www.asu.pl :: Zobacz temat - DO POSIADACZY WINDSTAR ów '96 / Lambda
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DO POSIADACZY WINDSTAR ów '96 / Lambda

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Kwi 12, 2006 20:10    Temat postu: DO POSIADACZY WINDSTAR ów '96 / Lambda Odpowiedz z cytatem

wlasnie z Jareckiem doszlismy do porozumienia ze Winnie to wielkie nieporozumienie... chodzi konkretnie o instalacje elektryczna ...


wszyscy co mysla ze sondy uniwersalne beda dzialaly poprawnie to sa w bledzie.

sondy w windstarze to podobno HO2S, maja wejscie, wyjscie (zamiast masy) i grzalke....


asu .. jak sie do tego odniesiesz?


ktos zmienil orginal na uniwersalna ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 13, 2006 7:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja właśnie przymierzałem się do zainstalowania uniwersalnej sondy firmy NGK 4-przewodowej. Czyżby wielki klops z zamiennikiem i tylko oryginał? Całkiem nie do śmiechu, bo sonda do Windstara na www.amerykany.pl kosztuje ok. 230 zł. JARECEK, wszyscy posiadacze Windstarów liczą na ciebie - c o m o ż e s z d o r a d z i ć?!
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Kwi 13, 2006 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

on juz doradzil .. orginal... Neutral

wlasnie z jareckiem siedzielismy i gadalismy wieczorem. on mielil manuala i lapal sie za glowe ... brak masy, 2x sygnal i grzalka na dwa przewody ... jedyna mozliwosc to orginal Neutral

p.s.
na allegro gdzies widzialem za 220 Neutral ale to i tak nie taka cena jaka moge dac...
na ebay.com mozna wyrwac 2 sztuki za 35$ z przesylka .. wiec nie wiem czy to nie jest dobry pomysl.. ? ktos tu ma paypala ?



zostaje jeszcze kwestia jak sie asu do tego odnosi i czy moze wykonac do swoich amerykanieckich serwisow tel zeby potwierdzic te niepokojace informacje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 13, 2006 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdziłem dokładnie na www.amerykany.pl Nowa sonda do Windstara to wydatek 422 zł. Crying or Very sad Chyba ze złota jest?! A w Windstarze są 4 takie sondy, 2 przed kolektorem i 2 za kolektorem. Kupić używaną, to jak kupić kota w worku. Przecież nie ma mozliwości jej sprawdzenia przed zamontowaniem do pojazdu (wskazania miernikiem zakresu 0-1V). No chyba, że gdzieś na stacji jest specjalistyczny, stacjonarny przyrząd.
Rzeczywiście, chyba pozostaje tylko ebay lub asu.
ASU liczę na Was, że może uda się wam coś na to poradzić w sensie sprawdzenia elektrycznego, czy rzeczywiście zamieniki sond do Windstarów się nie nadają lub w ostateczności taniej te cudo sprowadzić. Chociaż przyznam, że jestem w tej kwestii pesymistą, bo JARECEK to uznana firma i jak powiedział, że tylko oryginał to k......wa tak musi być.
JARECEK, a może Cię oświeci i się mylisz? Smile
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Kwi 13, 2006 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te 420zl na amerykanach to przegiecie paly .. za ta kwote masz jedna zapakowana w ladne pudeleczko okazyjne z wysylka ze stanow i listem gratulacyjnym od sprzedawcy ze kupiles u niego .. no comments ..

dalej szukam .. Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 13, 2006 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sonda do Windstara 96r. 3.8 litra firmy MOTORCRAFT ma symbol DY832. Znalazłem taki punkt w Łodzi http://www.americanautoexpert.com/. 'Dubelt' jak coś znajdziesz ciekawego cenowo to proszę daj znać.
No a co JARECEK lub ASU powiedzą?
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Kwi 13, 2006 23:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

walic orginaly
szukaj takiego czegos 98AB-9F472-BB to sa lambdy do europejczykow fordow, ze specyfikacji jaka znalazlem wynika ze silniki do 125kW obsluzy spokojnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Kwi 14, 2006 12:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze w ostatnim poscie sie mylilem.
niech ktos mnie poprawi. z tego co jarecek mowi to mamy miec sonde Titania (Ti), a wszystkie uniwersalki to Zirconia (Zr)..... ????



krotkie opisiki, jakby ktos chcial to mam wiecej info:

The outside of the Zirconia element is in
contact with the exhaust gas; the inside is in contact with the
air. Both sides of the element are coated with a thin platinum
layer. Oxygen ions are able to pass through the element and
deposit a charge on the platinum layer. These platinum
layers are the electrodes that carry the sensors' signal from
the sensor element to the sensors' lead wire.

The Titania element in these sensors does
not produce a voltage like the Zirconia element does.
Instead the electrical resistance of the Titania element changes
according to the concentration of oxygen in the exhaust
gas. There is a big change in the resistance of the element
at Lambda 1.0.


----------------- UPDEJT 16 miesiąca kwietnia ;P



ze schematu :
http://www.autozone.com/images/cds/gif/large/0900823d801d34fb.gif

i opisu


The heated oxygen sensor supplies the PCM with a signal which indicates a rich or lean condition during engine operation. The input information assists the computer in determining the proper air/fuel ratio. A low voltage signal from the sensor indicates too much oxygen in the exhaust (lean condition) and a high voltage signal indicates too little oxygen in the exhaust (rich condition).

wynika ze jednak sa to sondy typu Zirconia a nie jak Jarecek twierdzil ze te 2gie. narazie zamawiam zamiennik fordowskiej wersji, zobaczymy czy bedzie dzialac poprawnie.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i powiem ze sam jusz nie wiem co myslec najlepiej jakby ktos pomiezyl na aucie jak zachowuje sie ta sonda ze specyfikacji na schematach oraz schemacie ECU wychodzi ze jest to sonda( The Titania element in these sensors does
not produce a voltage)ktora nie wytwarza napiecia jak inne tylko jest podawane na wejscie a na wyjsciu zmienia sie napiecie podczas zmian mieszanki czyli dziala opornosciowo zmienia sie jej opornosc i tak komp rozpoznaje zmiany mieszanki wiec ja jednak pozostane za orginałem Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 12:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a wg tego schematu wyglada jakby to byla normalna sonda dajaca napiecie ..

http://www.autozone.com/images/cds/gif/large/0900823d801d3abf.gif


Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A mozesz mi pokazac gdzie one sa wpiete do masy ?? bo jakos nie moge znalesc na tym schemacie zeby szla masa do sond Smile Schemat sondy jest uogolniony do jednego modelu i kazda tak samo sie rysuje ale zasada dzialania poszczegolnych modeli jest rozna Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem na www.autozone.com test sondy lambda - po angielsku niestety.
Oto przekopiowany tekst:

TESTING OXYGEN SENSOR

WARNING

Do not pierce the wires when testing this sensor; this can lead to wiring harness damage. Backprobe the connector to properly read the voltage of the HO2S.

1. Disconnect the HO2S.

2. Measure the resistance between PWR and GND terminals of the sensor. Resistance should be approximately 6 ohms at 68°F (20°C). If resistance is not within specification, the sensor's heater element is faulty.

3. With the HO2S connected and engine running, measure the voltage with a Digital Volt-Ohmmeter (DVOM) between terminals HO2S and SIG RTN (GND) of the oxygen sensor connector. Voltage should fluctuate between 0.01-1.1 volts. If voltage fluctuation is slow or voltage is not within specification, the sensor may be faulty.

Czyli pomiary mogą być dwa, aby stwierdzić czy sonda jest oki czy do d...y. Na wyłączonym silniku mierzy się oporność lub na włączonym i z podpiętą sondą zakres napięć w zależności od obrotów silnika (0.01 - 1.1 V). Wydaje się, że sonda w Windstarze to jak większość sond typu Zr.
JARECEK czy to ci coś wyjaśni?

Nie ukrywam, że śledzę pilnie te posty bo mam padniętą sondę lub sondy i chla mi jak smok. Na stronie www.ngk.com bez problemu dało się dobrać sondę do Windstara 3.8 z 96 roku. Kosztuje 45$. Czy to uprawnia do stwierdzenia, że uniwersalka NGK 4 przewodowa będzie działać?
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 23:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie nie .. opornosc mierzysz grzalki .. Smile

a napiecie generowane podczas pracy wskazujace pomiar aktualny



do Jarecka:
masa (napiecie odniesienia) jest na pinie 91 wspolna dla wszyskich sond. dlatego w specyfikazji ogolnie jest napisane ze dolna granica to 0,1V ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze napisales ze na 91 pinie jest napiecie a nie masa spawdz sobie miernikiem !! przy sondach uniwersalnych nie ma napiecia podawanego oprocz grzalki !! one same wytwarzaja a w windstarze sonda zmienia opornosci nawet w katalogu wedlug numerow ktore podales jest wyraznie napisane eingang-ausgang czyli wejscie i wyjscie oraz 2 przewody do grzalki a ze na stronie ngk jest zamiennik to wcale nic nowego ale zamiennik jest dedykowany i sonda jest opornosciowa a takiej napewno nie znajdziesz na allegro bo wszystkie dostepne tanie sondy to sondy rąbane przez pracownikow w zakladach produkujacych auta VW-SKODA-OPEL a tam sa sondy 1-3- 4-5 przewodowki ktore prad wytwarzaja moje zdanie ktore podtrzymuje od poczatku tego watku jest takie ze jak ktos chce miec klopoty z autem to wsadzi jakis wynalazek lepiej znalesc zamiennik lub dobra uzywke niz wlozyc jakis wynalazek pierwszy z brzegu 4 przewodowy !!
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group