniu i wrzucam na D . Koła się kręcą a linka stoi w miejscu . Drugą połowa jak się ją kręci ręcznie to licznik w kabinie działa
Stawiam na czujnik Mad
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2008 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ojoj, obyś nie miał tej samej usterki co ja, bo będziesz musiał znów rozbierać skrzynię. Zobacz mój post w dziale "kupię nowe/używane" pod tytułem "Przekładnia linki szybkościomierza w skrzyni AX4S (Windstar)" (wiem, źle podałem typ skrzyni - to jest AXOD). Jest tam opisana historia usterki i sposób diagnozy chociaż po opisie twojego testu mam wrażenie, że już to czytałeś. Remont, który właśnie kończę spowodowany był właśnie uszkodzeniem przekładni. Przy przebiegu 220 tys. poprostu wytarły się zęby na przekładni linki. Wiesz zapewne, że jest ona na samym końcu skrzyni, na dyferencjale i wszystko trzeba wyciągnąć. Mam zdjęcia uszkodzonych zębatek, mogę przesłać. A wracając do wniosków z twojego testu. Uważam, że uszkodzenie samego czujnika nie może powodować złej pracy prędkościomierza. On poprostu nie może się zepsuć mechanicznie. Na osi wyjściowej przkładni umieszczony jest magnes otoczony cewką. Czyli klasyczna "prądniczka". Nie wiem tylko czy do komputera leci sygnał analogowy czy impulsy ale to teraz nieważne. Tak czy owak nie wyobrażam sobie mechanicznej usterki między zębatkami a czujnikiem.
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2008 7:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy wnioskuje dobrze?:podejrzewasz ze trzeba wyciagnac cala skrzynie ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2008 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak właśnie podejżewam. Przynajmniej po to, żeby odkręcić pokrywkę przekładni i sprawdzić stan zębatek. A czy podczas twojej naprawy nie zwróciłeś uwagi na ich wygląd ?
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2008 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak opis czytałem , będę wdzięczny za zdjęcia tego uszkodzonego czujnika.
Wolałbym uniknąć ponownego demontażu skrzyni ( przecież to tylko czujnik )
Zdjęcia na :
artmetal@onet.eu
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Czw Kwi 17, 2008 6:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za zdjęcia stewoj Very Happy
U mnie zębatki były dobre nie zauważyłem żadnych uszkodzeń !
Natomiast problem z czujnikiem miałem już wcześniej. Kable i sam czujnik są bardzo blisko kolektora wydechowego i od temperatury potopiło się wszystko a kabelki odpadły.Połączyłem kable a całość zabezpieczyłem specjalną folią .Podejrzewam , że od temperatury w czujniku też mogło się wytopić i dlatego zaczął szwankować. Nowy już zamówiłem i wymienię go dla świętego spokoju
Tak sobie kombinuję ,może by dojść od góry , porozkręcać elementy plastikowe podszybia ( opis jest gdzieś na forum ) , przy okazji można wymienić świece Laughing
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Czw Kwi 17, 2008 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W piątek i w sobotę mam zamiar zakładać moją skrzynie po naprawie. Jeśli zauważę jakąś możliwość dojścia to napiszę ale wydaje mi się że łatwiej będzie od strony prawego koła. A co sądzisz o odkręceniu ramy zespołu napędowego (so się potocznie nazywa chyba sanki), prznajmniej tylko tylnych śrub, przednie poluzować i zostwić, i ostrożnie unieść nadwozie na tyle ile się da. Tak żeby nie naruszyć kabli, węży itd. Będziesz miał więcej miejsca między nadwożiem a skrzynią.
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Sro Kwi 23, 2008 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Wymiana czujnika dokonana ale problem pozostał Confused
Sama wymiana to 2 godziny w kanale . Dojście bardzo ograniczone ale wkłada się rękę między łączenie kolektorów wydechowych i wykręca 1 śrubę M6 i czujnik wychodzi bez problemu , montaż w odwrotnej kolejności. Trzeba tylko sporo cierpliwości i wymiana przebiega bez problemu. Very Happy

Czujnik wymieniony , ruszam więc na jazdę próbną Mr. Green i tutaj zonk licznik stoi jak zamurowany. Na starym czujniku licznik zaczynał działać po ok. 20km na nowym NIC Neutral
Rację miał kolega stewoj najprawdopodobniej poszły plastikowe zębatki w skrzyni

Na chwilę obecną poszukuję tych zębatek może komuś zostały z jakiegoś remontu lub tp. no i psychicznie muszę się przygotować na kolejny demontaż skrzyni Crying or Very sad
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Kwi 23, 2008 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na ile klopotliwe jest wyciagniecie skrzyni z winiego????
musze wymienic uszczelnienie silnika i skrzyni.....
moze jakas pisemna pomoc....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Sro Kwi 23, 2008 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zależy od tego jakimi warunkami warsztatowymi dysponujesz . Jeżeli nie masz kanału lub podnośnika to będzie ciężko . Ja poprzednio silnik przechylałem lewarkiem maksymalnie na bok i skrzynia wychodziła na milimetry , sporo się z tym namęczyłem Evil or Very Mad
Teraz jak będę wyciągał skrzynię to spróbuję odkręcić sanki i opuścić cały zespół (silnik ze skrzynią ) Idea mam wrażenie że pójdzie znacznie szybciej Wink
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Kwi 24, 2008 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kanał mam podnosnika do auta nieee za to mam 2 lewarki , 3 hydrauliczne podnosniki do 5 ton , imadło ,klucze i głowe
zastanawia mnie tylko kilka pytań
odpinam cale okablowanie skrzyni,predkosciomierz,linke od biegów

musze wyjąć półośki: czyli odpinam wachacz ,odkrecam srube na piascie odciagam zawieszenie i połoska wyjeta ze skrzyni i tak dwie strony
pozniej

odkrecam wszystkie sruby skrzynia silnik zastanawia mnie pozniej jak daleko musze rozsunac oba czlony by wszystko wyszło i czy jest miejsce??
i na ile skrzynia jest ciezka i jak zrobic to by wysunac to równo i pewnie???
jakies propozycje?a moze staroegipskoindiańkie sposoby dla wtajemniczonych???
z tego co pamietam to silnik ma dwie poduchy od strony paska z przodu i z tylu a od strony skrzyni?...podparta jest skrzynia?czy silnik?czy musze go czyms podwiesic???
prosze o porady
a musze to zrobic by wymienic uszczelnienia a skrzynie zawioze do .......zobaczymy jak wyjda rozmowy (nie zawsze wchodzi 1 gdy ciepły)
w trakcie remontu-naprawy skrzyni biore sie za uszczelnienia silnika i czy w tym jest jakis problem???koło zamachowe albo cos innego??? no i biore sie za tylną głowice (tzn.obie) ale tylnia pusciła i tez prosze o porady na co uwazac jak odkrecacjak dokrecac...pozdrawiam
tu adres na jakies dokumenty: chojnacki.k@poczta.fm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Czw Kwi 24, 2008 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj
Miejsca do rozsunięcia skrzyni od silnika bardzo mało.Odsuwasz skrzynię na max od silnika i trzeba odkręcić konwerter od koła zamachowego , bez tego skrzynia nie wyjdzie . Silnik podeprzeć lewarkiem od strony koła zamachowego i max do góry ( przechylić ) . Skrzynia jest ciężka i trzeba ją podeprzeć na lewarku od dołu lub jeżeli masz szynę w garażu to powiesić na rugcug ( ja tak robiłem )
Odkręć kolektory wydechowe do trójnika , będzie dużo łatwiej , jest z tym trochę roboty ale warto Very Happy bo oszcędzisz póżniej sporo nerwów bo jest naprawdę ciasno Evil or Very Mad
Dlatego też teraz myślę o wyciągnięciu całego silnika ze skrzynią , myślę że będzie dużo prościej a silnik sobie przy okazji skontroluję Mr. Green
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Czw Kwi 24, 2008 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tobię tak
wini w góre ( troche jak motorówka )

1) zawieszenie
2) wydech
3) rozrusznik+ koło zamachowe
4) sanki silnik + skrzynia w dół
5) skrzynia w dół na paleciak
i wyjazd

Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już wcześniej wspominałem jestem świeżo po naprawie skrzyni. Mam zamiar wkrótce szerzej opisac przebieg naprawy w innym wątku. Na razie powiem tylko - pełen sukces. Chodzi jak szwajcarski zegarek. Poza usunięciem głównej usterki zniknęły nawet pewne mankamenty pracy zauważalne przed naprawą. Ale do rzeczy: ogólnie potwierdzam uwagi kolegów na temat sposobu wyjęcia skrzyni. Dodam tylko kilka swoich:
1. Aby zwiększyc ilośc miejsca odkręciłem również od dołu dwie poduszki silnika od strony pasażera. Dzięki temu mozna było po uniesieniu silnika przesunąc go praktycznie do krawędzi komory silnikowej i uzyskac dodatkowo ok 2 cm na wysunięcie skrzyni. Może wydawac się mało ale przy takiej ciasnocie warto.
2. Dobrze jest max unieśc silnik od strony kierowcy. Powiększa się wtedy przestrzeń między sankami. Ja stosowałem metodę podwieszania, oczywiście demontując wpierw klapę silnika.
3. Podczas opuszczania skrzyni dobrze jast unośic max w górę jej koniec od strony pasażera. Wychodzi wtedy skośnie lepiej wykorzystując miejsce.
4. Zalecałbym przed opuszczaniem odkręcic czujnik TSS i pozycjoner. Przy manewrowaniu takim ciężarem nawet nie poczujesz kiedy o coś zahaczy i pęknie. U mnie tak się stało.
4. Również rozważałem wyjęcie razem z sankami i silnikiem. O decyzji wyjmowania samej skrzyni przeważył fakt, że musiałbym rozłączyc wtedy układ chłodzenia (utrata płynu...) i klimatyzacji (koniecznośc ponownego napełnienia czyli dodatkowe koszty). Ale może podzieli się uwagami ktoś kto właśnie tak wyjmował.....
Jak juz wyjmiesz skrzynię, to odkręc pokrywe przekładni i skontroluj stan zębatek. Jeśli okaże się że są dobre to nie ma sensu rozbierac skrzyni. Gdzie można kupic zębatki ? Ja kupiłem w Poznaniu. Nie pamietam nazwy firmy ale zobacz mój post w dziale kupię nowe/uzywane pt. "Przekładnia linki szybkościomierza w skrzyni AX4S". Kol. orzech podał tam kilka numerów telefonów. jeden z nich jest do Poznania. Firma zajmuje się sprowadzaniem amerykanów na części. Byłem tam osobiście i widziałem że mieli kilka skrzyń już częsciowo rozebranych. Jesli nie, to polecam Samko w Warszawie. Kupiłem tam bez problemu inne częsci (uszczelki, podkładki, tarczki, sprężynę) które uznałem że warto przy okazji wymienic. W pon. prześlę Ci na maila katalog części z numerami do AXOD-E. Wysyłałem im skan strony z zaznaczonymi potrzebnymi częściami i bez problemu przysyłali właściwe.
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2008 7:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co z wezami od oleju do chlodnicy ????
sa rozpinane czyt jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2008 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bez problemu wykręca się końcówki ze skrzyni od strony płyty sterującej.
A jeszcze co do demontażu, skombinuj sobie metrową (tak, tak - 100 cm !) przedłużkę do kluczy nasadowych. Będzie o wiele łatwiej odkręcac sruby przez nadkola (wsporniki skrzyni) oraz jedną bardzo ukrytą, łącząca silnik ze skrzynią, wykręcaną przez prawe nadkole. Przed opuszczeniem skrzyni trzeba jeszcze wyjąc (podważyc breszką) kielichy przegubów, a same przeguby najlepiej poowijac gazetą lub folią. Zebezpieczyszcz je tak przed nałapaniem piasku.
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group